Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dát?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat is dát?

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:het is anders een keurig nette repliek op het zoveelste hondenafkraaktopic :ok:
Dat zal best t beslaat een complete scrollpagina op tapatalk dus onleesbaar op die manier voor mij.
Ik ben sowieso niet van de lange epistels.... ;) dan haak ik al snel af maar via mobiel helemaal.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:
renee-uk schreef:het is anders een keurig nette repliek op het zoveelste hondenafkraaktopic :ok:
Hier sluit ik mij bij aan. Smaken verschillen maar soms slaan we een beetje door en willen we onze smaak en mening aan een ander opdringen.

Ik vind de foto van jou zoon met zijn hond leuk en goed bedacht. wat een ander daarvan vindt :19:
malinois schreef:Gut wat een lap tekst ik begin er maar niet eens aan...
dit vind ik dan weer erg vlouw, wel commentaar leveren met elkaar maar dan niet willen lezen wat de persoon waar je commentaar op had wil zeggen.
Vlouw?
En dit is mn eerste reactie in dit topic by the way. Wat niet wil zeggen dat ik t niet gevolgd heb...;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

En als ik je vrouw zwart had willen maken op welk gebied dan ook (en ja dan was het naar alle waarschijnlijkheid eerder over de herders gegaan aangezien mijn kennis daar ligt en ik bij de fila pup destijds enkel kon zeggen dat ik de polsen te slap vond naar mijn mening) had ik wel andere zaken aan kunnen dragen en bv de website kunnen noemen. En ja, daar ga ik me niet toe verlagen.
desolcasa
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Mechelse Herder.

Ongelezen bericht door desolcasa »

crutz schreef:@soldelcasa, ontmaskerd???? Iedereen hier weet wie ik ben hoor, nooit een geheim van gemaakt. Even als dat ik ook in een direct gesprek (even geen idee meer of dat privé was of openbaar) aangegeven heb dat ik de polsen TE extreem vind, ook voor de leeftijd vd hond.
De hond was op die foto 3 maanden, het kan dus alle kanten opgaan en dat doet het bij een hond op die leeftijd ook.
Juist omdat ik wist dat het jullie zoontje betrof gekeken of het idd dezelfde hond was zonder de website of naam vd hond te benoemen, enkel dan dat het een volwassen hond betrof omdat ik het idee had dat er gedacht werd dat ze nog uit moest groeien.
De foto die je geplaatst heb betrof geen volwassen hond, die bovendien een hele andere kleur had dan de teef met onze zoon.

Je hebt geen recht om een foto die mijn eigendom is te gebruiken, ook niet als je er in knipt of weet ik wat. Zelfs al staat de foto op facebook heb je geen recht deze op een forum te plaatsen zonder mijn toestemming.
En ook bewust bij de foto vd pup jouw vrouw haar hoofd er af geknipt, het ging tenslotte om de pup en de polsen en niet om van wie de hond is.
Deze opmerking is wel het meest triest en laat zien dat je je eigen tekst niet naleest. Het gaat jou er dus niet om van wie de hond is. Lees je eigen tekst na:
Ook vd zelfde kennel. Staat op Facebook met vraag over de polsen.
Je schrijft duidelijk ook van dezelfde kennel. Het lijkt me duidelijk dat je hier mee aangeeft dat de hond uit dezelfde kennel komt als de hond die verkleed is. Het gaat dus heel duidelijk wel om van wie de hond is, van dezelfde kennel.

Dan sluit je af met:
Reageren nog fokkers op dat het normaal is voor deze leeftijd. Overbouwd dacht ik eerst dat t de leeftijd was. Nu dus geleerd dat het "hoort" :(
Je teleurstellende smilie zegt genoeg en laat mij duidelijk jou mening zien. Het feit dat je deze foto hebt geplaatst in de context van wat hier geschreven wordt bevestigd mij heel simpel dat je actief wilde deelnemen aan de discussie. foto van dezelfde kennel, negatief smilie, het zegt genoeg over jou mening.

Het ook door jou actief deelnemen aan een discussie en met een foto (zonder toestemming) zelf daartoe bijdragen zegt genoeg over het verlagen tot een bepaald niveau. Je hebt je al verlaagd.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geen ruzie maken hoor! :flower:
Je hebt ieder geval je best gedaan om een en ander te weerleggen. :wink:
Doe Pascalle de groeten van me :wink:

Over smaak valt niet te twisten, daarom valt iedereen ook op bepaalde rassen.
Voor mij de Boxer en de Mechelse en Hollandse Herder, ik zie gewoon graag gespierde en atletische honden :lol1:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

desolcasa schreef:
Reageren nog fokkers op dat het normaal is voor deze leeftijd. Overbouwd dacht ik eerst dat t de leeftijd was. Nu dus geleerd dat het "hoort" :(
Je teleurstellende smilie zegt genoeg en laat mij duidelijk jou mening zien. Het feit dat je deze foto hebt geplaatst in de context van wat hier geschreven wordt bevestigd mij heel simpel dat je actief wilde deelnemen aan de discussie. foto van dezelfde kennel, negatief smilie, het zegt genoeg over jou mening.
Een verdrietige smiley. Ik word ook verdrietig van het zien van rashonden en kruisingen met een (steeds) extreme(re) bouw. Dat heeft niets met mooi of lelijk te maken, maar met honden die door hun lichaam gehinderd worden. Misschien nog wel verdrietiger dat dat tegenwerkende lichaam door fokkers en bazen als mooi gezien wordt en op shows wordt verheerlijkt.
desolcasa
geregistreerd lid

