Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe africhting NIET hoort
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hoe africhting NIET hoort
Ik weet niet of de dierenpolitie gelijk ingrijpt als ze een filmpje onder ogen krijgen.
Zonder filmpje iig niet. Dan spelen ze eea door naar de KNPV (in mijn geval) en mag je de KNPV gaan uitleggen wat er aan de hand is.
Dat was dus niets, alleen een oudlid die vuile spelletjes speelde. Dat was dus zo weerlegd.
Zonder filmpje iig niet. Dan spelen ze eea door naar de KNPV (in mijn geval) en mag je de KNPV gaan uitleggen wat er aan de hand is.
Dat was dus niets, alleen een oudlid die vuile spelletjes speelde. Dat was dus zo weerlegd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- iones
- Zeer actief
Ik zou daar geen lid willen zijn. Ik wil niet daarmee geconfronteerd worden, dan heb ik geen hobby meer.Tony schreef:Je bedoelt die dierenpolitie die zelf ook (meestal) hondengeleiders zijn en waarbij 'hun' honden vanuit diezelfde tak van africhting komen... Kortom, de rest kun je zelf wel invullen.iones schreef:Als je dit filmt en aan de dierenpolitie laat zien, dan grijpen die toch in. Dat laat je toch niet gebeuren?
Daarnaast, indien je als lid dit naar buiten zou brengen dan ben je zelf ook afgeschreven en kun je nauwelijks meer ergens terecht.
Gelukkig zie je met de 'verjonging' binnen de sport toch wel langzaam aan wat veranderen (al kunnen sommige jonge leden er ook wat van!), het heeft alleen tijd nodig.
Dat is hetzelfde als rijden in een manege, op het moment dat iemand anders daar ook aan het rijden is, en zijn paard gaat afranselen of schoppen, en je ziet dat paard over de zeik raken. De spanning die dat op jou over brengt en jouw paard, ook al ben je niet betrokken.
Heb het een keer meegemaakt. Ik ontplofte. Ik kan mijn kop dan niet houden. Ik kán het gewoon niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Ik had het verhaal gehoord ja...Inge schreef:Ik weet niet of de dierenpolitie gelijk ingrijpt als ze een filmpje onder ogen krijgen.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vreselijk filmpje maar heb wel erger gezien maar gebeurt nog steeds ook binnen de KNPV
ook ik ben zo 1 tje die er dan wat van zegt terwijl de meerderheid dan de andere kant op kijkt
sindsdien ben ik helemaal klaar mee.KNPV is een geweldig mooie sport alleen vind ik het allemaal
wat asociaal volk om toe hangen met commerciële belangen nest naar nest uitgemelkte teven die om het half jaar een nest krijgen
teven van 9 jaar of ouder die nog een nest krijgen , medisch is er totaal geen controle of DNA je moet
het maar aan nemen of alles klopt.. Er zitten ook wel goede africhters tussen maar mensen met een eigen
mening en sterke persoonlijkheid hebben ze liever niet op de club. liever allemaal makke schaapjes om dat ze bang
zij om buiten de vaste vriendjes groep te raken( het is een klein wereldje ons kent ons) dit is mijn ervaring.
Anderen zullen ongetwijfeld dol gelukkig zijn binnen de africhting
ook ik ben zo 1 tje die er dan wat van zegt terwijl de meerderheid dan de andere kant op kijkt
sindsdien ben ik helemaal klaar mee.KNPV is een geweldig mooie sport alleen vind ik het allemaal
wat asociaal volk om toe hangen met commerciële belangen nest naar nest uitgemelkte teven die om het half jaar een nest krijgen
teven van 9 jaar of ouder die nog een nest krijgen , medisch is er totaal geen controle of DNA je moet
het maar aan nemen of alles klopt.. Er zitten ook wel goede africhters tussen maar mensen met een eigen
mening en sterke persoonlijkheid hebben ze liever niet op de club. liever allemaal makke schaapjes om dat ze bang
zij om buiten de vaste vriendjes groep te raken( het is een klein wereldje ons kent ons) dit is mijn ervaring.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als jij gewoon je eigen ding doet, bij je eigen standpunten blijft, zegt wat je dwars zit en mensen ook aanspreekt op wat ze in jouw ogen fout doen is er best een plek voor je in de KNPV hoor, maar alleen als je dan ook waar kan maken wat je zegtRocco schreef:Vreselijk filmpje maar heb wel erger gezien maar gebeurt nog steeds ook binnen de KNPV

