Hmm... geloof niet dat iemand er een boodschap aan heeft dat ik dit topic niet startte voor het houden van een welles/nietes-discussie. Da's wel jammer want niemand gaat dit winnen hoor. Jullie hebben beiden sterke argumenten. En de ene mening kan toch prima naast de andere? Je hoeft toch niet overal hetzelfde over te denken? (Dan zou er pas een overschot aan hondjes zijn want dan wilde iedereen dezelfde hond...

)
Over dat krantenbericht;
"'In zijn wang en aan een wenkbrauw had hij een gapende vleeswond. Zijn oortje was deels afgescheurd. en op verschillende plekken waren tandafdrukken te zien', aldus de vaderl. Hij stopte zijn zoontje meteen onder de douche, om de wonden te spoelen."
Natuurlijk kan elke hond elke hond lelijk bijten. Máár, en dat zeg ik niet om de ernst van de zaak te bagatelliseren want het is gewoon verschrikkelijk, als de vader van dit kind het nog onder de douche zet om de wonden te spoelen dan mag je ervan uitgaan dat het kind op dat moment niet in levensgevaar verkeert. Als iemand levensgevaarlijk gewond is dan is er geen haar op je hoofd die er aan denkt om die persoon onder de douche te zetten. Het feit dat er een helikopter aan te pas is gekomen zegt in deze niets over de ernst van de zaak. Frankrijk is een groot land en die manier van vervoeren is in de medische wereld daar veel meer gangbaar dan hier en zeker niet enkel aan levensgevaarlijke trauma's voorbehouden. Alles ligt daar nou eenmaal veel verder uit elkaar dan hier. En uren gaan rijden met open wonden is voor niemand wenselijk.
Houdt niet weg dat dit jongetje flink is toegetakeld. Bij een dergelijk jong kind is de kans op verminking veel groter om dat alles in verhouding kleiner, dunner en veel teerder is. M.b.t. de littekens is echter het geluk dat de celdeling (en dus het vernieuwen van de huid) bij kleine kinderen veel sneller gaat waardoor zelfs flinke littekens op latere leeftijd nauwelijks zichtbaar zijn. Waar ik niet mee wil zeggen dat je ook bij dit kind later niets meer zult zien hoor. Maar veel hoeft dat niet persé te zijn.
Elke hond is in staat iemand te doden. Zelfs een chihuahua als die maar net op de verkeerde plek bijt of een héél jong kind te grazen neemt. Maar da's toch nog steeds anders dan de aanval van een vechthond. Gewoon vanwege de anatomie van het lijf. (Bouw, spierkracht etc.)