Nanna schreef:Ik hèb honden waar veel commentaar op komt :mrgreen: En dat zal me gevoeglijk jeuken. :19:
Ik heb niets tegen Fila's an sich; er lopen er hier twee op de hei die prima sociaal zijn en goed bewegen en niet zo raar overbouwd zijn. Want ja, die extreme oplopende ruggen stuiten mij tegen de borst. Een mening. En dat mag.
Gelukkig bind je al in en heb je het ineens over zwaar overbouwde ruggen. De broodfok fila's (je eigen woorden) zien er goed uit. fijn dat te horen. Jammer dat het broodfok is, ik ben geen voorstander van broodfok, maar ieder zijn ding.

Onze fila's hebben zoals dat hoort een schuin oplopende ruglijn. In mijn commentaar staat een video waar je deze honden al spellend kan zien en laten ze daar nu gewoon goed snel kunnen bewegen. Dus ondanks jou kritiek op overbouw bewegen ze goed, zijn het rashonden die 10 tot 14 jaar oud worden. Dat spreekt voor zich denk ik.

Je mag best een mening hebben dat overbouw niet jou ding is, maar begin niet dat het ongezond is en weet ik wat je er nog meer bijhaalt. zodra je dat doet begeef je je op glad ijs.

In Jip en Janneke taal.
Mening is: ik vind overbouw niets.
Steling is: overbouw is niet goed / ongezond

Jij geeft geen mening je begint een discussie en stelt dingen. Dat gaat verder dan een mening.

Je hebt ook een foto geplaatst van een website http://www.lostresnaranjos.com/pages/main.html waar je van de eigenaar geen toestemming voor had (laat ik die eigenaar nu ook kennen) Je hebt ook bewust een foto gekozen waar een hond met rechte rug staat. d.w.z recht omdat zijn achterpoten meer uitgestrekt staan en daardoor de rug recht loopt.
Let wel je hebt bewust deze foto genomen om jou stelling van een rechte rug te ondersteunen.
Wat je echter niet gedaan hebt is verder op deze website kijken naar foto's van 50 jaar oude fila's waar deze ook overbouwd zijn.

De conclusie is heel simpel je mag best zeggen overbouw vindt ik niets PUNT.
Wat jij echter doet is selectief foto's jatten om jou stelling te gaan onderbouwen. Dan iets roepen over bewegelijkheid en dat het niet gezond is. Kijk dan ga je verder dan een mening dan heb je een stelling.
Als je iets stelt moet je dan kunnen onderbouwen en die onderbouwing die is er niet.
desolcasa
geregistreerd lid

dagmar88 schreef: Een verdrietige smiley. Ik word ook verdrietig van het zien van rashonden en kruisingen met een (steeds) extreme(re) bouw. Dat heeft niets met mooi of lelijk te maken, maar met honden die door hun lichaam gehinderd worden. Misschien nog wel verdrietiger dat dat tegenwerkende lichaam door fokkers en bazen als mooi gezien wordt en op shows wordt verheerlijkt.
Er zijn idd genoeg voorbeelden van extremere bouw. In deze afbraakdiscussie gaat het om de fila. De fila heeft een overbouw en dat is al sinds de jaren 50 toen het als ras werk erkend. Overbouw is echter geen punt bij de fila fok om dit nog meer te maken. Sterker nog er zijn in het verleden door malafide fokkers juist andere rassen ingekruist voor meer vel, zwaardere botten en zelfs bij die fokkers is extremen overbouw nooit een doel geweest.

De fila is, uitzonderingen daargelaten, nog steeds een gezond ras, mede omdat het niet populair is. Populariteit draagt bij veel rassen niet altijd bij tot een goede gezondheid.

Bij de fila's die we hebben en hebben gehad heeft de overbouw nooit problemen met de gezondheid gegeven. Zoals ik hierboven als vertelde, een fila wordt gemiddeld tussen de 10-14 jaar oud.
desolcasa
geregistreerd lid

Inge O schreef:ik heb je speel-filmpje bekeken en er zitten een paar mooie honden tussen, vooral die oudste vind ik prachtig - zou het toeval zijn dat die gematigder is gebouwd?

maar de teef waarover het hier in het topic ging en ook op dat filmpje te zien is blijf ik nog steeds niet mooi gebouwd vinden, sorry. dat zeg ik niet om die teef of jullie af te kraken maar omdat ik het zonde vind - onafhankelijk van het ras - dat er steeds extremer gefokt wordt én dat standaarden gekke dingen vragen of verbieden (zoals dat een hond geen normale rechte rug zou mogen hebben).

