Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Kimmie »

vind je haar hier ook te dik dan??
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind haar daar wel romig ja. Niet direct ongezond dik, maar van mij zou er daar wat vanaf mogen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Serieus? Ik vind haar daar prima op gewicht, iets er af zou haar voor mij te mager maken. Mja, smaken verschillen.

Hoop in ieder geval dat ze gauw een blijvend huisje vindt.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nee, zeker niet te dik. Wel wat spek maar dat mag. Bas is in die toestand puur omdat ze non sportief is en ik haar niet schraal wil maken op voer. Schraal op beweging vind ik wel in orde. Schraal op voer bij een kalme hond doe ook ik niet.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik denk ook dat ze het best zonder honden of anders bij een grote sterke intacte reu geplaatst kan worden.
Maar ook dat blijft kijken hoe het gaat denk ik want zoals ik had gezegd kwamen we gisteren een stoere ambull reu tegen en daar was ze ook echt niet vriendelijk naar.
Nu denk ik wel dat de stress ook meespeelt nu, ze heeft nogal wat meegemaakt.
Dat merkte ik hier ook, ze had echt maar weinig nodig om uit dr plaat te gaan.
Bij mijn honden was ze gewoon steeds aan het aftasten hoe ver ze kon gaan en de jonge honden waren daarvan onder de indruk en dat vond ze machtig mooi en was een reden om steeds iets verder te gaan daarin.
Jack pikte dat testen dus niet maar liep wel weg en dat was voor haar dus reden om echt de confrontatie aan te willen gaan
Misschien ben ik hierin ook wel een watje hoor en had iemand anders het langer aan durven kijken.
Maar met dit type hond wil ik gewoon geen risico nemen, daar is ze echt te groot en sterk voor.

Voor wat betreft haar gewicht: ik vond haar prachtig op gewicht zo.
Mijn honden zijn altijd in deze conditie.
Maar goed, dat is voor ieder persoonlijk.

Ik ga heel hard duimen dat ze snel een gouden mandje heeft!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laeken
Zeer actief

Zo te lezen moet je afstappen van het idee dat ze goed sociaal is. Ze is zo te lezen rastypisch voor een rottweiler x dogo. Een echte dominante tante die geen zin heeft haar kroon af te geven en die denk ik al eens de kans kreeg honden eronder te schofferen. Ik herken dat. Mijn hond Wuilus was ook zo. Gewoon niet prettig bij de meeste honden en uit op confrontatie tenzij een speciale hond goed in de smaak viel. Ik zou het er bij haar niet meer op wagen om de kans op succes veel groter te maken. Ook om andere honden tegen haar te beschermen want ze is extreem sterk en ze bestaat uit hele sterke rassen mentaal en fysiek. Ik vind haar prachtig en zo'n hond hoort ook gewoon een beetje zo te zijn imo.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vervelend dat het niet is gelukt!
Hopelijk is er een liefhebber die zich aandient, waar ze een prinsesje mag zijn. Zo zie je toch maar dat het nou eenmaal wel twee pittige rassen zijn. :ugh:
Ik zie overigens zeker grote honden liever slanker dan te dik, toch minder belasting voor de gewrichten. Maar denk op basis van de eerste foto dat er gewoon wel net even een paar ons bij mag, op die laatste foto's is ze prima
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind haar wel mooi op gewicht, hooguit iets erbij. Wel jammer dat het niet gelukt is, hopelijk krijgt ze straks een goed thuis. :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanner schreef:Serieus? Ik vind haar daar prima op gewicht, iets er af zou haar voor mij te mager maken. Mja, smaken verschillen.

Hoop in ieder geval dat ze gauw een blijvend huisje vindt.
Prima voor een hond van 6.
Een piepjonge, grotere, zwaargebouwde hond moet wat mij betreft schraal zijn. Sleep zelf eens de hele dag met twee kannen melk; dat is extra belastend voor een onvolgroeid lijf. Die er naast is een speknek, dat vertekent.
Ik zit al heel lang met m'n handen in m'n haar door Niko's ondergewicht. Alsnog ziet de dierenarts op zo'n postuur liever een paar kilo te weinig dan iets te veel.

