Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: Een puppy er bij en een nieuw huis :-) :-)

Ongelezen bericht door nathalie71 »

De streep op de kop van de andere pup!!!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Nathalie, ik snap dat je helemaal in de zevende hemel bent en zo hoor. :mann:
Maar paar mensen hebben al gevraagd hoe je dat nou voor elkaar hebt gebokst met je nieuwe huis. Ben ook wel benieuwd :wink:
nathalie71

Dat is vast een Beagle kruising...die heeft ook een lange rug!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wacht: je denkt nu dat de beagle de moeder is?
Afbeelding
nathalie71

Dee schreef:Nathalie, ik snap dat je helemaal in de zevende hemel bent en zo hoor. :mann:
Maar paar mensen hebben al gevraagd hoe je dat nou voor elkaar hebt gebokst met je nieuwe huis. Ben ook wel benieuwd :wink:
O hahaha

Nou ja via woningruil.nl

Die mensen reageerden op mijn advertentie.
En ik ging daar kijken en zij bij mij...
Toen wilden we het beiden en zijn we formulieren gaan invullen..haha

Kijk daar maar eens op.Steeds meer mensen doen het.Omdat je tegenwoordig 10 jaar ingeschreven moet staan voor je een keer wat anders hebt :wink:
nathalie71

Hilde schreef:Wacht: je denkt nu dat de beagle de moeder is?
Ja,dat zou zo maar kunnen.
Ze had nog een bolle buik,grote tepels en gaf melk.
Ferry dronk bij haar.

Zij zei dat ze dacht dat de hond schijn zwanger was of zo en volgens haar dierenarts kon ze beter een nestje met haar nemen en daarna laten sterriliseren.

Echt,toen ik er was...vond ik het allemaal heel vreemd...
Wilde ergens weer naar huis,maar wilde het arme hondje ook mee nemen.

De grote hond was sneu en een schat.

Die Maltezers zagen er niet meer uit dat ze jongen hadden gekregen.
nathalie71

Ze was wel groter dan een Beagle..beetje moeilijk te zien op de foto
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind haar niet groter (wel dikker :mrgreen:) ogen dan mijn Beau hoor. Ik heb helaas wel eens vaker gehoord van beaglekruisingen die als iets anders worden verkocht, want er zitten maar weinig mensen op een beagle te wachten.. Hoe dan ook, ik heb geen idee of dit hondje genetisch gezien uit die teef kan komen, misschien Marjoleine even pb'en? Ik zie er vooral chihuahua in. Qua beagle zie ik alleen een wit staartpuntje en de vachtsoort.
Afbeelding
nathalie71

Hier ze bestaan wel...Beagle x Chihuahua
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohhhoo...Nou Ferry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FILMPJE VAN FERRY:

https://www.facebook.com/photo.php?v=455710511230161
nathalie71

Ik had de facebook naam gekregen toen ik daar was van de mevr. Ik kijk daar eens op en wat schetst mijn verbazing???

Afbeelding

Afbeelding

Ze had blijkbaar 2 nestjes...zie de baby Maltezer....er zijn nog meer foto`s maar die ga ik maar niet plaatsen.Maar dat nestje heeft echt Maltezer haar.Het nestje bij de grote hond niet.
Afbeelding
Bij deze foto staat 10 feb.2014

Hier zie je nestgenoot Ferry met het andere nest.Datum 27 jan. Ze zouden 22 dec.geboren zijn.

Ik kom de grote hond vaker tegen op die facebook en dan is het een echte melk koe.

Ik ben even in shock...Wij hebben verder niks gezien daar.
Alleen een prachtige tuin,mooie uitbouw.
Een grote hond,een wawa en 3 Maltezers.
Hongaarse vrouw maar wel heel aardig :19:

Maar zo`n kleine wawa reu op zo`n grote hond??Nou ja blijkbaar kan het.

