Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvoed"advies" (gebemoei) van anderen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Opvoed"advies" (gebemoei) van anderen.

Ongelezen bericht door Miranda »

Canis Sapiens schreef:Vooral in een winkel, het is schattig dat ik zelf het geld geef, maar wisselgeld gaat toch echt naar de duwer.
Ja, daarom rijd ik in winkels tegenwoordig zelf. Luxerende schouders, ellebogen en polsen zijn lang niet zo ondermijnend als zo behandeld worden. Maar dat geheel terzijde ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Canis Sapiens schreef:Oh, maar als je in een rolstoel ofzo zit ben je sowieso al knap hoor als je al een scheet laat. Ik zit er zelf ook nogal eens in, en dan ben ik "heel stoer". Gewoon alleen al erin zit is knap van me! Of, nog leuker, mensen gaan tegen de duwer praten met af en toe een glimlachje naar mij. Vooral in een winkel, het is schattig dat ik zelf het geld geef, maar wisselgeld gaat toch echt naar de duwer.
Dat kun je mensen soms moeilijk kwalijk nemen,
Mensen die zelf niets mankeren worden niet gedwongen erover na te denken.
Maar het is wel stom inderdaad, veel collega's van vroeger zeiden ook vaak tegen iemand die in een rolstoel zat: 'loop maar even mee' , als hij vanuit de wachtkamer mee moest. Ook zo niet over nagedacht, daar schiet de anamnese al tekort vind ik.
Praten met mensen die zelf tekortkomingen hebben of hebben meegemaakt is toch altijd oprechter.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Eigenlijk nooit meer. Tijdje terug wel 1x toen ik met tennisbal aan spelen was. Kwam een vrouw met labrador en die zei dat tennisballen slecht zijn voor tanden. Ja dat weet ik zei ik. Daarna nog een heel pleidooi en op mijn antwoord dat ze slechts 2x per week een balletje kreeg ging ze niet op in. Ja en amen en ik ben doorgelopen. Mompelend dat een te dikke hond slechter voor de hond is dan af en toe een tennisbal :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Canis Sapiens schreef:
Inge O schreef:
ah, woont zij ook in boekenkast :mrgreen: ?
Hehe, jep! Soms wat stoffig, soms wat saai, maar met een beetje zoekwerk vind je heus wat mooie parels. Dan zijn de "ik-heb-een-hele-belangrijke-mening" mensen van die irritante dunne boekjes die niemand wil maar die je wel altijd kado krijgt.
Maar over het algemeen best gezellig hier hoor, in Boekenkast.
Ohja, er wonen zeker mooie pareltjes daar. Dat oude mevrouwtje met die herder zag ik altijd zo graag. Ik woon inmiddels wat verder in de boekenkast dus ik kom jullie nooit meer tegen eigenlijk. Knuffel aan je oude man van mijn dames!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Eigenlijk krijg ik nooit advies gelukkig.
Hoogstens een keer een opmerking van ohhh is dat een poedel?
Ja mevrouw/meneer , oh die moet je zeker vaak laten trimmen hé :roll: .
Wel een keertje zelf advies gegeven aan een mevrouw dat ze haast niet door de vacht kwam met haar hond (briard) en dat ze altijd klitten had.
Heb haar het merk aangeraden dat ik zelf gebruik maar goed dat telt niet echt vind ik.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Ik krijg nooit advies. Maar goed, ik loop met vijf honden dus mensen zullen wel denken dat ik weet wat ik doe, haha!
Of ze denken dat je toch onverbeterlijk bent :engel:

Ik ben in de loop van de jaren behoorlijk onbenaderbaar geworden als het over (gedrag van) mijn honden gaat.
Ik weet toch wel dat ik gelijk heb :pffff: :lol1: :mrgreen:

