Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen op het erf, hulp gezocht.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Problemen op het erf, hulp gezocht.

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gollum schreef:
M@scha schreef:gollum: mosquito liegt. ze hebben gróte enge beesten daar!!!

http://www.travel-images.com/photo/photo-angola36.html
Die kan zo Mika in een keer doorslikken! :80:
O ja, vergeten dat was vorig jaar bij ons in de tuin :schrik: :LOL: :LOL: :LOL:

Nee, helaas geen enge beesies hier, er zijn wel slangen maar die zie je weinig. We hebben hier veel katten rond lopen dus weinig muizen, weinig muizen = minder kans op slangen.
mosquito1980
Zeer actief

Trouwens zo'n grote slang heb ik hier nog nooit gezien.... ik woon hier nu 10 jaar.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco is het allerliefst in de tuin. Maar wel alleen als ik er ook ben.
Ook al staan alle deuren open en ga ik een kopje koffie drinken aan te eettafel die vlak voor de openslaande deuren staat, dan komt hij weer binnen om naast me te gaan liggen.

Mijn moeder woont naast ons en er zit een schuttingdeur tussen onze tuinen.
Al ik even bij haar langs ga en ik laat de deuren van ons huis open (schuttingdeur weer dicht), dan ligt hij op de mat voor de open deur op mij te wachten tot ik terug kom.
Om daarna meteen vrolijk het gazon op te hollen om met zijn tak te spelen.

Maar buiten de tuin kan hij absoluut niet los, dan is hij weg.
Andere (zeer heftige) instincten nemen het dan over. Dat is dubbel, dat klopt. Maar Staff's zijn in heel veel dingen dubbel.

Waar ze niet dubbel in zijn is hun collectieve enorme afkeer van kou en nattigheid.
Wat een watjes zijn het dan. Afschuwelijk vinden ze dat.
Het liefst komt Bronco de hele dag niet buiten als het ook maar een beetje miezert. Ik moet hem bijna voortslepen en ben blij dat ik het commando poepen en plassen aangeleerd heb, anders doet hij gewoon niets.

Kennel of erfhonden zijn het zeker niet. Het gaat je ook niet lukken hem dat aan te leren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Ik denk dat konijnen daar gelukkig van worden. Honden niet.

:tongue: Mijn Spike was geen konijn. Echt een buitenhond. Het liefst natuurlijk zonder beperkingen, maar op een afgezet stuk vond hij 1000 x beter dan binnen.
Hij vond het gewoon zijn taak de boel te bewaken als ik er niet was en vermaakte zich daar prima mee.
Hooguit ging hij met storm even schuilen in de schuur, en dan nog met z'n kop buiten. Hij sliep wel bij me, op m'n hoofd :mrgreen:
Was ook niet zo'n wandelaar. Half uurtje per dag met bomen slepen in het bos en dan had hij het wel weer gezien. Hop, terug naar het erf.
Daarom heb ik hem herplaatst toen ik naar een flat moest.

Bij z'n "voor altijd" baasjes kon hij als ze weg waren de bijkeuken in en had daar z'n eigen bank staan. Hij heeft het zijn leven lang vertikt, alleen als ze thuis waren wilde hij even binnen.
Zulke honden zijn er genoeg. Kennissen van me met een autosloop, garage, ijzerhandel ed werden er mee doodgegooid.
Wij hadden het geluk dat de herder van die vrienden net een paar maanden daarvoor doodgegaan was en de kinderen erg graag weer een hond wilden.

Ik zou als je nog een hond wilt naar zoiets op zoek gaan. Die stafford een lekker plekje op de bank gunnen, en een verantwoordelijke baas die er intensief mee wil sporten.
dagmar88
Zeer actief

GrethavW schreef: Maar buiten de tuin kan hij absoluut niet los, dan is hij weg.
Andere (zeer heftige) instincten nemen het dan over. Dat is dubbel, dat klopt. Maar Staff's zijn in heel veel dingen dubbel.

Waar ze niet dubbel in zijn is hun collectieve enorme afkeer van kou en nattigheid.
Het liefst komt Bronco de hele dag niet buiten als het ook maar een beetje miezert. Ik moet hem bijna voortslepen en ben blij dat ik het commando poepen en plassen aangeleerd heb, anders doet hij gewoon niets.

Kennel of erfhonden zijn het zeker niet. Het gaat je ook niet lukken hem dat aan te leren.

