Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoort een hond in de slaapkamer?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Hoort een hond in de slaapkamer?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier slapen ze allebei beneden op de bank of in hun mand. Ik kan echt niet slapen met twee honden op m'n dekbed :roll: Op zondagochtend mogen ze altijd gezellig op bed als we thee drinken, dat is wel heel knus :lol1: Boyke taalt er niet naar, al neemt zoon hem wel eens mee naar boven en dan slaapt hij heerlijk op het dekbed. Sidney zou het liefst wel op bed slapen en als Boyke er niet is, piept ze wel eens een enkele keer 's nachts. Dat is gelukkig van korte duur, anders zou ik echt over stag gaan, denk ik :wink:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
de roedel hoort samen ook te slapen , dus prima, toch ?

honden die buiten zelfs in hokken of in een kennel worden gezet, daar ben ik erg op tegen . ! . laat ze lekker binnen !. :ok:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Al onze honden hebben bij ons op de slaapkamer gelegen en de huidige honden liggen er nu ook. Maar dan wel in hun eigen mand en zeker niet op bed.

Ieder moet dat voor zichzelf bepalen. Als jij het niet wil en je hond heeft er geen moeite mee, dan is dat toch prima :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hylos schreef:S nachts slaapt Xavi (bijna) altijd beneden op de bank. Ik wil hem niet in bed hebben want dan slaap ik de hele nacht zowat niet. :hmmm:
Elke ochtend komt hij om 8 uur nog even lekker bij me onder de dekens. Mijn vriend begint dan met zijn werk en doet de deur naar de slaapkamer open. Das wel gezellig :mrgreen:

Maare, al die honden die elke nacht bij stelletjes op de slaapkamer slapen... Hoe doe je dat, als je intiem wilt zijn? :mann:
De eerste paar keer zijn ze nieuwsgierig, maar als je ze consequent wegstuurt heb je er geen last meer van. Zo ging dat hier iig bij de diverse honden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

De Zuidrussen komen de trap niet op dus die slapen beneden maar de beardies gingen wel mee naar boven. Mijn kat ligt iedere nacht naast mijn kussen. Hij gaat voor ik naar bed ga de tuin in en komt een uurtje later door het dakraam naar binnen en kruipt gezellig naast me.
Groetjes, Marjan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:.
de roedel hoort samen ook te slapen , dus prima, toch ?

honden die buiten zelfs in hokken of in een kennel worden gezet, daar ben ik erg op tegen . ! . laat ze lekker binnen !. :ok:
dat willen ze niet misschien?... Xito zit nu verplicht binnen... ik kan je vertellen dat hij er niet vrolijk van wordt maar het moet nog maar even want ik durf hem nog niet zonder toezicht buiten te hebben gezien zijn voorgeschiedenis. Al zal het toch moeten binnenkort want anders heeft ie geen wintervacht meer...
Ow ja al mijn honden zitten minimaal tot een jaar of 2 binnen dus ze zijn het wel degelijk gewend, leuk vinden ze het alleen over het algemeen niet, ja voor even... en daarna weer lekker naar buiten.
Op de slaapkamer liggen ze niet overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua

Ongelezen bericht door Pippi »

Bedankt voor de reacties weer :D

Mijn hondjes (gelukkig klein ha ha) geven inderdaad wel aan het te willen. Sandy slaapt al 3 jaar beneden (sinds ze hier is) maar gaat ze soms liever stiekem naar boven dan naar buiten voor de laatste wandeling. Pippi van 9 maanden rent na het uitlaten soms demonstratief naar boven. Het pupje van 10 weken geeft nog geen voorkeur aan en kijkt met grote ogen wat er gaat gebeuren :80:

Maarre...de hondenslaapplek beneden is al opgeruimd. Dus ze mogen vannacht mee naar boven :lol1: Alleen dan niet mijn bed (daar ligt mijn dochtertje al :LOL: ). Ben benieuwd hoe uitgeslapen we morgen wakker worden :wink:
Afbeelding
ChristinaD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Koningspoedel

Ongelezen bericht door ChristinaD »

Miley ligt wel op de slaapkamer. Die draag ik zelfs iedere avond de trap op omdat mijn man niet wil dat ze zelf loopt, dan komen er namelijk krassen op de houten trap :U:Ze ligt meestal op de houten vloer maar niet bij ons op bed, daar vind ik haar wat te groot voor.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris zou heel graag op bed willen slapen, maar ik wil het niet. Hij ligt vaak in de weg en met al dat haar dan blijf ik mijn bed verschonen. Oh, en hij kan ook rustig midden in de nacht besluiten dat hij nodig mijn neus/oren/ogen moet wassen :mrgreen: Dus Morris slaapt fijn beneden. Soms mag hij wel eens op bed slapen, dan is hij helemaal blij en slaap ik misschien een nacht iets minder, maar het is wel gezellig.
Hij slaapt alleen boven als hij niet lekker is of er veel vuurwerk is oid
doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door doodle »