Denk inderdaad dat het tijd wordt om van die roze wolk af te komen. Ze is gewoon wat je van deze kruising kunt verwachten.
Hier gaat het beter met honden die Charlie haar troon gunnen dan met honden van hetzelfde kaliber. Maar met een hond die het zo bewust opzoekt en uitlokt zou ik het er niet op wagen.
Kimmie

roze wolk???? :gvd:

ik lig hier zowat de afgelopen 3 weken wakker om die hond,ik vind het 1 grote ellende en treurnis..

niets roze wolken hier,maak er maar hele dikke zwarte wolken van!!!!!!!!!!!!

het arme beest,wou maar dat ze gewoon en goed huis vond,dat ze niet zo heen en weer geslingerd hoefde te worden,niet ergens vastgebonden in een tuin hoefde te liggen voor minstens 12 uur per dag...gevochten heb ik om haar terug te krijgen,die man gestalkt!!! hij gaf geen antwoordt,niets.....1 grote angst en frustratie wat er met haar gebeurd was en waar ze was,waarin ik geleefd heb de afgelopen weken...

en dan nu dit....

verdorie!!!kan hier echt geen enkele vorm van 'roze wolk' van maken,het spijt me dan wel zeer!!!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Geen roze wolk wat betreft haar omstandigheden, wel roze wolk wat betreft haar omgang met andere honden en dus op wat voor plaatsen ze geplaatst zal kunnen worden, Kimmie
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

eh.. Kimmie... die roze wolk is niet bedoeld om jouw situatie thans te beschrijven maar enkel jouw visie over Suus, het is gewoon een pittig ding. Klaar.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:Zo te lezen moet je afstappen van het idee dat ze goed sociaal is. Ze is zo te lezen rastypisch voor een rottweiler x dogo. Een echte dominante tante die geen zin heeft haar kroon af te geven en die denk ik al eens de kans kreeg honden eronder te schofferen. Ik herken dat. Mijn hond Wuilus was ook zo. Gewoon niet prettig bij de meeste honden en uit op confrontatie tenzij een speciale hond goed in de smaak viel. Ik zou het er bij haar niet meer op wagen om de kans op succes veel groter te maken. Ook om andere honden tegen haar te beschermen want ze is extreem sterk en ze bestaat uit hele sterke rassen mentaal en fysiek. Ik vind haar prachtig en zo'n hond hoort ook gewoon een beetje zo te zijn imo.

precies dat.

het is een lola van 40 kilo. :engel: da's nie so mooi :engel:
Afbeelding
Kimmie

waar halen jullie dan in godsnaam die roze wolk vandaan,want ik schrijf toch echt nergens dat ze zo uber sociaal is of wel..

alleen KEN ik haar niet zo,zal even uitleggen waarom:

ze heeft 3 weken bij die oppas gezeten,deze wandelde veel met haar en kwam zeer regelmatig honden tegen,hierbij deed ze niets!!!ze liep regelmatig mee in een grote roedel spaanse opvangers,deed helemaal niets,super speels en onderdanig,ze leefde daar zelf tussen 3 reuen + een oppas stabij reu waarbij geen enkel verkeerd woord van suus gevallen is,alleen maar speels en lief is geweest..

goed, toen herplaatst naar die man,deze heeft haar 8 weken gehad en vertelde mij afgelopen vrijdag nog,dat rustige honden die haar niet agressief benaderen heel goed gaan ,daar speelt ze mee zei hij,alleen honden die grommen/fixeren of blaffen daar wordt ze heel boos om...

ik heb haar zaterdag mee genomen hierheen waarbij ze met 2 teven en 1 reu van de buurman heeft gezeten,waarbij haar zusje vreselijk fixeerde gromde en echt haar wel op wilde vreten,suus daarentegen was alleen maar lollig en blij..we hebben zo'n 2 uur buiten gelopen en ik heb nog een poos omdat er kuil gebracht werd met deze 4 honden in een piepkleine tuin gezeten,ook hierbij heeft suus nog geen enkele vorm van agressie laten zien,

de dag erna,zondag is ze in een laadbak van een station met haar broertje en 1 teef van mij naar nijmegen gebracht,dik 2,5 op elkaar liggen,er is niets gebeurd...nog geen grom,niets...