En er gaan langzaam aan steeds meer ogen open, komt steeds meer bewustwording, dat is maar goed ook want anders bestaat deze sport over een klein aantal jaar niet meer, want het "vaste vrienden groepje" zoals jij dat noemt is behoorlijk aan het vergrijzen en valt tzt weg, de opvolging in de africhting is nu het probleem, Jongeren blijven om deze types vaak weg, mar dit is door het HB ook al onderkend gezien een mail die enige tijd geleden rond gestuurd is,.
Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.crutz schreef:als jij gewoon je eigen ding doet, bij je eigen standpunten blijft, zegt wat je dwars zit en mensen ook aanspreekt op wat ze in jouw ogen fout doen is er best een plek voor je in de KNPV hoor, maar alleen als je dan ook waar kan maken wat je zegtRocco schreef:Vreselijk filmpje maar heb wel erger gezien maar gebeurt nog steeds ook binnen de KNPV
Anderen zullen ongetwijfeld dol gelukkig zijn binnen de africhtinghet zal meer tijd vergen om geaccepteerd te worden op bepaalde plekken dat wel
En er gaan langzaam aan steeds meer ogen open, komt steeds meer bewustwording, dat is maar goed ook want anders bestaat deze sport over een klein aantal jaar niet meer, want het "vaste vrienden groepje" zoals jij dat noemt is behoorlijk aan het vergrijzen en valt tzt weg, de opvolging in de africhting is nu het probleem, Jongeren blijven om deze types vaak weg, mar dit is door het HB ook al onderkend gezien een mail die enige tijd geleden rond gestuurd is,.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb een tijdje getraind met iemand die in de KNPV kringen een harde voerman genoemd wordtjvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.crutz schreef:als jij gewoon je eigen ding doet, bij je eigen standpunten blijft, zegt wat je dwars zit en mensen ook aanspreekt op wat ze in jouw ogen fout doen is er best een plek voor je in de KNPV hoor, maar alleen als je dan ook waar kan maken wat je zegtRocco schreef:Vreselijk filmpje maar heb wel erger gezien maar gebeurt nog steeds ook binnen de KNPV
Anderen zullen ongetwijfeld dol gelukkig zijn binnen de africhtinghet zal meer tijd vergen om geaccepteerd te worden op bepaalde plekken dat wel

