Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeten we onze hond houden? Deel 2.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Moeten we onze hond houden? Deel 2.
Soms zit een hond niet op de juiste plek en ik heb het gevoel dat dit in jullie geval zo is. Het is ook geen situatie die binnen afzienbare tijd zal veranderen, dus ik denk dat herplaatsen gewoon het beste is. Rasvereniging, fokker, misschien via Alma (op deze site) zijn goede methodes om wel de juiste baas te vinden.
Veel sterkte bij het nemen van een moeilijke beslissing!
Veel sterkte bij het nemen van een moeilijke beslissing!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Het hebben van een hond moet leuk zijn, je moet er met plezier mee willen wandelen. ik denk dat deze hond net een beetje teveel hond is voor jullie. Ik ga met de rest mee, en zou voor herplaatsen gaan.
Je zou eventueel voor een golden retriever of iets in die richting kunnen kijken, die lijkt mij een stuk geschikter in je huidige situatie dan een jagende DSL van 2 jaar oud.
Je zou eventueel voor een golden retriever of iets in die richting kunnen kijken, die lijkt mij een stuk geschikter in je huidige situatie dan een jagende DSL van 2 jaar oud.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Wat was je doel van het stellen van deze vraag? Want de antwoorden die je krijgt zijn heel duidelijk en dan zeg je dat je het nog even aan gaat kijken. Ga je ook iets doen met alle adviezen die je hebt gekregen of blijf je LEO gewoon los gooien bijvoorbeeld?
Want dan heeft even aankijken totaal geen zin en is het echt heel oneerlijk naar LEO toe!
Want dan heeft even aankijken totaal geen zin en is het echt heel oneerlijk naar LEO toe!
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Herplaatsen. Ipv loslaten kan je ook gaan fietsen met een hond die veel energie heeft. (wel rustig opbouwen). Fietsen aan een springer.
In jullie geval, als ik het zo lees allemaal, zou ik maar snel een goede plek voor de hond zoeken.
Jullie hebben de tijd niet voor zo'n hond.
In jullie geval, als ik het zo lees allemaal, zou ik maar snel een goede plek voor de hond zoeken.
Jullie hebben de tijd niet voor zo'n hond.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- dagmar88
- Zeer actief
Zou toch nu maar contact opnemen met de rasvereniging.
Dat wil niet zeggen dat je hond ook binnen een paar weken geplaatst is en als er interesse is maak je zelf nog altijd de beslissing of je er mee door wilt gaan.
Misschien komen er wel potentiële bazen langs waarbij je het idee hebt dat je hond het beter zou hebben en is het dan makkelijker om de knoop door te hakken.
Zo ben ik aan Niko gekomen; hij moest niet weg, maar ze gunden hem meer dan dat zij konden geven. Ook van mensen met een jong meisje en (onverwachts) een tweede kindje.
Toen we elkaar leerden kennen voelde het voor alle partijen goed. Gelukkig hebben ze zijn geluk boven hun verdriet gesteld; Niko heeft het leven dat zij voor hem voor ogen hadden toen ze hem kochten, alleen niet bij hen.
En wat bouvierpoedel al zei; hij zal er met de tijd in zo'n situatie niet makkelijker op worden en moeilijker te plaatsen. Wil je je hond die kans ontnemen?
Dat wil niet zeggen dat je hond ook binnen een paar weken geplaatst is en als er interesse is maak je zelf nog altijd de beslissing of je er mee door wilt gaan.
Misschien komen er wel potentiële bazen langs waarbij je het idee hebt dat je hond het beter zou hebben en is het dan makkelijker om de knoop door te hakken.