Hoorde laatst dat ik hier bij een groepje mensen bekend sta als "die mevrouw met die gehoorzame honden die nooit mogen spelen" :Q: :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef: Hoorde laatst dat ik hier bij een groepje mensen bekend sta als "die mevrouw met die gehoorzame honden die nooit mogen spelen" :Q: :F:
hahaha ik wist wel dat je eigenlijk heel gemeen bent, arme honden :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb geen boodschap aan anderen tenzij ik er iets wijzer van word. En dat komt zelden voor.
Ongevraagde adviezen geef ik nooit, tenzij iemand in nood verkeert.
Zoals enige tijd geleden, toen ik zag dat een tenger vrouwtje al twee keer omver getrokken werd door een grote hond.
Toen ze van een berg werd getrokken en onderaan huilend bleef liggen terwijl haar hond wegliep heb ik wel ingegrepen en van halsband gewisseld. Na 50 meter gelopen te hebben met die hond wilde hij vanaf het volgcommando wegsprinten. Nou dat heeft hij geweten. Op het moment dat de riem strak dreigde te gaan staan gaf ik een forse ruk. Janken deed hij niet maar met die harde kunststof pinnen aan de binnenkant van de halsband heeft hij het geen tweede keer gedaan.

Lulverhalen van "hondenkenners", al zijn het er maar heel weinig, gaan me links in en rechts uit. Waarschijnlijk voelen ze zich even belangrijk en hopen op deze manier hun minderwaardigheidscomplex te kunnen camoufleren.

Nu mijn hond al redelijk groot is heb ik het voordeel dat velen met een boog om me heen lopen. En dat vind ik prima. Ik heb geen zin in overlast van andere honden. En zelf zorg ik ervoor dat mijn hond anderen geen overlast bezorgd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Hoorde laatst dat ik hier bij een groepje mensen bekend sta als "die mevrouw met die gehoorzame honden die nooit mogen spelen" :Q: :F:
hahaha ik wist wel dat je eigenlijk heel gemeen bent, arme honden :jank:
Ja ja, de zweep er over :zweep:

:8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik heb er gelukkig ook nog nooit last van gehad, geef het zelf ook niet (ook als het eigenlijk tenen krommend is). Soms vertel ik hoe ik iets soortgelijks bij M&B heb gedaan maar verder niet.
Ongevraagd vertellen hoe pups moeten worden opgevoed snap ik sowieso niet...
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gelukkig nooit geen last van
Afbeelding
Sandra & Phoebe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )

Ongelezen bericht door Sandra & Phoebe »

Ik ben een blondje in een scootmobiel met een cavaliertje..... nou ja, truttiger kan haast niet dan! ;-)
Ongevraagd opvoedadvies valt wel mee, maar mensen vinden wel vaak dat ik te beschermend ben. Nou ja, ik vind van niet....laat liever niet mijn hondje van 8,5 kg met een rug die weleens problemen geeft, omver gelopen worden door een grote hond!
Ook als mijn hond eens op de treeplank van de scoot zit, wordt er nogal minachtend gedaan van; hondje hoeft zeker nooit te lopen! Tja, mijn hond loopt elke dag 10 kilometer en die van jou? ;-)
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik ga gewoon onzinnig staren ik weet heus wel dat het niet goed is dat 3 honden van mij aan de lijn gaan gillen als ik een andere hond
tegenkom...allemaal apart doen ze niks, alleen die gallige ouwe opa van mij naait de hele boel op :mrgreen:
Ik loop gewoon stug door al doof al narrig kijkend.
Tegen de smuldier verhaal in de supermarkt had ik gezegd : "hondenvoer?? nee joh maak ik gehaktballen van heerlijk, goedenmiddag"
Groetjes Heidi
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Vanmorgen nog, meneer met corgies die zich een hele goede trainer vind.
Hij merkte vanmorgen op een rot toon op dat Rex zeker nooit met andere honden mocht spelen.
Heb meneer op een niet al te vriendelijk toon gezegd dat Rex alleen mag spelen, wanneer ik het goedkeur en met honden die ik goedkeur. Ondertussen was Rex de hondjes aardig netjes aan het negeren :D

Zondag voor 9 uur moet je geen domme opmerkingen tegen mij maken.

Laatst was er iemand in de stad die vond dat Rex met een tuig moest lopen, werd hij rustiger van.
Mevrouw maar wat uitleg over de hond gegeven, Rex was iets aan het stuiteren aan de lijn.

