Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

ranetje schreef:
Nobbygaard schreef:
Sas schreef:maar begrijp ik het goed dat waar ze nu heen gaat : dat enkel tijdelijk is want het hoort bij hun werk ? Eeh... kan je ze dan niet gewoon inhuren?
Ze werkt in het asiel dus een hond opvangen voor een paar uurtjes per dag is niet wat ze altijd doen. Ze willen nu alleen voor mij tijdelijk dit als oplossing aanbieden maar kunnen dit natuurlijk niet altijd blijven doen.
Het is in ieder geval een geweldig aanbod :ok:

Zij verdient dat bloemetje eigenlijk meer :wink:

Ben heel benieuwd hoe je buren reageren op dat bloemetje morgen....
Misschien krijg je ze door de brievenbus terug :tongue:
Ik ga ook zeker ze van het asiel nog wat toe stoppen. Die krijgen van mij alledrie een doos bonbons en een donatie. Wat ik vind het gewoon tof dat ze me zo uit de brand willen helpen.
Ik ben ook benieuwd wat hun reactie is. Verwacht in ieder geval geen sorry van hun kant.
Hoorde net van een buurvrouw van een paar huizen verder dat ze hem ook wel hadden gehoord, maar dat het echt niet de hele tijd is. Wel hadden ze gezien dat ze regelmatig op het raam aan de buitenkant aan het kloppen waren (waarschijnlijk om hem proberen stil te krijgen) maar ja daar gaat dan mijn trainen om er niet op te reageren....
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou lekker dan, dat werkt juist averechts.

Hier waren kwajongens een paar jaar terug steeds aan het bellen als we weg waren, daar kwam ik achter toen ik een keer ziek was en thuis was.
En toen hebben we een schakelaar aan de bedrading gemaakt zodat we de bel uit konden zetten.
Toen gingen ze op de muur bonken, en nu kunnen we dus niet meer samen weg.

Onze vorige buren gingen eens vanaf het balkon stil roepen toen werd het geblaf erger.

Jaren terug hadden de bovenburen gezegd dat de honden weleens blaften als we weg waren toen hebben we het nog een tijd opgenomen en toen was het maar vier minuten dat ze zaten te blaffen, maar de bovenburen stoorde zich er niet aan maar vonden het zielig voor de honden.

Maar sinds die vorige buren er woonde was het wel vaker volgens hen dan. Dus nu nemen we het zekere voor het zekere en gaan gewoon overal apart heen. Wij werken gelukkig niet meer dus dat is geen probleem.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nobbygaard schreef:
ranetje schreef:
Nobbygaard schreef:Ze werkt in het asiel dus een hond opvangen voor een paar uurtjes per dag is niet wat ze altijd doen. Ze willen nu alleen voor mij tijdelijk dit als oplossing aanbieden maar kunnen dit natuurlijk niet altijd blijven doen.
Het is in ieder geval een geweldig aanbod :ok:

Zij verdient dat bloemetje eigenlijk meer :wink:

Ben heel benieuwd hoe je buren reageren op dat bloemetje morgen....
Misschien krijg je ze door de brievenbus terug :tongue:
Ik ga ook zeker ze van het asiel nog wat toe stoppen. Die krijgen van mij alledrie een doos bonbons en een donatie. Wat ik vind het gewoon tof dat ze me zo uit de brand willen helpen.
Ik ben ook benieuwd wat hun reactie is. Verwacht in ieder geval geen sorry van hun kant.
Hoorde net van een buurvrouw van een paar huizen verder dat ze hem ook wel hadden gehoord, maar dat het echt niet de hele tijd is. Wel hadden ze gezien dat ze regelmatig op het raam aan de buitenkant aan het kloppen waren (waarschijnlijk om hem proberen stil te krijgen) maar ja daar gaat dan mijn trainen om er niet op te reageren....
Daarom schreef ik al dat je het eigenlijk eens zou moeten opnemen.
Dan weet je hoe vaak en hoe lang hij blaft.
Bij sommige mensen is "de hele tijd" wel een kwartier :wink:

Dat op het raam kloppen is natuurlijk waardeloos. :blauwoog:
Dat maakt het alleen maar erger.
Je zou ze daar op kunnen wijzen als ze iets zeggen over de bloemen.
En anders toch een keurig en vriendelijk briefje met uitleg in de bus stoppen waarom ze dat niet moeten doen.
En nogmaals herhalen dat je aan het oefenen bent en dat ze de boel zo verstoren en alleen maar erger maken.
Dus in hun eigen belang raad je ze aan daarmee te stoppen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nobbygaard
Actief

Iemand een tip hoe en waarmee ik het blaffen zou kunnen opnemen?
Ik kreeg vanavond ook een mail binnen van de mantelzorgerster van Rakker zijn vrouwtje met de vraag hoe het met hem ging. Ik heb eerlijk geantwoord wat er nu speelt. Ik hoop dat zij mij meer kan vertellen hoe hij bij zijn vrouwtje was omdat zij hem vaak daar in huis mee maakte.
Nobbygaard
Actief

Ik kreeg dit antwoord terug: Hallo Nathalie, wat fijn om te horen hoe jullie van hem houden, hij is zo lief.
Zijn vrouwtje was een pittige dame van 93 jaar en is helaas overleden. Rakker is 10 jaar bij haar geweest en weinig alleen geweest, hij is altijd waaks geweest.
Erg vervelend dat je er ruzie met de buren van hebt. Er zijn zogenaamde blafbanden die een geur afgeeft als hij blaft, misschien is dat een optie!
Groetjes marielle
ranetje
Zeer actief

Nobbygaard schreef:Ik kreeg dit antwoord terug: Hallo Nathalie, wat fijn om te horen hoe jullie van hem houden, hij is zo lief.
Zijn vrouwtje was een pittige dame van 93 jaar en is helaas overleden. Rakker is 10 jaar bij haar geweest en weinig alleen geweest, hij is altijd waaks geweest.
Erg vervelend dat je er ruzie met de buren van hebt. Er zijn zogenaamde blafbanden die een geur afgeeft als hij blaft, misschien is dat een optie!
Groetjes marielle
Nee dat is geen optie vind ik :(:
Die geur is citronella, maar die is niet weg als hij stopt met blaffen,
Dus hij wordt nog eindeloos door gestraft.

Daarnaast, is het duidelijk dat getik op de ramen door de buren geen succes zal zijn voor het stoppen met blaffen als hij zo waaks is/was.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Marjoleine schreef:
Marloes1 schreef:Omdat jij van honden houdt en je weet wat er mis is met het dier. De buren waarschijnlijk niet, die zal het een worst wezen.
Dan moet je dus proberen begrip te kweken.
Maar inderdaad, goede buren zijn heel belangrijk. Goud waard echt.
Oud, ziek, slecht ter been, huismussen, gaan pas later op de dag weg, nachtdiensten, agorafobie.
Ja, de reden is belangrijk.
Ik zou mijn best doen voor een goed contact met de buren, dat doe ik standaard, want ik heb dus honden.
Ik wil geen overlast bezorgen maar als het toch eens gebeurt wil ik graag begrip.
En dat werkt twee kanten op, vandaar dat goede contact.
Dus mijn buurman helpt mij, en ik help hen als dat zo uitkomt.
Ik geef bv ook regelmatig eens een potje chutney of zo, en als zij teveel gekookt hebben vragen ze altijd of wij iets willen.
Van die dingen.
Dan verdraag je dus ook meer.
Voor dat goede contact zijn wel twee partijen nodig, bovenstaande is mijn insteek ook.
Echter onze buren komen altijd alleen maar in contact met ons als ze klachten hebben over inderdaad de hond die blaft.. verder willen ze graag de manier waarop zij leven ook opdringen aan ons.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, als je buren zo raar doen, dan ben ik wel van de vurige kolen hoor, dat weer wel. Met bloemen en al.

Opnemen zou ik denk ik ook proberen, met een webcam kan dat volgens mij. Die zou ik dan op het raam richten trouwens.
En dan naar je buren: "Wat zie ik nou? Jee, dat is vast goed bedoeld, maar niet zo handig hoor! Ja, ik neem het op, je weet het niet tegenwoordig, toch?"

Dat ze maar weten dat je het weet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Marjoleine schreef:Nou, als je buren zo raar doen, dan ben ik wel van de vurige kolen hoor, dat weer wel. Met bloemen en al.