De hond die ik had toen nog ik nog bij mijn ouders woonde had epeleptie dus die ging mee naar boven zodat we haar in de gaten konden houden.
Onze vorige hond heeft 3 weken lang als pup elke nacht de hele nacht gejankt. Dus toen masr mee baar boven en was het metteen over.
Later sliep ze wel af en toe een nacht beneden en gaf ze er niks meer om.
Onze pup nu heeft de eerste nachten boven gelegen en toen naar beneden.
Dat ging goed tot ze een paar dagen later diarree had en de bench en haar eigen vol had zitten.
Een langharige hond op zondag ochtend om 6 uur wassen en föhnen...
Vanaf toen is ze weer mee naar boven gegaan.
Ik vind het ook een eng idee als ze alleen beneden is met evt. brand inbraak enz.
Ook als ze ziek zou worden wil ik het graag weten.
Ze ligt wel in haar bench boven en 's morgens even op het bed komen begroeten.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Vier teven slapen in & op bed... zou niet anders willen :mann: :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Jsd
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jsd »

De trap naar boven is hier verboden terrein. Geen beesten boven.
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier 2 honden op bed. Gezellig hoor en lekker warm. Vaak ook nog 1 of 2 katten erbij. Lekkere volle boel. :D
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Nanna schreef:
Hylos schreef: Maare, al die honden die elke nacht bij stelletjes op de slaapkamer slapen... Hoe doe je dat, als je intiem wilt zijn? :mann:
Dat hoeft zich niet te beperken tot de slaapkamer, wel? :mann:
En verder kunnen ze leuk aanmoedigen :LOL:

nog een reden dat boef niet naar boven mag, die is namelijk al mega jaloers als het op de bank wat te gezellig wordt. ben bang dat hij er echt tussen wil gaan liggen.. hij is al onrustig als hij beneden aan de trap ligt en hij hoort ons boven. geen natte neus en een scheef hoofd met vragende oogjes naast(of in) mijn bed!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Nanna schreef:
Hylos schreef: Maare, al die honden die elke nacht bij stelletjes op de slaapkamer slapen... Hoe doe je dat, als je intiem wilt zijn? :mann:
Dat hoeft zich niet te beperken tot de slaapkamer, wel? :mann:
En verder kunnen ze leuk aanmoedigen :LOL:
Oh dear lord :goeie:

Gets ik moet er niet aan denken zeg :LOL: baasje en vrouwtje gaan ff rollenbollen, blijf je ff int hoekje zitten hond!?
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Welja.
Wettertjes slapen op de slaapkamer hier.
Stabijs dan weer niet, die willen in bed en da's niet erg en mag als we kamperen, maar niet thuis.
Want ze douwen en dan eindigen we allebei náást bed. En daar lag dat wettertje dus al ;)

Fien neemt 2 m2 in beslag en mag daarom alleen op bed als het boemeleboem doet. Wat ze ook precies weet, uiteraard.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ze slapen wel boven in een bench (twee benches aan elkaar gekoppeld) helaas kunnen ze niet op bed :ugh: ik trap nogal.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O ja, hier vinden ze van wel. En dat mag. Soms word ik een beetje geplet maar dat geeft niet. Als ik eenmaal slaap, word ik niet snel wakker van gewoel. Wel van geluiden, ik werd een keer wakker van de fluitende ademhaling van Bruno. Lag ie met die dop tegen mijn oor, hahaha. Als ik ruimte wil, zeg ik, ga maar even bij pappa liggen, hahaha, doet ie ook nog dan. We hebben genoeg ruimte gelukkig en Bruno kan in een heel klein krulletje gaan liggen, je zou dan niet zeggen dat het zo'n grote hond is.

Ik schop en sla wel eens in mijn slaap alleen en dat vinden ze niet leuk. Ik ben wel eens wakker geworden om erachter te komen dat ik waarschijnlijk Shelly een schop had verkocht. Ze wilde even niks met me te maken hebben. Gelukkig vergeten ze ook snel weer want de dag erna, ligt ze gewoon weer naast me.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pol ligt in de slaapkamer, in een heerlijk luie stoel, die daar eigenlijk als decoratieve kleerhanger stond, maar nu versierd is met een kussentje voor de prinses op de erwt. Op bed wil hij wel, maar als er een teen beweegt, laat staan meer dan een teen, vlucht hij grommend en wel toch maar naar de stoel. Kita mocht heerlijk beneden op de bank slapen, als die boven sliep, kwam ze 6 x per nacht met een piep-snuffel-kus in je gezicht controleren of je nog leefde :I: :hmmm: :I: :gvd:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

uiteraard hoort die op de slaapkamer. Enige plaats waar die soms niet hoort, is tijdens pakwerk, het commando "los" hoort die daar soms niet.
Maar in de slaapkamer hoort die perfect :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:uiteraard hoort die op de slaapkamer. Enige plaats waar die soms niet hoort, is tijdens pakwerk, het commando "los" hoort die daar soms niet.

