Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje word steeds gepakt door andere honden.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Hondje word steeds gepakt door andere honden.

Ongelezen bericht door Paisley »

Maeve schreef:Gek genoeg merk ik bij mijn honden dat ze zich anders gedragen tegen kleinere honden. Ze hebben heus door dat er verschil in grootte is, dus ik geloof niet zo in dat "het was maar een correctie" want een hond weet donders goed dat hij te maken heeft met een verschil in kracht. Keffende kleintjes worden vaak genegeerd terwijl een formaatje Labrador met dat gedrag wel tegenspraak krijgt. Ik weet niet waarom, maar kleine honden worden minder serieus genomen kennelijk. Misschien omdat ze vanwege hun formaat minder een bedreiging vormen?
Hier ook. Mijn hond negeert de meeste kleine hondjes. Ze vind er gewoon helemaal niets van, wat ze ook doen.

En wat die 'correcties' betreft; we hadden vroeger een Rottweiler reu en een Yorkshire reu, beide ongecastreerd, en ze hadden iedere dag heibel. Ondanks dat het er flink hardhandig eraan toe ging, had de York nooit wat. De Rottweiler wist blijkbaar precies hoever hij kon gaan zonder hem te slopen.
Uiteraard een verkeerde situatie, maar mijn ouders hadden niet zoveel kaas gegeten van honden. Uiteindelijk is de Rott herplaatst.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Voorbeeld hoe het kan,
Wij komen op de hei vaak een man tegen met twee teckels los, die van ons lopen ook los de man maakt zich totaal nooit druk ,wij een klein beetje vanwege chi.
De ene teckel dapper en stabiel loopt gewoon lekker door , de tweede onzeker loopt terug meter of 20 verzameld zijn moed en komt keffend en blaffend op ons af chi zit inmiddels vast Dinos kijkt niet op of om naar zo'n mini Luna loopt met boogje door, Phoenix gaat als echte herder haha net zo idioot en onzeker als teckel ook blaffend kijken hoe en wat. Ze komen elkaar tegen en lopen lekker veilig allebei door.
Geweldig om te zien hoe verschillend honden zijn dit is nu al 5x op dezelfde manier gebeurd.
Hiermee bedoel ik dat het ook gewoon lekker relaxt kan gaan ,maar dan moeten de twee partijen hun honden wel kennen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat denk ik ook hoor. Mijn grote honden konden 10 keer meer hebben van kleine hondjes. Namen zelfs uitvallen niet serieus. Denk dat zij heel goed zagen hoe het zat. Wij interpreteren kleine hondjes ook verkeerd. Sociale chihuahua's keffen ook. Dan snappen veel honden prima. De chihuahua's van de buren kafferen en keffen constant tegen Bas maar zij kwispelt gewoon. De chihuahua's doen haar ook niks en eigenlijk kunnen ze prima samen. De Jr van de buren is een ander verhaal. Dat klikt niet al ligt dat niet aan Bas.

Grote honden nemen kleine hondjes wel serieus misschien alleen denk ik dat wij hun keffen en gillen heel anders interpreteren dan sociale grote honden. Wuilus verdroeg gillende en grommende yorkies. Ik stond versteld. En ze deden ook niks dan meerennen en keffen. De eigenaar noemde ze de pirahna's. Zou een herder meegerend zijn op die manier met balletje halen dan was dat zeker op huilen uitgedraaid.
Afbeelding
Miraatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Miraatje »

Wauw wat een reacties!! :ok:

Iedereen heel erg bedankt!! Ik heb nu al veel geleerd en ik denk inderdaad dat veel het aan het juiste eind hebben.

Hij is gewoon super onzeker, wat er het eerste jaar in zijn leventje is gebeurd weet ik dus niet. Wel dat de reden is geweest dat hun zoon niet normaal met de hond om kon gaan, te druk? te ruig? Ze hadden hem al een paar keer gewaarschuwd, zoon ging door en zo belande hij op marktplaats.... waar hij nog maar 10 minuten op heeft gestaab omdat ik op slag verliefd was bij het zien van zijn foto en binnen een uur bij de mensen op de stoep stond :O: . (ik was al drie maanden aan het zoeken, ook bij asiel langsgeweest).