de ontmoeting tussen de honden van samatha verliep naar mijn inziens ook heel vriendelijk vanaf haar kant,althans zij was alleen maar blij,dat het daar dan in huis misging en zij blijkbaar ook erg gestressed raakte en daardoor ook buiten meer agressief werd,verbaast mij aan de een kant wel had nl geen problemen met haar verder verwacht,aan de andere kant begrijp ik haar ook wel,en ook dat de cirkel waarin ze inzat alleen maar heftiger werd.

maar zoals ik al eerder schreef,het is goed dit te weten en daar zeker !!! rekening mee te houden....

niets roze wolk hoor,maar ik ben toch wel een beetje genuanceerd omdat ik haar ook anders ken en meegemaakt heb,en wat nu blijkt dat waar ze nu terug zit dat ook wederom buiten honden tegen komen weer de oude suus is,blij speels en onderdanig ( bijna sociaal te noemen :schrik: ) ,en daar ook de 3 honden in huis geen enkel probleem geven......

maar roze wolken ,nee heb daar denk ik toch wel teveel honden zelf voor gehad en hier in roedels gehad en geintroduceerd...
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

maar ik ben toch wel een beetje genuanceerd omdat ik haar ook anders ken en meegemaakt heb
Er wordt ook niet gesteld dat het altijd een pittige dame is? Nu is enkel gebleken dat ze die kant wel in zich heeft, nou, fijn dat dat helder is toch? Dan kan je gerichter zoeken naar een nieuwe juiste plek voor haar zodat je het risico uitsluit dat het weer mis kan gaan.
Afbeelding
Kimmie

Sas schreef:
Er wordt ook niet gesteld dat het altijd een pittige dame is? Nu is enkel gebleken dat ze die kant wel in zich heeft, nou, fijn dat dat helder is toch? Dan kan je gerichter zoeken naar een nieuwe juiste plek voor haar zodat je het risico uitsluit dat het weer mis kan gaan.

precies dat heb ik ook meteen geschreven dat het goed is om dit te weten en daar dus rekening mee te houden..

maar daar zal overheen gelezen zijn denk ik...

zal het nog even quoten:
Kimmie schreef:nou ja,het is wel heel goed om te weten dat ze zich dus zo gedragen heeft,nu kan ik er zeker rekening mee houden met herplaatsen,niet dat ze wéér terug komt omdat het mis gaat tussen de honden oid...
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk ook echt dat Kimmie niet op een roze wolk zit en zeker wel reeel is over Suus haar gedrag.
Anders had ze haar toch niet weer opgehaald bij Samantha. Ze is druk op zoek naar een goede plek voor Suus en als dat zo makkelijk was dan was ze allanf ergens gellaatst zonder dat Kimmie zich daar slapeloze nachten van te hebben gehad.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik denk dat iedereen hier wel leest dat je enorm je best doet en je verantwoordelijkheid zeker neemt.
Hoe gaat het inmiddels met Suus?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kimmie schreef:
Sas schreef:

precies dat heb ik ook meteen geschreven dat het goed is om dit te weten en daar dus rekening mee te houden..

maar daar zal overheen gelezen zijn denk ik...

zal het nog even quoten:
Kimmie schreef:nou ja,het is wel heel goed om te weten dat ze zich dus zo gedragen heeft,nu kan ik er zeker rekening mee houden met herplaatsen,niet dat ze wéér terug komt omdat het mis gaat tussen de honden oid...

