Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Semmy Puppy Blog *FOTO UPDATE *

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cheetah
Actief
Mijn ras(sen): Tervurense herder
Mechelse herder
mechelse herder x border collie
Aantal honden: 3

Re: Puppy Blog Golden retriever *Update Pup Has Arrived*

Ongelezen bericht door Cheetah »

Wat leuk Semmy is thuis.
Kan je haar eten niet in de bench geven ?
eten in de bench, deurtje effen dicht en als zij stil is na het eten deurtje open.

Ik vind dat je goed bezig bent en inderdaad een hond kan je niet opvoeden uit het boekje , elke hond is anders, dus met je gevoel werken.
WillieH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door WillieH »

flamme schreef:Ach daar is ze dan :I:

Leuk! zo'n puppenblog erbij :cheer:

Maar, even een puntje wat me opvalt.

Ik denk dat je benchtraining even apart moet zien van het slapen.

De reden van het piepen in de bench is namelijk denk ik niet de bench zelf, maar het feit dat ze alleen is. Dat zal ze ook moeten leren.
Ik zou de eerste nachten bij de bench slapen, of de bench naast je bed zetten (wij kozen altijd voor het eerste) en daarnaast de benchtraining doen zoals je hebt beschreven. Verder is een pupje opvoeden inderdaad veel werken op gevoel. Je kunt nog zoveel gelezen hebben, de werkelijkheid is altijd net even anders met zo'n puppemonstertje :F:
Inderdaad wat meer rust en verder vooral genieten en foto's maken. De puppytijd is zo voorbij.
Dit is exact wat ik denk maar gisterenavond toen ik op enter drukte om dat bericht te posten ging het luchtalarm weer. Ik was er binnen 10 seconden.even naar buiten, gelijk plasje, terug naar binnen en terug in de bench maar rustig kreeg ik ze niet meer. Ze knalde door de bench heen. Ze is in het totaal 1 uur bezig geweest toen ik het echt te bond vond worden. Ze klauterde als een aap naar de bovenste spijlen en gleed toen uit waardoor ze bijna met haar achterpoot bleef hangen in de 3de rij van de tralies. Het kan niet de bedoeling zijn dat ze een gebroken poot op loopt en het stressniveau was echt echt echt heel hoog. (te hoog vanuit een objectief standpunt) Ik liet haar eruit en ze sprinten meteen weg en ging poepje doen. *GOED NIEUWS* Ontlasting was dik en goed en niet verhard ondanks de KVV overstap. Ze is toen maar naast mij komen liggen. en heeft rustig geslapen tot 7 uur toen de ochtenddienst mij afwisselde om eten te geven en uit te laten.

Laten we zeggen Semmy 1 - 0 Wij.

Echter ik heb nog een paar troeven achter de hand die ze nog niet kent. Om te beginnen de kong en het stappenplan. Het enige wat ik me nu realiseer is dat ik gewoon simpelweg geduld moet hebben.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

rustig aan inderdaad, je wil alles wel heel snel en heel goed doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

WillieH schreef:
flamme schreef:Ach daar is ze dan :I:

Leuk! zo'n puppenblog erbij :cheer:

Maar, even een puntje wat me opvalt.

Ik denk dat je benchtraining even apart moet zien van het slapen.

De reden van het piepen in de bench is namelijk denk ik niet de bench zelf, maar het feit dat ze alleen is. Dat zal ze ook moeten leren.
Ik zou de eerste nachten bij de bench slapen, of de bench naast je bed zetten (wij kozen altijd voor het eerste) en daarnaast de benchtraining doen zoals je hebt beschreven. Verder is een pupje opvoeden inderdaad veel werken op gevoel. Je kunt nog zoveel gelezen hebben, de werkelijkheid is altijd net even anders met zo'n puppemonstertje :F:
Inderdaad wat meer rust en verder vooral genieten en foto's maken. De puppytijd is zo voorbij.
Dit is exact wat ik denk maar gisterenavond toen ik op enter drukte om dat bericht te posten ging het luchtalarm weer. Ik was er binnen 10 seconden.even naar buiten, gelijk plasje, terug naar binnen en terug in de bench maar rustig kreeg ik ze niet meer. Ze knalde door de bench heen. Ze is in het totaal 1 uur bezig geweest toen ik het echt te bond vond worden. Ze klauterde als een aap naar de bovenste spijlen en gleed toen uit waardoor ze bijna met haar achterpoot bleef hangen in de 3de rij van de tralies. Het kan niet de bedoeling zijn dat ze een gebroken poot op loopt en het stressniveau was echt echt echt heel hoog. (te hoog vanuit een objectief standpunt) Ik liet haar eruit en ze sprinten meteen weg en ging poepje doen. *GOED NIEUWS* Ontlasting was dik en goed en niet verhard ondanks de KVV overstap. Ze is toen maar naast mij komen liggen. en heeft rustig geslapen tot 7 uur toen de ochtenddienst mij afwisselde om eten te geven en uit te laten.