Het is echt een goedzak, mag ook graag bij ons zijn. Is ook liever niet alleen. (ik werk thuis dus vaak is hij ook niet alleen). Heel af en toe een paar uurtjes maar als het kan gaat hij mee. Ik heb drie dochters ook allen gek op hem... huilt bijvoorbeeld mijn jongste dan gaat hij er direct heen! Als ze aan het spelen zijn, dat zit/ligt hij er een paar meter vanaf..... speelt af en toe patient :scratch: Vind werkelijk alles goed. Daarbij is hij volgens mij ook heel gevoelig voor stemmingen? Onze hond is een paar weken terug 1 hele nacht bezig geweest... janken, zacht blaffen, heb hem wel drie keer in de tuin gelaten niks hielp. Man nog een blok om geweest werkelijk de hele nacht met de hond bezig geweest..... de volgende dag hingen er blauwe vlaggetjes bij de achterburen :80: (oke dit is het enige wat ik kan bedenken, hij is nooit onrustig in de nacht. (mijn man denkt dat het onzin is, maar ik weet het niet) :wink:
(
Maar nu ik dit allemaal zo lees, vind ik het best wel zielig dat hij zo onzeker is. Het is mij nu wel duidelijk waardoor het komt..... :(
Wij gaan in ieder geval eerst een werpstok aanschaffen en er alles aan doen om onze hond te beschermen. (dat deden we natuurlijk ook al). Maar het is nu wel duidelijk dat hij een beetje het sulletje onder honden is omdat hij zo onzeker is en daarom een makkelijk slachtoffer is en meer aanvallen niet uitgesloten zijn. Mijn man vertelde net, dat er gisteravond weer een hele grote hond aan de riem enorm tekeer ging richting onze hond.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een goede trainer/cursus in Friesland dan hoor ik het graag. Wij hebben het beestje in onze harten gesloten en willen er alles aan doen om hem een leuk leventje te bezorgen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Miraatje schreef:Maar nu ik dit allemaal zo lees, vind ik het best wel zielig dat hij zo onzeker is. Het is mij nu wel duidelijk waardoor het komt..... :(
Nee, dat is niet zielig! Echt, van dat idee moet je NU af!
Ook de reden doet er niet toe. Het is een flink stuk karakter, en dat is niet erg. Want het maakt óók dat hij die andere fijne dingen wel heeft. Wat hij verder heeft meegemaakt in het verleden, is in het verleden. Zo denken honden. Ze trekken het niet zo goed als je in 'zielig' blijft hangen.
Wij gaan in ieder geval eerst een werpstok aanschaffen en er alles aan doen om onze hond te beschermen. (dat deden we natuurlijk ook al). Maar het is nu wel duidelijk dat hij een beetje het sulletje onder honden is omdat hij zo onzeker is en daarom een makkelijk slachtoffer is en meer aanvallen niet uitgesloten zijn. Mijn man vertelde net, dat er gisteravond weer een hele grote hond aan de riem enorm tekeer ging richting onze hond.
Kijk, het is niet de schuld van jullie hond. En ook niet van een hond die er door getriggerd wordt.
Zo gaat dat nou eenmaal bij honden. Het zijn de baasjes die hun verantwoordelijkheid moeten nemen. En vaak doen ze dat niet.

Toevallig was hier vandaag iemand van het HF met een superdrukke en onderdanige hond die mijn teef maar lastig blééf vallen, ondanks waarschuwende grommen.
Uiteindelijk viel ze grauwend uit, pinde de hond vast en bleef er nog even boven hangen. Dat zag er heel ernstig uit, als je niet weet wat er gebeurd. Maar er was niks aan de hand. Hond heeft een les geleerd (de twee andere honden in zijn roedel stonden er ook bij met koppen van 'die had je verdiend, maat', al troostten ze hem naderhand wel). En één van die honden staat écht boven mijn teef. Het is echt hondengedrag, en dat komt vaak niet overeen met wat mensen wenselijk vinden. Zo héél af en toe mag een hond een les leren. Maar stelselmatig in elkaar geramd worden zoals jouw hondje, dat is nooit goed. Dat moet je in bescherming nemen.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een goede trainer/cursus in Friesland dan hoor ik het graag. Wij hebben het beestje in onze harten gesloten en willen er alles aan doen om hem een leuk leventje te bezorgen.
Daar zou ik even een apart topic over openen, in 'algemeen'. Niet iedereen leest het subforum gedrag ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Miraatje schreef: Mocht iemand nog een tip hebben voor een goede trainer/cursus in Friesland dan hoor ik het graag. Wij hebben het beestje in onze harten gesloten en willen er alles aan doen om hem een leuk leventje te bezorgen.
Waar in Friesland zit je? Niet dat ik veel trainers ken, maar een keertje wandelen als je in de buurt van ZO Frl zit kan altijd. Mijn poedel Jet is in het begin bij andere honden even onzeker, maar als het ijs gebroken is (en dat gebeurt vrij snel), is ze een hartstikke leuk speelmaatje. Goed voor het zelfvertrouwen van jouw hond, ook :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Miraatje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Miraatje »

Hoi Sandra

Zo Frl? wij wonen in Leeuwarden, lijkt me erg leuk!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”