Op de een of andere manier zijn er mensen die mij en mijn hond niet kennen die soms denken dat ze mijn advies moeten geven. Zo was er een buschauffeur die een hondenschool belangrijk vond, dan leerde ik, hoe ik Rex kon leren liggen ed :oohja:
Mensen die mij van Kira kennen en Rex in het begin hebben mee gemaakt, maken juist opmerkingen met hoe erg hij vooruit is gegaan.

Binnenkort ga ik mij wel met iemand bemoeien, meer omdat ik laatst bijna omver werd gelopen terwijl ik aan het fietsen was. Er loopt hier iemand met een husky aan de lange flex aan de fiets. Husky mag alle kanten op racen dus belande vlak voor mijn fiets :schrik:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Miranda schreef: Zo is eens aan een vriend van mij op een terras gevraagd "of zij ook wat wilde drinken" :LOL:

Maar goed, dat is dus een extreem voorbeeld. Mijn punt is dat mensen wel degelijk reageren op uiterlijk. Ik denk van zowel hond als eigenaar. Ik vermoed maar zo dat een blonde vrouw met een roze jack een stuk minder serieus genomen wordt als hondentrainer dan een in jachtgroen gehulde struise dame op dubbary's.
En iemand met twee herders heeft vást meer verstand van honden dan iemand met twee chi's.
Ik word zelfs zonder rolstoel zo behandeld. Toen ik voor mijn eerste leaseauto ging kijken nam ik mijn broertje (toen net 18) mee. De verkoper vroeg toen ook aan mijn broertje waarvoor we hier kwamen " mijn zus zoekt een leaseauto", "aha en wat voor soort auto zoekt u zus?", "weet ik veel, maar ze kan zelf praten hoor"

Maar met de honden hun opvoeding bemoeit zich niemand.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Inge O schreef:verhuizen naar belgië, hier bemoeit iedereen zich met zijn eigen zaken :cheer: :engel: .
Nu je het zegt... In november zaten wij een midweekje in Zeeland, waar we in een stadje een mevrouw met een teckel tegen kwamen. Praatje gemaakt, vroeg ze meteen wat wij voeren om daarna een versvleespreek af te steken :mrgreen:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Allemachtig, wat wonen we toch in een bemoeizuchtig land. :lol1:

Heb er hier geen last van. Toen Xavi pup was vond iedereen in de wijk en losloop gebieden hem het einde! Tot hij groter werd en nu loopt iedereen met een boog om me heen me boos of angstig aan kijkend. :oeps:
Komt waarschijnlijk ook omdat ik niet meer groet en gewoon door wil lopen omdat hij niet hoeft te snuffelen aan andere honden op straat en ik ook helemaal niet zit te wachten op mooi weer praatjes over honden. :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ja ja, dat bemoei-gedoe. Echt naar in deze zin was het dringende "advies" om mijn 14 jaar oude (duidelijke ouderdomsverschijnselen maar nog immer opgewekt) Chow-chow "een spuitje te geven" want............"je ziet toch dat ze oud is".
Enfin, bij oude honden, heb ik gemerkt, worden vaker dit soort ongenuanceerde "adviezen" al snel uit de kast getrokken.
"Ach geef hem toch een spuitje de arme sloeber..........................." bij honden die mogelijk wat langzamer opstaan en lopen of eens het grasveld niet meer halen als ze poepen moeten maar verder nog gezond en opgewekt zijn.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik krijg zelden advies. Als ik de bende in de berm parkeer vanwege joggers/fietsers krijg ik meestal bedankjes en een compliment, dat wel.

