KNVB honden zijn wel een hele andere soort honden.Jaap* schreef:Wolfsblut schreef:KNVB honden.KNPV
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijt/hapt naar vreemden
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Bijt/hapt naar vreemden
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dit is een rasechte KNVB hondTessaThomas schreef:KNVB honden zijn wel een hele andere soort honden.Jaap* schreef:Wolfsblut schreef:KNVB honden.KNPV
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dus jij vind mij een volidioot. Waarom als ik vragen mag?Wolfsblut schreef:
Dat bedoel ik ja. IPO en KNVB honden.
Nee, dat laatste weet ik niet.
Zeker als je totaal geen idee hebt waar je over praat?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die wil ik ook... wat doen die eigenlijk???TessaThomas schreef:KNVB honden zijn wel een hele andere soort honden.Jaap* schreef:Wolfsblut schreef:KNVB honden.KNPV

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
Nou ja, ligt er aan welke je bedoeld.malinois schreef:Die wil ik ook... wat doen die eigenlijk???TessaThomas schreef:KNVB honden zijn wel een hele andere soort honden.Jaap* schreef:Wolfsblut schreef:KNVB honden.KNPV
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hahaha, een hilarische verschrijving Jaap.Jaap* schreef:Wolfsblut schreef:KNVB honden.KNPV
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat heb ik niet geschreven.malinois schreef:Dus jij vind mij een volidioot. Waarom als ik vragen mag?Wolfsblut schreef:
Dat bedoel ik ja. IPO en KNVB honden.
Zeker als je totaal geen idee hebt waar je over praat?
Ik zou overigens niet weten waarom je een idioot zou zijn, integendeel zelfs.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zegt t toch zelf....Miranda schreef:Je hebt het over IPO en KNPV honden?Wolfsblut schreef:Vertel dat maar tegen de mensen die honden hier speciaal voor (laten) opleiden.Miranda schreef:Dat zijn wat mij betreft vollidioten.Wolfsblut schreef:Sommigen doen zich de grootste moeite om hun waakhond te leren bijten naar vreemden die op het erf komen.
Dan weet je duidelijk niet wat zo'n opleiding inhoudt.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Nee, dat was Miranda, die nog niet wist dat het over die honden gingmalinois schreef:Je zegt t toch zelf....Miranda schreef:Je hebt het over IPO en KNPV honden?Wolfsblut schreef:Vertel dat maar tegen de mensen die honden hier speciaal voor (laten) opleiden.Miranda schreef:Dat zijn wat mij betreft vollidioten.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Niet?Wolfsblut schreef:Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
Laat ik je geheugen opfrissen dan.
Wolfsblut schreef:Ik heb wel de indruk dat als ik dit ga stimuleren, ze zeker zal bijten.
Ik heb een pakwerker bereid gevonden om t.z.t. eens met een arm of been over de omheining te wapperen. Misschien vindt ze dat wel leuk. Ach, we zien wel.
And few will ever climb
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Miranda schreef:Niet?Wolfsblut schreef:Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
Wolfsblut schreef:Ik heb wel de indruk dat als ik dit ga stimuleren, ze zeker zal bijten.
Ik heb een pakwerker bereid gevonden om t.z.t. eens met een arm of been over de omheining te wapperen. Misschien vindt ze dat wel leuk. Ach, we zien wel.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als je de goede quote erbij neemt zie je dat mal wel gelijk heeft:Lynnepien schreef:Nee, dat was Miranda, die nog niet wist dat het over die honden gingmalinois schreef: Je zegt t toch zelf....
Wolfsblut schreef:Dat bedoel ik ja. IPO en KNVB honden.Miranda schreef: Je hebt het over IPO en KNPV honden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
Als ik het zou stimuleren heb ik er 1 die ook zal bijten. Dat doen we dus niet, hij mag op het trainingsveld bijten, maar geen willekeurige vreemden of bekende. Ik heb ooit een discussie gevoerd met een aantal mensen die het aanleren van bijten raar vonden. Daar kwam het argument langs: "Het bijten aanleren is niet moeilijk, dat doen ze wel. Het leren wanneer en wel en wanneer er niet gebeten mag worden en wanneer er gelost moet worden is moeilijk." Dat vond ik wel een goede.