honden zijn knettergek met hem. Bij aankomst op de club worden alle kooien van auto of aanhanger losgegooid en rent alles eerst door de berm om nogmaals te ontlasten, daarna over het trainingsveld en een enkeling de keet in als die al open is, daarna worden ze (omdat je niet met allen tegelijk kan trainen en niet allen al oud genoeg zijn) aan de ketting gelegd, hij loopt naar de ketting en ofwel roept de hond ofwel die staat er al, alles zonder dat er geschreeuwd moet worden of dat er geweld nodig is
Het hoeft dus helemaal niet door de hele tijd lullig tegen je hond te doen.crutz schreef: ik heb een tijdje getraind met iemand die in de KNPV kringen een harde voerman genoemd wordten als je zijn honden en omgang ziet zou je het niet direct verwachten
honden zijn knettergek met hem. Bij aankomst op de club worden alle kooien van auto of aanhanger losgegooid en rent alles eerst door de berm om nogmaals te ontlasten, daarna over het trainingsveld en een enkeling de keet in als die al open is, daarna worden ze (omdat je niet met allen tegelijk kan trainen en niet allen al oud genoeg zijn) aan de ketting gelegd, hij loopt naar de ketting en ofwel roept de hond ofwel die staat er al, alles zonder dat er geschreeuwd moet worden of dat er geweld nodig is
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.
Ik kan ook slecht tegen deze manier van omgaan met de (eigen) hond.
Dat vermoedden wij dus ook, hondje zal het wel niet goed genoeg gedaan hebben. Zielig.ranetje schreef:Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.
-
- Zeer actief
Keek zo'n africhter nu maar eens goed, hoe er zo gemiddeld met een huishond wordt omgegaan.ranetje schreef:Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.
Dat levert wellicht ideetjes op voor een betere basis om op voort te borduren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik naar de gemiddelde huishond hier kijk, kijk ik liever naar de gemiddelde africhter hoorkorthaar schreef:Keek zo'n africhter nu maar eens goed, hoe er zo gemiddeld met een huishond wordt omgegaan.ranetje schreef:Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou idd.maart schreef:als ik naar de gemiddelde huishond hier kijk, kijk ik liever naar de gemiddelde africhter hoorkorthaar schreef:Keek zo'n africhter nu maar eens goed, hoe er zo gemiddeld met een huishond wordt omgegaan.ranetje schreef:Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.
Ik hoef hier alleen maar uit t raam te kijken.. wat een treurnis bij veel honden. 3x 5 min. aanlijnrondje. En daarvan weet ik ook dat t daarbij blijft. Dat is ruim voldoende voor de hond (DH, Hovawart, BS)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Je kunt wel over iets anders beginnen, maar het onderwerp is: hoe africhting NIET hoort. Je hond behandelen alsof hij je ergste vijand is, hem hardhandig straffen als hij niks misdaan heeft, daar wordt-ie vast heel gelukkig van. Dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Maar wat een hond absoluut niet nodig heeft is een baas die met hem omgaat alsof hij zijn ergste vijand is. Waar dat goed voor is begrijp ik echt niet, zulke mensen horen helemaal geen hond te hebben, dat zijn gewoon hufters. Het gaat die mensen helemaal niet om het geluk en het welzijn van hun hond, het gaat om geld verdienen, prijzen winnen, kortom, om persoonlijke ambities van de baas die de hond moet waarmaken, en o wee als dat niet lukt, dan zal het beestje het weten. Ik walg ervan.malinois schreef: Nou idd.
Ik hoef hier alleen maar uit t raam te kijken.. wat een treurnis bij veel honden. 3x 5 min. aanlijnrondje. En daarvan weet ik ook dat t daarbij blijft. Dat is ruim voldoende voor de hond (DH, Hovawart, BS)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja en.. zie je mij dat ontkennen dan?jvanringen schreef:Je kunt wel over iets anders beginnen, maar het onderwerp is: hoe africhting NIET hoort. Je hond behandelen alsof hij je ergste vijand is, hem hardhandig straffen als hij niks misdaan heeft, daar wordt-ie vast heel gelukkig van. Dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Maar wat een hond absoluut niet nodig heeft is een baas die met hem omgaat alsof hij zijn ergste vijand is. Waar dat goed voor is begrijp ik echt niet, zulke mensen horen helemaal geen hond te hebben, dat zijn gewoon hufters. Het gaat die mensen helemaal niet om het geluk en het welzijn van hun hond, het gaat om geld verdienen, prijzen winnen, kortom, om persoonlijke ambities van de baas die de hond moet waarmaken, en o wee als dat niet lukt, dan zal het beestje het weten. Ik walg ervan.malinois schreef: Nou idd.
Niet alle africhters zijn als deze uitzonderingen hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nee. Zijn we het toch een keer eens.malinois schreef:Ja en.. zie je mij dat ontkennen dan?jvanringen schreef:Je kunt wel over iets anders beginnen, maar het onderwerp is: hoe africhting NIET hoort. Je hond behandelen alsof hij je ergste vijand is, hem hardhandig straffen als hij niks misdaan heeft, daar wordt-ie vast heel gelukkig van. Dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Maar wat een hond absoluut niet nodig heeft is een baas die met hem omgaat alsof hij zijn ergste vijand is. Waar dat goed voor is begrijp ik echt niet, zulke mensen horen helemaal geen hond te hebben, dat zijn gewoon hufters. Het gaat die mensen helemaal niet om het geluk en het welzijn van hun hond, het gaat om geld verdienen, prijzen winnen, kortom, om persoonlijke ambities van de baas die de hond moet waarmaken, en o wee als dat niet lukt, dan zal het beestje het weten. Ik walg ervan.malinois schreef: Nou idd.