Extreem. Er is geen grijs. Charlie ziet alleen mij, of alles behalve mij :mrgreen: :mep:

En ook een hekel aan nat en kou ja, ken er geen die dat niet heeft. Als er ook maar een druppel uit de lucht komt weigert ze zonder jas de deur uit te gaan.
Nu had ze laatst weer wat bedacht hoor, Het regende flink, dan mag ze achterom.
Normaal hangt ze dan haar muts over de drempel en moet ik de deur vasthouden zodat het zo min mogelijk tocht.
Nu is het nog warm genoeg om die deur open te hebben staan.
:mann: Vond ik een rechtopstaande keutel, keurig op de buitenste rand van de drempel. Buiten, ja, had je nog wat te zeiken? :pffff: :mrgreen:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Hallo allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor alle antwoorden. Helaas beantwoorden andere staff kenners toch mijn onderbuik gevoel. Ozzy is op deze manier niet gelukkig. Moet zeggen dat mijn vorige staff en bulterriër ook dit niet zo hadden gekund.

Wil ik Ozzy zomaar opgegeven, natuurlijk niet! Bovendien gaat hij ook zeker niet terug naar het asiel. Dat wil ik hem echt niet aan doen. Ten meer het voor de rest echt een probleemloze staff is.

Ik ben dus niet onbekend met het ras ( 40 jaar tussen de bullies en 10 jaar Tess amstaff gehad), en echt verknocht aan deze rassen. Ozzy heb ik vorig jaar aangeschaft, na de dood van mijn bulterriër en vertrek van Tess naar mijn ex. Ik was toen single, werkte 24-32 uur en alle tijd voor een hond. In het asiel zeiden ze dat hij niet los kon met uitlaten, dat is bij mij nooit een issue geweest. Hij leefde bij mij eerder dus als huishond, met wandelingen, cursus etc. Alleen zijn heb ik moeten opbouwen en hij heeft weleens aan de deur gekrabd maar dat is alles.

Echter eind vorig jaar is er een nieuwe man in mijn leven gekomen en wij zijn daar snel gaan wonen ( shoot me, maar wie wil nu niet buiten wonen, eindelijk paarden aan huis etc..)
Eerst kwamen Ozzy en bobby de boerenfox van mijn partner wel nog in huis maar op een gegeven moment hebben we besloten dat ze s avonds op de deel ( zit vast aan huis en is verwarmd) moesten blijven, het huis was namelijk niet bij te houden door voornamelijk bobby. Mijn partner is dat overigs ook van huis uit gewend, honden horen buiten...

Het vreemde is dat Ozzy erg aan mij hangt maar bijvoorbeeld zondag is hij eerst met de buurvrouw wezen wandelen, daarna heerlijk in huis getukt op de bank, toen ben ik 1,5 uur wezen lopen inclusief spelen en toch ging hij er binnen twee uur weer vandoor..

Ook het krabben aan de deuren lijkt erger te worden, zelfs als hij mij kan zien blijft hij het proberen ook al is deur op slot.

Een speelweide maken of kennel gaat echt niet. Kennel willen we beiden niet en wil ik Ozzy niet aandoen. Speelweide of echt afrasteren wil mijn man niet.

Wil wel nog kijken voor een onzichtbare heiningen al lijkt dat lastig omdat het hier zo groot is.
Welke zijn dan goed?

Met betrekking tot weglopen,zal hij nu even in de bench moeten totdat ik een oplossing heb. Uiteraard ben ik mij namelijk terdegen bewust van de gevaren en risico's. In huis geen optie omdat hij dus de deur open maakt, deur op slot gaat niet ( geloof dat we geen eens een slot hebben) en jan en alleman hier dus komt aanwaaien.

Alleen al de gedachten dat ik wellicht in het belang van Ozzy op zoek moet naar een ander huisje maakt mij doodongelukkig maar wil het beste voor Ozzy. Wel vind ik dat we dan eerst hetgeen in onze mogelijkheden ligt moeten hebben geprobeerd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als hij dan toch in de bench moet waarom dan zo'n klein hok wel en geen grote kennel waar ie wat meer kan dan staan en liggen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hoeveel signalen meer moet jouw hond afgeven om je te vertellen dat ie het leven zoals jij dat voor hem invult niet prettig vindt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

schumie schreef: Het vreemde is dat Ozzy erg aan mij hangt maar bijvoorbeeld zondag is hij eerst met de buurvrouw wezen wandelen, daarna heerlijk in huis getukt op de bank, toen ben ik 1,5 uur wezen lopen inclusief spelen en toch ging hij er binnen twee uur weer vandoor..