- renee-uk
- Zeer actief
wolfsblut heeft wel vaker last van een erg selectief geheugenLunatic schreef:Miranda schreef:Niet?Wolfsblut schreef:Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
Ik heb een pakwerker bereid gevonden om t.z.t. eens met een arm of been over de omheining te wapperen. Misschien vindt ze dat wel leuk. Ach, we zien wel.Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het las!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Wolfsblut
- Zeer actief
He, onze rebelrouser is back in town.renee-uk schreef:wolfsblut heeft wel vaker last van een erg selectief geheugenLunatic schreef:Miranda schreef:Niet?Wolfsblut schreef:Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
Ik heb een pakwerker bereid gevonden om t.z.t. eens met een arm of been over de omheining te wapperen. Misschien vindt ze dat wel leuk. Ach, we zien wel.Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het las!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat klopt. Daar heb ik na de zoveelste inbraak geen enkele moeite mee.Miranda schreef:Niet?Wolfsblut schreef:Miranda schreef over volidioten, ik dus niet. Waarom weet ik ook niet.
Maar daar hadden we het hier niet over. Off topic dus.
- renee-uk
- Zeer actief
laten zien dat dat zogenaamde negeren dat je mij doet ook inderdaad zogenaamd is en alleen opgaat als je geen fatsoenlijk antwoord kunt geven.Wolfsblut schreef:He, onze rebelrouser is back in town.renee-uk schreef: wolfsblut heeft wel vaker last van een erg selectief geheugen
doel bereikt
tot de volgende kuil om in te trappen herr wolfsblut

-
Devel
Als er hier op het terrein iemand komt zonder toestemming mag de hond van mij prima bijten, en ik hoop als ik niet thuis ben dat ook werkelijk gebeurd anders koop ik straks geen waakhond. En ik weet zeker dat Roca, Devel en Diesel bijten als ik tegen ze zeg pak!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ohhhhhhhh, ik negeer jou?renee-uk schreef:laten zien dat dat zogenaamde negeren dat je mij doet ook inderdaad zogenaamd is en alleen opgaat als je geen fatsoenlijk antwoord kunt geven.Wolfsblut schreef:He, onze rebelrouser is back in town.renee-uk schreef: wolfsblut heeft wel vaker last van een erg selectief geheugen
doel bereikt
tot de volgende kuil om in te trappen herr wolfsblut
Dat heb je dan heel goed gezien.
Daar heb ik dan ook meerdere goede redenen voor.
Oh, het vrouwtje moet aandacht hebben, die krijg je van mij niet meer hoor.
Bye bye rebelrouser.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan zouden ze toch ook de verkeerde kunnen bijten?Devel schreef:Als er hier op het terrein iemand komt zonder toestemming mag de hond van mij prima bijten, en ik hoop als ik niet thuis ben dat ook werkelijk gebeurd anders koop ik straks geen waakhond. En ik weet zeker dat Roca, Devel en Diesel bijten als ik tegen ze zeg pak!
Dacht dat bijten alleen in opdracht mocht............
-
Devel
Dat kan, maar bij ons is al duidelijk te zien of we thuis zijn of niet. Als we niet thuis zijn heeft niemand wat te zoeken op ons terrein. Dus ja als je dan over het hek komt klimmen heb je wel kans op een HAP. Zou het niet prettig vinden als vreemden of mensen die ik ken vriendelijk worden verwelkomen als ik niet thuis ben, dus daar komt ook we e.a. zelfstandigheid bij kijken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ophitsen is t einde hond en een fikse straf voor de eigenaar erbij...Devel schreef:Als er hier op het terrein iemand komt zonder toestemming mag de hond van mij prima bijten, en ik hoop als ik niet thuis ben dat ook werkelijk gebeurd anders koop ik straks geen waakhond. En ik weet zeker dat Roca, Devel en Diesel bijten als ik tegen ze zeg pak!

-
Devel
Zomaar wel, maar als hier ingebroken wordt, moet je eens opletten, en niks einde hond, eerder einde leven.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Laten we ophitsen even buiten beschouwing.malinois schreef:ophitsen is t einde hond en een fikse straf voor de eigenaar erbij...Devel schreef:Als er hier op het terrein iemand komt zonder toestemming mag de hond van mij prima bijten, en ik hoop als ik niet thuis ben dat ook werkelijk gebeurd anders koop ik straks geen waakhond. En ik weet zeker dat Roca, Devel en Diesel bijten als ik tegen ze zeg pak!