die 'scharnier' waarover je spreekt, heb je daar ook iets van rx-foto? ik vraag me toch af hoe dat er vanbinnen uit ziet.
http://www.lostresnaranjos.com/pages/main.html

Hier staan foto's van wat hele oude fila's 50 jaar geleden. Dezelfde overbouw.
Een schuin oplopende ruglijn is een rasstandaard.

foto van de oudste: http://www.desolcasa.com/fila-brasileir ... llege.html bijna onderaan de pagina, ook daar zie je een schuin oplopende ruglijn. In de video deze teef 11 jaar en zoals je kan zien nog goed bewegend. Uiteindelijk is ze ruim 13 jaar geworden.

foto van haar dochter: http://www.desolcasa.com/fila-brasileir ... -casa.html
55-60 kg en sprong met gemak over een omheining van 150 cm. Wederom overbouw.

De vraag is wat is extreem. Misschien dat sommigen het bij een fila extreem vinden, dat is een mening die je mag hebben. Het is echter sinds het ontstaan van het ras al zo. Het is geen fok kenmerk dat versterkt moet worden met nog meer overbouw, ook niet met minder. Een rechte rug is niet gewenst. Het is bij de fila ook geen gezondheidsprobleem zoals sommigen hier durven te stellen.

Zoals gezegd smaak en verschillen en die mening mag je hebben.
Maar begin niet over dat het bij de fila ongezond is zonder dat je dit kan onderbouwen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Vind ik ook niets mis mee met de tegenreactie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Begin me niet over zonder toestemming fotos gebruiken. Als er een foto veel gebruikt is en wordt is t die van mijn hond wel. Als ik alles wil bijhouden heb ik dr bijna een dagtaak aan. Gelukkig kennen veel forummers de bewuste foto en krijg ik t daardoor nog steeds door want google herkent ze niet allemaal. Hij heeft inmiddels osama gevonden, heeft teven in frankrijk gedekt terwijl hij thuis in de kennel zat, staat op een amerikaanse motorkap van een auto en staat dagelijks bij reclames en krantenartkelen over heel de wereld. Allemaal zonder toestemming van mij en/of fotograaf.
Dat krijg je als je fotos op internet zet.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

malinois schreef:Begin me niet over zonder toestemming fotos gebruiken. Als er een foto veel gebruikt is en wordt is t die van mijn hond wel. Als ik alles wil bijhouden heb ik dr bijna een dagtaak aan. Gelukkig kennen veel forummers de bewuste foto en krijg ik t daardoor nog steeds door want google herkent ze niet allemaal. Hij heeft inmiddels osama gevonden, heeft teven in frankrijk gedekt terwijl hij thuis in de kennel zat, staat op een amerikaanse motorkap van een auto en staat dagelijks bij reclames en krantenartkelen over heel de wereld. Allemaal zonder toestemming van mij en/of fotograaf.

het is natuurlijk ook wel een "extreme working dog" :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij KK2 heb ik geleerd dat je een punt in de rug hebt waarbij de doornuitsteeksels aan de wervels van naar achter gericht naar naar voren gericht gaan. Is dat hetzelfde punt? Ik ben ook wel benieuwd naar die foto ja
desolcasa
geregistreerd lid

malinois schreef:Begin me niet over zonder toestemming fotos gebruiken. Als er een foto veel gebruikt is en wordt is t die van mijn hond wel. Als ik alles wil bijhouden heb ik dr bijna een dagtaak aan. Gelukkig kennen veel forummers de bewuste foto en krijg ik t daardoor nog steeds door want google herkent ze niet allemaal. Hij heeft inmiddels osama gevonden, heeft teven in frankrijk gedekt terwijl hij thuis in de kennel zat, staat op een amerikaanse motorkap van een auto en staat dagelijks bij reclames en krantenartkelen over heel de wereld. Allemaal zonder toestemming van mij en/of fotograaf.
De fout die veel mensen maken is, een foto staat op internet dus mag ik heb gebruiken. Fout.
Dat veel mensen er geen bezwaar tegen hebben is iets anders. Je geeft zelf al aan dat er ook foto's van jou gebruikt worden. Leuke reclame denk je dan maar, zodra foto's die van jou zijn in een negatieve context geplaatst worden die jou afbreken en zonder jou toestemming geplaatst worden denk je er wel anders over.

Ik heb het forum hier idd verzocht om foto's te laten verwijderen waar ik het auteursrecht dan wel portretrecht op heb. De reden is simpel het gebeurt zonder toestemming en het gebeurt met het doel mij zoon, mijn vrouw en onze honden slecht te maken.

De topic starter bedient zich hier meermaals van en doet dit ook selectief om haar mening / stelling te ondersteunen.

