Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teef te logeren voor een dekking of niet? er zijn puppy`s !!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: teef te logeren voor een dekking of niet?

Ongelezen bericht door nathalie »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:er is geen grote vraag( bij mijn wete), er is een groot aanbod, dat desnoods op de marktplaats wordt gesodemieterd, voor een lage prijs.
als ik een CC zou willen hebben op dit moment, dat weet ik donders goed waar ik m niet moet zoeken. heel veel mensen niet en heel veel mensen weten ook niet wat ze precies in huis halen
snel ( niet heel duur) en voorradig is belangrijker
Ik vind het toch een beetje raar. Want wat maakt het dan aantrekkelijk om zoveel met die kolossen te fukken?
Het zijn immers geen labradors, ridgebacks of weimaraners die je toch wel kwijtraakt (als je niet al te kritisch bent met plaatsen bedoel ik dan hè).
Hoe denk je dan zulke honden te verkopen als er geen vraag naar is? Of heeft het dan echt alleen maar iets te maken met wat er zich achter de rits afspeelt? :scratch:

Ik bedoel dat overigens niet vervelend naar jou hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vraag me dat gewoon echt af.
Weimen ben je nou ook niet 123 kwijt hoor. Ridgebacks moet je hebben! Gigantische wachtlijsten en 1500 per pup!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet niet wat er leuk aan is om altijd pups te hebben liggen en om pups goedkoper weg te moeten doen omdat t volgende nest aanstaande is( ik weet t niet, dus je moet t niet aan mij vragen) :U: al sla je me dood.
deze combi is dus wel redelijk uniek, eenmalig en er zijn al meer dan een paar serieuze aanvragen, terwijl de eigenaar van de teef al voor evt 5 pups een goede plaats had. zelf houd ze weer een teef aan.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Mijn teven zijn ook weleens bij de dekreueigenaar blijven logeren , en heb ook teven van andere fokkers hier gehad.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Fausto
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fausto »

S@ndr@ schreef:Ik weet niet wat er leuk aan is om altijd pups te hebben liggen en om pups goedkoper weg te moeten doen omdat t volgende nest aanstaande is( ik weet t niet, dus je moet t niet aan mij vragen) :U: al sla je me dood.
deze combi is dus wel redelijk uniek, eenmalig en er zijn al meer dan een paar serieuze aanvragen, terwijl de eigenaar van de teef al voor evt 5 pups een goede plaats had. zelf houd ze weer een teef aan.
Ik hoop dat de eigenaresse van teef rekening houdt met de betrekkelijkheid omtrent de zogenaamde 'toezegging' van de pupkopers. Voor hetzelfde geld hebben die zich op meerdere 'wachtlijsten' laten zetten en kopen ze een pup daar waar ze hem het eerst kunnen afhalen of een geschiktere kleur kunnen krijgen. Een heel normaal verschijnsel bij dit ras.....

En inderdaad Sandra, de combi zelf is redelijk uniek.
S@ndr@
Zeer actief

tja de aanvragen van buiten af kan ik niet over oordelen, de eerste 5 komen van mensen die deze teef kennen, en daar een pup van willen. dus hopelijk komen er niet meer dan 6 pups, mooi team :mrgreen:
vanmorgen 4,11 ik blijf gokken op woensdag :wink:
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cindymaes »

S@ndr@ schreef:zijn vlam, de ontmoeting :mrgreen: natuurlijk zijn er foto`s
deze is wel hilarisch hoor, oogjes vallen er bijna uit
Afbeelding
:I:

t was leuk en gezellig en ze hadden een klik, hele lieve teef, zacht karakter,
ze zette hem wel op zijn plek en dat accepteerde hij ook, dus gewoon goed
overal neergeplast, en ruiken maar - zoals honden dat doen
Leuke meid!!!! Worden vast mooie pupsels!!! Het is een teefje door Marga gefokt, toch?

En indd het hele cane corso wereldje is een en al haat en nijd.... Vandaar dat ik ook naar dit forum ben geswitched....
Zwaar vermoeiend al dat geruzie...