Ferry heeft nog wel hele kleine tandjes,ik vermoed aan het wisselen.
Dus 4 mnd en 2 weken kan wel kloppen.

Nou...ehhh..

Tja,echt grote poten heeft hij niet....Echte Beagle pups vind ik toch behoorlijk vors.Ferry is heel slank en dunne poten.

Ze vertelde me dat ze de grote hond mee had genomen uit Hongarije omdat ze het daar zo slecht had.

Over dat ze melk gaf zei ze dat ze misschien wel schijn zwanger was en dat de dierenarts had gezegd dat het een keertje beter was voor de hond om binnenkort een nestje te krijgen en daarna te helpen.En dat wilde ze doen.

Ergens wilde ik inderdaad weg gaan,maar ik kon Ferry daar niet achter laten..
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: Een puppy er bij en een nieuw huis -IN shock pg 3!!!

Ongelezen bericht door ZaZa »

En daarmee heb je dus broodfok in stand gehouden...
nathalie71

Ik heb met die mensen gemaild.Foto`s kreeg ik...
Ik heb heel lang met die mevrouw aan de telefoon gezeten.
Ze was heel aardig.En ze zocht een goed baasje en gaf de hondjes niet zo maar aan iemand mee...etc
Ze vertelde me dat een mevrouw haar 3 maltezertjes kwam brengen omdat ze toen hondjes op ving,En dat ze het erg moeilijk vond om ze weg te doen en dat hun wawa een Maltezertje per ongeluk gedekt had.
De grote had ze mee genomen omdat hij anders in Hongarije dood zou worden gemaakt.
Ik dacht dat ik te maken had met een vrouw die zich inzette voor dieren.

Dit zou dus een per ongeluk nestje zijn.
En kruisingen zijn vaak wel sterk...dus

Ik vind het nogal wat om mij te beschuldigen van het in stand houden van broodfok.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Vroeger was er bij ons in de straat altijd een jack russel die de rottweiler van vrienden van ons wou dekken. Hij was vaak zo dom om het bij haar hoofd te proberen :mrgreen:, maar was hem vast een keer gelukt als hij het echt doorkreeg. Dus zou best kunnen dat meneer wawa het gedaan heeft. Ben wel heel benieuwd hoe groot hij dan worden gaat.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Wel dom van die vrouw om tegen je te liegen over wie de ouders zijn en dan deze foto's op facebook te hebben....
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Jammer dat ze niet eerlijk was, dan had je ook een oprechtere keuze kunnen maken. Maar goed. Het kleine ding is er en hij is toch wel heel schattig ;)

Heb je straks wel een grotere fietskar nodig :engel:
Afbeelding
nathalie71

Ik vermoed aan zijn bouw te zien dat hij dan zo wordt ongeveer.

(beetje sneu filmpje helaas)

nathalie71

meriam schreef:Wel dom van die vrouw om tegen je te liegen over wie de ouders zijn en dan deze foto's op facebook te hebben....
Ja daar kwam ze mee toen we de auto in gingen.Toen gaf ze me haar facebook adres.
Misschien voelde ze zich schuldig?
Of dat ze bij haar verhaal bleef,ze heeft een foto immers van de Maltezer die die pups voedt.

Maar je kunt aan het haar zien op de foto`s en aan het formaat,wie bij wie hoort.

Maar goed.
Het is wel een hele leuke hond.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het is gewoon een leuk hondje. Ja, je bent waarschijnlijk besodemieterd maar je was te goeder trouw, al had er wel een piepklein alarmbelletje mogen afgaan bij een Oosteuropese vrouw met een verzameling hondjes, schijnzwanger en al :wink: Zo werkt het nou eenmaal met broodfukkers tegenwooordig: geen gore stal met donkere hokken maar een Mevrouw met een ingewikkeld verhaal :19:

Moet je met zo'n woningruil nou in 1 dag verhuizen? Geen tijd om te schilderen oid?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

nathalie71 schreef:Ik heb met die mensen gemaild.Foto`s kreeg ik...
Ik heb heel lang met die mevrouw aan de telefoon gezeten.
Ze was heel aardig.En ze zocht een goed baasje en gaf de hondjes niet zo maar aan iemand mee...etc
Ze vertelde me dat een mevrouw haar 3 maltezertjes kwam brengen omdat ze toen hondjes op ving,En dat ze het erg moeilijk vond om ze weg te doen en dat hun wawa een Maltezertje per ongeluk gedekt had.
De grote had ze mee genomen omdat hij anders in Hongarije dood zou worden gemaakt.
Ik dacht dat ik te maken had met een vrouw die zich inzette voor dieren.

Dit zou dus een per ongeluk nestje zijn.
En kruisingen zijn vaak wel sterk...dus

Ik vind het nogal wat om mij te beschuldigen van het in stand houden van broodfok.
Rot om te zeggen maar ik vind ook dat je broodfok in stand houd hiermee,tuurlijk liegt ze want ze verkoopt graag.En toen bij jou de alarmbelletjes gingen rinkelen had je beter weggegaan.Broodfokkers zijn altijd geslepen en aardig,ze hebben de mooiste en zieligste verhalen die ze ophangen.En dan dat gelieg,maar ja kruising Maltezer/wawa verkoopt beter denk ik.Alleen al daarom zou ik echt nooit een hond zonder stamboom kopen,je weet nu niet hoe groot hij zal worden(ivm je buggy wat je noemde).En hard om te zeggen misschien maar kun je hem niet terug brengen?Je wilde een mini hondje en dat word deze waarschijnlijk niet.Je bent te goed van vertrouwen geweest en ik vind het rot voor je dat je belogen bent. :(:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gefeli Nathalie met je nieuwe huis.
Geloof ook dat het een pup van grote xsing beagle mama is.
Ach leuk hondje en je bent er gek mee. Mooi toch en laat de rest maar lullen met hun broodfok. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie71

tekkel schreef:Het is gewoon een leuk hondje. Ja, je bent waarschijnlijk besodemieterd maar je was te goeder trouw, al had er wel een piepklein alarmbelletje mogen afgaan bij een Oosteuropese vrouw met een verzameling hondjes, schijnzwanger en al :wink: Zo werkt het nou eenmaal met broodfukkers tegenwooordig: geen gore stal met donkere hokken maar een Mevrouw met een ingewikkeld verhaal :19:

Moet je met zo'n woningruil nou in 1 dag verhuizen? Geen tijd om te schilderen oid?
Het is een lieverd..

Niks aan te doen..... Hij blijft lekker bij ons en als het niet in de kar past dan moet ik mijne maar verkopen en een wat grotere halen.Dat is dan maar zo.Zo duur was het hondje niet (200) Dus heb nog wel wat over.

Ja met ruilen moet je in 1 dag over,meteen om ruilen.

Maar ik heb enorm geluk,dat huis is in november helemaal geschilderd en de vloeren gedaan.Kan er zo in.Het is super schoon.

Bij mij zit alles er al 7 op en boven liggen tweedehands vloeren.
Zij moeten hier alles weer verven en sausen
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

bouvierpoedel schreef:Gefeli Nathalie met je nieuwe huis.
Ach leuk hondje en je bent er gek mee. Mooi toch en laat de rest maar lullen met hun broodfok. :W:
Idd...

we kennen je wat langer nu op het forum, lees je verhaaltjes enzo altijd en weet 100% zeker dat je niet een voorstander bent van broodfok en vind dit ook een beetje ver gaan..
jij bent blij met pup, pup is blij met jullie, pup os gezond etc... enne binnenkort een groter huis... dat wordt super genieten...

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
nathalie71

Buddyboy schreef:
Idd...

we kennen je wat langer nu op het forum, lees je verhaaltjes enzo altijd en weet 100% zeker dat je niet een voorstander bent van broodfok en vind dit ook een beetje ver gaan..
jij bent blij met pup, pup is blij met jullie, pup os gezond etc... enne binnenkort een groter huis... dat wordt super genieten...

