Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke kant loopt jullie hond?
Moderator: moderatorteam
-
Wellus
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar - Aantal honden: 5
Re: Welke kant loopt jullie hond?
Willekeurig. Bij het wandelen mogen ze het zelf uitmaken. Als er iets is dan believen ze wel links te lopen.
In de training wordt ze geleerd links en rechts te lopen. Dit ivm agility waar ze niet alleen links van je lopen.
In de training wordt ze geleerd links en rechts te lopen. Dit ivm agility waar ze niet alleen links van je lopen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli loopt altijd links, en Balou meestal rechts omdat ik rechts ben en het handvat van de flexi liever rechts vasthoud.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In principe loopt ze links, naast de fiets loopt ze rechts.
Als het nodig is kan ze ook aan de andere kant lopen want dat trainen we beide, links en rechts lopen..soms is het gewoon even makkelijker als ze aan de andere kant lopen.
Als het nodig is kan ze ook aan de andere kant lopen want dat trainen we beide, links en rechts lopen..soms is het gewoon even makkelijker als ze aan de andere kant lopen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik loop aan de linkerkant van de weg met mijn beide honden links, met fietsen rechts. Hippo loopt altijd los en die kan ik tijdens het lopen of fietsen gemakkelijk naar de andere kant sturen. Oscar is nog maar 6 maanden, dus die ga ik later pas rechts aanleren. Voor de KNPV moet hij overigens zowel rechts als links kunnen volgen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
In principe links, maar als ik ze allebei tegelijkertijd aangelijnd uitlaat, dan gaat Puchu naar links en Kaya naar rechts.
Wat Kaya overigens nog steeds vreemd vindt, want ze heeft altijd links aangeleerd
Ondanks dat ik rechtshandig ben, heb ik links meer de controle over de hond en daarom gaat gallie Puch naar links en Kaya naar rechts of
soms allebei links.
Wat Kaya overigens nog steeds vreemd vindt, want ze heeft altijd links aangeleerd
Ondanks dat ik rechtshandig ben, heb ik links meer de controle over de hond en daarom gaat gallie Puch naar links en Kaya naar rechts of
soms allebei links.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ze lopen bij mij kriskras door elkaar
Behalve bij het passeren van honden en mensen, dan lopen ze allebei aan 1 kant en passeren we het liefst zoals in het openingsbericht (hond-mens-mens-hond).
Behalve bij het passeren van honden en mensen, dan lopen ze allebei aan 1 kant en passeren we het liefst zoals in het openingsbericht (hond-mens-mens-hond).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Links in verband met het verkeer
Ik loop tegen de rijrichting van het verkeer in.
Alleen aan de fiets loopt ze rechts.
Met twee honden meestal beiden links en op rustige wegen een links en een rechts.
Ik loop tegen de rijrichting van het verkeer in.
Alleen aan de fiets loopt ze rechts.
Met twee honden meestal beiden links en op rustige wegen een links en een rechts.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
waar ze wil, ik zorg wel dat ik tussen haar en het verkeer loop, ze is doof en heeft dat verder niet meer door..
Met fietsen liep ze altijd rechts.
Met fietsen liep ze altijd rechts.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Links. Maar ze kunnen ook rechts lopen. En er wordt NIET gewisseld tijdens het aangelijnd lopen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Veel zeggen dat wisselen niet mag, is het raar dat boef dat wel mag?
Als hij rechts loopt maar we steken over en het gras is daar dan links gaat hij meestal links lopen omdat dat een eventueel snuffel ennplas plekje kan zijn.
Op de 'saaie'stukjes wisselt hij ook niet.
Als hij rechts loopt maar we steken over en het gras is daar dan links gaat hij meestal links lopen omdat dat een eventueel snuffel ennplas plekje kan zijn.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee dat is niet raar en zoals je het vertelt zelfs gewoon handigwiebel schreef:Veel zeggen dat wisselen niet mag, is het raar dat boef dat wel mag?
Iedereen moet gewoon doen waar hij zich het prettigste bij voelt.
-
blondie
- Zeer actief
Ik was gewend om destijds mijn beide herders als ze naast moesten lopen links naast me te hebben. Nu is er 1 herder niet meer en is er een andere hond bijgekomen die gewend was altijd los te lopen en nu ik het me bedenk, als hij kort zegt, dan loopt jol rechts van je. Met uitlaten loopt jol dus ook altijd rechts van me en Bluf mijn herdertje links.
Ik heb ze liever allebei links, maar goed dat moet ik Jol dan weer gaan aanleren en ze heeft al zoveel veranderingen te verduren.. Op een bepaald stuk waar ik haar écht links van me wil hebben i.v.m. fietspad heeft ze het ook wel door nu dan lopen ze beiden links. Maar normaliter met dit stel aan de lijn loopt er 1 links en 1 rechts.
Volgende honden wil ik gewoon altijd weer aanleren beiden aan een kant te lopen, liefst links van me, maar ook aanleren rechts van me te lopen. Dat is ook gewoon aan te leren, want de herders samen konden het wel, zowel links als rechts samen naast me lopen.
Ik heb ze liever allebei links, maar goed dat moet ik Jol dan weer gaan aanleren en ze heeft al zoveel veranderingen te verduren.. Op een bepaald stuk waar ik haar écht links van me wil hebben i.v.m. fietspad heeft ze het ook wel door nu dan lopen ze beiden links. Maar normaliter met dit stel aan de lijn loopt er 1 links en 1 rechts.
Volgende honden wil ik gewoon altijd weer aanleren beiden aan een kant te lopen, liefst links van me, maar ook aanleren rechts van me te lopen. Dat is ook gewoon aan te leren, want de herders samen konden het wel, zowel links als rechts samen naast me lopen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het maakt mij niet zo veel uit. Kay loopt vaker rechts en Norah vaker links. Ik hoef in de regel niet langs de weg te lopen en woon vlakbij bos waar ze los gaan (en dan lopen ze eigenlijk altijd ver voor mij)

-
Manu
Ik laat hem lopen waar mij uitkomt. Hier is niet altijd een stoep aan beide kanten of uberhaupt een stoep. Sommige bochten zijn zo scherp dat ik liever rechts op de weg loop.
Dus als ik zeg "go left" loopt hij links, "go right" is rechts.
Ik loop in ieder geval altijd tussen passerende mensen, auto of hond en hem in.
Dus als ik zeg "go left" loopt hij links, "go right" is rechts.
Ik loop in ieder geval altijd tussen passerende mensen, auto of hond en hem in.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15