Nee hoor, ik zeg het alleen omdat je vooral de oehs en aahs :I: benadrukt. Op zich snap ik het hoor, omdat je de fokker bent en het niet in je eigen honden herkent.
Hier nu weer.
Blij, speels en onderdanig, geen enkel probleem... ik zou het er niet aan durven te hangen; het past heel erg niet bij wat ze nu heeft laten zien en ze is nog volop in ontwikkeling.
Kimmie schreef: niets roze wolk hoor,maar ik ben toch wel een beetje genuanceerd omdat ik haar ook anders ken en meegemaakt heb,en wat nu blijkt dat waar ze nu terug zit dat ook wederom buiten honden tegen komen weer de oude suus is,blij speels en onderdanig ( bijna sociaal te noemen :schrik: ) ,en daar ook de 3 honden in huis geen enkel probleem geven......
Kimmie

ja ,ze is ook heel speels en onderdanig naar andere honden waar ze mee wil spelen...zelfs naar tessa die mega strak stond was zij degene die zich op haar rug gooide en tessa's bek deed likken,niets agressieve suus ,als ze had gewild was tessa toch echt een goeie partij voor haar geweest.

en die 3 honden daar in huis geven ook geen enkel probleem,waarom zou dat dan moeten?? omdat zij in een stress situatie waarin zij in 2 dagen tijd 3x verhuisd zich dus misdragen heeft,is ze nu overal en altijd een probleem met andere honden?

als ik geen teven had gehad had ik haar ondanks de situatie bij Samantha hier zonder enig ongerust te zijn tussen mijn reuen gehouden.

ik zal eens kijken of ik morgen een filmpje kan maken,dan vraag ik of de buurman fanny die rottweiler teef wil halen als ik haar hier naar meegenomen heb en dan zal ik eens filmen wat ze doet bij en met een andere vreemde hond/teef
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Het doet er voor de rest van het forum eigenlijk helemaal niet toe dus ik zou niet weten waarom je zou filmen.
Feit is gewoon dat het met sommige honden dus prima gaat en dat het in de stresvolle situatie voor haar hier niet goed ging, het gaat dus niet altijd goed maar dat wist je al.
Dat zou heus ook grotendeels met de stress te maken hebben gehad want zoals ik schreef schoot ze vreselijk in de stress toen jij wegging.
En misschien waren mijn honden ook wel gewoon geen partij voor haar, je vertelde me zondag dat ze wel echt lelijk deed tegen kleine hondjes, dat had ze ook die ochtend bij de DA nog gedaan.
Nu zijn mijn honden niet klein van stuk maar qua karakter zijn met name Jones en Fudge wel klein natuurlijk.
Het hoe en waarom weten we dus niet, er zullen vast meerdere factoren meespelen maar eigenlijk doet het er ook niet toe.
Jij bent degene die de hond gaat herplaatsen Kimmie, dus eigenlijk is het alleen voor jou en de toekomstige nieuwe eigenaar belangrijk.
Je gaat er rekening mee houden dat ze dus ook een minder leuke kant heeft naar andere honden, prima.
Verder is nu vooral belangrijk dat ze zo snel mogelijk een goed huis heeft, voor de rest van haar leven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou deze hond ook alleen maar plaatsen bij een grote liefst rottweiler reu al een wat oudere die niet over zich laat lopen. En verder geen honden. Of helemaal geen honden.
Gewoon omdat de kans erin zit dat het niet werkt en uiteindelijk verdiend ze een goede plaats waar ze mag blijven en waar ze tot rust kan komen om zo zich weer veilig en thuis te voelen. Bij iemand die ervaring heeft met dit soort honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kimmie schreef:
en die 3 honden daar in huis geven ook geen enkel probleem,waarom zou dat dan moeten?? omdat zij in een stress situatie waarin zij in 2 dagen tijd 3x verhuisd zich dus misdragen heeft,is ze nu overal en altijd een probleem met andere honden?
nee, het is een risico, en een groot risico ook, wmb. vooral omdat ze nog lang niet volwassen is en het normaal is dat dit zich nog verder gaat ontwikkelen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik denk dat je er gewoon rekening mee moet houden dat ze pittig wordt. Dat is het. Meer niet en zeker geen verwijt oid. Ik zou het bijzonder vreemd vinden als deze hond uit deze kruising onderdanig blijft. En blijkbaar komt haar pittige kant zo nu en dan al boven al is ze deels ook nog gewoon een onderdanig half pupje. Deels is ze nu ook een grote krachtige dogo rottweiler en daar verwacht ik niks anders van dan wat ze zo nu en dan al laat zien. Jou verwijt ik sowieso niks.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En wat Huts zegt, ze is veel te sterk dus je moet gewoon geen risico's nemen. Haar plaatsen bij kleinere of vrouwelijke honden zou ik nooit doen want ik denk dat dat op termijn gewoon heel vervelend af gaat lopen. Mijn Wuilus kon tot 18 maanden met elke hond. Na 3 alleen nog met zelfverzekerde volle reuen. Ze greep teefjes gewoon zomaar ineens.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En daarvoor was ze zelfs onderdanig met poedels van 5 kilo. Ook teefjes. Later greep ze die om niks anders dan hun hoge staart of zelfs geur.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

