Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eten op aanrecht
Moderator: moderatorteam
- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Re: Eten op aanrecht
Ja hier word ook gejat. Kiara heeft eens met nieuwjaar een hele ham van de tafel afgegrist toen we naar het vuurwerk stonden kijken. Hayzel heeft afgelopen jaar de voorraadkast geopend (vergeten op slot te draaien) en toen ik maar eens naar beneden ging om te kijken waar al dat lawaai toch vandaan kwam zat mevrouw heerlijk zakken chips en koekjes op te peuzelen en had ze alle sponzen verscheurt.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
HerkenbaarShibby schreef:Dat doet Shib ook. Ik weet dat hij het niet pakt, anderen gaan inderdaad in paniek en grissen het weg en 'foei' dit en dat. Vooral mijn tante is daar heel goed in. Die weet na 10 jaar nog steeds niet dat Shib niks pakt (goed, ze geeft hem dus ook de kans niet om het te laten zien)Jaap* schreef:Felix stond vaak tot op een halve centimeter afstand aan wat lekkers staan te ruiken zonder er aan te komen. Wij waren dat gewend, maar bezoek schoot soms ineens in de paniekmodus
Felix raakte het altijd net niet aan, en ging er dan heel nadrukkelijk mooi bij zitten. "Ja, ik ben er klaar voor hoor"
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
irwi schreef:Ook heeft ie achter uit de auto in de schuur een prei gejat terwijl er 2 leverworsten naast lagen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Als die van mij erbij kan is het dus weg..... haha
- Hylos
- Zeer actief
Ik lees veel dat honden het niet pakken zolang je er maar bij bent.
Hier is dat dus andersom, mocht hij iets stouts doen. Xavi doet alleen zulke dingen als wij er bij zijn. Zodra wij weg zijn gaat hij meteen in de slaapmodus en doet hij helemaal niks
Vind dat best apart eigenlijk. Mijn vader was hier laatst met de keuken bezig en ik was aan het werk. Normaliter was ik er bij en was Xavi best druk. Nu was ik weg en Xavi had volgens mn pa alleen maar op de bank gelegen, gek beest
Hier is dat dus andersom, mocht hij iets stouts doen. Xavi doet alleen zulke dingen als wij er bij zijn. Zodra wij weg zijn gaat hij meteen in de slaapmodus en doet hij helemaal niks
Vind dat best apart eigenlijk. Mijn vader was hier laatst met de keuken bezig en ik was aan het werk. Normaliter was ik er bij en was Xavi best druk. Nu was ik weg en Xavi had volgens mn pa alleen maar op de bank gelegen, gek beest

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
irwi schreef:Ik heb er hier 1 die jat alles. Trekt de pannen van het fornuis af. Hij is ook nog stom want hij sleept alles wat ie heeft gejat mee naar de bank toe. De paar stomste dingen die die heeft gedaan is een zak koekjes opentrekken en alleen de verpakking mee slepen naar de kamer. Ook heeft ie achter uit de auto in de schuur een prei gejat terwijl er 2 leverworsten naast lagen. De anderen pikken ook wel als ze de kans krijgen maar die doen het slimmer heb er zelfs 1 die de potjes van bijv. de creme fraiche onder de kast schuift.
Heb er ook 1 die schooit niet komt nergens aan die is gemakkelijk maar de anderen jatten van mijn bord als ze de kans zouden krijgen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Het voer van de honden ligt op de rand van het aanrecht te ontdooien en ze komen er niet aan. Ze zouden er best bij kunnen, maar doen het niet
.
M.b.t. ons eigen eten neem ik minder risico, dat is voor ons
. Ik zet dat achter op het aanrecht om af te koelen en als de temperaturen buiten lager liggen dan die in de koelkast zet ik ze in de buitenschuur.