Voorbeeld bij mij in de wijk daar is een auto/garage bedrijf gevestigd op een industrie terrein. Het is geheel omheind met Heras hekwerk. 1.8 meter hoog en daarboven 3 lagen prikkeldraad. Totale hoogte ca. 2.4 meter.
Overdag liggen er drie Rottweilers in de ren die al beginnen te kwijlen als je naar ze kijkt. Als de eigenaar 's-avonds naar huis gaat mogen de drie uit de ren om het erf bewaken.
Er hangen overal bordjes met verboden toegang en betreden op eigen risico.
Als nu toch iemand met kwade bedoelingen over het hekwerk klautert en verscheurd word, staat de eigenaar dan in zijn recht? Hij woont er niet, dus van ophitsen is geen sprake.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Maak dan niet de fout om de politie te bellen want voor minder dan dat, een eenvoudige mishandeling heb je gelijk een jaar voorwaardelijk aan je broek.Devel schreef:Zomaar wel, maar als hier ingebroken wordt, moet je eens opletten, en niks einde hond, eerder einde leven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en einde hond, want die wordt in beslag genomen en afgemaakt...Devel schreef:Zomaar wel, maar als hier ingebroken wordt, moet je eens opletten, en niks einde hond, eerder einde leven.
Logisch nee, maar het is wel zo.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft bordjes, er moeten sowieso de blauwe verboden toegang met wetsartikel bordjes hangen.Wolfsblut schreef:Laten we ophitsen even buiten beschouwing.malinois schreef:ophitsen is t einde hond en een fikse straf voor de eigenaar erbij...Devel schreef:Als er hier op het terrein iemand komt zonder toestemming mag de hond van mij prima bijten, en ik hoop als ik niet thuis ben dat ook werkelijk gebeurd anders koop ik straks geen waakhond. En ik weet zeker dat Roca, Devel en Diesel bijten als ik tegen ze zeg pak!
Voorbeeld bij mij in de wijk daar is een auto/garage bedrijf gevestigd op een industrie terrein. Het is geheel omheind met Heras hekwerk. 1.8 meter hoog en daarboven 3 lagen prikkeldraad. Totale hoogte ca. 2.4 meter.
Overdag liggen er drie Rottweilers in de ren die al beginnen te kwijlen als je naar ze kijkt. Als de eigenaar 's-avonds naar huis gaat mogen de drie uit de ren om het erf bewaken.
Er hangen overal bordjes met verboden toegang en betreden op eigen risico.
Als nu toch iemand met kwade bedoelingen over het hekwerk klautert en verscheurd word, staat de eigenaar dan in zijn recht? Hij woont er niet, dus van ophitsen is geen sprake.
En dan nog ben je ben ik bang overgeleverd aan de willekeur van de aanwezige agenten.
Ooit eens met een hondengeleider hierover gehad en die vertelde dat als je hond thuis een inbreker zou bijten en behoorlijke schade toe zou brengen je de inbreker dan maar ergens op de weg moest leggen als je je hond niet kwijt wilde...
Dan mag hij eerst uitleggen waar hij vandaag komt...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies dat bedoelde ik... je noemt notabene bewust IPO honden.renee-uk schreef:als je de goede quote erbij neemt zie je dat mal wel gelijk heeft:Lynnepien schreef:Nee, dat was Miranda, die nog niet wist dat het over die honden gingmalinois schreef: Je zegt t toch zelf....Wolfsblut schreef:Dat bedoel ik ja. IPO en KNVB honden.Miranda schreef: Je hebt het over IPO en KNPV honden?

-
Devel
Ik denk als hier echt ingebroken wordt, ook buiten de hond om, en vriendlief komt hier achter dat de inbreker echt mag maken dat hij weg komt, want ook zonder hond overleefd deze het niet. Als je aan zijn spullen zit zal je het ook weten, die blijft net zo lang zoeken tot hij je heeft en dan kom je niet ongeschonden weg, en daar wil hij best wat jaartjes voor zitten.
Daarnaast als de hond op mijn commando aanvalt op een inbreker wordt deze echt niet zomaar ingenomen.
Daarnaast als de hond op mijn commando aanvalt op een inbreker wordt deze echt niet zomaar ingenomen.