Juridisch gezien had ik aan de uploader voor het gebruik een rekening kunnen sturen volgens de richtlijnen van foto anoniem. http://www.fotografenfederatie.nl/filea ... A-2013.pdf pagina 12 De rekening voor een foto van 600x400 pixels is al snel 245 euro.
Let wel hier gaat het om foto's die anoniem zijn en waarvan de eigenaar niet te achterhalen is. Bij het zo maar kopiëren van een foto van een website heb je niet geïnformeerd en kunnen de kosten bij een rechter aanzienlijk oplopen.

Denk dus na als je zo maar foto's van weet ik welke site gebruikt die niet van jou zijn. Je kan zo maar eens tegen de verkeerde aanlopen die wel actie onderneemt en dan lach je niet meer zo hard.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Oh geloof me dat t regelmatig negatief gebruikt wordt. Door grote landelijke omroepen en kranten. Als er een bijtincident staat met een herder gegarandeerd staat hij erbij en ja iedereen weet dat t niet mag maar dat maakt hen niks uit.
Ze weten ook dat de gemiddelde nl geen rechtzaak aan gaat spannen vanwege de kosten. En dan moet je dreigen dat helpt inderdaad vaak met veel doordrammen.
Enne stamboomfraude wordt ik dus ook niet graag mee verbonden en dat is t dus wel als je reu als vaderhond op een fci stamboom staat zonder die teef ooit gedekt tw hebben. Dus wat is daar leuk aan?
Maar op een forum :roll: ... dat vind ik onzin. Dat je er iets van zegt via pb en desnoods via modjes als dat eerste niet helpt alla... dan wordt de foto weggehaald probleem opgelost....om er nu zo de nadruk op te blijven leggen.

Maar bovenstaande eigen ervaringen leiden er toch echt niet toe dat ik geen fotos van google meer gebruik hoor... integendeel.

Ps. Ik las dat jr fotos zet op fb? Weet je dat je daarmee fb ALLE toestemming geeft om ze waarvoor dan ook te mogen gebruiken? Amerikaans recht. Was zaterdag nog bij kassa.
Afbeelding
desolcasa
geregistreerd lid

Waar het eigenlijk om gaat en dat is een algemeen probleem is dat fora internet door mensen worden gebruikt om maar hun gal te spuwen over van alles en nog wat.
Het is ook makkelijk lekker van achter je pc type je maar wat, vaak weet de ander niet eens wie je bent maar in het echte leven durven ze dan niets te zeggen. Confronteer je ze er in het echt met publiek er om mee dan zie ik vaak schaamrood, een ander doet aan ontkennen en weer een ander wordt boos want het was helemaal niet zo.

Eigen teksten niet lezen en zichzelf tegenspreken. Ik wilde jullie naam niet noemen zeggen en daarvoor foto jatten en schrijven van dezelfde kennel (wiens naam zo te achterhalen is en dus bekend). sorry maar ik vraag me dank af, weet je echt niet wat je schrijft ?

De forum regels hier zeggen: ·
Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen . Pornografische afbeeldingen worden zonder tegenbericht verwijderd.
Wat ik in deze thread allemaal aan negativiteit lees is iets waar ik niet in het dagelijks leven mee geconfronteerd wordt. Ik ben nog niemand tegengekomen die mij in het gezicht zegt jou hond is overbouwd, dat is ongezond en slecht en waar moet dat naartoe met jou fok.

Op de dogachtigen waar de nu verwijderde foto's genomen zijn heeft niemand mij of mijn vrouw in de negatieve zin zoals hier aangesproken eerder omgekeerd.

Het gedrag van enkelen hier is dus niet iets dat ik in het dagelijks leven niet tegenkom maar wel hier op internet. Triest maar waar.

Voor diegene die nu zo veel commentaar geven heb ik de vraag, ga je in het dagelijkse leven ook naar mensen toe en zeg je ze hetzelfde wat je ook van achter je pc schrijft. ben benieuwd naar dat commentaar.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