Echter ik heb nog een paar troeven achter de hand die ze nog niet kent. Om te beginnen de kong en het stappenplan. Het enige wat ik me nu realiseer is dat ik gewoon simpelweg geduld moet hebben.
Ja geduld.
Bovendien is dat hondje net weg uit het nest en dan zomaar alleen blijven gedurende de nacht is een brug te ver.

De een blijft naast de bench slapen, de ander neemt de bench naast het bed (dat doe ik altijd) en weer anderen nemen de pup gewoon in bed.
Dat laatste kan ook.
Maak er geen punt van.
Zorg dat je zelf ook goed kan slapen.
Als de pup gewend is komt dat allemaal wel.

De bench leuker maken zou je kunnen doen door een kong met haar eten vast te maken aan een van de spijlen van de bench en zo te zorgen dat ze alleen daar kan eten.
Tip die ik toevallig van de week las.
Werkt goed, maar heb geduld.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
WillieH
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
De bench leuker maken zou je kunnen doen door een kong met haar eten vast te maken aan een van de spijlen van de bench en zo te zorgen dat ze alleen daar kan eten.
Tip die ik toevallig van de week las.
Werkt goed, maar heb geduld.
Dit is een goeie die gaan we straks eens even toepassen.

De halsband kwestie lijkt ook opgelost. (krabben komt niet door vlooien of iets dergelijks zonder halsband krabt ze namelijk niet. Nu gaan we dus de halsband aan doen tijdens het eten en spelen voor een positieve gewenning.

Het springen is ook opgehouden tijdens het wandelen door consequent te negeren en stil te gaan staan als ze dit doet door iedereen. Ze loopt nu weliswaar achter de baas, maar niet in de broekspijpen van de baas.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Zoals anderen hier al zeggen, niet te snel willen.
En niet te veel het volgens het boekje doen.
Elke pup is anders.
Gewoon lekker naast de bench gaan slapen of de bench meenemen en naast je bed zetten.
Zodat ze went eraan en niet gelijk alleen is.
:wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

WillieH schreef: Dit is exact wat ik denk maar gisterenavond toen ik op enter drukte om dat bericht te posten ging het luchtalarm weer. Ik was er binnen 10 seconden.even naar buiten, gelijk plasje, terug naar binnen en terug in de bench maar rustig kreeg ik ze niet meer. Ze knalde door de bench heen. Ze is in het totaal 1 uur bezig geweest toen ik het echt te bond vond worden. Ze klauterde als een aap naar de bovenste spijlen en gleed toen uit waardoor ze bijna met haar achterpoot bleef hangen in de 3de rij van de tralies. Het kan niet de bedoeling zijn dat ze een gebroken poot op loopt en het stressniveau was echt echt echt heel hoog. (te hoog vanuit een objectief standpunt) Ik liet haar eruit en ze sprinten meteen weg en ging poepje doen. *GOED NIEUWS* Ontlasting was dik en goed en niet verhard ondanks de KVV overstap. Ze is toen maar naast mij komen liggen. en heeft rustig geslapen tot 7 uur toen de ochtenddienst mij afwisselde om eten te geven en uit te laten.

Ik heb er even een stukje uitgehaald: als ze wel rustig slaapt als er iemand bij haar is en (nog) niet wanneer ze alleen is, is de oplossing met zo'n jong puppenkind heel simpel: nog even niet alleen laten. Wij hebben zelf de eerste 2 weken naast de bench geslapen op een luchtbed. Ook niet ideaal voor je nachtrust maar het had 2 voordelen: we hoorden hem vlug als hij moest & werd/bleef hij onrustig ondanks dat hij eruit geweest was, is een hand richting bench vaak voldoende om te zorgen dat ze rustig gaan liggen.

Semmy is eraan gewend om haar moeder, broertjes en zusjes om haar heen te hebben en moet het nu helemaal alleen zien te redden. Doodeng natuurlijk. Geef haar gewoon de steun en bouw het rustig op. Zo voorkom je ook dat ze, door de stress van het alleen zijn, de bench gaat associëren met stress.

Enne... vergeet niet te genieten! Boekjes zijn richtlijnen en geven goede tips maar zijn niet heilig. Volg soms ook gewoon je gevoel, zeker als je Semmy wat beter gaat leren kennen. Werkt vaak veel beter dan je te willen houden aan regeltjes :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
WillieH
Vaste gebruiker

De bench gaat een stuk beter.

Vandaag de mand erin gezet en dus hebben we op die manier van 2 slaapplekken één gemaakt. Maakt het wat makkelijker voor Semmy. Ik moet zeggen er zit wel één klein beetje schot in de zaak.

