haha, zag een concurrentJBK schreef: En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)
Moderator: moderatorteam
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)

- Kaki
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
JBK schreef: Zoveel zijn het er niet![]()
Stuur me maar een pb als je wat meer info wilt. Ik ben op zoek geweest naar een Mastiff pup, helaas vanwege verbreken van relatie is het nooit zover gekomen. En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag
Heb mijn oog op Hillse Mastiffs; http://www.hillsemastiffs.nl/ Dirk
- dagmar88
- Zeer actief
Die fokker van hier (mon65) schoot me weer te binnen:
http://www.casadelabranza.nl/index.html
http://www.casadelabranza.nl/index.html
-
JBK
Hij zag zichzelf als lunchmmartinn schreef:haha, zag een concurrentJBK schreef: En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag
-
JBK
Het is niet helemaal het type waar ik op val maar zo snel gezien zit er een leuke lijn in. Heb je een voorkeur voor kleur?Kaki schreef:JBK schreef: Zoveel zijn het er niet![]()
Stuur me maar een pb als je wat meer info wilt. Ik ben op zoek geweest naar een Mastiff pup, helaas vanwege verbreken van relatie is het nooit zover gekomen. En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag
Heb mijn oog op Hillse Mastiffs; http://www.hillsemastiffs.nl/ DirkDoe er straks een mailtje uit voor een bezoek denk ik. Het gaat nog wel even duren voordat hier een tweede komt, maar de vroege vogel krijgt de worm!
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Jezus die Dirk weegt meer dan 100 kilo!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
JBK
Eh ja, dat is niet extreem uitzonderlijk voor een Mastiff. 1 van de redenen waarom vriend geen Mastiff wil 
- mmartinn
- Zeer actief
haha Wel handig als je weer eens aan een nieuwe vriend toe bent.JBK schreef:Hij zag zichzelf als lunchmmartinn schreef:haha, zag een concurrentJBK schreef: En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag

-
Manu
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik zou er een paardentrailer voor kopen!Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
En hoe ga je het oplossen als je hondje trekt?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
JBK
mmartinn schreef:haha Wel handig als je weer eens aan een nieuwe vriend toe bent.JBK schreef:Hij zag zichzelf als lunchmmartinn schreef:haha, zag een concurrentJBK schreef: En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag
Nee, deze is lief, deze hou ik
- dagmar88
- Zeer actief
Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Zorgen dat ie niet trekt.Sanchis schreef:Ik zou er een paardentrailer voor kopen!
En hoe ga je het oplossen als je hondje trekt?
-
JBK
In de groei.... ja dat wil je eigenlijk niet weten. Eenmaal uitgegroeid valt het reuze mee hoorManu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
En qua trekken, zorgen dat ze dat niet aanleren
Ik ken er geen trouwens die extreem trekken.
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn eerste hond was het niet gewend uitgelaten te worden.JBK schreef:In de groei.... ja dat wil je eigenlijk niet weten. Eenmaal uitgegroeid valt het reuze mee hoorManu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.![]()
En qua trekken, zorgen dat ze dat niet aanleren+ stevig in je schoenen staan.
Heeft wel letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk kon ook die altijd keurig naast lopen.
Met Pluis heb ik wel eens op een hele lelijke manier commentaar gekregen op straat, dat ik hem nooit zou kunnen houden.
Met kleinere honden heb ik er meer moeite mee.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Teef-teef... alsjeblieft zeg... als dát eenmaal echt aan de knok gaat, niet fijn!
Reu teef lijkt mij idd een betere combi.
Ik kan me je voorkeur ook goed voorstellen hoor, het heeft gewoon wat deze rassen. En het feit dat ze niet altijd met andere honden kunnen is écht prima mee te leven. Het is maar één klein stukje van het hebben van dit type honden, er is zoveel meer.
Van de week bij de da zag ik een vrouw met een boerboelteef. Was een fokker begreep ik. Gewoon, normaal postuur vrouw, en de boerboelteef had ze gewoon prima onder controle, geen enkel probleem ermee. Het kán dus gewoon.
(was wel leuk, heb nog een poos zitten praten met haar omdat het ras me nu eenmaal mega veel boeit!)
Reu teef lijkt mij idd een betere combi.
Ik kan me je voorkeur ook goed voorstellen hoor, het heeft gewoon wat deze rassen. En het feit dat ze niet altijd met andere honden kunnen is écht prima mee te leven. Het is maar één klein stukje van het hebben van dit type honden, er is zoveel meer.
Van de week bij de da zag ik een vrouw met een boerboelteef. Was een fokker begreep ik. Gewoon, normaal postuur vrouw, en de boerboelteef had ze gewoon prima onder controle, geen enkel probleem ermee. Het kán dus gewoon.