Ik snap ook echt niet hoe en waarom er zoveel honden gefokt worden, soms lopen er gewoon nog pups rond van 7 en 8 maanden dan nog wat van 4 maanden en de volgende zijn ook alweer net geboren.... Triest vind ik het....
En ik vind het vooral triest omdat deze hondjes vaak tussen de 8 maanden en 1 1/2 jaar weer op MP staan, want de eigenaren hebben het ras toch onderschat, of hij is toch wel wat groter dan verwacht, of ze kwijlen te veel.... pffff
Vaak impuls aankopen, en de fokker wilt zijn pups kwijt, dus hoppa......
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:Ik vind het toch een beetje raar. Want wat maakt het dan aantrekkelijk om zoveel met die kolossen te fukken?
Het is een bepaald publiek dat vaak op dit ras afkomt.
Het publiek waar Nanna zo dol op is, zal ik maar zeggen.

Doodjammer van het ras dat op zich echt erg leuk en mooi is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

S@ndr@ schreef:
Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:deze is in ieder geval wel uniek - en we zijn er best trots op, dus t mag gezegd worden
oh jawel maar ik wist niet dat het er zo aan toe ging bij de cane wattes :oeps: .
Helaas, ze duiken overal op, een soort van nieuwe hype, en er zijn een paar ( handjevol) fokkers verantwoordelijk voor
Ik breek ff in :lol1: maar vind je het echt een hype? Iets van de laatste tijd?
Ik vind het met de fokkerij van de CC al jaren heel triest gesteld :( een enkeling doet zijn best, maar bekijk je het globaal is het een trieste zaak.

Ben wel heel benieuwd naar deze pups :ok:
S@ndr@
Zeer actief

cindymaes schreef:
Leuke meid!!!! Worden vast mooie pupsels!!! Het is een teefje door Marga gefokt, toch?

En indd het hele cane corso wereldje is een en al haat en nijd.... Vandaar dat ik ook naar dit forum ben geswitched....
Zwaar vermoeiend al dat geruzie...

Ik snap ook echt niet hoe en waarom er zoveel honden gefokt worden, soms lopen er gewoon nog pups rond van 7 en 8 maanden dan nog wat van 4 maanden en de volgende zijn ook alweer net geboren.... Triest vind ik het....
En ik vind het vooral triest omdat deze hondjes vaak tussen de 8 maanden en 1 1/2 jaar weer op MP staan, want de eigenaren hebben het ras toch onderschat, of hij is toch wel wat groter dan verwacht, of ze kwijlen te veel.... pffff
Vaak impuls aankopen, en de fokker wilt zijn pups kwijt, dus hoppa......
ze is niet door Marga gefokt, wel bij Marga geboren :wink:
Ik ben groot fan van t ras, maar je moet ze van jongs af aan alles leren en ja blijft ook altijd ja en nee is t zelfde.
1 keer een vergissing en je bent klaar, want je draait t echt niet makkelijk terug- fysiik worden met ze heeft geen enkele zin, ze moeten zelf voor je willen werken , anders gebeurt er niets, en daar gaat t vaak fout.
zo rond de 9 maanden, heb je t laten sloffen, dan krijg je de rekening. heb je t goed gedaan dan zul je van een puber niets merken. en alles er tussen in.
Marjoleine schreef:Het is een bepaald publiek dat vaak op dit ras afkomt.

Maar ook publiek zoals ik en voor zover ik daar over kan oordelen is er dan helemaal niets mis mee :mann:
Het is een geweldig ras, ....., maar niet voor iedereen....... maar welk ras is dat wel :19:
S@ndr@
Zeer actief

Sylvi@ schreef:
Ik breek ff in :lol1: maar vind je het echt een hype? Iets van de laatste tijd?
Ik vind het met de fokkerij van de CC al jaren heel triest gesteld :( een enkeling doet zijn best, maar bekijk je het globaal is het een trieste zaak.