Deurtje dicht tijdens het voederen boeit haar niks. Focus ligt volledig op het eten. Als ze moe begint te worden leggen we haar in de bench en doen dan het deurtje dicht dan sputtert ze ligt tegen of laat het toe. Als ze dan wakker wordt dan blijft ze ook nog wel 3 tot 5 minuten rustig zitten kijken naar degene die in de keuken is, maar dan wordt het wel tijd om toch echt even die deur op te doen want dat stil zitten wordt ook zo snel saai volgens Semmy :lol1: :lol1: Vervolgens nemen we haar mee naar buiten om te plassen en soms te poepen of eerst eten als het etenstijd is. Als dat gebeurd is het tijd om of even te onderzoeken voor Semmy of om te spelen. Na het spelen weer mee naar buiten. Eenmaal dat gedaan hebbende is ze meestal weer moe dus dan wachten we tot ze gaat liggen en soms gaat ze zelf in de bench liggen en dan beginnen we weer van voor af aan. Ze heeft wel wat eigenaardige trekjes, zo is het vloerkleed in de woonkamer om de een of andere manier eng en gaat ze blaffen zodra ze erop stapt van het pakket en het wandelen begint een beetje moeizaam te worden. Ik weet niet of ik het overdoe maar als we gaan lopen dan is lopen naar de erfafscheiding nog steeds vreselijk eng. Waarom zie ik echt niet. Er is niemand, er rijd geen auto er gebeurd niks, maar toch ongelooflijk eng. Als ik ze naar de erfafscheiding til waar ze mag plassen dan is het over. Dan doet ze haar plasje en op de terugweg over datzelfde stuk waar ze niet heen durfde te lopen is dan niks aan de hand. Ook tijdens het uitlaten loop ik maximaal 7 minuten maar Semmy loopt altijd aan een losse lijn, (trekt eigenlijk nooit tot op heden) maar wel op de maximale afstand achter me van de losse lijn en dan gebeurt het pats boem stokstijf gaan zitten en mij recht in mijn ogen aankijken als ik mij omdraai. Als ik terugloop dan loopt ze mee wil ik verder naar voren dan gaat ze zich verzetten. Is dit nu een hint dat ze lang genoeg gelopen heeft en dat ze moe is of hoe moet ik het zien. Onze vorige hond had dit ook op oudere leeftijd dat ze naar een kwartier lopen ging liggen en met geen mogelijkheid nog een stap verder ging. Tevens zijn alle speeltjes niet bar interessant voor Semmy. De knuffel op pagina 2 foto en het soort van crackerachtig botje op pagina 2 waren eenmalig heel populair en nu wilt ze niet meer ruilen. Iemand enig idee wat ik daar mee moet doen? Moet ik alle speeltjes gewoon eens een dag opruimen zodat ze die vergeten is en dan de volgende dag tevoorschijn toveren of hoe doen jullie dat?

Ik ben in ieder geval tevreden over de stijging in de rangorde van de bench bij Semmy ik denk dat vanaf vannacht 05:00 op -3 stond naar nu een 5.

Enige tips over de bovenstaande vraag zijn natuurlijk altijd heel welkom. Ik had het ook nog geprobeerd met de kong en deze vullen met snoepjes, maar deze snoepjes doen het gewoon niet voor haar dus ik moet echt opzoek naar nieuwe snoepjes. Iemand enig idee welke snoepjes echt gretige aftrek vinden bij de meeste honden.

Nu 2 minuten geleden ook weer zoiets ze had 15 minuten geslapen in de bench gaat rustig voor het deurtje zitten en ik wacht om te kijken hoelang ze het vol houd maar op het moment dat ze begint te piepen negeer ik haar en wacht ik tot ze weer rustig wordt, maar als ze dan weer rustig wordt dan valt ze weer meteen in slaap terwijl het eigenlijk mijn bedoeling was om haar uit te laten.

Dus extra vraag: Laten jullie de pup altijd uit nadat ze geslapen hebben ook al is het maar 15 minuten of kijken jullie het aan zoals ik net deed en valt ze nog een keer een slaap dan is dat ook goed.

Hier hebben jullie een foto hoe Semmy slaapt in de bench het is zeer zeer apart maar ergens ook wel logisch.

Afbeelding

Ze ligt tegen de kussens aan die we erin hebben gestopt om te zorgen dat ze niet tussen de mand en de bench valt in haar ''ik wil eruit buien''. Volgens mij geven de kussens het gevoel van de broertjes en zusjes die in het nest tegen haar aanlagen.
ranetje
Zeer actief

Je hebt die bench zo mooi ingericht :ok:
Ik geloof zeker dat die kussens een beetje "helpen" en doen denken aan een broertje of zustje om tegen aan te liggen.

Als ze na een slaapje wakker is, is het het beste om haar er al uit te halen als ze nog rustig zit te wachten.
Dan leert ze niet om te gaan gillen om die dur open te laten maken :wink:

Dat remmen bij de erfafscheiding is normaal.
Kleine pups gaan wel vaker liever niet van het eigen terrein af.
De wereld daar buiten is nog vreselijk groot (en nog onveilig) voor ze.

Heel goed idee om haar dan even op te tillen en mee te nemen :ok:

Ga je vannacht naast haar slapen? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
WillieH
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Je hebt die bench zo mooi ingericht :ok:
Ik geloof zeker dat die kussens een beetje "helpen" en doen denken aan een broertje of zustje om tegen aan te liggen.

Als ze na een slaapje wakker is, is het het beste om haar er al uit te halen als ze nog rustig zit te wachten.

Doe eens een wilde gok. Ik sliep vannacht in haar mand maar ik heb nu toch maar mijn matras tevoorschijn gehaald beneden want dat ging echt niet.
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pointer »

Als eerste gefeliciteerd met je leuke pup en wat je leuk dat je en blog wil bijhouden.

Onze hond is nu een jaar, en ik moet grinniken als ik je stukjes lees. Feest de herkenning. Pablo kwam bij ons met 9 weken en ik had me uitermate goed voorbereid door alles wat over puppy's opvoeden ging te lezen.

Pablo was in complete panniek de eerste nacht in de bench, ik heb 2 nachten en mijn man 1 nacht met hem op de bank geslapen. En ik voelde mij zo'n slechte hondenbaas, ik dacht echt dat ik hem aan het verwennen was en dat ik nu minimaal 10 jaar met een hond aan mijn zijde zou slapen.

Het is helemaal goed gekomen, nu denk ik met plezier terug aan die nachten.

Geniet van je pup, verlies jezelf niet in alle boekenwijsheid, gaat vast helemaal goed komen.

*sorry voor de taalfouten, stomme tablet valt niet op te typen
Groetjes Iris
ranetje
Zeer actief

WillieH schreef:

Doe eens een wilde gok. Ik sliep vannacht in haar mand maar ik heb nu toch maar mijn matras tevoorschijn gehaald beneden want dat ging echt niet.
:LOL: :LOL:
En die mand is nu toch in de bench, of is dat een andere?
Ik zie jou nog niet opgekruld in de bench liggen :wink:
Zou daar zelf in ieder geval nooit aan beginnen :mrgreen:
Afbeelding
WillieH
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
WillieH schreef:

:LOL: :LOL:
En die mand is nu toch in de bench, of is dat een andere?
Ik zie jou nog niet opgekruld in de bench liggen :wink:
Zou daar zelf in ieder geval nooit aan beginnen :mrgreen:
Nee gisteren stond de mand naast de bench en in de bench een kussen. Ik raad het ook niemand aan slapen in de mand. Bijzonder krap voor iemand van 1m 80cm.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Oh het klinkt zo herkenbaar! Ik heb wekenlang met een gillende pup gezeten en ik wist niet meer wat ik moest doen. Naast het bed slapen werkte niet (te warm boven), naar de bench slapen werkte pas na een week, toen het opbouwen met verder weg liggen, werkte niet. Ik dacht dat ik gek werd! Tot hij opeens stil was :LOL:

Enne, dat stoppen bij de erfafscheiding, dat gaat vanzelf over. Ik tilde pup in het begin gewoon zelf naar de plasplek en dan mocht hij terug lopen. Heen vond hij te spannend.
WillieH
Vaste gebruiker

TessaThomas schreef:Oh het klinkt zo herkenbaar! Ik heb wekenlang met een gillende pup gezeten en ik wist niet meer wat ik moest doen. Naast het bed slapen werkte niet (te warm boven), naar de bench slapen werkte pas na een week, toen het opbouwen met verder weg liggen, werkte niet. Ik dacht dat ik gek werd! Tot hij opeens stil was :LOL:

Enne, dat stoppen bij de erfafscheiding, dat gaat vanzelf over. Ik tilde pup in het begin gewoon zelf naar de plasplek en dan mocht hij terug lopen. Heen vond hij te spannend.
Liep hij op een gegeven moment gewoon zelf mee of wurmde die zich los? Want er is een moment gekomen dat jouw Tessa gewoon zelf naar de plasplek liep en hoelang duurde dat?
WillieH
Vaste gebruiker