(was wel leuk, heb nog een poos zitten praten met haar omdat het ras me nu eenmaal mega veel boeit!)
-
Dinos
Ach toch een overeenkomst hahaha ik heb ook moeite met gedrag chi en lijkt meer moeite te kosten als sterke hond.dagmar88 schreef:Mijn eerste hond was het niet gewend uitgelaten te worden.JBK schreef:In de groei.... ja dat wil je eigenlijk niet weten. Eenmaal uitgegroeid valt het reuze mee hoorManu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.![]()
En qua trekken, zorgen dat ze dat niet aanleren+ stevig in je schoenen staan.
Heeft wel letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk kon ook die altijd keurig naast lopen.
Met Pluis heb ik wel eens op een hele lelijke manier commentaar gekregen op straat, dat ik hem nooit zou kunnen houden.
Pas toen ik beiden handen in de lucht stak, zag die mevrouw dat hij zelf zijn riem droeg
Met kleinere honden heb ik er meer moeite mee.
- mmartinn
- Zeer actief
Dat zei ik ook 10 jaar geleden. hahaha (Debbie is geen lid, en wel wat gewendJBK schreef: Nee, deze is lief, deze hou ik

-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Onze Mastiff komt van Illusion of Grandeur.
Een hele leuke hond met een kei goei karakter. Vindt alles en iedereen heel leuk en lief . Hij is nu 9 maanden .
Een hele leuke hond met een kei goei karakter. Vindt alles en iedereen heel leuk en lief . Hij is nu 9 maanden .
- Kaki
- Actief
JBK schreef:Het is niet helemaal het type waar ik op val maar zo snel gezien zit er een leuke lijn in. Heb je een voorkeur voor kleur?Kaki schreef:JBK schreef: Zoveel zijn het er niet![]()
Heb mijn oog op Hillse Mastiffs; http://www.hillsemastiffs.nl/ DirkDoe er straks een mailtje uit voor een bezoek denk ik. Het gaat nog wel even duren voordat hier een tweede komt, maar de vroege vogel krijgt de worm!
Qua kleur vindt ik reebruin en piebald het mooist, maar die laatste heb ik nog nooit in het echt gezien en betwijfel of er mee gefokt word gezien de kleuren niet toelaatbaar zijn dus dat wordt hem waarschijnlijk niet. En qua type vindt ik hun mastiffs niet te grof, je hebt ook echt van die logge bulldozers en zo komen hun honden niet over op de foto's (ook op FB). En tja, een kleine mastiff is geen mastiff he
-
Dinos
Net als wat je bij c.c deed is voor mastiff ook geen garantie op goede hond hoor , groot en zwaar is niet beter!
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Lopen er hier 2, je wilt niet weten hoe groot de drollen zijn die eruit komen.Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
- Kaki
- Actief
Dinos schreef:Net als wat je bij c.c deed is voor mastiff ook geen garantie op goede hond hoor , groot en zwaar is niet beter!
Dat zeg ik toch ook niet, die laatste zin was als grap bedoeld vandaar ook de '
- Kaki
- Actief
vanaf 26:30 zie je een paar piebalds. Geloof niet dat daar hier mee gefokt word? Vind het wel een apart gezicht.
-
JBK
Nee die zie je hier niet, ik vind het zelf eerlijk gezegd niks.
Doe mij maar een brindle
Overigens zijn ze niet extreem log inderdaad.
Doe mij maar een brindle
Overigens zijn ze niet extreem log inderdaad.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Als ik ook maar geringe twijfel zou hebben over of ik een bepaalde ras wel aan zou kunnen ''en dat zou ik dus bij deze rassen absoluut ook hebben'' dan zou ik er dus nooit aan beginnen.
Je hebt wel wat aan de riem en die moet je de baas kunnen zijn anders gaat het geheid fout.
Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
Je hebt wel wat aan de riem en die moet je de baas kunnen zijn anders gaat het geheid fout.
Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik begrijp best dat je voorkeur hebt, ik vind het alleen apart dat je het alleen maar hebt over dat het groot, zwaar en stoer moet zijn, en niet dat je je in eerste instantie verdiept in wat je qua karakter echt zoekt, los van dat het cool en stoer moet zijn. Je moet er wel mee om kunnen gaan.Kaki schreef:Apple schreef:Oh ja? Nou zo kom je in ieder geval niet over.Kaki schreef:Waar heb ik ooit gezegd dat ik alleen maar naar het uiterlijk kijk? Ik vind HA niet erg, maar wel zo fijn om dat bij voorbaat te weten. Terughoudend naar vreemden, ook prima. M.b.t. de CC; Ik neem simpelweg geen hond die ik persoonlijk niet mooi vindt, net zoals ik geen hond neem waarvan het karakter/de ras eigenschappen mij niet aanspreken.Apple schreef:Een hond is meer dan alleen het plaatje...