Ben wel heel benieuwd naar deze pups :ok:
dank je wel,
zoals gesteld een handjevol fokkers is daar verantwoordelijk voor, fokkers die verkwanselen waar ze wel voor zeggen te staan.
als je geen kritiek wilt en je wilt dat alles geliked wordt dan ga je lekker naar FB, staat het je niet aan( de kritiek) dan blokker je de persoon in kwestie.
en zo gaan ze maar door, want iedereen vind het toch leuk en acceptabel. enige echte feedback is weg.
t hangt nu af van t geweten van de fokker in kwestie
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

S@ndr@ schreef:
Marjoleine schreef:Het is een bepaald publiek dat vaak op dit ras afkomt.

Maar ook publiek zoals ik en voor zover ik daar over kan oordelen is er dan helemaal niets mis mee :mann:
Het is een geweldig ras, ....., maar niet voor iedereen....... maar welk ras is dat wel :19:
Ik zei ook "vaak" he ;)
Er zijn vast ook erg leuke en betrokken mensen die een Old English Bulldogge hebben. Maar helaas ook veel te veel mensen die niks van zo'n hond snappen en hem op uiterlijk hebben gekocht.
En dat laatste geldt natuurlijk voor heel veel rassen, helaas. Ook voor Cane Corso's.

Maar het zou wel een reden moeten zijn heel terughoudend te zijn met fokken. En dat is dan weer niet zo, helaas.
Gelukkig zijn er ook fokkers die wel goed bezig zijn. Helaas zijn die wel in de minderheid, heb ik de indruk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

zeker met een ras als dit, waar tover je geschikte eigenaren vandaan, idd.
Je zou dat als mens en als fokker ( die zegt om t ras te geven) dat niet moeten willen.
S@ndr@
Zeer actief

Nou vandaag progesteron 9. nog wat,( dus in principe goed- maar zodra van Gils een poging doet,( en hij is nog best wel stoetelig hoor- gaat de teef met haar billen naar beneden, t gaat dus nog niet heel voorspoedig. eigenaresse praat al over KI.
Is nu even weg , maar komt straks terug, als de honden weer rustig zijn, en dan nog maar even proberen, en lukt t niet dan morgen nogmaals proberen, hopelijk blijft ze dan wel staan, en volgt er een dekking. anders ben ik bang dat t de DA wordt- nou ja is ook goed , maar wel een beetje jammer ook
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ai, nu al KI? :ugh:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:hè, KI omdat een teef nog niet dekklaar is :blauwoog: ?
Idd :blauwoog:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:hè, KI omdat een teef nog niet dekklaar is :blauwoog: ?
Nou idd. Beetje geduld is weer ver te zoeken. S@ndra laat de natuur gewoon zn werk doen! Ga er niet zo snel in mee... jouw reu jij beslist! Xena was volgens dr progesteron destijds op dinsdagochtend perfect dekrijp. Daar dacht ze zelf dus anders over. Uiteindelijk pas op donderdagavond gedekt. 6 pups.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

ze komt morgen terug, hopelijk lukt het dan wel, maar idd het is angst om te laat te zijn ( bij haar), ik vind dat alles er idd op wijs dat de teef nog niet klaar is, Gil wordt al wel een stuk handiger maar de dame in kwestie wil nog niet. helemaal ze gaat staan, maar zodra puntje bij paaltje komt dan....... :wink:
en ik heb aldoor al gezegd, woensdag, maar t is gewoon straks zijn we te laat zoiets
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:ze komt morgen terug, hopelijk lukt het dan wel, maar idd het is angst om te laat te zijn ( bij haar), ik vind dat alles er idd op wijs dat de teef nog niet klaar is, Gil wordt al wel een stuk handiger maar de dame in kwestie wil nog niet. helemaal ze gaat staan, maar zodra puntje bij paaltje komt dan....... :wink:
en ik heb aldoor al gezegd, woensdag, maar t is gewoon straks zijn we te laat zoiets
als ze niet staat is ze niet dekrijp, zo simpel is het en zelfs al zou ze dan te laat zijn : geen denken aan dat ik zo'n teef zou laten insemineren.

maar hopelijk denkt de teef er morgen al heel anders over :ok: .
Dit idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

ze wou niet meer naar huis en ziet Gil helemaal zitten dus ik hoop nog 1 nachtje slapen, dat t dan o.k is.
Ik wil graag vertrouwen hebben in de honden zelf :wink:
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Ik zou ook geen KI laten doen hoor. De natuur regelt het zelf wel, en zo niet, dan is daar vast een reden voor.
Riva liet zich de 1e twee ontmoetingen ook niet dekken, ging staan, taart opzij, maar als hij erop sprong ging e ervan door, of snauwde hem flink af.

