Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eng, enger, engst

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Eng, enger, engst

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paisley schreef:Klapperende zeilen/vlaggen. Is ook heel logisch, want Mayke is groot geworden met zeilen. En als er wat loopt te klapperen, is het altijd actie of er gaat iets mis. In beide gevallen pikt ze stress of bedrijvigheid op en bemoeial dat ze is, wil ze zich er altijd in mengen en dat is dus precies het moment dat ze zich even gedeisd moest houden. Ik heb met regelmaat haar aan de kant moeten gooien omdat ik met een lier bezig was waar ze dr neus in dreigde te stoppen.
Die klapperende zeilen hebben dus een betekenis gekregen, dus het is niet gelukt om er wat mee te doen.
Nu is ze nog steeds alert op vlaggen bij harde wind of klapperend plastic, maar sinds we niet meer zeilen is het toch minder geworden.
Maar dat lijkt me geen angst, wel iets (een geluid) dat haar alert, gestrest en hyper maakt.

Tessa kan gewoon niet omgaan met alarmerende geluiden, vooral als ze van merels of meerkoetjes afkomen. Ze is niet bang, maar die geluiden stressen haar tot op haar bot :(: .
Voor vuurwerk is ze ook niet bang, maar ze gaat helemaal over de rooie als ze dat soort hoge fluitende geluiden hoort. Oud en nieuw was dan ook niet echt gezellig voor haar en ons :ugh: .

Eigenlijk vind ik dat gedrag nog veel moeilijker om mee om te gaan dan echte angst.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mellon
Vaste gebruiker

Re: Eng, enger, engst

Ongelezen bericht door Mellon »

Mellon heeft 1 grote schrik: auto's... Hij is er bang van maar tegelijkertijd zou hij ze willen drijven... gaan liggen, ernaar springen... tis gewoon een ramp.
Verder vindt hij vuurwerk ook niet echt leuk (lees: hij wordt er zodanig gek van dat hij zijn ren zou afbreken).

Echter is het verder een vrij normale hond, juist zen baasje :engel: :F:

Oja, was ik net ook nog even de DA vergeten... daar heeft hij wraakgevoelens voor :p
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”