desolcasa schreef:Waar het eigenlijk om gaat en dat is een algemeen probleem is dat fora internet door mensen worden gebruikt om maar hun gal te spuwen over van alles en nog wat.
Het is ook makkelijk lekker van achter je pc type je maar wat, vaak weet de ander niet eens wie je bent maar in het echte leven durven ze dan niets te zeggen. Confronteer je ze er in het echt met publiek er om mee dan zie ik vaak schaamrood, een ander doet aan ontkennen en weer een ander wordt boos want het was helemaal niet zo.
Ach, geloof maar dat er naast het veld ook wat afgeluld wordt hoor. Niet alleen in de KNPV maar net zo goed in de andere takken van sport.
Volgens mij is het "des mens" om overal commentaar op te leveren.
Als je overal op in moet gaan heb je een dagtaak.
Ik reageer niet eens meer, als anderen vinden dat ik een klotehond heb die ik beter kan wegdoen denken ze dat maar lekker.
Feit is dat nergens in dit topic de naam van de kennel waar de betreffende hond van de foto vandaan kwam genoemd is. Ook niet door crutz, die je nu zelf probeert zwart te maken.
Ik herkende Pascalle direct en zo zullen er vast meer geweest zijn die haar kenden.
De discussie ging ook niet over jullie kennel (of ik lees heel slecht), de discussie ging over de bouw van de teef en of dit nog gezond was.
Persoonlijk hou ik ook niet van die bouw, ik vind het er niet mooi uitzien en kan me, na alle discussies over de extremere honden die je op shows ziet (Duitse Herders die nauwelijks nog normaal kunnen lopen, Cavaliers die een te kleine schedel hebben, Engelse Bullen die niet meer normaal kunnen ademhalen en bevallen etc) wel voorstellen dat er vragen over gesteld worden, of commentaar geleverd wordt zoals jij zegt. Maar als het hoort bij het ras en ze daar geen gezondheidsproblemen van ondervinden kun je het, net als het commentaar over mijn "klotehond", ook naast je neerleggen. Geef uitleg ipv dat te doen wat je een ander verwijt. :wink:
desolcasa schreef: ga je in het dagelijkse leven ook naar mensen toe en zeg je ze hetzelfde wat je ook van achter je pc schrijft. ben benieuwd naar dat commentaar.
Wanneer mensen mij in het dagelijks leven mijn mening vragen geef ik die, ook als dat is wat ze liever niet horen. Zo heb ik bij een KNPV-er aangegeven dat zijn jonge hond wel erg kromme poten had in mijn ogen en of hij ooit van Radius Curvus had gehoord omdat het me daar aan deed denken. Deze man had daar nog nooit van gehoord en de hond bleek dit inderdaad te hebben. Hij is me nog steeds dankbaar dat ik het hem gezegd had, ondanks dat hij liever iets anders had gehoord.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Inge O schreef:
desolcasa schreef:
Zoals gezegd smaak en verschillen en die mening mag je hebben.
Maar begin niet over dat het bij de fila ongezond is zonder dat je dit kan onderbouwen.
daarom was ik hier dus nieuwsgierig naar :wink:
Inge O schreef:die 'scharnier' waarover je spreekt, heb je daar ook iets van rx-foto? ik vraag me toch af hoe dat er vanbinnen uit ziet.
Ben ook erg benieuwd :mann:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:

Nou kreeg net een foto via pb dat hij op de Winner 'verkocht' werd... geschilderd op een bordje :cheer: :cheer:
Mijn 'extreme working dog' op de grootste kynologenshow van NL :mann:

Hij is het dus ook inderdaad, ze had er gelukkig een foto van gemaakt en een visitekaartje meegenomen van het betreffende bedrijf. Hij is wel duur overigens :cool2:

*edit: verbetering
Laatst gewijzigd door malinois op 17 dec 2013 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

malinois schreef:
Gos schreef:

Nou kreeg net een foto via pb dat hij op de Winner 'verkocht' werd... geschilderd op een bordje :cheer: :cheer:
Mijn 'extreme working dog' op de grootste kynologenshow van NL :mann:

Hij is het dus ook inderdaad, ze had er gelukkig een foto van gemaakt en een visitekaartje meegenomen van het betreffende bedrijf. Hij is wel duur overigens :cool2:

*edit: verbetering

Wat wil je nog meer? :cheer:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Tara schreef:
Hebbie een linkje? :mann:
http://www.artgiftsandmore.nl/index.php ... cts_id=491
ik dacht dat het om die foto in het water ging maar ofwel zie ik de verkeerde foto ofwel snap ik niet hoe je bij deze afbeelding zo zeker kan weten dat het om xavi (dacht ik?) gaat :scratch: ?
Nee Xito..
Dit is hem zeker ben alleen nog op zoek naar t origineel tussen de 10000en fotos.
Dit is geschilderd dus geen foto ...
;)
Kan me er ook niet druk over maken hoor...
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik ken absoluut niets van de fila
maar ik vraag me nu ineens wel af, waarom deze hond (ras) overbouwd is
Afbeelding
en waarom het bij de DC in de rasstandaard staat ( Meestal is het kruis 1.5 cm hoger dan de schoft)
Afbeelding
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

desolcasa schreef:
@Muk, oeps alweer een rasexpert die alle van het ras weet en zelfs durft te roepen dat deze fila gewonen heeft omdat er maar 1 inschrijving was. Vindt je dat nu niet een trieste opmerking van jezelf zonder te weten hoeveel fila’s er hebben deelgenomen ? Tip het was er meer dan 1 of 2.
Over deze hond weet je zelf niets, laat staan dat je iets over het ras weet.
Deze hond is toevallig 1x Jeugd Wereldkampioen geweest.
Daarnaast 2x reserve beste Teef op een WK show.
Laat daar nu wel concurrentie geweest zijn, 3 verschillende keurmeesters die het allemaal niet weten en Muk weet het beter, dit is geen reclame voor het ras. Welkom bij de beste stuurlui staan aan wal club. Het wordt er druk dan aan wal.

