Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krabben en bijten aan deur, nog steeds niet zindelijk...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Krabben en bijten aan deur, nog steeds niet zindelijk...

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het is effectiever om niets te zeggen, maar alleen een alternatief aan te bieden, dan om alleen maar te verbieden. Allebei is nog beter
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Fotogravinnetje schreef:Wat voor bijtspeeltjes heeft hij allemaal? En wat doe je als hij aan de deur bijt? In feite is alles wat je op zo'n moment hoeft te doen een beter alternatief aanbieden en hem belonen als hij daarop gaat knagen.
Elco had als pup al een stuk of 10 verschillende bijtspeeltjes/botten etc. Hij heeft nooit serieuze pogingen gedaan op andere dingen te kauwen, omdat hij genoeg afwisseling had aan z'n gewone kauwspullen: gedroogde huid, TPR, touw, geknoopte fleece, oren, pensstaafjes etc. Zo af en toe mocht hij een tak meenemen naar binnen om die kapot te kauwen.
Hihi garantie tot aan de deur. Kay had een kist vol speelgoed. Kreeg een kong en kauwmateriaal dagelijks. Toch moesten verwarmingsbuizen, de bank, de salontafel, de schommelstoel en enkele rekeningen en de rest ben ik vergeten gelukkig, er aan geloven...... :ugh:

Overigens benoem ik altijd alles. Niet aan de deur knagen, hier je botje (in overdreven zin...) Slopen doet Kay niet mer, behalve flostouwtjes.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Het is symptoombestrijding, maar als je anti-bijtspray gebruikt voor paarden, dan zit hij waarschijnlijk niet meer aan je deur te bijten. Als je even googled op: anti bijt paard, dan vindt je verschillende merken. Het tast je meubilair niet aan en is uiteraard niet giftig(wel heel bitter weet ik uit eigen ervaring :mrgreen: ).

Bij alle pups deden wij zodra we bij een uitlaatplek kwamen dat we dan langzaam wat heen en weer slenterden tot ze wat hadden gedaan. Dan inderdaad bejubelen en wat lekkers. Pas daarna gingen we naar binnen of wandelen. En ja in het begin heb ik wel eens een kwartier lang 10 meter gras gelopen, maar zodra ze door hebben dat poepen/plassen betekend dat het erna leuk wordt, gaan ze het vanzelf doen.
Unox1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Unox1983 »

bedankt voor alle hulp zover, even korte update. na een slapeloze nacht van nadenken en huilen hadden we besloten dat we niet geschikt waren voor Hulk. dus Hulk op MP gezet... echter konden we het beiden niet droog houden en hebben we hem er weer afgehaald...Wat spulletjes verkocht en binnenkort een gedrags therapeut op de stoep.
Hopelijk kan zij ons en Hulk helpen. Hij is nog steeds niet zindelijk en het vreten doet hij nog steeds, op vanmorgen na dan.

Zindelijkheid gaat wel steeds beter... Therapeut is Petra Schulz uit Leeuwarden. iemand bekend met haar?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee, Petra Schultz is mij niet bekend.
Het is ook wat ver uit de buurt voor mij :wink:
Ik heb haar site gevonden. http://www.honden.manieren.net/?Seite=Home
Hoe ze werkt is me niet duidelijk.
Alleen dat ze niet met snoepjes werkt en dat het binnen korte tijd geregeld zou zijn volgens de recensies.

Dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
Geef je er verslag van? :D

edit: woordje vergeten
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 apr 2015 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Unox1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Unox1983 »

Dat klopt, die site is het. ik zal een verslagje doen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”