Toen we elkaar leerden kennen voelde het voor alle partijen goed. Gelukkig hebben ze zijn geluk boven hun verdriet gesteld; Niko heeft het leven dat zij voor hem voor ogen hadden toen ze hem kochten, alleen niet bij hen.
En wat bouvierpoedel al zei; hij zal er met de tijd in zo'n situatie niet makkelijker op worden en moeilijker te plaatsen. Wil je je hond die kans ontnemen?
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Pfff. Beetje vervelende ochtend gehad, verdrietig. Na het lezen van alle posts door jullie, en met vrienden/familie te hebben overlegd, zijn we nu inmiddels wel zover dat we ook wel inzien dat een andere baas beter zou zijn voor de hond, en ook voor ons.
Net nog even mijn eigen post gelezen, waar ik dit topic mee begon, en die klinkt best wel negatief. Ik schreef dat ook toen ik er ff helemaal doorheen zat. Feit is dat wij heel veel van de hond houden, en andersom. Het is ook vaak heel leuk, geweest, maar dit ras en deze hond past denk ik, als ik eerlijk ben, nu niet in dit gezin. Ik denk inderdaad dat wij ons ego opzij moeten zetten. Het valt alleen niet mee. Je twijfelt niet alleen over het vraagstuk over of we de hond moeten houden, maar ook over wat we zelf fout hebben gedaan. Hebben we ons niet goed en/of kritisch opgesteld toen we een hond namen? Zijn we te laks geweest, hebben we het onderschat? Where did it go wrong? Who's to blame? (retorische vragen)
Na het lezen van mijn post begrijp ik ook de reacties wel iets beter. Het was inderdaad een opsomming van frustratie, een beetje klagerig, terwijl Leo natuurlijk niks fout doet. Die reageert gewoon als hond, als DSL, op de ontstane situatie. Iemand schreef dat als je de hond te weinig (tijd/aandacht) geeft, hij zelf iets gaat bedenken. En dat is dan jagen, want jachthond. Dat is precies wat er is gebeurd.
Sommigen anderen die hierop reageren, voelen ook heel goed aan wat voor worsteling het is en dat het allemaal aan kan voelen als een mislukking. Het is toch een beetje alsof je je eigen kind niet goed kan opvoeden. Je hebt gefaald. Een fout gemaakt. Een hond wegdoen, dat is gewoon vreselijk. Alsof je tegen de hond zegt: "we willen je niet meer". Zo voelt het, maar zo is het niet. We willen de hond wel, maar we passen nu niet bij elkaar. Dat was en is onze verantwoordelijkheid.
Daarom deze post, en daarom ook ons idee dat we er waarschijnlijk inderdaad beter aan doen iets te vinden voor Leo waar zij het beter heeft. Zeker als de 2e komt, is er NOG minder tijd voor Leo. Dat is inderdaad niet eerlijk en zielig voor Leo. Bedankt voor de (meestal) constructieve reacties en begrip. Ze hebben ons erg geholpen. Wordt vervolgd...
Net nog even mijn eigen post gelezen, waar ik dit topic mee begon, en die klinkt best wel negatief. Ik schreef dat ook toen ik er ff helemaal doorheen zat. Feit is dat wij heel veel van de hond houden, en andersom. Het is ook vaak heel leuk, geweest, maar dit ras en deze hond past denk ik, als ik eerlijk ben, nu niet in dit gezin. Ik denk inderdaad dat wij ons ego opzij moeten zetten. Het valt alleen niet mee. Je twijfelt niet alleen over het vraagstuk over of we de hond moeten houden, maar ook over wat we zelf fout hebben gedaan. Hebben we ons niet goed en/of kritisch opgesteld toen we een hond namen? Zijn we te laks geweest, hebben we het onderschat? Where did it go wrong? Who's to blame? (retorische vragen)
Na het lezen van mijn post begrijp ik ook de reacties wel iets beter. Het was inderdaad een opsomming van frustratie, een beetje klagerig, terwijl Leo natuurlijk niks fout doet. Die reageert gewoon als hond, als DSL, op de ontstane situatie. Iemand schreef dat als je de hond te weinig (tijd/aandacht) geeft, hij zelf iets gaat bedenken. En dat is dan jagen, want jachthond. Dat is precies wat er is gebeurd.
Sommigen anderen die hierop reageren, voelen ook heel goed aan wat voor worsteling het is en dat het allemaal aan kan voelen als een mislukking. Het is toch een beetje alsof je je eigen kind niet goed kan opvoeden. Je hebt gefaald. Een fout gemaakt. Een hond wegdoen, dat is gewoon vreselijk. Alsof je tegen de hond zegt: "we willen je niet meer". Zo voelt het, maar zo is het niet. We willen de hond wel, maar we passen nu niet bij elkaar. Dat was en is onze verantwoordelijkheid.
Daarom deze post, en daarom ook ons idee dat we er waarschijnlijk inderdaad beter aan doen iets te vinden voor Leo waar zij het beter heeft. Zeker als de 2e komt, is er NOG minder tijd voor Leo. Dat is inderdaad niet eerlijk en zielig voor Leo. Bedankt voor de (meestal) constructieve reacties en begrip. Ze hebben ons erg geholpen. Wordt vervolgd...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien kan Tineke op dit forum je helpen met herplaatsen??
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk een hele wijze beslissing al weet ik uit eigen ervaring hoe moeilijk en verdrietig het is 