@Muk, daar ben je weer, droog daar op de wal he. Jou reactie op: A straight topline is a very serious fault,
Hoe kun je nu bewust kiezen voor zo'n misvormde hond? Dit gaat straks in dezelfde categorie vallen als de platsnuiten, want uiteindelijk moet zo'n belachelijke overbouwing wel tot bewegingsproblemen gaan leiden lijkt mij.
Het lijkt jou, idd want je bent geen expert die dit soort uitspraken gefundeerd kan onderbouwen, m.a.w het is onzin wat je zegt. D.w.z tenzij je komt met een medisch onderzoek dat overbouw bij een fila tot gezondheidsproblemen gaat voeren. Ben benieuwd.
In vergelijking met Newfoundlanders zijn er inderdaad weinig Fila's die meedoen aan shows. Titels zeggen mij daarom niks, ook niet bij een Newfoundlander overigens. Sterker nog, daar blijf ik van weg, want op shows wordt vaak het extremere in bouw goed gewaardeerd en de originele, normale bouw niet.

En ja, als men zo doorgaat met het fokken van extreem overbouwde Fila's (want dat is het in mijn ogen), dan komen die gezondheidsproblemen vanzelf wel. Dat je daar medisch onderzoek voor nodig hebt verbaast mij, want dit is al duidelijk zichtbaar bij de Cavelier met de te kleine schedels (daar zijn onderzoeken van), de Duitse herder met de glijbaanrug en nog wel meer rassen. Fokken om de raskenmerken beter zichtbaar te maken werkt nooit goed.

Ik ben overigens net zo kritisch over extremen binnen "mijn" ras als binnen andere rassen. Je hoeft geen raskenner te zijn om te zien dat de polsen van een hond niet goed staan, de hoeking niet goed is of dat de hond erg overbouwd is. Als je dat daadwerkelijk denkt, dan onderschat je de kennis van mensen zonder Fila.

@mods
Dat foto's van anderen niet zonder toestemming gebruikt mogen worden is logisch, dat wil ik zelf ook niet met mijn foto's. Maar waarom dan wel de foto's van anderen weghalen als de maker protesteert en niet de overige, niet zelfgemaakte foto's die gepost worden?

Als je iets wilt laten zien kun je dat namelijk ook prima doen met een link naar de foto. Dat is namelijk wel gewoon toegestaan.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

vania schreef:ik ken absoluut niets van de fila
Afbeelding
en waarom het bij de DC in de rasstandaard staat ( Meestal is het kruis 1.5 cm hoger dan de schoft)
Afbeelding
wat is de vraag nu?

vind die bovenste trouwens een mooie hond!
desolcasa
geregistreerd lid

Muk schreef:
desolcasa schreef:
@Muk, oeps alweer een rasexpert die alle van het ras weet en zelfs durft te roepen dat deze fila gewonen heeft omdat er maar 1 inschrijving was. Vindt je dat nu niet een trieste opmerking van jezelf zonder te weten hoeveel fila’s er hebben deelgenomen ? Tip het was er meer dan 1 of 2.
Over deze hond weet je zelf niets, laat staan dat je iets over het ras weet.
Deze hond is toevallig 1x Jeugd Wereldkampioen geweest.
Daarnaast 2x reserve beste Teef op een WK show.
Laat daar nu wel concurrentie geweest zijn, 3 verschillende keurmeesters die het allemaal niet weten en Muk weet het beter, dit is geen reclame voor het ras. Welkom bij de beste stuurlui staan aan wal club. Het wordt er druk dan aan wal.

@Muk, daar ben je weer, droog daar op de wal he. Jou reactie op: A straight topline is a very serious fault,
Hoe kun je nu bewust kiezen voor zo'n misvormde hond? Dit gaat straks in dezelfde categorie vallen als de platsnuiten, want uiteindelijk moet zo'n belachelijke overbouwing wel tot bewegingsproblemen gaan leiden lijkt mij.
Het lijkt jou, idd want je bent geen expert die dit soort uitspraken gefundeerd kan onderbouwen, m.a.w het is onzin wat je zegt. D.w.z tenzij je komt met een medisch onderzoek dat overbouw bij een fila tot gezondheidsproblemen gaat voeren. Ben benieuwd.
In vergelijking met Newfoundlanders zijn er inderdaad weinig Fila's die meedoen aan shows. Titels zeggen mij daarom niks, ook niet bij een Newfoundlander overigens. Sterker nog, daar blijf ik van weg, want op shows wordt vaak het extremere in bouw goed gewaardeerd en de originele, normale bouw niet.

En ja, als men zo doorgaat met het fokken van extreem overbouwde Fila's (want dat is het in mijn ogen), dan komen die gezondheidsproblemen vanzelf wel. Dat je daar medisch onderzoek voor nodig hebt verbaast mij, want dit is al duidelijk zichtbaar bij de Cavelier met de te kleine schedels (daar zijn onderzoeken van), de Duitse herder met de glijbaanrug en nog wel meer rassen. Fokken om de raskenmerken beter zichtbaar te maken werkt nooit goed.

Ik ben overigens net zo kritisch over extremen binnen "mijn" ras als binnen andere rassen. Je hoeft geen raskenner te zijn om te zien dat de polsen van een hond niet goed staan, de hoeking niet goed is of dat de hond erg overbouwd is. Als je dat daadwerkelijk denkt, dan onderschat je de kennis van mensen zonder Fila.
De fila wereld is klein dan kom je nu misschien achter. De foto van de hond waar het nu om gaat, 3x raden is ook 1 van onze honden. Santiago, yacare de el sildin.