Nou, daar ben ik heel blij om.Niet alle africhters zijn als deze uitzonderingen hoor...
-
- Zeer actief
ranetje schreef:Misschien had de hond niet naar tevredenheid gepresteerd?jvanringen schreef:Er traint weleens een man met zijn Mechelse herder bij ons op een losloopveldje. Daar worden we dan meteen weggeschreeuwd, want hij is aan het trainen. Van hoe dat gaat worden wij ook niet echt blij. Vorige week kwamen we hem tegen toen hij zijn hond uit de auto haalde, ook dat gaat op een manier alsof hij een diepgewortelde hekel heeft aan zijn hond en de hele tijd van alles met hem moet uitvechten. De hond kreeg niet de kans om zelf uit de kooi te springen of naar het huis te lopen, hij werd eruit gezwiept en half hangend aan de lijn in hoog tempo naar het huis gedirigeerd, met af en toe een soort van schop. Het zal er wel bij horen, maar het ziet er niet fijn uit, ik word er verdrietig van als ik het zie en denk altijd: moet dat nou echt zo, en zo ja, waarom?? Maar goed, ik weet niks van hoe je KNPV-trainingen moet doen, maar alleen al vanwege die vent zou ik er nooit aan willen beginnen.

De hond was de auto nog niet uit en de toon was al gezet.

-
- Zeer actief
Het is gewoon een aanvulling op wat er eerder geschreven was ivm huishonden.jvanringen schreef:Je kunt wel over iets anders beginnen, maar het onderwerp is: hoe africhting NIET hoort. Je hond behandelen alsof hij je ergste vijand is, hem hardhandig straffen als hij niks misdaan heeft, daar wordt-ie vast heel gelukkig van. Dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Maar wat een hond absoluut niet nodig heeft is een baas die met hem omgaat alsof hij zijn ergste vijand is. Waar dat goed voor is begrijp ik echt niet, zulke mensen horen helemaal geen hond te hebben, dat zijn gewoon hufters. Het gaat die mensen helemaal niet om het geluk en het welzijn van hun hond, het gaat om geld verdienen, prijzen winnen, kortom, om persoonlijke ambities van de baas die de hond moet waarmaken, en o wee als dat niet lukt, dan zal het beestje het weten. Ik walg ervan.malinois schreef: Nou idd.
Het merendeel van de andere topics in deze hoek zijn echt geen africhtingshonden immers

Genoeg huishonden eigenaren die het welzijn van hun hond ook niet bovenaan hebben staan, die verdienen ook geen hond.
Ik heb hier enkele topics staan over mijn africhtingshonden hoor. Zie ik geen reacties op over hoe fantastisch ze het wel niet hebben. Terwijl hier ineens weer wel alle africhters hetzelfde zijn natuurlijk en er niet genoeg gal gespuugd kan worden