-
- Zeer actief
Ach... iemand schreef het al, houden van is ook loslaten. Petje af voor deze beslissing in het belang van Leo. De vraag waar en wanneer het mis is gegaan is niet meer van toepassing, dat is op dit moment jezelf kwellen en dat is echt niet nodig. Sterkte want het zal niet meevallen.JayAloha schreef:Pfff. Beetje vervelende ochtend gehad, verdrietig. Na het lezen van alle posts door jullie, en met vrienden/familie te hebben overlegd, zijn we nu inmiddels wel zover dat we ook wel inzien dat een andere baas beter zou zijn voor de hond, en ook voor ons.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Zamunda
- Zeer actief
Ik ben heel blij dat jullie tot de conclusie gekomen zijn om te herplaatsen.
Trek daar alsjeblieft lering uit en koop geen dieren meer in een impuls. Lees je een volgende keer goed in, vraag adviezen, ga kijken bij fokkers (NIET bij een fokker die op dat moment een nestje heeft liggen!), bij rasverenigingen/-wandelingen, bij een goede herplaatshulp (zoals alma hier op het forum), goede hondenschool etc. Ga niet over een nacht ijs.
Overigens zou ik in jullie geval voor een herplaatser gaan als jullie over een tijdje weer voor een hond zouden gaan.
Absoluut niet om je de grond in te trappen, maar omdat het, voor alle betrokkenen (inclusief het dier), fijner is om van je fouten te leren dan ze te herhalen: mijns inziens is het mis gegaan bij de aankoop van je pup. Je gaf in je topic van twee jaar geleden al aan dat je pup een impulsaankoop was.JayAloha schreef:Ik denk inderdaad dat wij ons ego opzij moeten zetten. Het valt alleen niet mee. Je twijfelt niet alleen over het vraagstuk over of we de hond moeten houden, maar ook over wat we zelf fout hebben gedaan. Hebben we ons niet goed en/of kritisch opgesteld toen we een hond namen? Zijn we te laks geweest, hebben we het onderschat? Where did it go wrong? Who's to blame? (retorische vragen)
Trek daar alsjeblieft lering uit en koop geen dieren meer in een impuls. Lees je een volgende keer goed in, vraag adviezen, ga kijken bij fokkers (NIET bij een fokker die op dat moment een nestje heeft liggen!), bij rasverenigingen/-wandelingen, bij een goede herplaatshulp (zoals alma hier op het forum), goede hondenschool etc. Ga niet over een nacht ijs.
Overigens zou ik in jullie geval voor een herplaatser gaan als jullie over een tijdje weer voor een hond zouden gaan.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Emma schreef:misschien kan Tineke op dit forum je helpen met herplaatsen??
Wij werken al heel lang samenZamunda schreef: (zoals alma hier op het forum)

- Zamunda
- Zeer actief
Haha, ja dat weet ik. Maar bij jou staat ook de website in je OS, dus vandaar dat ik jou noemdealm@ schreef:Emma schreef:misschien kan Tineke op dit forum je helpen met herplaatsen??Wij werken al heel lang samenZamunda schreef: (zoals alma hier op het forum)ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt in het belang van de hond. Tara heeft een goed aanbod liggen en is thuis in het jachthondenwereldje
mochten wij ergens nog iets kunnen betekenen, klop je maar aan.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Bij Tineke niet? FoeiZamunda schreef:Haha, ja dat weet ik. Maar bij jou staat ook de website in je OS, dus vandaar dat ik jou noemdealm@ schreef:Emma schreef:misschien kan Tineke op dit forum je helpen met herplaatsen??Wij werken al heel lang samenZamunda schreef: (zoals alma hier op het forum)ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt in het belang van de hond. Tara heeft een goed aanbod liggen en is thuis in het jachthondenwereldje
.

- Tineke
- Zeer actief
alm@ schreef:Bij Tineke niet? FoeiZamunda schreef:Haha, ja dat weet ik. Maar bij jou staat ook de website in je OS, dus vandaar dat ik jou noemdealm@ schreef:Emma schreef:misschien kan Tineke op dit forum je helpen met herplaatsen??Wij werken al heel lang samenZamunda schreef: (zoals alma hier op het forum)ik denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt in het belang van de hond. Tara heeft een goed aanbod liggen en is thuis in het jachthondenwereldje
.
Wel hoor