Ook het krabben aan de deuren lijkt erger te worden, zelfs als hij mij kan zien blijft hij het proberen ook al is deur op slot.
:wink: Dat krabben doet Charlie ook als ze er bij wil. En ik ben vrijwel de hele dag thuis, maar bezoek is niet altijd gediend van een vrij drukke hond.
Stopt ze ook niet mee, al heeft ze er nog nooit succes mee gehad.

En dat is niet vreemd. Kan zijn dat je met je vorige staff andere ervaringen hebt gehad, maar voor de meeste jonge staffs/pitjes is wandelen echt niet genoeg.
Lichamelijk moe maken is vrijwel niet te doen. Lopen kan Charlie uren en uren, maar daarna is ze niet voldaan.
Ze hebben geestelijke uitdaging nodig en activiteiten die bij ze passen.
Ik vind er geen hol aan, maar Charlie wordt erg blij van een spring pole (flos aan een hoog opgehangen veer). Fietsen (en dan het liefst trekken), zwemmen, apporteren, behendigheid, flirt pole, commando's leren en uitvoeren, intelligentiespelletjes, spelen met een running egg.
Dan is ze na een half uur ook echt moe.
Ze kunnen het prima, maar in principe zijn het sprinters, geen marathonlopers. Kort en volle bak knallen.

Ga naar iemand op zoek die daar helemaal weg van is en neem je tijd.
mosquito1980
Zeer actief

Een speelweide maken of kennel gaat echt niet. Kennel willen we beiden niet en wil ik Ozzy niet aandoen. Speelweide of echt afrasteren wil mijn man niet.

Ik zag deze zin en dacht ineens: is jou man wel blij met Ozzy? Als hij dat niet echt is is het volgens mij misschien inderdaad beter te herplaatsen. (hond dus niet je man)

Of denk ik nu helemaal verkeerd? :ugh:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

dagmar88 schreef:
GrethavW schreef: Maar buiten de tuin kan hij absoluut niet los, dan is hij weg.

Extreem. Er is geen grijs. Charlie ziet alleen mij, of alles behalve mij :mrgreen: :mep:

En ook een hekel aan nat en kou ja, ken er geen die dat niet heeft. Als er ook maar een druppel uit de lucht komt weigert ze zonder jas de deur uit te gaan.
Nu had ze laatst weer wat bedacht hoor, Het regende flink, dan mag ze achterom.
Normaal hangt ze dan haar muts over de drempel en moet ik de deur vasthouden zodat het zo min mogelijk tocht.
Nu is het nog warm genoeg om die deur open te hebben staan.
:mann: Vond ik een rechtopstaande keutel, keurig op de buitenste rand van de drempel. Buiten, ja, had je nog wat te zeiken? :pffff: :mrgreen:
:LOL: Wat zijn het toch heerlijk honden. (als je er tegen kunt)
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

schumie schreef: Een speelweide maken of kennel gaat echt niet. Kennel willen we beiden niet en wil ik Ozzy niet aandoen. Speelweide of echt afrasteren wil mijn man niet.

Wil wel nog kijken voor een onzichtbare heiningen al lijkt dat lastig omdat het hier zo groot is.
Welke zijn dan goed?

Met betrekking tot weglopen,zal hij nu even in de bench moeten totdat ik een oplossing heb. Uiteraard ben ik mij namelijk terdegen bewust van de gevaren en risico's. In huis geen optie omdat hij dus de deur open maakt, deur op slot gaat niet ( geloof dat we geen eens een slot hebben) en jan en alleman hier dus komt aanwaaien.

Alleen al de gedachten dat ik wellicht in het belang van Ozzy op zoek moet naar een ander huisje maakt mij doodongelukkig maar wil het beste voor Ozzy. Wel vind ik dat we dan eerst hetgeen in onze mogelijkheden ligt moeten hebben geprobeerd.
Als je eerlijk bent en je kijkt naar alles dat in jullie mogelijkheden ligt.... Is dat dan genoeg? Als ik hoor dat een Staf buiten het huis gehouden wordt, in de bench moet zodat ie niet weg loopt en dat er eigenlijk alleen nog gekeken wordt naar een onzichtbare omheining vind ik dat je beter kunt gaan kijken naar herplaatsen. Jou doet het dan pijn, die hond doe je er volgens mij een enorm plezier mee.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als de honden nu al niet binnen mogen is een kennel natuurlijk niet zieliger.
Ik zou het allebei niet willen, en heb ook uit je verhaal het idee dat je hond daar niet gelukkig mee is.
Waarom zou je niet gewoon een deel van de tuin afrasteren en de honden wel gewoon binnen laten? Daar heb jij ook iets over te zeggen neem ik aan.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

