Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dean gebruikt zijn tandjes...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Dean gebruikt zijn tandjes...

Ongelezen bericht door Dee »

Ik was met Figo in het begin steeds de sjaak. Bijvoorbeeld bij uitlaten, als hij een andere hond moest negeren, reageerde hij af op mij.
Hij bleef me bijten en ook best wel hard. En dat 'auw' roepen werkte niet. Ik was behoorlijk serieus bezig met hoe het hoorde, volgens alles wat ik gelezen had. Een keer was het zo erg dat hij mij in mijn arm greep, tijdens uitlaten en niet meer wou loslaten. Toen was was ik er klaar mee. Bij mijn vriend, die er veel minder serieus mee bezig was, was Figo hartstikke lief. Toen heb ik tijdens Figo zijn puptijd het ongeveer een halfjaar gewoon maar laten gaan. Begeleiden in gewenst goed gedrag, maar er niet meer zo bovenop zitten. Meer voorkomend reageren als ik zag dat hij wat van plan was, en een alternatief bieden waar hij wel z'n energie in kwijt kon. In die tijd meer geluisterd naar mijn hart dan naar alles wat ik geleerd had. Dus puur reageren vanuit intuïtie, ja ok..ben een vrouw. Moederhart wellicht. Maar ik wou vertrouwen. En dat is er nu.

Nu kan ik hem uitdagen om lekker te stoeien, dat doen we ook graag. Dan 'bijt' hij in mijn hand. Dat gaat echt heel zachtjes.
Ik duw hem paar keer weg, ga op de grond zitten. Zijn we lekker aan het stoeien. Zijn bek om mijn pols, pak ik zijn tandjes. Dat is echt heel leuk, gaat best wel ruw. Maar nu is het leuk.
Ik kan het spel namelijk nu afkappen en dat doe ik ook. Ik hoef maar op de grond te tikken met m'n hand en Figo strijkt neer. En dan gaan we knuffelen.
Heb hem wel moeten leren wat acceptabel bijten is. Als ie te hard deed, was het spelletje klaar.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dean schreef:@ Marjolijne, kan je me vertellen waar ik dat kan vinden op Facebook?

Groeten

Robby
Ik heet geen Marjolijne :F: maar de groep op fb heet observatie van hondenlichaamstaal

Het boek, spelenderwijs opvoeden van uw pup van Peter Beekman is ook heel leuk en leerzaam om te lezen klikkerdeklik
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dean schreef:
S@ndr@ schreef:kan ie nog niet tot 2 tellen dan,......
beetje flauw, maar maak er vooral een machtsstrijd van, ben je de komende tijd onder de pannen :engel:
Machtsstrijd...ja, maar dan is hij toch niet de winnaar :wink:

Groeten

Robby
Heb je er echt zin in om de rest van zijn leven te kijken wie er heeft gewonnen :ugh:
op die termen zou ik geen hond hoeven .
laat je niets wijsmaken, duidelijk zijn o.k. maar die strijd aan gaan en constant moeten verzinnen wie er heeft gewonnen - terwijl en ogal t een en t ander schort aan jullie communicatie- dit lijkt me niet de allerbeste start - nog voor de hond , nog voor jou.
maar goed, wie ben ik :U:
Dean

Ongelezen bericht door Dean »

Lunatic schreef:
Dean schreef:@ Marjolijne, kan je me vertellen waar ik dat kan vinden op Facebook?

Groeten

Robby
Ik heet geen Marjolijne :F: maar de groep op fb heet observatie van hondenlichaamstaal

Het boek, spelenderwijs opvoeden van uw pup van Peter Beekman is ook heel leuk en leerzaam om te lezen klikkerdeklik
Dag Lunatic, het boek staat al, op de bestellijst.
Ik heb het 1 en ander al op internet gekeken ov er het herkennen van hondengedrag en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er mee aan de gang ga.
Thanks iedereen voor de beste reacties! :salut:

Groeten

Robby
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dean schreef: Ik heb het 1 en ander al op internet gekeken ov er het herkennen van hondengedrag en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er mee aan de gang ga.
Thanks iedereen voor de beste reacties! :salut:

Groeten

Robby

:ok: goed dat je het zo oppakt!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik kan je helaas geen tips geven. Maar ik vind dat je goed om gaat met kritiek en je doet ook iets met de tips.

Vergeet niet te genieten van je pup. Voor je het weet zijn ze groot.
I
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dean schreef:
Dean schreef:Ehm, waar stond die vraag dan, ghegheghe :D :wink:

Op het moment dat hij weer begint te bijten op een manier die mij niet aan staat zeg ik NEE of roep AUW en negeer hem volkomen.
Ook stop ik wel 's zijn speeltje in zijn bek en laat hem daar mee spelen.
Iedere keer wanneer ik hem betrap terwijl hij bijt op iets waar hij niet op mag bijten grijp ik in door nee te roepen en hem een speeltje te geven.

Groeten

Robby
Ik hoop dat je het stukje over taal van de hond ook hebt gelezen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”