Kleine update

Net even met Semmy gespeeld z'n kleine voetbal is toch heel raar vooral het stuiteren dan duikt Semmy er bovenop. Hahaha Toen ze eenmaal moe was na een half uur sjorren trekken en rennen achter de bal aan besloot ze om naar de bench te lopen. Nou natuurlijk een groot feest meteen. Toen even oefenen ik pakte een stukje kaas wat ze super vond. Veel beter als de hondensnoepjes :( Deurtje open dan het deurtje dicht 1 tel wachten deurtje weer open hup stukje kaas. Deurtje weer dicht 2 tellen en weer open nog een stukje kaas. De meeste hier kennen wel hoe het verder gaat maar het reuze goed vond ik zelf. Ze bleef ook keurig netjes zitten in de bench ook als het deurtje helemaal open was. Toen ging ik steeds een stapje terug weer een stukje kaas deurtje open en weer dicht en weer een paar tellen erbij en weer een stap verder weg. Ik stond op een gegeven moment achteraan in de keuken. Ongeveer 6-7 meter bij Semmy vandaan en nog steeds geen piep. Toen ik het hoekje om ging voor een seconden was het even piep piep spring toen ze stopte met piepen en rustig weer zat tada daar ben ik weer hoera hoera. Toen gebeurde er iets waar ik van schrok in positieve zin. Toen ik haar de beloning gaf vond ze het wel mooi geweest ik had de deur nog niet open maar ze draaide zich om ging een beetje draaien, plofte neer en sloot haar ogen TERWIJL de bench dicht was. Hoera Hoera HOERAAAAAAAAAAAAA. Ik denk dat ze over de angst heen is van dat de bench deur dicht is. In ieder geval als ze moe is om het juiste kader te scheppen. Nu ben ik momenteel alleen thuis en ze ligt rustig te slapen in de bench terwijl ik boven ben en dit aan het type ben. Nu heb ik een vraag als ze straks wakker wordt kan ik dan het beste aanwezig zijn als ze wakker wordt of mag ze ook een keer piepen en dan wachten tot het piepen stopt en dan naar binnenkomen. Immers er zullen ook momenten komen in de toekomst dat er niemand aanwezig is voor 15 min of iets dergelijks. Als er constant iemand is als ze wakker wordt en dan ineens niet lijkt me ook een grote overgang? Of is dit weer een kwestie van te snel iets willen.

P.s nog een heel andere vraag: ik heb die kong gevuld met kong stuff'n en dat vond ze beestachtig lekker. Ze heeft die kong wel 30 minuten lopen lebberen, maar omdat haar kaak nog zo klein is kan ze niet in de puppy kong bijten kortom ze kan ook niet bij de stuff'n die dieper in de kong zit. Hoe kan ik dit beter laten werken zodat ze er alles uitkrijgt.
TessaThomas
Zeer actief

WillieH schreef:
TessaThomas schreef:Oh het klinkt zo herkenbaar! Ik heb wekenlang met een gillende pup gezeten en ik wist niet meer wat ik moest doen. Naast het bed slapen werkte niet (te warm boven), naar de bench slapen werkte pas na een week, toen het opbouwen met verder weg liggen, werkte niet. Ik dacht dat ik gek werd! Tot hij opeens stil was :LOL:

Liep hij op een gegeven moment gewoon zelf mee of wurmde die zich los? Want er is een moment gekomen dat jouw Tessa gewoon zelf naar de plasplek liep en hoelang duurde dat?
Nee, Tessa was al volwassen, het gaat om dat andere monster Tay. ;) Op een gegeven moment liep hij zelf mee, ik liep gewoon tot hij stopte, dan tilde ik hem op en terug liep hij vlot. En binnen anderhalve week liep hij zelf (en plaste midden op de straat :LOL: )
WillieH
Vaste gebruiker

Haha die Semmy Toe straks. Mijn moeder wilde even stofzuigen en Semmy komt aanlopen om te kijken wat dat gekke apparaat was. Mijn moeder in haar routine stampt op die stofzuiger zodat die aangaat Semmy hangt net met zijn hoofd boven dat rooster waar de warme lucht uit komt en schrikt zich het apelazerus moeder schrikt ook dus die zet hem gelijk weer af. Na even laten snuffelen en een paar keer zachtjes aan en uit en weer een kaasje vindt ze de stofzuiger niet meer eng. Ze danst er een beetje omheen.