Opnemen zou ik denk ik ook proberen, met een webcam kan dat volgens mij. Die zou ik dan op het raam richten trouwens.
En dan naar je buren: "Wat zie ik nou? Jee, dat is vast goed bedoeld, maar niet zo handig hoor! Ja, ik neem het op, je weet het niet tegenwoordig, toch?"

Dat ze maar weten dat je het weet.
Wij hebben daarom ook een camera voor het huis hangen en erachter omdat ze constant staan te gluren en als ze de kans zien in onze voortuin gaan staan als we niet thuis zijn

Zijn overigens 60 plussers
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gek hoor om nu je gram bij buur te halen terwijl jezelf op je werk zit en dat beest een concert houd voor de buren waar er geen last van heb. Gek ook dat je nu niemand hoord dat je niet gelijk moet gaan werken en dat beest eerst netjes moet laten wennen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

bouvierpoedel schreef:Gek hoor om nu je gram bij buur te halen terwijl jezelf op je werk zit en dat beest een concert houd voor de buren waar er geen last van heb. Gek ook dat je nu niemand hoord dat je niet gelijk moet gaan werken en dat beest eerst netjes moet laten wennen.
Joh, ga eens gauw weg met je olie op het vuurtje en stokerige bericht :roll:
Dit is vanaf het eerste bericht geen rel topic maar een serieus topic waarin mensen met medeleven en meedenken reageren.
TS is alles behalve een luie aap die het wel gescheten vindt en ergens een gram wil halen, dat STAAT werkelijk nergens dus hoe kom je daar nou bij en wat voor genoegdoening haal jij er nou uit om de TS wel zo weg te zetten ?
Waarom moet jij nou een grammetje halen dan ? Slechte dag ?
En waarom zou nu iedereen moeten roepen dat TS maar niet moet gaan werken ?

Heb je voor de verandering het eerste bericht en de daaropvolgende berichten eigenlijk wel gelezen... :oohja:

Voor een reltopic in spe moet je toch maar even verder speuren :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

mercedes2803 schreef:
bouvierpoedel schreef:Gek hoor om nu je gram bij buur te halen terwijl jezelf op je werk zit en dat beest een concert houd voor de buren waar er geen last van heb. Gek ook dat je nu niemand hoord dat je niet gelijk moet gaan werken en dat beest eerst netjes moet laten wennen.
Joh, ga eens gauw weg met je olie op het vuurtje en stokerige bericht :roll:
Dit is vanaf het eerste bericht geen rel topic maar een serieus topic waarin mensen met medeleven en meedenken reageren.
TS is alles behalve een luie aap die het wel gescheten vindt en ergens een gram wil halen, dat STAAT werkelijk nergens dus hoe kom je daar nou bij en wat voor genoegdoening haal jij er nou uit om de TS wel zo weg te zetten ?
Waarom moet jij nou een grammetje halen dan ? Slechte dag ?
En waarom zou nu iedereen moeten roepen dat TS maar niet moet gaan werken ?

Heb je voor de verandering het eerste bericht en de daaropvolgende berichten eigenlijk wel gelezen... :oohja:

Voor een reltopic in spe moet je toch maar even verder speuren :ok:
Heeft niets met rellen te maken, maar wel een heel goed punt. Iedereen weet, dat een hond niet zomaar ineens alleen kan zijn, dat je daar tijd in moet stoppen. Ook al is het een volwassen hond die op zijn vorige plek wel alleen kon zijn, wil niet zeggen dat dat op zijn nieuwe plek ook meteen goed gaat.

Jij bent degene die voor overlast zorgt. Als je dat nu op een normale manier met je buren bespreekt en niet meteen op je achterste poten gaat staan, dan kom je veel verder. Als je geïrriteerd gaat doen, heb je meer kans, dat zij zich er alleen maar meer aan gaan ergeren en inderdaad verdere stappen gaan ondernemen en dan bij jij toch de klos. Of eerder gezegd de hond, die er allemaal niets aan kan doen.

Dus èn zorgen dat de hond niet meer blaft èn de buren op een normale vriendelijke manier geruststellen dat je er mee bezig bent.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

crisis mensen wat hebben jullie rare buren. Gluren in je tuin? op het raam kloppen?