schumie schreef:Met betrekking tot weglopen,zal hij nu even in de bench moeten totdat ik een oplossing heb. Uiteraard ben ik mij namelijk terdegen bewust van de gevaren en risico's. In huis geen optie omdat hij dus de deur open maakt, deur op slot gaat niet ( geloof dat we geen eens een slot hebben) en jan en alleman hier dus komt aanwaaien?
Vind ik eigenlijk nog kwalijker. Als je je bewust bent van de gevaren en risico's, waarom laat je je hond dan alsnog in z'n eentje buiten struinen sinds vorig jaar? Dat kan ik echt niet met elkaar rijmen. Wat doe je als hij het ineens in z'n kop krijgt en een andere hond doodbijt? Tegen de baas van de gewonde/dode hond zeggen "Tja, ik kende het risico wel hoor, maar een omheining is oók zoveel werk...".

Een goeie schuif, bovenaan de deur. Een simpele balk voor de deur zoals je vroeger zag? Dat zijn al 2 dingen die mij zo binnen 5 secondes te binnen schieten. Waar een wil is...Maar ik hoor vooral "Wil ik niet, kan ik niet, is veel werk."
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

schumie schreef:Hallo allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor alle antwoorden. Helaas beantwoorden andere staff kenners toch mijn onderbuik gevoel. Ozzy is op deze manier niet gelukkig. Moet zeggen dat mijn vorige staff en bulterriër ook dit niet zo hadden gekund.

Wil ik Ozzy zomaar opgegeven, natuurlijk niet! Bovendien gaat hij ook zeker niet terug naar het asiel. Dat wil ik hem echt niet aan doen. Ten meer het voor de rest echt een probleemloze staff is.

Ik ben dus niet onbekend met het ras ( 40 jaar tussen de bullies en 10 jaar Tess amstaff gehad), en echt verknocht aan deze rassen. Ozzy heb ik vorig jaar aangeschaft, na de dood van mijn bulterriër en vertrek van Tess naar mijn ex. Ik was toen single, werkte 24-32 uur en alle tijd voor een hond. In het asiel zeiden ze dat hij niet los kon met uitlaten, dat is bij mij nooit een issue geweest. Hij leefde bij mij eerder dus als huishond, met wandelingen, cursus etc. Alleen zijn heb ik moeten opbouwen en hij heeft weleens aan de deur gekrabd maar dat is alles.

Echter eind vorig jaar is er een nieuwe man in mijn leven gekomen en wij zijn daar snel gaan wonen ( shoot me, maar wie wil nu niet buiten wonen, eindelijk paarden aan huis etc..)
Eerst kwamen Ozzy en bobby de boerenfox van mijn partner wel nog in huis maar op een gegeven moment hebben we besloten dat ze s avonds op de deel ( zit vast aan huis en is verwarmd) moesten blijven, het huis was namelijk niet bij te houden door voornamelijk bobby. Mijn partner is dat overigs ook van huis uit gewend, honden horen buiten...

Het vreemde is dat Ozzy erg aan mij hangt maar bijvoorbeeld zondag is hij eerst met de buurvrouw wezen wandelen, daarna heerlijk in huis getukt op de bank, toen ben ik 1,5 uur wezen lopen inclusief spelen en toch ging hij er binnen twee uur weer vandoor..

Welke zijn dan goed?

Het dikgedrukte vind ik wel echt bizar hoor: de honden mogen niet meer binnen omdat het huis anders niet meer bij te houden is :80: :vaag: ? Waar hebben we het dan over, over zand? Haren? Sorry, maar als dat is wat je bedoelt dan kan ik daar echt geen begrip voor opbrengen.
Niks mis met ruim gaan wonen en je paarden aan huis willen, maar mijns inziens wel met dan je honden buitensluiten (tegen hun wil). En dan ook nog eens geen omheining willen.

Dat de onzichtbare omheining lastig zou zijn omdat het terrein zo groot is vind ik echt een drogreden. Lastig is het sowieso niet, het is slechts een kwestie van financiën (aanschaf) en tijd (aanleg). Daarnaast hoef je toch niet per se exact je perceelsgrenzen aan te houden :19: .