Ik heb het geloof ik al eerder gezegd, maar kijk nou eens naar het karakter ipv alleen maar type of kleur.
Het feit alleen al dat je aangeeft dat je geen CC wilt als ze er niet zo uitzien, zegt voor mij genoeg.
Prima als je een hond op basis van de looks wilt uitkiezen, maar houdt dan wel maar rekening met 60+kg hond die als het verkeerd uitpakt, niet zo gezellig is naar andere mensen.
In je beginpost vraag je ook niet of iemand een CC fokker kent met een leuk karakter, alleen maar of wij een CC fokker kennen die niet te kleine en geen 'spuuglelijke' honden fokken.
Ik hoor je nergens praten over wat je nou echt wil van een hond, en waarom je qua karakter deze honden overweegt.
Omdat ik die dingen zelf al heb uitgezocht/achter kom bij de fokker. Ik kom hier met min of meer specifieke vragen. Ik kom hier zeker niet om goedkeuring te vragen over welk ras ik wel of niet in huis zou nemen. Maar goed, het lijkt erop dat het hoogstwaarschijnlijk een Engelse Mastiff wordt, dus mocht iemand een goede fokker kennen, laat het vooral weten!
Als ik alleen op uiterlijk zou kiezen zou er al lang een rottweiler, RR of Engelse staff rondlopen.
Ik zeg overigens niet dat je ongeschikt zou zijn voor een molosser, maar ik vraag me af hoe gelukkig je nog met dat kleurtje bent als je een hond hebt uit rassen of een combi die eigenlijk niet bij je past.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ipv boterhamzakjes als poepzakje kun je dan met een rol vuilniszakken op padRenee1966 schreef:Lopen er hier 2, je wilt niet weten hoe groot de drollen zijn die eruit komen.Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Ik vind ze er lekker sullig uitzien, maar het lijkt me bijzonder onpraktisch en duur allemaal.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Haha, nou ze laten ze liggen, maar een poepzakje red je het idd niet mee
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef: Ik begrijp best dat je voorkeur hebt, ik vind het alleen apart dat je het alleen maar hebt over dat het groot, zwaar en stoer moet zijn, en niet dat je je in eerste instantie verdiept in wat je qua karakter echt zoekt, los van dat het cool en stoer moet zijn. Je moet er wel mee om kunnen gaan.
Als ik alleen op uiterlijk zou kiezen zou er al lang een rottweiler, RR of Engelse staff rondlopen.
Ik zeg overigens niet dat je ongeschikt zou zijn voor een molosser, maar ik vraag me af hoe gelukkig je nog met dat kleurtje bent als je een hond hebt uit rassen of een combi die eigenlijk niet bij je past.
Ze kiezen met een mastiff daarom juist voor een gemoedelijkere molosser en zo te zien ook al geen extreme.
Ik wil ook geen bordeaux dog zoals ze nu worden gefokt en geen logge rottweiler met grote mongolenharses, ook al passen die rassen qua karakter wel bij me.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Bij het openen van het topic word alles qua karakter op één hoop gegooid, en alleen maar gepraat over wel of niet lelijk.dagmar88 schreef:Apple schreef: Ik begrijp best dat je voorkeur hebt, ik vind het alleen apart dat je het alleen maar hebt over dat het groot, zwaar en stoer moet zijn, en niet dat je je in eerste instantie verdiept in wat je qua karakter echt zoekt, los van dat het cool en stoer moet zijn. Je moet er wel mee om kunnen gaan.
Ik zeg overigens niet dat je ongeschikt zou zijn voor een molosser, maar ik vraag me af hoe gelukkig je nog met dat kleurtje bent als je een hond hebt uit rassen of een combi die eigenlijk niet bij je past.TS is uit wat ik heb begrepen die eerste instantie voorbij en heeft (of ze hebben geloof ik he) zich uitgebreid georiënteerd, zeker niet alleen hier/in het openbaar.
Ze kiezen met een mastiff daarom juist voor een gemoedelijkere molosser en zo te zien ook al geen extreme.
Ik wil ook geen bordeaux dog zoals ze nu worden gefokt en geen logge rottweiler met grote mongolenharses, ook al passen die rassen qua karakter wel bij me.
Icm eerdere topics over kaukaas, 2e hond etc geeft me het idee dat TS op zoek is naar iets wat qua uiterlijk in een plaatje moet passen
Ik zeg verder niet dat een Engelse Mastiff een slechte keus is, het zijn leuke honden.
Maar goed, ik ken TS verder niet persoonlijk.