Onze afvalbak hangt op 1,5 meter hoogte in de bijkeuken, anders heeft Tessa de inhoud vakkundig gerecycled. Tessa is uitermate gefixeerd op eten, 's winters wil ze er nog wel eens vandoor gaan om alle tuinen in de buurt af te struinen op vogelvoer. Maar iets eetbaars op de salontafel, daar blijft ze af.
In tegenstelling tot Luuk!! Als er een kruimeltje of meer op de salontafel ligt, dan kan meneer dat heel sneaky opzuigeren. Met een kop van "ik loop toch alleen maar langs
".
M.b.t. ons eigen eten neem ik minder risico, dat is voor ons
Onze afvalbak hangt op 1,5 meter hoogte in de bijkeuken, anders heeft Tessa de inhoud vakkundig gerecycled. Tessa is uitermate gefixeerd op eten, 's winters wil ze er nog wel eens vandoor gaan om alle tuinen in de buurt af te struinen op vogelvoer. Maar iets eetbaars op de salontafel, daar blijft ze af.
In tegenstelling tot Luuk!! Als er een kruimeltje of meer op de salontafel ligt, dan kan meneer dat heel sneaky opzuigeren. Met een kop van "ik loop toch alleen maar langs
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
met Shadow konden we net als Samantha alles laten staan, pikte nooit wat
Zena is tegenwoordig een ramp, ondanks dat ze onstabiel staat op haar achterpoten (als 1 van de andere wat te wild is, of madam zelf, zakt ze er wel eens door) pikt ze geregeld van het aanrecht, ondanks dat het van achter tegen de muur staat, wij hebben een afval bakje aan de gootsteen en zelfs daar pikt ze van alles uit (ook niet eetbaar spul zoals koffiefilters en die opentrekt, sinaasappelschillen die dan verspreid in de keuken liggen
)
Zena is tegenwoordig een ramp, ondanks dat ze onstabiel staat op haar achterpoten (als 1 van de andere wat te wild is, of madam zelf, zakt ze er wel eens door) pikt ze geregeld van het aanrecht, ondanks dat het van achter tegen de muur staat, wij hebben een afval bakje aan de gootsteen en zelfs daar pikt ze van alles uit (ook niet eetbaar spul zoals koffiefilters en die opentrekt, sinaasappelschillen die dan verspreid in de keuken liggen
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Even de taalnazist uithangenPepie schreef:Vlo jat Dol niet.
Nu staat er dat Vlo Dol niet jat, maar eigenlijk bedoel je: Vlo jat, Dol niet.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Als ik net weer een lading vlees binnen heb staan hier rustig 3 grote emmers met in iedere emmer 10 kilo vlees gewoon op de grond te ontdooien. Daan kan er niet bij en Dieber denkt er niet over om het zelf te pakken. Een bak met zelf gedroogde snackjes kan ik rustig op een eetkamer stoel zetten en dan een dag weggaan, Dieber komt er niet aan
Als Dieber schijnzwanger is dan is komkommer nergens veilig, dat jat ze met een stalen gezicht van je bord waar je bij zit.
Als Dieber schijnzwanger is dan is komkommer nergens veilig, dat jat ze met een stalen gezicht van je bord waar je bij zit.

- runninggirl
- Zeer actief
Die van mij zou alleen eten pakken als ik het voor haar op de grond heb gelegd. Boodschappen zijn veilig, waar ze ook liggen. Eten op het aanrecht is ook geen probleem. Ook kan ik rustig een bord eten op de bank neerzetten en de kamer uit lopen, ze zal er echt niet aankomen.
Heb ik haar niet bewust geleerd, dat doet ze gewoon uit zichzelf.
Heb ik haar niet bewust geleerd, dat doet ze gewoon uit zichzelf.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Drie weken geleden zou ik gezegd hebben: 'ik heb buitengewoon brave honden. Die jatten niet.'