Als jouw honden het fantastisch hebben snap ik niet waarom je zo defensief doet. Het gaat toch niet over jou of jouw honden? Elke keer over iets andere beginnen is vervelend en ook nogal flauw; dat er mensen zijn die hun huishond slecht behandelen of hem niet geven wat hij nodig heeft, maakt het misbruik in andere sectoren, bijvoorbeeld de africhtingssector, niet minder erg, het zijn allemaal variaties op het thema misbruik van dieren en het ene kwaad wist het andere niet uit.maart schreef:Het is gewoon een aanvulling op wat er eerder geschreven was ivm huishonden.jvanringen schreef:Je kunt wel over iets anders beginnen, maar het onderwerp is: hoe africhting NIET hoort. Je hond behandelen alsof hij je ergste vijand is, hem hardhandig straffen als hij niks misdaan heeft, daar wordt-ie vast heel gelukkig van. Dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft ben ik helemaal met je eens. Maar wat een hond absoluut niet nodig heeft is een baas die met hem omgaat alsof hij zijn ergste vijand is. Waar dat goed voor is begrijp ik echt niet, zulke mensen horen helemaal geen hond te hebben, dat zijn gewoon hufters. Het gaat die mensen helemaal niet om het geluk en het welzijn van hun hond, het gaat om geld verdienen, prijzen winnen, kortom, om persoonlijke ambities van de baas die de hond moet waarmaken, en o wee als dat niet lukt, dan zal het beestje het weten. Ik walg ervan.malinois schreef: Nou idd.
Het merendeel van de andere topics in deze hoek zijn echt geen africhtingshonden immers![]()
Genoeg huishonden eigenaren die het welzijn van hun hond ook niet bovenaan hebben staan, die verdienen ook geen hond.
Ik heb hier enkele topics staan over mijn africhtingshonden hoor. Zie ik geen reacties op over hoe fantastisch ze het wel niet hebben. Terwijl hier ineens weer wel alle africhters hetzelfde zijn natuurlijk en er niet genoeg gal gespuugd kan worden
Ik snap sowieso niet waarom het mogelijk is dat mensen in de africhtingssector nog de kans krijgen om zo met hun hond om te gaan, de controle daarop lijkt me makkelijker dan het op het wel en wee van anonieme huishonden. Ze zijn immers allemaal lid van dezelfde club. Spreek ze er dan op aan en geeft ze de kans niet om zoiets nog eens te flikken. Lijkt me niet zo ingewikkeld, want je komt ze regelmatig tegen en iedereen kent elkaar. Maar blijkbaar is het makkelijker om weg te kijken en het af te doen als uitzonderingen. Elke uitzondering is er een teveel wat mij betreft en als je de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen maar je doet niks dan ben je dus medeplichtig.
Altijd die maar die moezen en over anderen beginnen, ik snap het niet zo goed.
-
- Zeer actief
nogmaals, hier is het korthaar die over 'anderen' begon en daarop heb ik gereageerd en ik denk niet dat die in de africhting zitjvanringen schreef:
Altijd die maar die moezen en over anderen beginnen, ik snap het niet zo goed.

Dit is trouwens niet op een club gebeurt en nog minder in eigen land, dus hoe zou een club er dan kunnen op aanspreken? Wees trouwens maar gerust dat er niet door iedereen wordt weggegekeken en ja, binnen mijn omgevingen zijn zo een praktijken trouwens wel degelijk uitzonderingen.
Ik kom toch wel hier en daar ergens en dat zie ik nooit. (1 keer gezien trouwens en toen heb ik niet gezwegen

En tuurlijk is elke uitzondering er 1 te veel, maar om niets doen al gelijk te stellen aan medeplichtig? Iedereen hier die in dit topic gereageerd heeft, weet er dus van en kent de naam van de kerel. Hoeveel hebben er iets gedaan dan? Ik mag veronderstellen dat jij direct alles gedaan hebt dan?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ze moesten petje-pitamientje zelf een paar goede trappen voor z'n schedel geven...
De reden voor zijn ''training'' kan me niks schelen. Ik heb heel wat met mijn hond te stellen gehad, hij heeft ook wel eens een welverdiende tik gehad, maar dit?? Dit is pure onzinnige geweldadigheid.
Ik zou dit figuur op geen kilometer afstand van mijn hond willen hebben.
De reden voor zijn ''training'' kan me niks schelen. Ik heb heel wat met mijn hond te stellen gehad, hij heeft ook wel eens een welverdiende tik gehad, maar dit?? Dit is pure onzinnige geweldadigheid.
Ik zou dit figuur op geen kilometer afstand van mijn hond willen hebben.