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JayAloha schreef:Pfff. Beetje vervelende ochtend gehad, verdrietig. Na het lezen van alle posts door jullie, en met vrienden/familie te hebben overlegd, zijn we nu inmiddels wel zover dat we ook wel inzien dat een andere baas beter zou zijn voor de hond, en ook voor ons.
Mijn Duitse staande korthaar heb ik 8 jaar geleden gekregen als herplaatser. Ze was toen 5 jaar. Ik heb altijd contact gehouden via de mail met haar vorige baasjes. En een paar weken geleden zijn ze hier zelfs voor het eerst langs gekomen om Sterre te zien na 8 jaar. Ik hoop dat Leo ook bij mensen terecht komt die jullie op de hoogte houden. Dat helpt veel heb ik begrepen.
Verder petje af voor jullie en veel sterkte gewenst want het is o zo moeilijk om te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk een wijs besluit in het belang van de hond
Dat doet ontzettend pijn.
Via FB groepen voor Staande Jachthonden kan je mogelijk iemand vinden en neem het aanbod van Tara van dit forum ook aan.
Ze weet van wanten waar het staande honden betreft.
Het is jammer dat ik zelf geen mogelijkheden heb op het moment want ook ik zou het als een uitdaging zien om met deze passievolle dame aan de slag te gaan.
Ook ik zal ogen en ogen open houden voor een goede plek
Ik hoop dat je het in dit topic meldt als er een goede plek gevonden is?

Dat doet ontzettend pijn.

Via FB groepen voor Staande Jachthonden kan je mogelijk iemand vinden en neem het aanbod van Tara van dit forum ook aan.
Ze weet van wanten waar het staande honden betreft.
Het is jammer dat ik zelf geen mogelijkheden heb op het moment want ook ik zou het als een uitdaging zien om met deze passievolle dame aan de slag te gaan.
Ook ik zal ogen en ogen open houden voor een goede plek

Ik hoop dat je het in dit topic meldt als er een goede plek gevonden is?
- Zamunda
- Zeer actief
HmTineke schreef:alm@ schreef:Bij Tineke niet? FoeiZamunda schreef: Haha, ja dat weet ik. Maar bij jou staat ook de website in je OS, dus vandaar dat ik jou noemde.
Wel hoor

- Tineke
- Zeer actief
Jawel hoorZamunda schreef:HmTineke schreef:alm@ schreef:Bij Tineke niet? FoeiZamunda schreef: Haha, ja dat weet ik. Maar bij jou staat ook de website in je OS, dus vandaar dat ik jou noemde.
Wel hoor. Hij stónd er niet.... toch
?

Ik zou het aanbod van Tara aannemen ts ,zodat je zeker weet dat jullie hond in het juiste circuit herplaatst wordt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hallo iedereen. Tja, het is vast en zeker heel goed bedoeld maar ik ken Tara niet. De mensen van de rashondenvereniging en mijn eigen jachthondenclub wel. Dus ik ga eerst maar eens daar kijken. Ik zou het ook fijn vinden om dan op de hoogte te blijven van hoe het met Leo gaat.
De mensen die Leo uiteindelijk zullen krijgen hebben er echt een tophond aan, op de training zit ze altijd bij de besten, en ze wil dolgraag en het is eigenlijk gewoon een perfecte hond. Maar wel voor mensen die dan inderdaad met de hond kunnen werken en er tijd voor hebben. Op de site vd vereniging staat "een hond om mee op te trekken". Ik heb toen ik dat jaren geleden las gedacht, dat komt goed. Ik neem de hond toch overal mee naartoe. Maar eigenlijk had er moeten staan: "een hond om mee te werken". Mijn ouders hadden vroeger een Ierse Setter, toch ook een jachthond, maar die was (na nog eens nagevraagd) veeel rustiger en makkelijker.
Nogmaals, bedankt.
De mensen die Leo uiteindelijk zullen krijgen hebben er echt een tophond aan, op de training zit ze altijd bij de besten, en ze wil dolgraag en het is eigenlijk gewoon een perfecte hond. Maar wel voor mensen die dan inderdaad met de hond kunnen werken en er tijd voor hebben. Op de site vd vereniging staat "een hond om mee op te trekken". Ik heb toen ik dat jaren geleden las gedacht, dat komt goed. Ik neem de hond toch overal mee naartoe. Maar eigenlijk had er moeten staan: "een hond om mee te werken". Mijn ouders hadden vroeger een Ierse Setter, toch ook een jachthond, maar die was (na nog eens nagevraagd) veeel rustiger en makkelijker.
Nogmaals, bedankt.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Verstandige beslissing.
En er is inderdaad een groot verschil in veel met een hond doen en werken met een hond.
En met sommige honden moet echt gewerkt worden.
En er is inderdaad een groot verschil in veel met een hond doen en werken met een hond.
En met sommige honden moet echt gewerkt worden.
Wiel
- ranetje
- Zeer actief
Natuurlijk begin je bij je eigen rasvereniging en jachthondenclubJayAloha schreef:Hallo iedereen. Tja, het is vast en zeker heel goed bedoeld maar ik ken Tara niet. De mensen van de rashondenvereniging en mijn eigen jachthondenclub wel. Dus ik ga eerst maar eens daar kijken. Ik zou het ook fijn vinden om dan op de hoogte te blijven van hoe het met Leo gaat.
Nogmaals, bedankt.