precies hetzelfde met mijn huts inderdaad.
Afbeelding
Kimmie

ze wordt sowieso niet bij teven geplaatst,was overigens ook al de vorige keer dat ze geplaatst moest worden zo....teven gaat gewoon echt niet.

maar een evt reu...ja daar zou ik nog wel over kunnen denken...
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:precies hetzelfde met mijn huts inderdaad.
Ik denk dat dat gewoon types zijn en dat het hele normale hondenkarakters zijn. Zover ik weet zijn er ook van dat soort wolventeven. Die dulden gewoon alleen hele zelfverzekerde reuen. Wuilus was nl super goed gesocialiseerd en ik liet haar met elke hond los spelen. Zelfs als mensen zeiden dat hun hond niet sociaal was ging dat prima met Wuilus de eerste anderhalf jaar. Ineens werd ze gewoon vreselijk intolerant en dominant. Eerst soms en later consequent. Wel kon ik haar dan prima onder appel houden en het verbieden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

laeken schreef:
Hutsje schreef:precies hetzelfde met mijn huts inderdaad.
Ik denk dat dat gewoon types zijn en dat het hele normale hondenkarakters zijn. Zover ik weet zijn er ook van dat soort wolventeven. Die dulden gewoon alleen hele zelfverzekerde reuen. Wuilus was nl super goed gesocialiseerd en ik liet haar met elke hond los spelen. Zelfs als mensen zeiden dat hun hond niet sociaal was ging dat prima met Wuilus de eerste anderhalf jaar. Ineens werd ze gewoon vreselijk intolerant en dominant. Eerst soms en later consequent. Wel kon ik haar dan prima onder appel houden en het verbieden.
helemaal hoor, zij was ook een absolute roedelleidster en ze stuurde fritz met haar ogen naar binnen als hij te wild deed. laat staan dat ik andere honden kon corrigeren. dan klapte ze daar altijd nog even vrolijk overheen. als ze de kans kreeg (kreeg ze niet).

ze voedde haar pups ook heel streng op, ze pakte dan een knuffel uit de werpkist en ging daar heel idioot mee doen om de aandacht van de pups te trekken. had ze die eenmaal en onverdeeld dan legde ze het speeltje in het midden van de kamer neer en ging op een halve meter afstand liggen. en wee de pup die eraan durfde te komen!
ik heb haar 11 jaar gehad en in die tijd heb ik nooit een pup of herplaatser hoeven opvoeden.

huts was super onderdanig tot bijna 3e jaar. ze ging altijd mee naar de manege, waar veel honden kwamen. daar is ze opgegroeid en ze liet zich gewoon stukbijten door kleine kutteriertjes die in haar hals hingen. dan keek ze alleen maar naar mij, of ik dan heel misschien die hondjes van haar af wilde halen. tot ze drie werd en in de gaten kreeg hoe sterk ze was. ze ging van een tolerantie van 10+ naar -0.

ik heb altijd gedacht dat het kwam doordat ze wel een aantal keren is gebeten maar naarmate ze ouder werd zag ik in dat dit echt haar ware karakter was. ze was de onbetwiste koningin, altijd en tot haar dood.

edit, iets bijgeschreven, te snel gedrukt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”