Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechtende honden
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: vechtende honden
Je bent al goed bezig, meer kun je nu niet doen. Wat je eigenlijk niet moet doen is jezelf voorbij rennen en je emoties onderdrukken omdat je nu met een extra hond zit. Dat is ook niet goed voor jezelf. Je hebt gewoon ook je tijd nodig om te rouwen.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je broertje. Ik begrijp dat je dolgraag zijn hond wilt houden maar eerlijk gezegt denk ik dat het onmogelijk is, je zal ze altijd moeten scheiden. Ik denk zelf niet dat je je broertje teleursteld als je ervoor zorgt dat zijn hondje een geweldig goed huis gaat krijgen omdat deze situatie niet houdbaar is ? Je wilt het beste voor het hondje en dat is echt niet bij jou, hoe graag je het ook zou willenSeptember schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Hier ben ik het helemaal mee eens.Cleva schreef:Je hoeft nog niets te kiezen. Als je voor nu even zorgt dat het niet mis kan gaan is dat voor nu genoeg.
Het is makkelijk om vanuit een door de wolgeverfde hondenmenspositie te zeggen dat het nooit iets wordt met de twee en ik denk ook dat dat zo is maar daarom kun je nog niet altijd meteen tot drastische beslissingen komen.
Ik zou hem lekker zijn eigen kamer geven en echt goed verwennen en gaan zoeken. Als er dan iemand komt waarbij je het gevoel hebt dat het goed voor de hond is dan ben je er klaar voor. Zo niet, dan zit hij nog een tijdje langer in zijn kamer.
Honden scheiden is een kunst op zich. Ik zou hem echt zijn eigen huis in je huis geven. Mand, voer, riem en liefst ook een buitendeur in zijn eigen deel van het huis. Een hond denkt na een paar weken niet meer aan het deel van het huis waar hij nooit komt (en de hond die daar woont). Dat is dan een buurhond geworden en dat is in feite wat je wil. Dat territoriumconflict is het probleem.
Er zijn echt wel hele leuke, waardige bazen te vinden maar je moet er waarschijnlijk wel een paar maanden een beetje een missie van maken. Er is dus een tussentijd. Daar zou ik me nu op richten als ik jou was.
Ik denk dat bovenstaande voor nu de minste stress geeft voor zowel jou zelf als de beide honden..
Er valt dan een stukje stress van je af hopelijk en dat zullen de honden ook merken.
Oftwel, voor het moment accepteren in wat voor situatie je nu zit... even een langere adem erop nahouden en puntjes op de I houden met betrekking tot het scheiden van die twee.
En dat is makkelijk typen wat ik hierboven schrijf., dat besef ik...
Zeker als je even kijkt naar wat je voor je kiezen hebt gehad de afgelopen maanden en de spanning die dat met zich meebrengt..
Maar toch denk ik dat hier een oplossing in zit..
Sterkte en succes