Tara heeft al jaren voorstaande honden en werkt er mee, ook in de praktijk.
Dus als zij toevallig een goed adres heeft denk ik dat je dat niet meteen zou hoeven af te ketsen

Tenslotte zal je toch ook eerst met de belangstellenden kennismaken neem ik aan.
Dus de beslissing ligt bij jou en blijft bij jou

Maar een voorstel aanhoren als ze dat heeft kan geen kwaad

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Tara, jij zou toch ook niet zomaar vertrouwen op/voorkeur geven aan iemand die je net twee dagen kent via internet?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou, ik zou het aanbod wel overwegen als ik ts was.Leonie. schreef:Tara, jij zou toch ook niet zomaar vertrouwen op/voorkeur geven aan iemand die je net twee dagen kent via internet?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Diegene die Xantos heeft gekregen van me heb ik 2 x gezien. 1e keer kwam hij om te kijken en met hem en mij te wandelen de tweede keer kwam hij hem halen. Geen spijt van gehad hij heeft een wereldleven eentje die ik hem niet kon geven helaas.Leonie. schreef:Tara, jij zou toch ook niet zomaar vertrouwen op/voorkeur geven aan iemand die je net twee dagen kent via internet?
Ik zou geen sec twijfelen als Tara mij dit aanbod zou doen dat is gewoon op gevoel. Ik ken haar dus ook niet persoonlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ik ben allergisch voor dit soort lange tenen reacties.Tara schreef:
Dan veeg je het van tafel, ook goed hoor.
Ik leef, train, jaag pas een ruim decennium met dit soort honden liep tot vorige week nog met vijf van zulke honden onaangelijnd en tegelijkertijd in wildrijk gebied en heb een groot netwerk binnen de staandejachthondenwereld.
Dat ik een paar dingen schreef over wat ik denk wat je hond nodig heeft kun je ook rustig negeren.
Succes er mee.
Ts gaat andere wegen bewandelen waar hij zich beter bij voelt. Zijn goed recht en niet om jou te pesten.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik zou ook niet twijfelen om contact met jou op te nemen hoor. Maar je klonk wel erg verbaasd/beledigd dat ts dat niet direct zou doen.
- Leonie.
- Zeer actief
Ok, duidelijk.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Het zou hier helemaal niet moeten gaan om ego's toch?
Of wie er gelijk had.
Ik zou het aanbod van Tara bekijken. Elkaar leren kennen en informatie uitwisselen.
Ik denk zo dat je de mensen die via de rasvereniging komen ook niet persoonlijk kent, of heb ik dat fout?
Gaat het je misschien allemaal een beetje te snel?
Je hebt immers net pas het besluit genomen. Ik zou me dat goed voor kunnen stellen.
Of wie er gelijk had.
Ik zou het aanbod van Tara bekijken. Elkaar leren kennen en informatie uitwisselen.
Ik denk zo dat je de mensen die via de rasvereniging komen ook niet persoonlijk kent, of heb ik dat fout?
Gaat het je misschien allemaal een beetje te snel?
Je hebt immers net pas het besluit genomen. Ik zou me dat goed voor kunnen stellen.
- ranetje
- Zeer actief
Als ik dat topic teruglees (had ik nog niet gedaan) zijn er een paar forummers die behoorlijk consistent zijn als je de postings van toen en van nu naast elkaar legt

Heel verhelderend topic dat vorige

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Even hoor, je post heel vaak op het forum en pas nu kom ik te weten wat voor ras je hebt. Je vertelt nooit hoe ze heten, hoe oud, welk ras of wat dan ook. Hoe moeten andere, zoals ik, dan weten dat je in dat wereldje zit?Tara schreef:Dan veeg je het van tafel, ook goed hoor.JayAloha schreef:Hallo iedereen. Tja, het is vast en zeker heel goed bedoeld maar ik ken Tara niet. De mensen van de rashondenvereniging en mijn eigen jachthondenclub wel. Dus ik ga eerst maar eens daar kijken.
Ik leef, train, jaag pas een ruim decennium met dit soort honden liep tot vorige week nog met vijf van zulke honden onaangelijnd en tegelijkertijd in wildrijk gebied en heb een groot netwerk binnen de staandejachthondenwereld.
Dat ik een paar dingen schreef over wat ik denk wat je hond nodig heeft kun je ook rustig negeren.
Succes er mee.