Met Dinthe had ik het wel af en toe, ondanks die bende andere honden erbij, dat mensen me gingen zeggen dat ik haar moest laten gaan.
Bij aanstormend geweld riep ik haar in het begin omdat ik niet wilde dat ze ging rennen als ze schrok.
Nou, ze ging misschien even achter mijn benen staan vanwege de overmacht, maar dat duurde meestal niet langer dan hun advies, en voor ze uitgesproken waren holde Dinthe alweer tussen de vreemde honden rond :mrgreen:

Ze zijn hier over het algemeen helemaal niet bemoeizuchtig. En de meesten weten ook wat ze aan de lijn hebben. Erg prettig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hier loopt 1 meneer die gevraagd en ongevraagd zijn adviezen en methodes bij iedereen door de strot wil douwen ( Hij wordt dan ook al jaaaaaaaaaaaren Martin Gaus genoemd :mrgreen: ), ik krijg nooit goede adviezen, het overkomt me wel vaak dat mensen mij de meest moeilijke opvoedvraagstukken voorleggen, want ik heb zoveel honden...

Ja dat ik toevallig met 5 honden loop wil niet zeggen dat ik deskundige ben natuurlijk
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik word weleens uitgescholden door verontwaardigde eigenaren van loslopende klapkaken wanneer ik contact met mijn hond probeer te voorkomen. Ook als zo'n klapkaak losloopt waar het niet mag. Hoe ik er toch bij kom om zo op hun lieverd te reageren, hysterisch ben ik dan volgens zo iemand.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Re: Opvoed

Ongelezen bericht door Miranda »

Lief schreef:Toen ik voor mijn eerste leaseauto ging kijken nam ik mijn broertje (toen net 18) mee. De verkoper vroeg toen ook aan mijn broertje waarvoor we hier kwamen " mijn zus zoekt een leaseauto", "aha en wat voor soort auto zoekt u zus?", "weet ik veel, maar ze kan zelf praten hoor"
Ach ja, de man die vrouwen niet serieus neemt. Daar maak ik altijd gebruik van op zo'n manier dat ik er meestal een forse korting uit sleep :mann:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Soms heb ik wel moeite mijn bek te houden hoor.
Gisteravond laat gingen we nog een ronde doen, met 8000 lumen :engel: Om het bos in te gaan moet je even door zo'n doorgangetje en daar stond een juffrouw met een Labradorreu aan de, o horror, flexi. :schrik:
Ik kwam aankachelen met 5 aangelijnde honden dus ik ga stilstaan. Ik meende dat ze de stille vraag begreep want ze liep door met haar Lab zodat de weg vrij was.
Dus ik striets door dat doorgangetje. Laat ze toch gódverdómme dat flexikreng vieren zodat ie op zijn labradors teruggestuiterd kwam, die lompe koe.
Tsja, en toen zei Glenn HAP.
Ik heb er alleen een ijzig "volgende keer liever bij je houden" uitgeperst terwijl zij iets mompelde over valse honden die niet willen speeeelen :engel:
Maar het liefst gaf ik dat mokkel voor 5 cent de el. :zweep:
er lopen serieus veel klojo's met labradors rond.. hij was ook nog bruin zeker? :P Hier ind e buurt ook zo'n vrouwtje.. Kan haar reu amper houden, beest loopt ook aan de flex dus die kan al 5 meter vaartmaken voordat zij zich schrap zet hahaha.. Nou stond ze laatst eindelijk eens stil, ik doe echt mijn best om pom die hond te laten negeren "mogen ze elkaar even zien???" nou mevrouw, liever niet! "ahh kom maar bello, dat hondje mag niet spelen" GRRR
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:
Nanna schreef:Soms heb ik wel moeite mijn bek te houden hoor.
Gisteravond laat gingen we nog een ronde doen, met 8000 lumen :engel: Om het bos in te gaan moet je even door zo'n doorgangetje en daar stond een juffrouw met een Labradorreu aan de, o horror, flexi. :schrik:
Ik kwam aankachelen met 5 aangelijnde honden dus ik ga stilstaan. Ik meende dat ze de stille vraag begreep want ze liep door met haar Lab zodat de weg vrij was.
Dus ik striets door dat doorgangetje. Laat ze toch gódverdómme dat flexikreng vieren zodat ie op zijn labradors teruggestuiterd kwam, die lompe koe.
Tsja, en toen zei Glenn HAP.
Ik heb er alleen een ijzig "volgende keer liever bij je houden" uitgeperst terwijl zij iets mompelde over valse honden die niet willen speeeelen :engel:
Maar het liefst gaf ik dat mokkel voor 5 cent de el. :zweep:
er lopen serieus veel klojo's met labradors rond.. hij was ook nog bruin zeker? :P Hier ind e buurt ook zo'n vrouwtje.. Kan haar reu amper houden, beest loopt ook aan de flex dus die kan al 5 meter vaartmaken voordat zij zich schrap zet hahaha.. Nou stond ze laatst eindelijk eens stil, ik doe echt mijn best om pom die hond te laten negeren "mogen ze elkaar even zien???" nou mevrouw, liever niet! "ahh kom maar bello, dat hondje mag niet spelen" GRRR
Het is best wel erg dat het heel herkenbaar klinkt :LOL:
Hier in de buurt loopt ook een bruine labradorreu met zijn vrouwtje rond, het beest sleept haar overal mee naartoe. Leuk, komt ze nog eens buiten :F:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

