Hoe kloppend is het artikel in Hondenmanieren weer. Waarin Selena en Dick uitleg geven. Ook over t gebruik van tt.
'Het welzijn van de hond is afhankelijk van diegene die de afstandsbediening bedient'....
(Erg interessant artikel overigens)
Moderator: moderatorteam
Of gewoon zonder stroom eens een poging doen om een gup van tien maanden (!!!) iets te leren?Devel schreef:Nou de correctie is iig duidelijk overgekomen, laten we dan hopen dat hij het niet meer doet en op afstand blijft. Heb je het wel eens geprobeerd met een stroomdraadje langs het hok? Blijkt ook erg goed te werken.
Tara schreef:Nee, hij gaat er niet dood aan, dus wat geeft het ook eigenlijk als je de volle laag geeft voor zoiets.Devel schreef:Ach al die boeren honden zijn er ook niet minder om geworden. Soms wordt er behoorlijk overdreven zoals nu. Hij gaat er niet dood om hoor.
Helemaal niets, ik snap niet dat ik rayos niet allang een band omgehangen heb, ik shock hem er wel uit. Scheelt een boel tijdTara schreef:Nee, hij gaat er niet dood aan, dus wat geeft het ook eigenlijk als je de volle laag geeft voor zoiets.Devel schreef:Ach al die boeren honden zijn er ook niet minder om geworden. Soms wordt er behoorlijk overdreven zoals nu. Hij gaat er niet dood om hoor.
En dan iedereen z'n hond los laten lopen en maar hopen dat ie na een schok naar 't baasje komt ipv naar wild of een soortgenoot die daar niet op zit te wachtendagmar88 schreef:Tara schreef:Nee, hij gaat er niet dood aan, dus wat geeft het ook eigenlijk als je de volle laag geeft voor zoiets.Devel schreef:Ach al die boeren honden zijn er ook niet minder om geworden. Soms wordt er behoorlijk overdreven zoals nu. Hij gaat er niet dood om hoor.
Lijkt me eigenlijk wel een ideale methode om ze met uiterlijk 4 maanden zinderlijk te hebben en je pup lekker een fulltime werkweek alleen te laten.
Natuurlijk ook meteen dé oplossing voor al die help mijn pup bijt topics.
Ze gaan er toch niet dood aan!
nee het is normaal een hond van 10 maanden met een TT te bewerkenDevel schreef:Ach al die boeren honden zijn er ook niet minder om geworden. Soms wordt er behoorlijk overdreven zoals nu. Hij gaat er niet dood om hoor.
Die vaardigheid is er hier niet in bij ts en de deskundigheid ook niet.Het welzijn van de hond is bijgevolg
afhankelijk van de persoon die de afstandsbediening hanteert'.-
Dus niet de elektronische halsband als zodanig is het
gevoelige punt. Waar het om gaat zit in de deskundigheid en de
vaardigheden van de trainer of hondenbezitter die er mee werkt.
Niet het middel, maar de gebruiker er van is bepalend voor het
antwoord op de vraag of er van verantwoord gebruik of van
misbruik sprake is.
malinois schreef:Een stukje uit Hondenmanieren:
Die vaardigheid is er hier niet in bij ts en de deskundigheid ook niet.Het welzijn van de hond is bijgevolg
misbruik sprake is.
Jezes thom ga eens lezen ik heb het over een stroomdraad en geen tt!!!! Dat bedoel ik dus met lezen wat je wil lezenthom schreef:Zeg Devel, misschien een kleine tip, hang straks je baby ook een TT om, de baby gaat er niet dood aan en het opvoeden gaat lekker snel.
Hij heeft het niet over stroomdraad (wat ik ook totale onzin vind) maar heeft het over een TT gebruiken zonder enig benul hoe zoiets werkt en te gebruiken...Devel schreef:Yeah right. Maak er jouw feestje van. Ik ervaar dat honden er niet dood omgaan als er een stroomdraadje voor hangt zodat de hond ervaard of zelfs kan aanvoelen of horen dat er stroom op zit. Heel veel honden worden zo op een erf gehouden. Zo lopen ze niet weg of bij de kippen in de buurt. Niks om over te overdrijven vind ik. En daarbij hoeft het stroom niet op volle lading. Dat kun je eventueel regelen. Ik ben bij veel mensen thuis geweest die deze optie toepaste en alle honden leven nog en zitten er niet zielig bij.
