Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen die een gratis pup zoeken

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Mensen die een gratis pup zoeken

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Corneliana schreef: maar dat het allemaal zo duur moet vind ik ook wat overdreven.
kwam pas een kennisje tegen die chronisch geldgebrek heeft die fokte Amerikaanse bullen.
dat deed ze twee jaar en nu had ze vierde nestje (geen idee of dat wel kan) maar dat was goeie handel.
Nou en of, dat is zeker een goede handel. Zeker als je hele dagen thuis bent en al een financiële poot hebt om op te staan.
En daar zijn er veel van, heel veel.
Circa 10 jaar geleden kwam ik in aanraking met een mevrouw die volledig arbeidsongeschikt was en derhalve een uitkering genoot.
Ter aanvulling had ze een aantal Dwergschnauzertjes. Zes teven en een paar reuen. Elk jaar had ze zo'n 6 nestjes in een kleine bedompte en vochtige kelder.
Ze zat er nooit mee in haar maag want ze werden voor 600 euro per stuk verkocht in plaats van de toen geldende 800 euro of meer.
Tsja, heel vaak kan arbeidsongeschiktheid erg lucratief zijn. Moeilijke vragen werden en worden nooit gesteld. En je wordt ook nooit aan een psychologisch onderworpen. Weg is weg he. En alles handje contantje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik ga met renee mee.
Als ik een hond zie die ik wil hebben betaal ik wat ervoor gevraagd wordt. Dan heb ik dat er ook voor over.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik betaal overigens wel met liefde 200-400 euro voor een bastaard van een stichting, hoor. Dan wordt mijn geld gebruikt voor castratie(s), medicijnen en onderdak. Helemaal prima.
Maar voor een particuliere herplaatser doe ik dat absoluut niet. Die mogen ze lekker zelf houden.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk ook niet dat geld ervoor zorgt dat je zorgvuldiger/zuiniger met een hond omgaat. En zeker niet als het gaat om een bedrag van 100 euro oid, dat geven mensen ook uit aan een avondje stappen bij wijze van spreken. Ik zou overigens voor een volwassen herplaatser ook geen honderden euro's overhebben
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb voor Sidney, toen 7 maanden, geloof ik 150 euro betaald. Voor Freddy, toen 10 maanden, 200. Ze vroegen meer, maar ik vond dit voor een herplaatser echt wel de limiet. Inderdaad, zij willen er op een nette manier vanaf, dus waarom zoveel vragen? Natuurlijk wilde ik ze gewoon graag hebben, dus ik zou ze er ook niet om laten zitten :tongue:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Corneliana schreef:nou een gratis volwassen hond is meestal iets mee.
Cayuga (met stamboom) kreeg ik zó gratis mee. Kreeg zelfs zijn spullen mee.
Ze vonden het belangrijk dat hij goed terecht kwam. Daar hoefden ze geen geld voor.

En met die hond is echt helemaal niks mis. Integendeel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Manu schreef:Ik denk dat een dier op internet geplaatst wordt met een bedrag erbij omdat er dan een impulsaankoop zoveel mogelijk voorkomen wordt. Uiteindelijk kun je altijd nog beslissen of je een goed tehuis gevonden hebt en de hond daar zonder betalen naar toe kan.

Het werkt nu eenmaal bij veel mensen zo dat als je er veel voor betaald hebt, het meer waard voor je wordt.
Een konijn waar je 25 euro voor betaald hebt zet men minder gauw bij de kinderboerderij over het hek dan eentje die je gratis hebt gekregen.
Dat is een verkeerde redenatie hoor Manu.Je zal er van verschieten hoeveel honden met stamboom in een asiel worden gedumpt.
Toen ik er werkte een Ier van net geen jaar oud,die honden kosten toen de tijd goud geld.Gelukkig heeft mijn tante hem genomen en is hij heerlijk bejaard geworden daar.
Ik kan hier zo een waslijst van rashonden waarvan ik de aankoop prijs weet die zo in het asiel beland zijn en waar niks mis mee was.

Zelf heb ik nu een Keeshondje ,via via werd ik opgebeld of ik hem wilde anders moest hij naar het asiel onze makkelijkste hond ooit.Mijn nakert is nest overschot en heb ik de enting en chip voor betaald.Hij was 12 weken,is mij ook aangeboden met de vraag of ik hem wilde.Mijn ene duitser heb ik volle bak voor betaald maar die had ik ook zelf besteld en gekozen.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef:
Manu schreef:Ik denk dat een dier op internet geplaatst wordt met een bedrag erbij omdat er dan een impulsaankoop zoveel mogelijk voorkomen wordt. Uiteindelijk kun je altijd nog beslissen of je een goed tehuis gevonden hebt en de hond daar zonder betalen naar toe kan.

Het werkt nu eenmaal bij veel mensen zo dat als je er veel voor betaald hebt, het meer waard voor je wordt.
Een konijn waar je 25 euro voor betaald hebt zet men minder gauw bij de kinderboerderij over het hek dan eentje die je gratis hebt gekregen.
Dat is een verkeerde redenatie hoor Manu.Je zal er van verschieten hoeveel honden met stamboom in een asiel worden gedumpt.
Toen ik er werkte een Ier van net geen jaar oud,die honden kosten toen de tijd goud geld.Gelukkig heeft mijn tante hem genomen en is hij heerlijk bejaard geworden daar.
Ik kan hier zo een waslijst van rashonden waarvan ik de aankoop prijs weet die zo in het asiel beland zijn en waar niks mis mee was.

Zelf heb ik nu een Keeshondje ,via via werd ik opgebeld of ik hem wilde anders moest hij naar het asiel onze makkelijkste hond ooit.Mijn nakert is nest overschot en heb ik de enting en chip voor betaald.Hij was 12 weken,is mij ook aangeboden met de vraag of ik hem wilde.Mijn ene duitser heb ik volle bak voor betaald maar die had ik ook zelf besteld en gekozen.
Ik heb Kyra ook gekregen, gratis en voor niks (ze kwamen haar zelfs nog brengen :mrgreen: ) toen ze 2,5 jaar was. Met stamboom, intact en had al een nest gekregen. Dus ze hadden haar voor een boel geld kunnen verkopen.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

.
Ben ik niet met je eens hoor, ik heb hier een hond lopen die 1500 euro :O: heeft gekost. Heb haar gratis gekregen omdat de vorige eigenaar wist dat ze bij mij een goed leven heeft. Er is niks mis met haar, ze paste alleen niet in de roedel van de vorige eigenaar.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:
.
Ben ik niet met je eens hoor, ik heb hier een hond lopen die 1500 euro :O: heeft gekost. Heb haar gratis gekregen omdat de vorige eigenaar wist dat ze bij mij een goed leven heeft. Er is niks mis met haar, ze paste alleen niet in de roedel van de vorige eigenaar.

Idd.
Zoals ik al zei, Kyra was volwassen én gratis. Met stamboom.
Een grotere lieverd heb ik niet gehad.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Is natuurlijk onzin dat er met een herplaatser die niks kost wat mis is er zijn heel veel mensen blij dat hun hond een goed huisje vind.
Het is wel makkelijk lijkt het soms dat alles wat een herplaatsen mankeert door verleden komt van de hond.
In plaats dat de nieuwe baas hond geen juiste conbie is, ik denk gewoon dat daar bijna geen peil op te trekken is
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”