Ingrid
Dank jullie wel hoor Kees en Ingrid!!! :J:

Precies lekker de ruimte straks :D

Leeftijd klopt wel,hij is aan het wisselen...

Of jullie moeten wat anders zien.... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft ietsje onderbeet.Dat sluit nu wel.Ben benieuwd als hij zijn volwassen tanden heeft of zijn mond dan ook nog sluit..
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Buddyboy schreef:
Idd...

Ingrid
Daar gaat het toch niet om?Het geen ik schreef en nog iemand anders was dat je het wel in stand houd of je nu voorstander bent of niet.Als dit ging om iemand die geen lid was van het hf had ik precies het zelfde gezegd.Met alle info die we hebben via de media en via forums vind ik het moeilijk te geloven dat er toch nog mensen zijn als Nathalie die zich wat laten voorspiegelen door broodfokkers en uiteindelijk nog tot koop over gaan ook.Zo blijft het dus in stand en is het dweilen met de kraan open om dit ooit nog te stoppen.En als ze dan ook nog zegt het was goedkoop maar 200 euro....dan zakt mijn broek wel een beetje af.Want dan kun je dit soort dingen verwachten. :19:
nathalie71

Schofthoogte nu 24 cm
Hij is ongeveer 30 cm lang

En ik denk rond de 2 en half a 3 kg.

Leeftijd nu 18 weken (4 mnd en 2 wk)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@nne123 schreef:
Buddyboy schreef:
Idd...

Ingrid
Daar gaat het toch niet om?Het geen ik schreef en nog iemand anders was dat je het wel in stand houd of je nu voorstander bent of niet.Als dit ging om iemand die geen lid was van het hf had ik precies het zelfde gezegd.Met alle info die we hebben via de media en via forums vind ik het moeilijk te geloven dat er toch nog mensen zijn als Nathalie die zich wat laten voorspiegelen door broodfokkers en uiteindelijk nog tot koop over gaan ook.Zo blijft het dus in stand en is het dweilen met de kraan open om dit ooit nog te stoppen.En als ze dan ook nog zegt het was goedkoop maar 200 euro....dan zakt mijn broek wel een beetje af.Want dan kun je dit soort dingen verwachten. :19:
Waar je dat broodfokker gelijk vandaan haalt snap ik niet , een pup van 200 euro kun je niet veel aan verdienen lijkt mij.
Ik lees meer een vrouw die een aantal hondjes heeft lopen en de geile Wawa er op gedoken is ,die dan ook gecastreerd is.
Dat ze liegt over wie de moeder is zal misschien komen omdat ze de pups niet kwijtraakte gezien de leeftijd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

... En Nathalie "kennende" is altijd heel voorzichtig met aankoop etc. Om haar er dan van te betichten om broodfok in stand te houden, vind ik iets te ver gaan..

Een huis-tuin keuken nestje is heel wat anders dan moedwillige broodfokkerij..

Ik moest er laatst ook donders om denken toen een vriendin langskwam met haar 7 maanden oude reutje. Ons teefje was loops.. nou voor je het weet is er een oeps nestje...
Val ik dan ook onder broodfok?
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Was er hier niet ooit iemand met een chi kruising die sint-bernard kruising bleek? :LOL:

Ben benieuwd hoe Ferry uit gaat groeien Nathalie. Met kruisingen blijft het toch gokken, er worden zo veel l*lverhalen opgehangen :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De gladharige hond lijkt me inderdaad heel wat waarschijnlijker als moeder, had ik het toch wel goed gezien dat er wat groters in moest zitten bij Ferry. :wink:
Wat is die moederhond trouwens enorm vet, niet normaal!

Ik hoop dat je een superfijn hondje aan Ferry gaat krijgen, en dat hij niet al te groot wordt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”