Nu moet ik helaas toegeven dat ik jatmouzen in huis heb. Abby is een bodemloos vat en die doet het gewoon openlijk: gewoon naast je bord gaan zitten en op haar gemak willen meeëten. Iets waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Inmiddels doet ze het niet meer bij mij, maar bord van zoonlief is nog niet helemaal veilig. Dus krijg ik nog wel eens een noodkreet: 'Máhammm, haal dat verschrikkelijke beest eens weg!!!'
Maggie doet het iets subtieler. Die wacht tot je je omdraait en klimt via de handgrepen van de keukenkastjes naar boven (waarschijnlijk is ze geen kruising collie x duitse herder maar kruising dief x chimpansee). Gisteren had ik een glas melk op de eetkamertafel laten staan terwijl ik aan het afruimen was en terwijl ik in de keuken sta, hoor ik een gerinkel.
Jawel hoor, glas van de tafel af gegooid en mevrouw Maggie was (om de scherven heen) de melk aan het oplikken van de vloer.
Ze was het er niet helemaal mee eens dat ik haar wegbonjourde.
En Lyndie staat dan gewoon te stuiteren: 'Ooooo, ze zijn stout, ZE ZIJN STOUT, HÈ????'
De klikspaan.
Enfin, het vereist nog enige opvoedkunde mijnerzijds om ze deze diefachtige neigingen af te leren.
Nu moet ik helaas toegeven dat ik jatmouzen in huis heb. Abby is een bodemloos vat en die doet het gewoon openlijk: gewoon naast je bord gaan zitten en op haar gemak willen meeëten. Iets waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Inmiddels doet ze het niet meer bij mij, maar bord van zoonlief is nog niet helemaal veilig. Dus krijg ik nog wel eens een noodkreet: 'Máhammm, haal dat verschrikkelijke beest eens weg!!!'
Maggie doet het iets subtieler. Die wacht tot je je omdraait en klimt via de handgrepen van de keukenkastjes naar boven (waarschijnlijk is ze geen kruising collie x duitse herder maar kruising dief x chimpansee). Gisteren had ik een glas melk op de eetkamertafel laten staan terwijl ik aan het afruimen was en terwijl ik in de keuken sta, hoor ik een gerinkel.
Jawel hoor, glas van de tafel af gegooid en mevrouw Maggie was (om de scherven heen) de melk aan het oplikken van de vloer.
Ze was het er niet helemaal mee eens dat ik haar wegbonjourde.
En Lyndie staat dan gewoon te stuiteren: 'Ooooo, ze zijn stout, ZE ZIJN STOUT, HÈ????'
De klikspaan.
Enfin, het vereist nog enige opvoedkunde mijnerzijds om ze deze diefachtige neigingen af te leren.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij Djenna hoef ik alleen maar mijn blik naar rechts te doen en dan is alles wat links lag opeens weg
Kibo wacht tot ik de kamer echt uit ben; maar dan is het ook weg.
Kibo wacht tot ik de kamer echt uit ben; maar dan is het ook weg.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
alles kan gerust blijven staan.
's avonds zou er vb nog wat kaas of chips kunnen blijven staan op de salontafel, die staan daar de volgende morgen gewoon nog.
Ooit, 10 jaar geleden heeft Ds eens een biefstuk van het aanrecht gepakt, ze was nog maar net hier en sprong het aanrecht op net toen we binnen kwamen. het was zo snel binnen dat ze het nooit gesmaakt heeft en vermoedelijk heeft ze toen besloten dat er aan jatten niets is, want dat smaakt niet. Bedelen levert meer smaak op
's avonds zou er vb nog wat kaas of chips kunnen blijven staan op de salontafel, die staan daar de volgende morgen gewoon nog.
Ooit, 10 jaar geleden heeft Ds eens een biefstuk van het aanrecht gepakt, ze was nog maar net hier en sprong het aanrecht op net toen we binnen kwamen. het was zo snel binnen dat ze het nooit gesmaakt heeft en vermoedelijk heeft ze toen besloten dat er aan jatten niets is, want dat smaakt niet. Bedelen levert meer smaak op
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben wel eens vergeten de kroepoek van de salon tafel af te halen en na een hele nacht lag het er nog steeds, Van Gils vertrouw ik met mijn leven en met mijn lunch
. bij Sneeuw zou t weg zijn, gen twijfel mogelijk
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta komt niet in de keuken dus daar ligt alles veilig.