Maar ik ga mee met Lemuria: ik hoor vooral wil niet en kan niet. Dus dan is herplaatsen een stuk eerlijker naar het dier.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Sorry, ik snap het niet meer. Je zegt bekend te zijn met het ras, geeft toe datje vorige honden het op deze manier ook niet getrokken zouden hebben en toch mag je hond niet naar binnen want je man vind dat honden buiten horen en het huis anders niet bij te houden is? Eh, je had de hond toch al voordat jullie elkaar leerden kennen en toen mocht hij wel binnen. Dan zou hij bij mij toch echt niet verbannen worden naar buiten hoor! Wat heb je er zowiezo aan als je een hond hebt en hij nooit bij je binnen mag? En ik snap ook niet goed dat je een kennel zielig vind maar een bench niet.... en wat is er zo moeilijk aan een mooie afrastering op een stuk? Als je perse honden wilt houden op de manier die je nu doet raad ik je toch echt aan een andere baas te zoeken voor je staff, die word daar nl niet gelukkig van. Er zijn heel veel honden die dat geweldig zouden vinden maar een staff echt niet!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk dat het vooral aan de man ligt, honden horen niet binnen volgens hem.

Ik ben zo blij met de mijne, dan maar geen woonboerderij :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gollum schreef:Ik denk dat het vooral aan de man ligt, honden horen niet binnen volgens hem.

Daar zou ik wel wat problemen mee hebben gehad als ik ineens mijn honden niet meer in de dagelijkse beslommeringen had kunnen betrekken omdat ze niet in de woonkamer mogen :ugh:
Denk dat daar al een heel groot ding zit waarom jouw hond je nu eigenlijk overal wil volgen. Het lijkt alsof hij ineens een hele andere omgang met jou heeft gekregen omdat je met een nieuwe man in een nieuw huis bent gaan wonen.

Ik kan me zomaar voorstellen dat als ik de honden hier ineens alleen maar buiten laat verblijven zij daar ook absoluut niet gelukkig van worden. Ze zijn graag bij ons en kunnen zich ook best alleen vermaken, en de buitendeur staat open soms ook als we niet thuis zijn. Maar als we thuis zijn, zijn de honden in onze nabijheid, dat type honden hebben we ook eerlijk gezegd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

http://www.trainingshalsband.nl/index.p ... uct_id=123 15 dgn uitproberen. Na 1 dag in huis. 300 m draad en voor 30 euro heb je er nog 300 meter bij.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nieuwe vent of niet.. ik hou wel mijn honden hoe ik dat wil... zal toch zeg dat een nieuwe mij gaat vertellen hoe ik met mn honden omga... nou dan heb je aan mij een goeie!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

Gollum schreef:Ik denk dat het vooral aan de man ligt, honden horen niet binnen volgens hem.

Een deel ligt bij de man zo te lezen, maar de echte verantwoording ligt natuurlijk nog altijd bij TS: het is hààr hond, hààr verantwoording. Zou ik al een hond hebben op moment dat ik samen ging wonen, mooi niet dat vriend mij zover zou krijgen dat ik mijn hond zou gaan buitensluiten :neenee: :piew: . Nee hoor, ik ging toch mooi op mijn strepen staan, ben je nou helemaal belatafeld :pffff: .
Laatst gewijzigd door Zamunda op 22 okt 2015 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:Nieuwe vent of niet.. ik hou wel mijn honden hoe ik dat wil... zal toch zeg dat een nieuwe mij gaat vertellen hoe ik met mn honden omga... nou dan heb je aan mij een goeie!
ja maar jeetje mal, een landgoed!!!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief

renee-uk schreef:
malinois schreef:Nieuwe vent of niet.. ik hou wel mijn honden hoe ik dat wil... zal toch zeg dat een nieuwe mij gaat vertellen hoe ik met mn honden omga... nou dan heb je aan mij een goeie!
Ja, en je schone huis!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou idd.
Mijn vriend is een rare maar hij accepteerd zelfs de vele kattenharen.
Zelfs dat ze de bank verscheurd hebben. Ik zie dat liever ook niet, maar je weet dat als je dieren hebt je of veel werk hebt om het bij te houden of dat je je erbij neer moet leggen dat het allemaal wat minder proper is.

