Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tommy's agility topic FHN Amersfoort 6-8
Moderator: moderatorteam
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Re: Tommy's agility topic RvB Deventer 24-6
Niet echt onze dag vandaag in Deventer met 3 disken, hoewel het er op de filmpjes beter uitziet dan het voelde. Tommy mag nog wel wat bijles, tot 12 tellen blijft lastig.
De jumping was een leuk rondje, maar ik ging iets te voortvarend van start waardoor Tommy wat achterbleef en weer ging timen op de sprongen.
Dus bij het vast parcours een beetje gas terug en wat meer in Tom's buurt gebleven. Dat hielp wat betreft het springen en niet teveel lange lijnen waren ook wel een voordeel.
Het spel was hetzelfde als het vast parcours, alleen met een extra sprong die je op 2 momenten mocht nemen (na de palen of voor de wip).
De jumping was een leuk rondje, maar ik ging iets te voortvarend van start waardoor Tommy wat achterbleef en weer ging timen op de sprongen.
Dus bij het vast parcours een beetje gas terug en wat meer in Tom's buurt gebleven. Dat hielp wat betreft het springen en niet teveel lange lijnen waren ook wel een voordeel.
Het spel was hetzelfde als het vast parcours, alleen met een extra sprong die je op 2 momenten mocht nemen (na de palen of voor de wip).

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Tommy's agility topic RvB Deventer 24-6
Heb ik heel vaak dat het echt voelt alsof er niks lukte en als ik dan de filmpjes terug kijk valt het best mee. Vasthouden wat goed ging en daar op verder bouwen, volgende wedstrijd nieuwe ronde, nieuwe kansen 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- welshwitch
- Technisch beheer
Re: Tommy's agility topic ZAF Bemmel 22-7
Dit plaatje is ook wel op ons van toepassing op het moment

Het Zomer Agility Festival was een hele belevenis. Eerst donderdag een workshop waar de nadruk lag op Tommy gemotiveerd krijgen en dat is een hele klus op dit moment. Baalde flink omdat er niet uit kwam wat we best wel kunnen, maar achteraf toch best wel weer wat geleerd.
Gisteren wedstrijd en het geleerde in praktijk proberen te brengen. Besloten om alle rondjes met een speeltje te lopen om hem tussendoor ook te kunnen belonen (wat ik natuurlijk prompt vergat het eerste rondje).
Eerste rondje ging voortvarend, maar door niet opletten van mij sprong hij van de wip in plaats van netjes tot het einde door te lopen. Tweede rondje deed hij de palen perfect, dus belonen. Daarna was de focus weg en wilde hij naar mijn vriend die een keer mee was.
Derde rondje was het na twee hindernissen genoeg.
Al met al best tevreden, na wat flinke stappen terug gaan we weer in de vooruit.
Eerste rondje
Tweede rondje (gefilmd tot hij de ring uit wilde)
Nog een filmpje van het tweede rondje

Het Zomer Agility Festival was een hele belevenis. Eerst donderdag een workshop waar de nadruk lag op Tommy gemotiveerd krijgen en dat is een hele klus op dit moment. Baalde flink omdat er niet uit kwam wat we best wel kunnen, maar achteraf toch best wel weer wat geleerd.
Gisteren wedstrijd en het geleerde in praktijk proberen te brengen. Besloten om alle rondjes met een speeltje te lopen om hem tussendoor ook te kunnen belonen (wat ik natuurlijk prompt vergat het eerste rondje).
Eerste rondje ging voortvarend, maar door niet opletten van mij sprong hij van de wip in plaats van netjes tot het einde door te lopen. Tweede rondje deed hij de palen perfect, dus belonen. Daarna was de focus weg en wilde hij naar mijn vriend die een keer mee was.
Derde rondje was het na twee hindernissen genoeg.
Al met al best tevreden, na wat flinke stappen terug gaan we weer in de vooruit.
Eerste rondje
Tweede rondje (gefilmd tot hij de ring uit wilde)
Nog een filmpje van het tweede rondje

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Het is wat met die kleine mormels. Zouden ze samen spannen? 

- welshwitch
- Technisch beheer
Je zou het haast denken...veertje schreef:Het is wat met die kleine mormels. Zouden ze samen spannen?

-
- Zeer actief
Voor de relativering, ik vind het al zo ontzettend knap van jullie dat jullie zover komen met Tommy en Finn!
Ik zou zelf al de kluts kwijtraken, laat staan mijn hond zo kunnen dirigeren dat hij een hindernis neemt.
Ik zou zelf al de kluts kwijtraken, laat staan mijn hond zo kunnen dirigeren dat hij een hindernis neemt.
- welshwitch
- Technisch beheer
Re: Tommy's agility topic FHN Amersfoort 6-8
Gisteren wedstrijd in Amersfoort en 3 fijne rondjes gelopen.
De laatste keer in de debutanten klasse.
Begonnen met de jumping, waar het enige foutje was dat Tommy niet goed uit kwam op de breedtesprong, te vroeg afzette en de achterste plank omgooide (lastig te zien op het filmpje, gebeurde helemaal achterin).
Het spel was een gambling waarbij je je eigen parcours bedenkt op start en finish na. De bonus was dat je na de bel binnen 5 seconden moest finishen en dat lukte.
Het rondje dat ik bedacht had liep lekker.
Bij het vast parcours moest ik Tommy even op gang helpen, maar daarna ging het ook prima. Helaas een raakvlakfout op de kattenloop en het herstellen van de palen ging ook niet helemaal goed wat een disk opleverde.
Nu even agility vakantie tot 9 september.
De laatste keer in de debutanten klasse.
Begonnen met de jumping, waar het enige foutje was dat Tommy niet goed uit kwam op de breedtesprong, te vroeg afzette en de achterste plank omgooide (lastig te zien op het filmpje, gebeurde helemaal achterin).
Het spel was een gambling waarbij je je eigen parcours bedenkt op start en finish na. De bonus was dat je na de bel binnen 5 seconden moest finishen en dat lukte.
Het rondje dat ik bedacht had liep lekker.
Bij het vast parcours moest ik Tommy even op gang helpen, maar daarna ging het ook prima. Helaas een raakvlakfout op de kattenloop en het herstellen van de palen ging ook niet helemaal goed wat een disk opleverde.
Nu even agility vakantie tot 9 september.