:LOL:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Thuis slapen de honden gewoon beneden maar ze zijn het dan ook niet gewend om mee naar boven tegaan... vorige week was ik in een landal huisje en daar sliep Bowie wel bij mij op de kamer en die vond dat reuze gezellig...kwam zo een 3x per nacht even kijken of er al gewandeld werd :mrgreen:
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

maart schreef:uiteraard hoort die op de slaapkamer. Enige plaats waar die soms niet hoort, is tijdens pakwerk, het commando "los" hoort die daar soms niet.
:LOL: ik moest echt even goed nadenken wat je bedoelde :LOL:

Goof slaapt niet op de slaapkamer ik ben namelijk veel te bang dat ik hem van het bed kegel. Ben nogal bewegelijk in mijn slaap (vriend heeft al meerdere malen een soort van karate trap van mij mogen ontvangen terwijl ik sliep). Alleen op vakantie slaapt Goof bij ons op de slaapkamer, nou ja slapen. Het is meer feesten wat hij daar doet. Springt op bed, er weer af, rondjes lopen, weer op en van het bed springen, ondertussen kusjes uitdelen of op m'n gezicht willen liggen. Dus voor mijn nachtrust en zijn veiligheid slaapt hij lekker beneden.
Wel gaat Goof ieder weekend het baasje wakker maken, dat is dan weer wel leuk op de slaapkamer.
Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Asta slaapt heerlijk gezellig op bed :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik wil niet dat Mowgli trap loopt, en Balou heeft alleen als kleine pup zo af en toe boven geslapen. Het is niet uit principe dat er geen honden boven slapen, ze zijn beiden gewoon liever beneden. Gizmo nam ik alleen mee naar boven als hij ziek was, hij sliep dan in zijn bench. Nu sleep ik mijn matras naar beneden en ga bij de honden liggen, in plaats dat de zieke hond mee naar boven gaat.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wisselt. Soms boven, soms beneden in de bench. Allebei is prima voor ze.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik denk dat vanuit de hond gezien het meest natuurlijk is om samen te slapen. Dat was de oorspronkelijke vraag toch?

We hebben hier een gelijkvloerse woning en de honden slapen bij ons, op de slaapkamer. Skadi heeft een groot kussen aan de kant van man, en Cayuga slaapt pal naast mij op de grond. In heel koude nachten klimt hij stiekum in bed, en van mij mag hij dat met zijn ouwe botten. Hij zoekt altijd een plek waar hij niet in de weg ligt.

Zodra ik wakker lijk te gaan worden en overeenkomstige geluiden maak (omdraaien, gapen, gewrichten met een forse knak reponeren) hoor ik een heel specifiek geluid. Dat gaat van *bonk*bonk*bonk*
Skadi's staart, die tegen de vloer slaat. Ik nodig haar dan slaapdronken uit in bed, en dan komt ze knuffelen, tussen man en mij in. Cayuga vindt dat een teken dat hij ook op bed mag, en gaat aan de andere kant naast me liggen.

Oh, en tijdens seks moeten ze gewoon even ophoepelen. Dat weten ze heel best. Is ook geen enkel probleem. Dat gaat eigenlijk heel natuurlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kaatje3110 schreef:nope, wat mij betreft niet. De pup heeft nu twee maanden in de woonkamer mogen slapen, in bench en gisteren is ze verhuisd naar de buitenberging, in een grotere bench.
Een flatcoatpup van een paar maanden oud in een bench in de buitenberging? Sorry als ik dat helemaal niet gezellig vind klinken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier ook niet. Levensgevaarlijk :mrgreen:

Op zich hoeft het voor mij ook niet zo. We hebben het wel eens geprobeerd hoor met Figo.
Maar dat werkt niet. Veel te lomp, misschien als hij ouder is wel.

In het weekend vind ik het wel leuk als vriend het traphekje open laat staan.
Dan hoor ik trippeltrippeltrip op de gang, gedribbel de trap op....en sjump. Dan komt Nani even lekker gek doen. Lekker wiebelen op haar rug, lig steeds in een deuk als ik dat zie.
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Ik zou het heel fijn vinden maar onze hond slaapt braaf in de bench in de woonkamer maar baasje vind het niet goed als hij bij ons slaapt. Ik denk omdat Nova altijd wild naar het baasje begint te happen en blaffen wanneer deze bovenop het vrouwtje klimt.. :help:

Nu stoken wij onze houtkachel wel lekker warm in de woonkamer maar buiten wordt het steeds kouder (daar zit de hond overdag) dus ik vind het temperatuur verschil te hoog en niet gezond dus ik zeur elke avond of hij al instemt met de bench op de slaapkamer.
tot die tijd wikkel ik me samen met de drie poesjes in de dekens :slaap2: en over een paar weken verhuis is zonder pardon toch de bench als hij niet instemt (wie doet er hier nu het huishouden en de inrichting?!)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”