Maar op het moment dat zij er klaar voor was, was het zo gepiept. Eerst een 15 min gespeeld, toen ging ze staan en was het zo geregeld.

Volg je gevoel, als jij er niet achter staat, zou ik het ook niet doen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ze komt morgen terug, hopelijk lukt het dan wel, maar idd het is angst om te laat te zijn ( bij haar), ik vind dat alles er idd op wijs dat de teef nog niet klaar is, Gil wordt al wel een stuk handiger maar de dame in kwestie wil nog niet. helemaal ze gaat staan, maar zodra puntje bij paaltje komt dan....... :wink:
En anders over een half jaar weer een kans. Waarom gelijk grijpen naar kunstgrepen?
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat t morgen zo klaar is, daar vertrouw ik op, ( mijn instinct- voor wat t waard is) t werd bijna met t uur beter voor mijn idee maar t was er nog niet, hopen van morgen wel en anders hoop ik dat de kliniek goed advies geeft, van t steekt zo krap niet, probeer t nog maar even zo :wink:
maar ik weet niet wat die doen natuurlijk :19:
nou was Gil in t begin ook niet echt handig, maar die leert heel snel bij en zodra t zover " Bijna" was kapte ze af dus ,( of zitten of snauwen) dat zegt t wel, misschien heeft een meer ervaren reu daar geen problemen mee?
kweet niet. :19:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik denk dat t morgen zo klaar is, daar vertrouw ik op, ( mijn instinct- voor wat t waard is) t werd bijna met t uur beter voor mijn idee maar t was er nog niet, hopen van morgen wel en anders hoop ik dat de kliniek goed advies geeft, van t steekt zo krap niet, probeer t nog maar even zo :wink:
nou was Gil in t begin ook niet echt handig, maar die leert heel snel bij en zodra t zover " Bijna" was kapte ze af dus ,( of zitten of snauwen) dat zegt t wel, misschien heeft een meer ervaren reu daar geen problemen mee?
Beide zijn toch onervaren, laat lekker gaan en geduld. En wat is het erge van 6 maanden geduld in het ergste geval?
S@ndr@
Zeer actief

denk dat t meer is dat t hart er op ingezet heeft van nu. je weet t als mensen broeds worden, dan willen ze nu pupjes niet over een half jaar of 9 maanden ( de teef heeft wel een wat langere cyclus en is nu 4 jaar).
en volgens mij kan dat ook als we ze de tijd geven, maar,.......... ja
je moet er wel vertrouwen in hebben dan van dat t goed komt :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik denk dat t morgen zo klaar is, daar vertrouw ik op, ( mijn instinct- voor wat t waard is) t werd bijna met t uur beter voor mijn idee maar t was er nog niet, hopen van morgen wel en anders hoop ik dat de kliniek goed advies geeft, van t steekt zo krap niet, probeer t nog maar even zo :wink:
Ja maar als jij nee geen ki zegt is t toch klaar? Daar heb je toch geen advies van dr kliniek voor nodig ;)
Wat er al gezegd wordt geduld geduld geduld en als t al te laat is alla dan over 6 maanden weer, maar dat denk ik niet eens... ze vind t te vroeg vertrouw op de natuur niet op een bloedtestje.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

we kijken vandaag verder :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

succes vandaag :ok:
S@ndr@
Zeer actief

dank je wel, hopelijk lukt t nu helemaal vanzelf, gewoon zoals t hoort
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Succes
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Succes vandaag :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”