sbientje schreef: er lopen serieus veel klojo's met labradors rond.. hij was ook nog bruin zeker? :P Hier ind e buurt ook zo'n vrouwtje.. Kan haar reu amper houden, beest loopt ook aan de flex dus die kan al 5 meter vaartmaken voordat zij zich schrap zet hahaha.. Nou stond ze laatst eindelijk eens stil, ik doe echt mijn best om pom die hond te laten negeren "mogen ze elkaar even zien???" nou mevrouw, liever niet! "ahh kom maar bello, dat hondje mag niet spelen" GRRR
Haha

Onze buren hebben ook een bruine labrador, buurvrouw loopt er ook als een raket achteraan. Dat beseft ze dan ook wel zelf, en vind ze ook niet prettig.
Bijzonder al die overeenkomende bruine labrador verhalen. :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Tineke schreef:Nee zelden last van ,zal ook wel aan mijn onvriendelijke gezicht liggen :mrgreen:

Wel een keer een dame met drie rashonden die mij vroeg wat me toch in hemelsnaam bezield had om de honden te kiezen die ik had,Orson en Tash leefde toen nog dus het was een andere roedel dan nu.
Op mijn dat zal vast een stukje gezond verstand zijn geweest wat klaarblijkelijk ontbrak toen jij je honden koos was het stil :pffff:
Dat komt omdat je van die enguh valse loeders hebt joh! :goeie: :LOL: :engel:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En ik moet nog op een thee date bij Tara :hmmm:

Gaat dat goed komen? :mann: :engel:

* ik gok er toch stiekem zomaar op dat ik dezelfde ervaring ga beleven als Miranda :F: *
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Och ja, er zijn ook nog wel leuke adviezen zoals gisteren nog van een oudere dame met zo'n vreselijke k.tkeffer.
Loopt niet door met dat joekeltje maar komt even vertellen (ondertussen k.tkeffer stuiterend aan de uitgerolde flex)
dat "als hij (wijzend op onze Ezio) bijt, ben ik mijn hondje kwijt".

Ezio wou haar advies niet opvolgen.

Achteraf was het, nu ik er over nadenk, misschien toch geen advies :hmmm:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:En ik moet nog op een thee date bij Tara :hmmm:

Gaat dat goed komen? :mann: :engel:

* ik gok er toch stiekem zomaar op dat ik dezelfde ervaring ga beleven als Miranda :F: *
Denk maar zo dat het een gedenkwaardige thee zal worden bij Tara :mrgreen:
Positief gedenkwaardig :wink:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hier eigenlijk ook nauwelijks opvoedkundig advies, eerder dat hetgeen gevraagd word idd...
Zal aan verschillende dingen liggen... Als ik in gedachte ben of geconcentreerd kan ik erg boos kijken :schrik: en dan de combinatie van mijn honden erbij.
Laatst een Duitser die vroeg of hij even op afstand nog eens langs mocht lopen met zijn jonge grote Zwitser, dat was blijkbaar een beetje een probleem, vooral bij zn vrouw.
Bo was ondertussen met zn rug naar de hond gaan liggen en Layla zat inmiddels rustig naast me te wachten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”