Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelf prooidieren fokken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Zelf prooidieren fokken
Dat scheelt inderdaad ook veel! Dan stel je je er toch al op in!
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zou nu niet meer mogen gebeuren tegenwoordig, varkens worden met CO2 vergast of met een stoomstoot op hun slaap. En direct daarna worden de kelen doorgesneden zodat ze doodbloeden (ze zijn dan al hersendood). Kippen gaan door een stroombad.Kruimel53 schreef: Mijn vader had jaren in de vleeskeuring gewerkt en vertelde dat dat nog wel eens gebeurde. Er was ooit ook een documentaire over.
Kan zijn dat ze dan nog enige beweging laten zien, maar dat zijn stuipen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je kunt ook zeggen dat het laf is om aan een ander over te laten.beatje schreef:Ik vind het een idioot idee.Ik houd van al mijn dieren ,geen denken aan dat mijn hond een kip of een konijn krijgt wat hier op de werf heeft gelopen.
Ik eet zelf helemaal geen vlees,de honden krijgen wel wat kvv.En dat alleen omdat ik wel geloof dat honden vlees nodig hebben.
Persoonlijk snap ik niet dat mensen wel van honden kunnen houden maar met gemak een ander dier om kunnen brengen.

Je kunt ook geen hond nemen.

Wat je zegt ben je zelfffff 

Gelukkig leven we in een vrij land en heb ik ook overal keuze's in.Die van mij is geen vlees te eten en niet mijn eigen dieren te slachten.
Ik heb trouwens een vriendin die dierenarts is en haar keus is juist slachten te controleren zodat het wel goed gaat.Daar bewonder ik haar voor.
En ene, die id haar eigen dieren slacht en zelf eet.Gelukkig zijn wij volwassen mensen en kunnen het prima met elkaar vinden en toch ieder een andere mening hebben.
Ik kan ook kiezen mijn honden vegetarisch groot te brengen,alleen maak ik die keuze niet.
Ik heb trouwens een vriendin die dierenarts is en haar keus is juist slachten te controleren zodat het wel goed gaat.Daar bewonder ik haar voor.
En ene, die id haar eigen dieren slacht en zelf eet.Gelukkig zijn wij volwassen mensen en kunnen het prima met elkaar vinden en toch ieder een andere mening hebben.
Ik kan ook kiezen mijn honden vegetarisch groot te brengen,alleen maak ik die keuze niet.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Inge O schreef:daar lees ik twee dingen in : dat het ging om iets wat jaren terug speelde en dat het om incidenten ging - gelukkig is er ondertussen toch echt al heel wat veranderd - behalve bij halalslachtingenKruimel53 schreef:Mijn vader had jaren in de vleeskeuring gewerkt en vertelde dat dat nog wel eens gebeurde. Er was ooit ook een documentaire over..
Ik weet niet veel van varkens af maar bij kippen is het nog steeds een groot probleem dat niet alle dieren verdoofd worden door het electrische waterbad. De stroom staat namelijk voor bijvoorbeeld grotere kippen met wat meer weerstand net niet sterk genoeg ingesteld om het bewustzijn te verliezen. Natuurlijk kan de stroom gewoon sterker worden ingesteld maar dan krijg je bloedinkjes in het vlees en dat wil de consument niet

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/20865613/
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Oh, en om op de vraag in te gaan: ik vind het een erg goed idee en heb er zelf ook wel eens over nagedacht, maar ik heb de ruimte en de middelen niet. Ik heb wel eens zitten rekenen hoe veel dieren ik nodig had om mijn honden er op te kunnen voeren en toen schatte ik dat ik al gauw bijvoorbeeld 50 kippen moest hebben zitten, en dat vind ik al een behoorlijk grote groep! Maar goed, dat is je doel natuurlijk niet 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Dakketmaarreffebedoelt.maart schreef:onofficieelNanna schreef:Odi schreef:
Officieel mag je een geit etc. niet zelf slachten, dat moet je altijd door een slager/slachthuis laten doen.
Het vlees moet gekeurd worden.Hoe doen die islamieten dat dan die een geit op het balkon kelen?
Alsof de overheid meteen met zwaaiende lichten op je stoep staat als je in je eigen tuin een konijn een klap in zijn nek geeft
Wel als je als Nederlander die paar geitenbokjes voor je honden hebt. En nog gemeld door een islamitische buur

Boete destijds (2009) 750€ later omgezet in 2 jaar voorwaardelijk.