Een landgoed met paarden heb ik dan weer niet maar ik leef liever in vrijheid en dat de dieren die we wel hebben ook een mooi leventje hebben. Ik zie mij Toots al buiten zetten in de kou :80: :schrik:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

Zamunda schreef:
renee-uk schreef:
Ja, en je schone huis!
oh ja.
maar toch ook dat landgoed he, dan heb je wel meer te poetsen dan een klein kutkamertje :lol1:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Dan woon ik nog liever in een tent als ik maar gewoon bepaal wat er met MIJN honden gebeurd... denk niet dat we uberhaupt tot een relatie kwamen gok ik maar zo... :mrgreen: dat weet ie nl direct hoe ik dat zie...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
Dan woon ik nog liever in een tent als ik maar gewoon bepaal wat er met MIJN honden gebeurd... denk niet dat we uberhaupt tot een relatie kwamen gok ik maar zo... :mrgreen: dat weet ie nl direct hoe ik dat zie...
geen landgoed?
ja maar, ja maar, ja maar ...
oh :eek:
Afbeelding

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Man man hoe moeilijk kun je het jezelf maken. Sorry ik ben een makkelijk mens. We willen niks afzetten, we willen geen kennel, man wil honden niet meer binnen. Tja laat mij praktisch ingesteld zijn. Afzetten hoeft niet het hele erf te zijn, in een kennel hoeft een hond niet de hele dag te zitten. Huis zo praktisch inrichten at het makkelijk schoon te houden is, hoeft ook niet ongezellig te zijn en een typisch hondenhuishouden. Tja je moet soms ergens iets inleveren als je van een dier houdt of van dieren houdt. Verhuizen van een gewoon huis naar een landhuis met paarden vraagt om aanpassingen ja.

Norah heb ik ook het hele huis voor moeten verbouwen. Traphekjes, ronde deurknoppen met draaislot eronder. Gemak, veiligheid en ja ook de tuin had aanpassingen nodig, die nu nog niet definitief zijn, maar wat primitief. Mevrouw wist toch uit de omheinde tuin te ontsnappen.... Aanpassingen zullen in later stadium beter verwerkt worden en mooie afgewerkt.

Maar als de wil er is niet, is het trekken aan een door paard. Ik weet niet wat zieliger is. Terug naar het asiel (niet zielig) of nu in deze situatie blijven tot jij besluit de hond te herplaatsen en tot je een nieuw huis hebt gevonden.

Dat je man van huis uit iets gewend is, zegt niet dat hij niet zou kunnen veranderen. Mijn schoonouders hielden hun hond in de keuken (ook groot buitenaf woning, dus ook veel buiten). Mijn man heeft van mij geleerd dat het ook in huis kan (en hee mijn schoonouders ook nog!). Ik heb oplossingen op moeten zoeken en regelmaat moeten vinden in het schoonhouden van het huis. Lukte ook niet altijd even goed, maar uiteindelijk hebben wij nu een ritme gevonden. Handigheidjes groeien, het samen leren leven met partner en met dieren ook.... en daar zal ieder eens een keer water bij de wijn moeten doen.. en anders niet zeuren, want al je niks wil, is er maar 1 optie, iemand zoeken die het wel voor de hond overheeft. Een landhuis is niet een excuus.... een nieuwe partner ook niet....
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef:
renee-uk schreef:
En hij bepaalt wat er met zíjn huis gebeurt.

Ik vind dat het lastige van 'bij iemand intrekken'. Ik heb dat met mijn vriend ook gehad. Pas toen we gingen verhuizen en samen een nieuw huis hadden, voelde het van 'ons'. Het huis waar ik introk was gevoelsmatig voor ons beiden nog altijd van hem.
En er is meer in het leven dan hondjes. Ik zou het een beetje labiel over vinden komen als je je verkering aan de kant zet, omdat hij anders over honden houden denkt dan jij.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou toen ik bij vriend introk had ik 2 katten, en die gingen mee en hoorden er wel bij.
Als hij de katten niet binnen had willen hebben had ik hier echt niet komen wonen.
En samen hebben we voor Toots gekozen. Dat is wel zo dat zal ik nu natuurlijk niet meer zonder hem doen omdat je dan samen woont.
Maar no way dat ik lekker in een landgoed zou gaan wonen en mijn beesten daardoor maar aan de kant zou zetten omdat meneer kakzak zo nodig zijn huis netjes houd. Dan had hij dat maar moeten bedenken voordat hij een vrouw met huisdieren in huis zou halen.
En als dan echt zou blijken dat het dier gewoon in dat huis niet meer op zijn plaats is dat kan ook echt gewoon als je verhuist. Dan zou ik liever ervoor kiezen om het dier te herplaatsen voor zijn bestwil dan dat ik hem alleen in de tuin zou zetten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”