Misschien even korte historie, de fila is in de jaren 50 als ras erkend. In de jaren 70-80 werd het ras "helaas" populair in Brazilië met het gevolg dat er door broodfokkers andere rassen ingekruist werden, mastino, dog, mastiff en noem maar op. Het gevolg was grote dogachtige honden, mastinoachtige fila's mastifachtig met het doel groter en zwaarder zoals dat bij veel andere molosser rassen die je nu ziet ook het geval is.
In de fila wereld is er toen een splitsing gekomen tussen de cbkc (fci) groep en de originele opsteller van de rasstandaard die met cafib begonnen is. Cafib was opgericht voor het behoud van de originele fila.

Op veel hondenshow zie je helaas nog steeds van dit soort mixbreed fila's, extreem zwaar, te veel vel. Er zijn mooie handleidingen hoe je een bepaalde type en mixbreed kan herkennen. Gelukkig zien we in Europa de laatste jaren wel een tendens bij de fila die weggaat van het mixbreed type. Op veel lokale shows bij gebrek aan raskennis zie je nog steeds enkele van dit soort mixbreed fila's die prijzen krijgen, vooral in Duitsland, Frankrijk. In andere landen wordt het minder. Gelukkig op wereldshows (in europa de laatse jaren) waar 50-60 fila's zijn zie je dat keurmeersters het zware niet correct type geen prijzen geven en voor het correcte type gaan.

Santiago op de foto is het absolute voorbeeld van een Fila die bijna perfect is volgens de ras standaard. Dit zijn niet mijn woorden maar woorden van verschillende experts op Fila gebied, Hij is werledkampioen en vorig jaar zijn we speciaal naar spanje gegaan omdat er een fila show was met 2 Braziliaanse keurmeesters, zelf ook fokkers (van het orginele type) met ieder meer dan 30 jaar ervaring. Ook daar heeft hij gewonnen.

Nu weer terugkomend op de rug. De foto laat exact de juiste overbouw volgens de rasstandaard zien. De lijn loop mooi schuin naar boven.
Jij noemt het extreem overbouwd en dat zijn jou woorden en mening
Je begint dan met termen als gezondheidsproblemen komen vanzelf wel en dat is geen mening maar een stelling. Een stelling je je alleen met natte vingerwerk aan het onderbouwen bent.

Het antwoord is heel simpel. De fila is altijd al zo geweest sinds het ras erkend is in de jaren 50. Er zijn voorbeeld en foto's genoeg van honden met deze overbouw. Tot op heden en dat is nu ruim 60 jaar verder en tig generaties is deze overbouw geen medisch probleem geweest. Als het dat na 60 jaar niet is en de overbouw blijft zoals deze is kun je denk ik aannemen dat die problemen er ook niet komen.
Let wel als je gaat mixbreeden en overbouw zou nemen in combinatie met extreem zwaar + 80 kg waar voorbeelden van zijn, mastino fila type dan kan het wel een probleem worden. In dat geval ben je niet goed bezig en die richting gaat het gelukkig niet op, uitzonderingen daargelaten.

Ik wil de overbouw bij de fila niet eens vergelijken met de hoofden van de cavalier of en extreme hoeking van de duitse herder. Let wel dat was / is bij die rassen schijnbaar een fokdoel voor sommigen.

Overbouw is bij de fila een kenmerk. Als je fokt fok je op vele kenmerken en zoals ik eerder al geschreven heb is er binnen de fila geen doel om de overbouw groter te maken. Sterker nog dit voldoet niet aan de standaard en zal dat ook niet doen. Het doel van malafide fokkers is eerder gewicht en grote geweest, mastino, mastiff waarbij de rug dan juist weer recht is en niet voldoet aan de standaard.
En ja, als men zo doorgaat met het fokken van extreem overbouwde Fila's (want dat is het in mijn ogen), dan komen die gezondheidsproblemen vanzelf wel.
Voor de duidelijkheid jou mening is dat het extreem overbouwd is. Die mening mag je hebben. De rasstandaard schrijft een schuin oplopende lijn voor. De hond op de foto laat dat perfect zien.

Waar je de mist in gaat is met je opmerking:
dan komen die gezondheidsproblemen vanzelf wel.
Dit is geen mening meer maar een stelling. Een stelling die je niet kan onderbouwen. Je verwijst naar andere rassen en problemen maar dat heeft niets met de fila te maken.

De feiten zijn heel simpel.
Het is dat al 60 jaar zo bij de fila
Er zijn in die 60 jaren geen medische problemen geweest betreffende de overbouw
De fila is ondanks zijn grote, en gewicht een hele bewegelijke hond en ja 180 graden draaien kunnen ze heel snel.
De fila wordt tussen de 10-14 jaar oud

Waar jij met een stelling komt dat het problemen geeft, kom ik met feiten dat het 60 jaar zo is en er geen problemen zijn. jou stelling raakt dus kant nog wal en is dus gewoon onzin.