Als ik eten op de salontafel heb liggen moet ik wel even vermelden dat ie er écht maar dan ook écht van af moet blijven anders denkt ie van ach lieve vrouwtje heeft voor mij de tafel gedekt.
Als ik eten op de salontafel heb liggen moet ik wel even vermelden dat ie er écht maar dan ook écht van af moet blijven anders denkt ie van ach lieve vrouwtje heeft voor mij de tafel gedekt.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Als ze kans kregen, jatten ze alledrie als raven
Ruby en Lotje kunnen gelukkig niet overal bij, maar die herder is een regelrechte ramp
Ruby en Lotje kunnen gelukkig niet overal bij, maar die herder is een regelrechte ramp
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Geen last van Met Tommy.
Het aanrecht is te hoog, als wij gaan eten moet hij op zn plaats en als er wat op de salontafel staat gaat er wel een neusje omhoog, maar hij blijft er vanaf.
Visite (zowel bij ons als ergens anders) is een ander verhaal, hij heeft ontdekt dat bedelen dan nog wel eens loont.
Het aanrecht is te hoog, als wij gaan eten moet hij op zn plaats en als er wat op de salontafel staat gaat er wel een neusje omhoog, maar hij blijft er vanaf.
Visite (zowel bij ons als ergens anders) is een ander verhaal, hij heeft ontdekt dat bedelen dan nog wel eens loont.

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Dat is toch keurig dat iedereen eerst wat mag pakken, ik zou trots op haar zijn.Tiny schreef:samantha! schreef:Mijn honden pakken niets dus ik let er ook nooit zo op eigenlijk.
Ik was laatst op de bank aan het eten en toen voelde ik me ineens niet zo lekker.
Even een extra vast aantrekken dacht ik en dan verder eten.
Maar toen ik mn bed zag bij het pakken van het vest was ik al vertrokken![]()
Toen ik de volgende ochtend beneden kwam dacht ik: oohja! mn lasagne![]()
Bord stond gewoon nog op de bank en de honden lagen ernaast te slapen, zonder het aan te raken![]()
Akira pakt het gewoon waar je bij staat, die is echt de schaamte voorbij![]()
Wij hadden het al eens meegemaakt met bonbons en met kerst flikte ze het weer. Er stonden broodjes op tafel en nadat iedereen gepakt had stond ze op van haar stoel en pakte er ook eentje
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
maart schreef:alles kan gerust blijven staan.
Onze eerste hond pakte nooit iets, dus waren we niet erg op ons hoede toen nummer 2, Lizzy, erbij kwam. Zo'n schaal met paaseitjes op tafel staat gezellig. Bij thuiskomst vonden we de papiertjes keurig opgepropt (maar van inhoud ontdaan) terug op de bank. Geen chocolade allergie gelukkig!
Maanden later was het oud en nieuw: oliebollen op tafel. We waren gewoon thuis en verwachtten niet dat ze dat zou durven. Er volgde een hele show: omzichtig werd er eerst 3 rondjes rond de tafel gelopen. Wij keken in spanning toe. Met het neusje werd het afdekservetje opgewipt en toen heeeel voorzichtig werd er 1 oliebol vanaf gehaald. Niks direct terplekke verslinden. Eerst moest iedereen zien wat een geweldige schat ze daar had gevonden; ze paradeerde er het hele huis mee door
Opvoedkundig gezien kon dit natuurlijk niet door de beugel dus moest ze haar verovering weer afstaan, maar s' avonds hebben we hem natuurlijk alsnog gegeven
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat ik vaak ook lachwekkend vind is als ze er een paar centimeter van af staat, en dan heel zachtjes 'de geur likt' die ervan af komt.