En zodra hier een pup komt wordt hier ook een omheindstroom draafje gespannen om de hond op eigen terrein te houden gespannen. Ik zit er namelijk niet op te wachten als een hek open staat of de hond over een hek klimt of springt aangereden wordt. (80 km weg).
Dus ja ik vind dat er overdreven wordt ja. Maar das mijn mening en ik ben vrij mijn mening te geven en dat hetniet geaccepteerd wordt veeg ik aan mn kont af.
Wanneer is iemand deskundig?malinois schreef:Een stukje uit Hondenmanieren:
misbruik sprake is.
ja lekker heRocco schreef:![]()
Die er veel ervaring mee hebben, die weten wat ze moeten doen als een reactie toch anders is dan verwacht, die kennis hebben van hondengedrag en reacties op tt kunnen lezen etc.korthaar schreef:Wanneer is iemand deskundig?malinois schreef:Een stukje uit Hondenmanieren:
misbruik sprake is.
Print je dan voor jezelf een certificaat uit met msoffice, als je inmiddels een muisarm hebt opgelopen van het knopje drukken?
Arme honden die als proefkonijn hebben gediend voor die fraaie hondentrainers.
Dat ben ik met je eens maar wel aangepast aan de hond. Je moet niet gaan opbouwen maar hij hoeft ook geen licht te geven. Met zo'n ding weet je dat simpelweg nooit... dan zul je kwaliteit moeten kopen.bouvierpoedel schreef:Ben er meestal wel voor om in 1 x duidelijkheid te verschaffen ,in zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik weet niet hoe hard/eigewijs de hond is van TS en weet ook niet hoe hoog de stroomstoot is die er op die hoogste stand zit.
Schijnbaar heeft het toch geholpen als ik het zo lees.
Schaar het bij de rest van de fouten die iedereen wel eens gemaakt heeft bij het opvoeden.
korthaar schreef:
Wanneer is iemand deskundig?
Print je dan voor jezelf een certificaat uit met msoffice, als je inmiddels een muisarm hebt opgelopen van het knopje drukken?
Arme honden die als proefkonijn hebben gediend voor die fraaie hondentrainers.
Denk maar zo: als je de hond niet de kans geeft zich helemaal vol te tanken met adrenaline heb je geen stroomband nodig, want dan blijft ie bereikbaar. Dan helpt ook het tintelstandje niet meer.malinois schreef:Dat ben ik met je eens maar wel aangepast aan de hond. Je moet niet gaan opbouwen maar hij hoeft ook geen licht te geven. Met zo'n ding weet je dat simpelweg nooit... dan zul je kwaliteit moeten kopen.bouvierpoedel schreef:Ben er meestal wel voor om in 1 x duidelijkheid te verschaffen ,in zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik weet niet hoe hard/eigewijs de hond is van TS en weet ook niet hoe hoog de stroomstoot is die er op die hoogste stand zit.
Schijnbaar heeft het toch geholpen als ik het zo lees.
Schaar het bij de rest van de fouten die iedereen wel eens gemaakt heeft bij het opvoeden.
Maar dan nog moet je weten wat je doet en dat doet ie niet gezien zijn vragen die er na komen. Dat had je vooraf al moeten bedenken...
Daar heb je helaas niet altijd de hand in...korthaar schreef:
Denk maar zo: als je de hond niet de kans geeft zich helemaal vol te tanken met adrenaline heb je geen stroomband nodig, want dan blijft ie bereikbaar.
Inge schreef:Ik ben een mevrouw met herders maar weet zeker dat ik het niet heb gezegd
Hier nog eenDianavdberkt schreef:Inge schreef:Ik ben een mevrouw met herders maar weet zeker dat ik het niet heb gezegd
hier ook een met herders maar ook ik heb niets gezegd. heb zelfs het topic gemist