S@ndr@ schreef:
als t kan geef ik honden alles, en brok en vers en barf en blik(jes) en tafel restjes enz. enz. t leven moet gevierd worden en er is meer dan 1 soort honden voer. ik ben voor nuchter nadenken ook over voeding
Het zal je dan wel verbazen maar zo voer ik mijn honden ook. Inderdaad ook onder het mom van "het leven moet gevierd worden".
Maar ik ben geen voorstander van eenzijdig voeren. Dat is voor mensen ook niet goed, en voor honden heus niet beter of minder goed.
S@ndr@ schreef:diarree was toen ontgiften, en hij moet er nog aan wennen, een probeer eens paard, struisvogel, hert, eend, of skippy

, niemand die er aan dacht dat een hond gewoon allergisch kon zijn voor dierlijk eiwit, want vers wat t halleluja en antwoord op alles, van allergie tot kanker
Ik heb heel veel geleerd toen, ( zeker ook een meer vol gehuild en me machteloos gevoeld) maar zeker ook tegen de richting in te roeien als dat nodig is in mijn opinie.
Er speelt meer mee hoor. Natuurlijk kan het om een allergie gaan. De meeste allergieën ontstaan door granen overigens. Ik heb een Tibetaanse spaniel in de opvang gehad. 1 jaar oud, was ter euthanasie aangeboden bij mijn dierenarts maar die weigerde, vond de hond te vitaal. Ja, ze was mager, maar ze was ook monter. Alleen af en toe kwam er vanalles van voren en van achteren uit en die eigenaar had geen zin meer om dat op te ruimen en ook niet om uit te zoeken wat er aan de hand was. Mijn dierenarts nam de hond over, dan was hij er van af. De hond kwam bij mij en kreeg of rijst met kip, of cat sensitive en dat bleef er in. Later is e geadopteerd door een stel uit Amsterdam en die gingen er mee naar een homeopaat. Die constateerde een allergie en ze hebben de voeding aangepast. Probleem opgelost. Maar ja. Vind maar eens een goede homeopaat die dat achterhaalt he....
Maar de ph in een hondenmaag is niet meer op orde door al die brokken en die moet zich opnieuw aanpassen als de hond ineens op vers en rauw vlees over moet. Soms moet je het dan even een beetje koken en geleidelijk opbouwen. Zo maar even op vers vlees overgaan dat gaat niet altijd even gemakkelijk. Het is zó anders.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen