Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezeur met het eten.Pagina 3...
Moderator: moderatorteam
Re: Gezeur met het eten.Pagina 3...
Renske heeft ook gewoon brok.
Maar goed, dan nog, als ze het op Renske vers vlees wel goed doen? Waarom dan moeilijk doen?
Maar goed, dan nog, als ze het op Renske vers vlees wel goed doen? Waarom dan moeilijk doen?
JBK schreef:Renske heeft ook gewoon brok.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Inderdaad, als de hondjes het daar goed op doen is het toch prima!!nathalie71 schreef:JBK schreef:Renske heeft ook gewoon brok.

Nou daar zeg je wat,maar mijn pup eet dus vanaf dag 1 CB,en om eerlijk te zijn heb ik nu al meerdere keren op het punt gestaan om maar een zak Royal Canin shih Tzu te gaan halen,of idd iets van Renske ofzo.Want ik krijg de ontlasting ook maar niet echt geweldig.Op de natuursmaak is het helemaal niet goed,vieze grijze slijmerige dikke slappe drollen.Op de kip gaat het een stuk beter en op lam gaat het weer een stuk beter,maar nooit 100%.Toch groeit ze goed enzovoorts,dus ik kijk het nog maar even aan.Maar nu haar haren langer en langer worden is dunne ontlasting een ramp.Zaterdag tot 3x toe haar kontje moeten wassen omdat alles eraan hing.
Dus als jouw shih's het goed doen op Renske dan zou ik dat lekker zo laten.Volgens mij heeft zooplus het ook maar dan onder de naam Naturediet(was vroeger in veel winkels te koop,maar ineens ging het assorti over naar Renske) en dan betaal je zowat de helft minder dan voor de Renske. 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Hier was de ontlasting op CB ook niet goed. Op andere merken wel, maar op de een of andere manier zit er iets in die CB waar ze niet lekker op reageren.
- dagmar88
- Zeer actief
Ras specifieke brokken hebben geen enkele toegevoegde waarde. Niet dat het slecht voer is hoor, maar ook niets bijzonders en dat zou het voor die kiloprijs wel moeten zijn.S@nne123 schreef:Nou daar zeg je wat,maar mijn pup eet dus vanaf dag 1 CB,en om eerlijk te zijn heb ik nu al meerdere keren op het punt gestaan om maar een zak Royal Canin shih Tzu te gaan halen
Ik betaal liever voor de ingrediënten dan de marketing.
Ik heb ook al zitten denken of het aan de lijnzaadolie zou liggen?Of bij mijn hondje de pens in natuur,omdat kip en lam wel redelijk gaat.Helaas heb ik hier niet zoveel keuze uit andere kvv's.Ja Rodi,Smul,Duck en Energique als ik het goed heb,en dat zijn merken die ik niet zo geweldig vind.Kan wel online maar ik heb 1 Shih en die eet te weinig om maar kilo's te gelijk in te slaan.Maar op lam gaat het wel redelijk goed dus dat is dan een beetje de hoofdmoot.TessaThomas schreef:Hier was de ontlasting op CB ook niet goed. Op andere merken wel, maar op de een of andere manier zit er iets in die CB waar ze niet lekker op reageren.
Je hebt helemaal gelijk hoor,maar zou zo snel niet weten wat ik zou moeten kopen als ik brokken zou gaan halen.Dus dit leek me dan wel wat.En ja puur vanwege het marketing verhaal.dagmar88 schreef:Ras specifieke brokken hebben geen enkele toegevoegde waarde. Niet dat het slecht voer is hoor, maar ook niets bijzonders en dat zou het voor die kiloprijs wel moeten zijn.S@nne123 schreef:Nou daar zeg je wat,maar mijn pup eet dus vanaf dag 1 CB,en om eerlijk te zijn heb ik nu al meerdere keren op het punt gestaan om maar een zak Royal Canin shih Tzu te gaan halen
Ik betaal liever voor de ingrediënten dan de marketing.

- TessaThomas
- Zeer actief
Je zou altijd kunnen kijken of er geen afhaalpunt in de buurt zit van een ander merk, of hier een oproep kunnen plaatsen of er mensen zijn met wie je mee kan bestellen, S@nne123?
- dagmar88
- Zeer actief
S@nne123 schreef:Je hebt helemaal gelijk hoor,maar zou zo snel niet weten wat ik zou moeten kopen als ik brokken zou gaan halen.Dus dit leek me dan wel wat.En ja puur vanwege het marketing verhaal.dagmar88 schreef:Ras specifieke brokken hebben geen enkele toegevoegde waarde. Niet dat het slecht voer is hoor, maar ook niets bijzonders en dat zou het voor die kiloprijs wel moeten zijn.S@nne123 schreef:Nou daar zeg je wat,maar mijn pup eet dus vanaf dag 1 CB,en om eerlijk te zijn heb ik nu al meerdere keren op het punt gestaan om maar een zak Royal Canin shih Tzu te gaan halen
Ik betaal liever voor de ingrediënten dan de marketing.![]()
![]()
en zo hebben ze vast al vele over de streep getrokken..

Je kunt je inlezen op http://www.voerwijzer.com/, maar orijen, taste of the wild, applaws en purizon zij in ieder geval de betere merken in de prijscategorie.
Je zou trouwens ook eens bij caroba kunnen kijken; die leveren verschillende merken kvv al vanaf €25 zonder bezorgkosten.
Ah oke,dus dat kan inderdaad.TessaThomas schreef:Hier was de ontlasting op CB ook niet goed. Op andere merken wel, maar op de een of andere manier zit er iets in die CB waar ze niet lekker op reageren.
ik heb me laten vertellen dat het het beste van het beste zou zijn.
Ik heb een zooi rollen gekocht van een kilo.
Heb nu nog 3 rollen in de vriezer ,kijk wel of iemand ze wil kopen.
Ook nog 2 kleinere rollen Rodi Duck & rabbit over.
Zo juist Renske lam en Rijst maar weer ingeslagen.
Gelukkig waren ze beide erg blij en heeft Romy weer wat gegeten pffiew
Ik laat het maar hier bij.

- TessaThomas
- Zeer actief
Mwah, ik vind het dus absoluut niet het beste van het beste. Ik wil bijvoorbeeld geen rijst in een KVV en geen toegevoegde vitamines enzovoorts. Maar dat is voor elke hond andersnathalie71 schreef:Ah oke,dus dat kan inderdaad.TessaThomas schreef:Hier was de ontlasting op CB ook niet goed. Op andere merken wel, maar op de een of andere manier zit er iets in die CB waar ze niet lekker op reageren.
ik heb me laten vertellen dat het het beste van het beste zou zijn.
Ik heb een zooi rollen gekocht van een kilo.
Heb nu nog 3 rollen in de vriezer ,kijk wel of iemand ze wil kopen.
Ook nog 2 kleinere rollen Rodi Duck & rabbit over.
Zo juist Renske lam en Rijst maar weer ingeslagen.
Gelukkig waren ze beide erg blij en heeft Romy weer wat gegeten pffiew
Ik laat het maar hier bij.Brokken vind ik niks,dit is dan altijd 10 x beter
Dat haar is een verschrikking met die dunne drapS@nne123 schreef:Nou daar zeg je wat,maar mijn pup eet dus vanaf dag 1 CB,en om eerlijk te zijn heb ik nu al meerdere keren op het punt gestaan om maar een zak Royal Canin shih Tzu te gaan halen,of idd iets van Renske ofzo.Want ik krijg de ontlasting ook maar niet echt geweldig.Op de natuursmaak is het helemaal niet goed,vieze grijze slijmerige dikke slappe drollen.Op de kip gaat het een stuk beter en op lam gaat het weer een stuk beter,maar nooit 100%.Toch groeit ze goed enzovoorts,dus ik kijk het nog maar even aan.Maar nu haar haren langer en langer worden is dunne ontlasting een ramp.Zaterdag tot 3x toe haar kontje moeten wassen omdat alles eraan hing.Dus als jouw shih's het goed doen op Renske dan zou ik dat lekker zo laten.Volgens mij heeft zooplus het ook maar dan onder de naam Naturediet(was vroeger in veel winkels te koop,maar ineens ging het assorti over naar Renske) en dan betaal je zowat de helft minder dan voor de Renske.
Heb het net met Vlinder gehad,nu is Romy helemaal geel van achter...bah.En dan zo`n lekker luchtje bij haar.
Ach ik was nu meer geld kwijt,en Renske kan ik echt overal kopen,dieren winkel,voordeelshop,tuinland,markt....,dus liever zo.
Ik vind het luchtje wat ze er van krijgen niet zo maar ja,dat neem ik voor lief.
Ik ben blij en ik hoop dat Romy vanavond weer normaal poept.

Kunnen ze weer gewassen en lekker ruiken.
Gelijk heb je.Ik heb nog even voor je gekeken:
http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q=naturediet
Scheelt wel erg veel,toch?
Incl.verzend kosten scheelt dat 2 euro op 6 pakjes.Dan ben ik nu dus 2 euro per week duurder uit.S@nne123 schreef:Gelijk heb je.Ik heb nog even voor je gekeken:
Tja,ik weet niet.Zitten misschien toch weer wat andere dingen in dan in Renske.
Ik laat het gewoon bij Renske,kan ik ook kopen wanneer ik maar wil

Maar bedankt voor de tip.
Bij renske kan ik ook nog sparen voor leuke spulletjes of gratis eten

Ja nu weet je wat je hebt en dat het ook goed gaat.Ik snap het wel.Leuk speelgoed trouwens.
Blijven de baardjes ook schoner met Renske?Want mijn shih heeft toch vaak een zurige lucht van de cb.Ik was het wel steeds maar met nu nog 3 voerbeurten is het snel weer vies.

Blijven de baardjes ook schoner met Renske?Want mijn shih heeft toch vaak een zurige lucht van de cb.Ik was het wel steeds maar met nu nog 3 voerbeurten is het snel weer vies.
Ja ze worden totaal niet vies van renske.Romy ziet er nu ook niet uit van dat vleesS@nne123 schreef:Ja nu weet je wat je hebt en dat het ook goed gaat.Ik snap het wel.Leuk speelgoed trouwens.![]()

Dit hoort wit te zijn...ze steekt er zelf ook haar tong voor uit hihihi.

Dit was MET Renske...toch een stuk schoner he...

Ze hebben heerlijk gegeten,Romy heeft nog niet gepoept,misschien straks.Haar buikje maakt geen lawaai meer..Pffieww
Nou,moet dat snel allemaal over zijn kunnen ze onder de douche.
Nu is Vlinder ook nog een beetje schijnzwanger,dus schiet allemaal lekker op.Ze zijn pas loops geweest.
Het is wel te handelen hoor.Gek beest.
Nou,moet dat snel allemaal over zijn kunnen ze onder de douche.
Nu is Vlinder ook nog een beetje schijnzwanger,dus schiet allemaal lekker op.Ze zijn pas loops geweest.
Het is wel te handelen hoor.Gek beest.
Goed zeg!
Nog 1 vraagje...over de foto's,knip jij zelf het haar rondom het neusje?Mij is geadviseerd om het niet te knippen omdat de stekeltjes dan in het oog gaan prikken.Maar het is nu zo nat steeds.en het is nu wel zo lang al dat ik elastiekjes aan de zijkanten doe in de baard,maar na het drinken word het 1 natte dikke plak.Volgens mij is dat niet lekker voor de huid.Ik wil het wel afknippen maar weet niet of ik het durf of dat ik het laat doen.Maar ja om nu naar een trimsalon te gaan enkel voor die paar plukjes?
Pootjes en nageltjes knip ik wel gewoon zelf.

Ik knip het altijd weg...deed dat eerst niet maar die elastiekjes vinden ze ook niet fijn!
Ik begin altijd met een efileer schaar anders kan het zo op vallen dat je hebt geknipt
Ik begin altijd met een efileer schaar anders kan het zo op vallen dat je hebt geknipt

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Shih-Tzu en Herders
S@nne123 schreef:Goed zeg!Nog 1 vraagje...over de foto's,knip jij zelf het haar rondom het neusje?Mij is geadviseerd om het niet te knippen omdat de stekeltjes dan in het oog gaan prikken.Maar het is nu zo nat steeds.en het is nu wel zo lang al dat ik elastiekjes aan de zijkanten doe in de baard,maar na het drinken word het 1 natte dikke plak.Volgens mij is dat niet lekker voor de huid.Ik wil het wel afknippen maar weet niet of ik het durf of dat ik het laat doen.Maar ja om nu naar een trimsalon te gaan enkel voor die paar plukjes?
Heb je niet zo`n speciale drinkfles dan, dan heb je absoluut geen last meer van een "dikke plak"na het drinken hoor!
Joan.
Nee,en ik hoop niet dat ik je nu tegen de schenen schop maar zo'n "konijnendrinkfles"vind ik zeer hond onvriendelijk.Ik vind het echt vreselijk dat gelurk aan zo'n fles om er vervolgens maar een beetje water uit te kunnen drinken.Vooral zomers dan moet een hond toch lekker kunnen drinken?.Zelfde als wij vanaf nu enkel nog maar via een rietje mogen drinken terwijl we dorst hebben.En dan eten de meeste hondjes ook nog droge brokken waardoor ze meer zullen willen drinken.Nee hoor mijn shih is gewoon een mooi huishondje en die eet lekker vers vlees en drinkt gewoon uit een volle bak water.Die natte(al dan niet kortgeknipte) snoet nemen we dan maar voor lief.Knoeppies schreef:S@nne123 schreef:Goed zeg!Nog 1 vraagje...over de foto's,knip jij zelf het haar rondom het neusje?Mij is geadviseerd om het niet te knippen omdat de stekeltjes dan in het oog gaan prikken.Maar het is nu zo nat steeds.en het is nu wel zo lang al dat ik elastiekjes aan de zijkanten doe in de baard,maar na het drinken word het 1 natte dikke plak.Volgens mij is dat niet lekker voor de huid.Ik wil het wel afknippen maar weet niet of ik het durf of dat ik het laat doen.Maar ja om nu naar een trimsalon te gaan enkel voor die paar plukjes?
Heb je niet zo`n speciale drinkfles dan, dan heb je absoluut geen last meer van een "dikke plak"na het drinken hoor!
Joan.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik weet niet waar je renske op het moment koopt en wat je ervoor betaald? Maar wij kopen tegenwoordig 3 dozen per keer en dat scheelt behoorlijk geld.
Bij deze is lam en rijst nu helemaal flink in de aanbieding en gratis verzenden vanaf 25€:
http://www.topdierenshop.nl/renske-vers ... menstellen
Hier zit je bij 24 bakjes op 35€, terwijl je bij petsplace (2.09€/bakje) op ruim 50€ zit.
Bij deze is lam en rijst nu helemaal flink in de aanbieding en gratis verzenden vanaf 25€:
http://www.topdierenshop.nl/renske-vers ... menstellen
Hier zit je bij 24 bakjes op 35€, terwijl je bij petsplace (2.09€/bakje) op ruim 50€ zit.