Daarna even de Dierenarts gebeld om hem te verwittigen over de situatie. Uiterst aardig man. Hij is niet een knuffelaar of met lage intonatie praten tegen de honden, maar doet wel alles maar dan ook alles eraan om de honden beter te maken. Geen middel laat hij liggen tenzij hij weet dat de hond er niet beter op wordt. Als er maar een kleine kans is dat het goedkomt geeft hij het een kans. Onze oude hond Tessa had een herseninfarct gehad een paar jaar voor ze van ons heen ging. Ze kon niet meer lopen liet haar ontlasting gaan lag dus in haar eigen ontlasting. Dierarts opgebeld hij kwam persoonlijk langs aan de deur en keek eens goed in de ogen van onze Tessa. Hij zegt dit kan nog goed komen. Dus hop Tessa in de wagen naar de kliniek en 2 dagen later aan het infuus hangen was ze weer zo goed als nieuw. Kon weer lopen, springen, eten, plassen, poepen. Echt een wereld vent en de kliniek is 24 uur per dag bereikbaar. Dus mensen in en rondom Rosmalen of 's-Hertogenbosch als je een adres zoekt http://www.dierenkliniekrosmalencentrum ... n-centrum/ kan ik van harte aanbeveling. :E: :E: Anyways een afspraak gemaakt donderdag om kwart voor 6 om hem even kennis te laten maken. Niet gelijk het eerste bezoek een nare prik. Dit gebeurde met Tessa omdat we haar verwaarloosd hadden gevonden en met haar was het nooit een gevecht behalve voor de deur van de dierenkliniek. Koekjes, pens noem het allemaal maar op noway dat ze naar binnen ging. Dus om dat te voorkomen hebben we een afspraak gemaakt. Dan zijn er ook geen andere nerveuze honden aanwezig waardoor Semmy in alle rust even nagekeken kan worden.

Simpel en vast net Semmy wederom uitgelaten en wederom met haar gespeeld. Ik heb haar naar de erfafscheiding gelokt met stukjes kaas en dit ging redelijk voortvarend. Toen ik even een telefoontje kreeg gingen we naar binnen en werd ze moe en ging gelijk zelf de bench in HOera HOERA. Ze ging liggen deurtje dicht boeide haar niks ik liep weg toen ze half wakker was maar geen piep gewoon slapen. Nu ga ik even portie eten maken. Ik zeg het jullie ik ga het binnenkort filmen hoe ze reageert op een portie. Helemaal helemaal door het dolle heen. Dit moet uiteraard op termijn een stukje rustiger, maar tot dan is het een groot feest eten in de bench.
WillieH
Vaste gebruiker

Net bij de dierenarts geweest. Semmy weegt nu 3,2 kg en is compleet gezond. Het lage gewicht hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dat trekt snel zat bij en is redelijk normaal bij grote nestjes dat de pups een stukje lichter zijn. Gisterennacht heeft ze volgens mij de hele nacht doorgeslapen. Ik sliep er wel naast maar ik viel pas om 03:00 inslaap. Terwijl Semmy toen al 3 uur sliep. Ik had mijn wekker op vibreren gezet voor 4 uur en 5 uur aangezien ik dacht dat ze dan wel wakker zou worden voor een plasje. Om 4 uur even me hoofd opgetild lag nog in de exact zelfde positie als 03:00. Door de wekker van 5 uur sliep ik heen, maar toen ik wakker werd om 7 uur werd ze ook net wakker. Even naar buiten en hoppa plasje eruit en poepen. Toen even eten en even spelen en toen weer naar buiten om vervolgens weer in een diepe slaap te vallen.

Semmy en ik kwamen vandaag langs onze korte wandeling ook een hond tegen en niet zomaar een, maar een volgroeide 100 kilo zware 3 jarige mannelijke Mastiff genaamd Jack. De man zag de pup en kwam heel even hallo zeggen had de hond prima onder controle Semmy was totaal niet bang maar wel enorm gefascineerd toen haar neusje de enorme neus raakte van de mastiff. Na even gesnuffeld te hebben liep de man weer aan wenste ons veel plezier en succes met de pup. Semmy wou erachteraan rennen. Volgens mij is ze een beetje loco om met z'n grote hond te willen spelen :piew: Haar lichaampje paste denk ik gewoon alleen al in dat hoofd van die Mastiff, maar ik besloot wijs dat we dat spelen maar uit moeten stellen tot een volgende keer. Over een jaar of langer hahahaha en zelfs dan is misschien een kleiner ras om mee te spelen bevorderlijk :wink: Semmy maar ik denk dat ze nu nog zoiets heeft van :pffff: ik kan die grote best wel aan als het moet :mep:
TessaThomas
Zeer actief

Idd niks om je zorgen over te maken als ze voor de rest gezond is. Tay was ook erg licht voor een Duitse Herder toen we hem kregen, maar daar is niks meer van te merken!

Ik heb ook zoiets meegemaakt :LOL: Zelfde ras, pupje van 8 weken en die reu wilde wel ff ruiken en spelen :LOL: Heerlijk om te lezen!
WillieH
Vaste gebruiker

Vannacht iets heel aparts mee gemaakt. Ze ging om 12 uur in de bench en lag op de bank nog t.v. te kijken beneden. Ik kan vanuit de woonkamer haar wel zien maar ze kan mij niet zien. Aangezien ik overal lees een pup kan maar max 2 uur zijn blaas op houden zit ik om 2 uur altijd paraat om te gaan als het moet, maar om half 2 hoorde ik iets in de bench dus ik keek via de woonkamer en ze lag uit zichzelf te spelen met de knor knuffel en dan weer met de kong en dan weer met de knuffel die groter is als ze zelf is haha. Ongeveer een half uur lag ze rustig te spelen dus ik denk nu komt het nu kan ze piepen omdat ze naar buiten wil, maar in plaats daarvan draaide ze zich om en pats boem valt in slaap en net als die dag ervoor sliep ze gewoon door tot klokslag 07:00 toen begon ze te piepen hop eruit plasje even eten toen wandeling gelijk gepoept en toen was ze wel actief.