Ik heb je ook aangegeven dat nog meer overbouw geen doel is en te veel ook niet mag volgens de standaard.
Het inkruisen van zwaardere types zorgt juist voor een meer rechte rug. Dat de mixbreed types voor andere problemen kan zorgen ED is weer een heel ander verhaal en heeft niets met de rug te maken.

Feit is de fila is gelukkig geen populair ras, heeft dus "weinig" last van extremen zoals bij sommige andere rassen.
Is een gezond ras dat al 60 jaar bestaat.
Beste MUK dit zijn de feiten. Je mag je mening hebben en maar stop met de onzin over problemen, d.w.z kom met bewijs over de fila, niet de duitse herder of weet ik welk ras en geen natte vingerwerk van het zal wel problemen geven.
desolcasa
geregistreerd lid

vania schreef:ik ken absoluut niets van de fila
Afbeelding
Vanja, deze hond is onze santiago,yacare de el siledin. toonbeeld van de correcte fila.

De fila werd / wordt in Brazilië als werkhond gebruikt. D.w.z vroeger op boerderijen had de honden meerdere taken. Waakhond voor de boerderij, waakhond voor het vee o.a tegen katachtigen.

dit laat een slow motion video zien van santiago met daarop de rastypisch telgang. De telgang kom je bij enkel andere rassen tegen maar is binnen de honden eerder een uitzondering. Als veehond kan de fila in telgang lange afstanden afleggen.
Overbouw zal ook hier een welles nietes discussie zijn.

De fila zit ook ruim in zijn vel en dat heeft o.a te maken met de verdediging tegen katachtigen, de klauwen pakken dan het ruime vel. Vel laten zien dat ruim is, is ook een kenmerk.

De volgende opmerking zal wel weer een discussie geven maar als ik de honden hier zie spelen dan kunnen fila's hele snelle, bijna katachtige bewegingen maken en dan doel ik vooral op snelle 180 graden kunnen draaien. Of de overbouw daarvoor helpt zal wel een welles niets discussie zijn. We hebben hier ook een snelle mechelse herder maar die zie ik zo een 180 graden draai niet maken.
desolcasa
geregistreerd lid

Tara schreef:@ desolcasa: ik wil even zeggen dat ik nooit de intentie heb gehad om wie dan ook te kwetsen, dat het wel zo op is gevat vind ik jammer en daar bied ik mijn welgemeende excuses voor aan.
Ik heb de betreffende opmerking opnieuw geformuleerd.
Dank je
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

desolcasa schreef: Waar je de mist in gaat is met je opmerking:
dan komen die gezondheidsproblemen vanzelf wel.
Dit is geen mening meer maar een stelling. Een stelling die je niet kan onderbouwen. Je verwijst naar andere rassen en problemen maar dat heeft niets met de fila te maken.

De feiten zijn heel simpel.
Het is dat al 60 jaar zo bij de fila
Er zijn in die 60 jaren geen medische problemen geweest betreffende de overbouw
De fila is ondanks zijn grote, en gewicht een hele bewegelijke hond en ja 180 graden draaien kunnen ze heel snel.
De fila wordt tussen de 10-14 jaar oud

Waar jij met een stelling komt dat het problemen geeft, kom ik met feiten dat het 60 jaar zo is en er geen problemen zijn. jou stelling raakt dus kant nog wal en is dus gewoon onzin.
De Fila is nog niet zo lang erkend, je kunt nu nog weinig zeggen daarvan. Maar de ontwikkelingen bij ELK ander ras laten zien dat fokken op extremen ALTIJD gepaard gaat met een mindere gezondheid daardoor. Dat is een feit, en daarop baseer ik mijn stelling die zeker geen onzin is. Dat jij het onzin vind mag, ik denk er anders over.

Nogmaals, het oordeel van een keurmeester zegt mij niks. Ik weet wat er gesjoemeld, geslijmd en gemanipuleerd word zodat zo'n oordeel en titel mij weinig meer zegt. En dat begint al met het niet inschrijven voor een show vanwege de keurmeester die niet van jouw type hond houdt. Ik zeg niet dat jij dit allemaal doet, maar dit maakt dat ik er weinig waarde aan hecht.

En verder verschillen onze meningen duidelijk. Dat mag en daar zal jouw betoog niets aan veranderen. Een hond met zwakke polsen blijf ik een hond met zwakke polsen vinden en een hond met een flinke overbouwing blijf ik een hond met een flinke overbouwing vinden. Ongeacht wiens dieren het zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

desolcasa schreef: niets discussie zijn. We hebben hier ook een snelle mechelse herder maar die zie ik zo een 180 graden draai niet maken.
Idd dat durf ik zeker te bestrijden want mijn mechelaar zal dat wel kunnen waarschijnlijk sneller dan je fila omdat hij klein en enorm wendbaar is. Zeker de mh kun je niet als vb nemen omdat deze zo enorm varieren in bouw en grootte.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”