Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser met wat problemen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser met wat problemen

Ongelezen bericht door rose »

Zijn baasje geeft hem nu dit: Star of Bethlehem vanwege zijn traumatische ervaring die een verhuizing na 10 jaar nou eenmaal is en Olive, vanwege zijn uitputting. Zoals ik het begrepen heb is dit bachbloesem therapie.
Wel heb ik vandaag een foto van de hond in kwestie gezien op de site van de stichting (Golden Age) en hij ziet er super uit, glimmende vacht en hij leek lekker rustig te liggen :ok:

Verder heb ik eigenlijk geen reactie gehad op dit topic, zij heeft een klein stukje gelezen en vond de reacties nogal veroordelend.
Gemiste kans voor haar, ik heb aangegeven dat zij daar doorheen moest lezen en er voor haar nuttige tips uit moest halen, maar of dat gebeurt is weet ik niet.

Wat mij betreft heeft dit topic alleen maar goede reacties gehad (op eentje na dacht ik) en daar wil ik jullie toch nog eens voor bedanken :flower:
Dit was voor mij de laatste keer dat ik iemand op deze manier probeer te helpen in ieder geval, ik kan weer niet zoveel met haar reactie :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

rose schreef:Dit was voor mij de laatste keer dat ik iemand op deze manier probeer te helpen in ieder geval, ik kan weer niet zoveel met haar reactie :wink:
Het is lullig, maar het gebeurd vaak. Schouders ophalen en weer door, lijkt mij ;)
Die éne die wel wat met de adviezen kan zonder dat het ego gaat protesteren lijkt me winst. Die tien anderen, tsja. Ach.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
rose
Zeer actief

Daar heb jij ook weer gelijk in, we gaan het zien :wink:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Hopen dat er toch zoveel is opgepikt dat die mensen het rustig aan gaan doen en het volhouden!
En dat de hond mag blijven...
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik heb regelmatig opvangers en waar de ene zo mee draait heeft de ander echt tijd en tijd en tijd nodig.
Regelmaat, rust, ritme, we lopen tot vervelends toe zelfde paadje, zelfde rondje, zelfde plek eten, zelfde tijd
en dat tezamen met soms wat bachbloesem brengt je meestal ver, geen visite geen prikkels niet overal mee naar toe
sleuren, rust rust rust.

maar ja als ze dat niet wil lezen...toch aardig dat je te geprobeerd hebt, jij hebt je best gedaan toch?
Groetjes Heidi
Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Wat fijn dat ze zo'n oude hond een kans geeft. :ok:
Je schrijft dat deze hond van de door jou genoemde stichting af komt. Ik kan me voorstellen dat de hond dan aanpassingsproblemen heeft op een nieuw adres, want hij had het daar vast erg goed. Als ik je goed begrijp dus 2 verhuizingen kort na elkaar. Dat is een verwerking voor een hond van 10 en daar zal je gewoon geduld en energie in moeten steken. Ik zou wel een aantal dingen laten checken, schuren over de grond bij welke gelegenheden doet hij dat (buiten het eten om, want dat doet 1 hond hier ook...), wellicht heeft hij last van oormijt of wat dan ook. Ook omdat je schrijft dat hij 'stinkt'. Verder zou ik deze hond zeker wel omzetten naar een verse voeding en dat hoeft niet altijd averechtse reacties teweeg te brengen. Zeker niet als je daarnaast tijdelijk bepaalde supplementen zou geven om die reacties te verminderen. 'Voeding voor het brein'....dat dan misschien nog een tijdje langer mee kan gaan.
Wat betreft het blaffen, daar zal dan goed op moeten worden ingespeeld. Waarom 'moet' de hond alleen in een auto blijven? Leer eerst aan dat iemand weer terugkomt met nog een persoon er bij die samen met de hond wacht. In thuissituaties het alleen zijn aanleren als dat het een pup is. Zorg dat er eerst een goede vertrouwensband met deze hond kan zijn, voordat je hem overvraagt met situaties waar deze hond duidelijk nog niet aan toe is.
rose
Zeer actief

Nee, hij is via de stichting herplaatst, dus van het oude baasje naar het nieuwe.
Misschien leest zij dit topic nog, ik weet het niet, zou er niet meer teveel energie in stoppen als ik jullie was :wink:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Is niet gek dat ie stress heeft.
Lekker zijn gangetje laten gaan de eerste tijd.
Waarom zou je hem niet mee kunnen nemen in de auto?
Ik laat Castor eigenlijk nooit alleen in de auto, en ik hoef dan niks te laten.
Nieuwe honden krijgen mijn inziens vaak teveel aandacht in het begin, iedereen wil de aandacht van
het beestje. Terwijl hij/zij het al druk genoeg heeft met zichzelf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”