Ik vraag me nu wel af of dit wel gezond is dat ze zolang aan een stuk kan slapen en haar plas kan ophouden? Ze krijgt geen drinken meer om 22:00. Ik heb wel al 4-5 geoefend overdag een 10-15 minuten met poortje open en dicht en belonen als ze rustig haar ding bleef doen, maar zo snel kan zoiets toch niet geleerd zijn. Of is dit weer een gevalletje een hond is een individu en niet dezelfde hond als in de theorie boeken. Ik merk wel dat ze rustiger is geworden en overdag toch ook langer slaapt dus wellicht begint ze te wennen aan ons.

Semmy na het spelen

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Maak je geen zorgen.
Mijn pups konden dat ook heel snel :wink:
Wil niet altijd zeggen dat dat vanaf nu ook steeds zo is, maar het zou kunnen.

Alleen maar lekker als ze zo gemakkelijk en zo lang slaapt :D
Afbeelding
WillieH
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Maak je geen zorgen.

Voor haar zeker ik zet mijn wekker toch nog even om de 2 uur zodat ik even de situatie kan pijlen.
ranetje
Zeer actief

WillieH schreef:
ranetje schreef:Maak je geen zorgen.

Voor haar zeker ik zet mijn wekker toch nog even om de 2 uur zodat ik even de situatie kan pijlen.
:ok:
Afbeelding
WillieH
Vaste gebruiker

Afbeelding

Hallo iedereen daar ben ik (Semmy) weer met een update. Ik ben nu bijna een week bij mijn nieuwe baasjes en ik moet zeggen het is hier hartstikke leuk. Er zijn vooral veel spullen om in te bijten hier. Het gordijn, de stoelen, de tafels, de kleren, de veters het is ongelooflijk, maar mijn baasjes vinden dat nooit zo leuk dus ruilen ze het tegen mijn knuffels of botjes waar ik wel in mag bijten. Ik word steeds minder bang als we gaan wandelen, maar vannacht toen we gingen wandelen durfde ik een straat niet in omdat het daar te donker was. Ik loop inmiddels wel goed mee aan de lijn zonder te trekken en dat vindt mijn baasje zo leuk dat hij mij elke keer een beloning geeft. Zojuist hebben we zelfs een redelijk grote wandeling gemaakt van wel 12 minuten door het bos. Toen we 10 minuten gelopen hadden had ik het wel gezien en ik ging ik voor de baas staan en blaffen, maar wat ik niet wist was dat ons huis 10 stappen verder om de hoek was. Wat was ik toch blij. De voeding die ik hier krijg vind ik super lekker. Ik krijg KVV van Haaksbarf, ik heb nu al 3 verschillende smaakjes op, rund, eend, en vandaag lam. Ook groei is heel snel en ik weeg nu meer als 4 kilo terwijl ik bij aankomst pas 2,9 kilo woog.

Vandaag zijn we ook begonnen met een clicker training en ook dit is iets wat ik heel leuk vind. Het baasje clickt en geeft mij een beloning. Hij heeft gelezen dat dit clicker charging heeft, nou mijn aandacht heeft hij wel. Echter het baasje had net tijdens de wandeling 20 snoepjes bij, maar halverwege de wandelingen waren die al op :oohja: . Het baasje is dus nu dringend opzoek naar snoepjes om verder mee te trainen, want er is nog maar 1 bak snoepjes over, maar die vind ik niet lekker :pffff:

Ik slaap 's-avond als een roos. Als ik tussen 00:00 en 01:00 uitgelaten wordt dan slaap ik tot ongeveer 06:45 - 7:15. Ik word soms nog wel eens wakker, maar dan ga ik even ergens anders liggen of ik bijt een paar minuutjes in mijn knuffel en dan val ik weer in slaap. Het baasje gaat dan ook proberen of hij ook weer in zijn eigen bedje kan gaan slapen om te kijken of ik dan nog steeds zo rustig ben.

P.S. Als jullie nog lekker clickertraining snackjes weten voor mij zeg het dan alsjeblieft dan kan mij baasje ze bestellen.

Dikke knuffel van Semmy.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Re: Semmy Puppy Blog *Bijna 1 week bij de nieuwe Baas Updat

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Leuk een update ! :cheer:
Wat een schatje is het ook ! :I:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Zo dat gaat prima met Sammy. Voor Moos gebruikten we mini Frolic en die dan weer in 4stukjes breken. Kleine stukjes kaas zijn ook in. Kleine stukjes gedroogde kip. Succes ermee.
Afbeelding
Neeltje
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ik kocht ook wel kipreepjes (gewoon, die voor mensen voor in de sla bijv). Heb zelf het idee dat als ineens veel duurder is als er hond- voor staat ;-).

en inderdaad frolicjes in stukken, kaas en die zachte mini koekjes in de vorm van botjes
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ze groeit dus al goed! Fijn zeg! Hier slaapt ze ook lekker (bijna) 6 uur door, toch wel fijn in de kou hè. :lol1:
WillieH
Vaste gebruiker

Re: Semmy Puppy Blog *Semmy slaapt of Turbo Semmy*

Vandaag was het een dag van veel mysterie.

Ik ben aankomende vrijdag jarig en me zus had vandaag Semmy ergens mee naartoe genomen en ik mocht niet weten waar naar toe.
Ik gok een fotoshoot voor een mooi schilderij aan mijn muur van Semmy.

Dit was natuurlijk heel spannend voor Semmy want ondanks dat hij veel verschillende mensen over de vloer bij ons ziet zijn nieuwe locaties nog weinig bezocht. In verband met dat ze nog niet alle inentingen heeft is ons aangeraden om drukke plekken zoals het dorp te vermijden tot ze haar tweede inenting heeft gehad. (eind van deze week) Dus een nieuwe locatie heel spannend voor Semmy en ze kwam dan ook bijna slapend terug. Ze had het naar haar zin gehad volgens mijn zusje. Echter mijn zusje had van te voren een wat grotere wandeling als normaal gedaan 15 minuten + waarschijnlijk fotoshoot dus Semmy was bekaf. Ze heeft ook bijna de hele middag geslapen. In de rest van de avond was ze redelijk rustig tot 22:00. Dan gaan wij met z'n alle altijd in de woonkamer zitten om tv te kijken en natuurlijk mag Semmy daar ook bij zijn, maar zodra ze de kamer in komt lijkt er wel een schakelaar om te slaan in Semmy haar hoofd. Het is een grote speeltuin volgens haar. Ze rent als een dolle van links naar rechts wil overal in bijten terwijl ze dat in de keuken en de rest van het huis eigenlijk al bijna niet meer doet. (in de keuken gaat ze gewoon rustig liggen knauwen op een botje of op een knuffel, maar in de woonkamer bijt ze in de bank dan zeggen we Nee (Het commando zit er nog niet echt in, maar daar zijn we mee bezig) We leiden haar dan af en geven een knuffel om in te bijten, maar zodra als wij klaar zijn met het trekken dan hup schiet ze weer naar de bank of naar de tafel en het effect versterkt en versterkt tot ze volgens mij gewoon zichzelf helemaal overprikkeld. Als ik haar dan mee terug neem in de keuken dan is het goed. Patsboem ze gaat liggen en valt bijna gelijk in slaap.

Wat doen jullie in dit soort situaties. Ik zit eraan te denken om haar aan de riem mee de woonkamer in te nemen en net zoals bij een wandeling als ze gaat trekken stil te blijven staan tot ze rustig wordt en dan haar te belonen. Is dit een goede methode voor morgen of hebben jullie andere suggesties.

Voor de rest doet ze het heel goed. De wandelingen gaan steeds verder vooruit. Ze loopt nu zelf al is het nog met enige aarzeling af en toe de erfgrens af. Echter als we een minuut of 10 aan wandelen zijn en ze heeft haar behoeftes gedaan en ik wil nog een stukje lopen dan springt en blaft ze een paar keer en gaat recht voor mijn voeten zitten en springt tegen mij aan. Het is eigenlijk alsof ze zegt Baas ik heb het wel gezien hoor ik wil terug. Ik loop dan altijd nog zeker een stukje door want ik moet bepalen wanneer de wandeling eindigt en niet Semmy. (tenminste dit lijkt mij logisch) Dan draai ik om en dan loopt ze zonder probleem terug naar huis. Stopt geen 1 keer snuffelt over de grond onze geur terug naar huis. Herkennen sommige van jullie dit en hoe moet ik hier mee omgaan moet ik toegeven omdat ze gewoon aangeeft dat het te zwaar/ te lang voor haar korte beentjes wordt of moet ik hard zijn en gewoon nog even doorlopen. Ik heb dus de middenweg gekozen doorlopen klein stukje zodat ze niet denkt dat ze op die manier haar zin krijgt en dan omdraaien. (ik probeer wel wandelingen van max 10 minuten aan te houden aangezien ik heb gelezen dat een pup van 2 maanden maar maximaal eigenlijk 10 minuten mag wandelen per keer.)

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”