Oh man. Ik ben gezegend met mijn buren blijkbaar.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Neeltje schreef:Heeft niets met rellen te maken, maar wel een heel goed punt. Iedereen weet, dat een hond niet zomaar ineens alleen kan zijn, dat je daar tijd in moet stoppen. Ook al is het een volwassen hond die op zijn vorige plek wel alleen kon zijn, wil niet zeggen dat dat op zijn nieuwe plek ook meteen goed gaat.

Jij bent degene die voor overlast zorgt. Als je dat nu op een normale manier met je buren bespreekt en niet meteen op je achterste poten gaat staan, dan kom je veel verder. Als je geïrriteerd gaat doen, heb je meer kans, dat zij zich er alleen maar meer aan gaan ergeren en inderdaad verdere stappen gaan ondernemen en dan bij jij toch de klos. Of eerder gezegd de hond, die er allemaal niets aan kan doen.

Dus èn zorgen dat de hond niet meer blaft èn de buren op een normale vriendelijke manier geruststellen dat je er mee bezig bent.
:denken:
Ik krijg niet de indruk dat TS op haar achterste poten staat?
Ze is tegen een probleem opgelopen.
En ja, zoals ze schreef moest ze na een week weer werken.
Dat blijkt achteraf minder gemakkelijk dan gedacht.
Dat zegt ze ook.
En ze heeft al een paar keer bevestigd dat het haar probleem is en dat ze het vervelend vindt voor de buren.
Ze heeft met de buren gesproken, maar die snappen het kennelijk niet en ze heeft ze bloemen gestuurd en nogmaals verteld dat ze haar best doet er verbetering in aan te brengen.
Dus?

Zou zonde zijn van de discussie als het nou ontspoort.
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Toch wel weer een bijzonder topic, waarbij degene die overlast veroorzaakt slachtoffer is van degene die de overlast ondergaat.
Ook bijzonder is, dat je kennelijk begrip mag eisen als veroorzaker en degene die de overlast ondergaat allerlei kwalificaties worden toegedicht.
Tussendoor worden de buren verdacht van overdrijving van de overlast en van aktiviteiten die de overlast doen toenemen.

Ook de adviezen hoe met de buren om te gaan blijken weer pareltjes om e.e.a. op te lossen. Manipuleren met bloemen en chocolade, op het schoolplein vooral en in de buurt de zaken bespreken zodat ze daar ook weer een plasje over de buren kunnen doen.

In principe heeft ts. een probleem, die heeft een hond in huis genomen die veel blaft en is dus verantwoordelijk voor de oplossing. Als buren begrip tonen is dat mooi meegenomen, zo niet is dat jammer.

Het is fijn, dat ts. voor nu een oplossing heeft. De reactie hoe je dan naar de buren handelt vind ik wel weer apart te noemen.
Zelf zou ik de buren als eerste deelgenoot maken, dat ik op dit moment een oplossing had en hard zou werken aan de oplossing voor de toekomst.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nobbygaard schreef:Iemand een tip hoe en waarmee ik het blaffen zou kunnen opnemen?
Webcam :wink:
Mooi voorstel van het asiel ook. Heb je verder geen buren die een oud hondje een paar uur in huis willen?
Ik heb een aantal jaar geleden ook een bejaard hondje met verlatingsangst overgenomen en ik gok dat hij binnen de drie weken een zestal uur alleen kon zijn. Ik had toen wel vrij, dus tijd zat om te trainen maar om maar even aan te geven dat het plots vrij snel kan verbeteren. Ik hoop dat dat in jouw geval ook zo is, nog veel succes gewenst :ok:
ranetje
Zeer actief

j.werkman schreef:Toch wel weer een bijzonder topic, waarbij degene die overlast veroorzaakt slachtoffer is van degene die de overlast ondergaat.
Ook bijzonder is, dat je kennelijk begrip mag eisen als veroorzaker en degene die de overlast ondergaat allerlei kwalificaties worden toegedicht.
Tussendoor worden de buren verdacht van overdrijving van de overlast en van aktiviteiten die de overlast doen toenemen.

Ook de adviezen hoe met de buren om te gaan blijken weer pareltjes om e.e.a. op te lossen. Manipuleren met bloemen en chocolade, op het schoolplein vooral en in de buurt de zaken bespreken zodat ze daar ook weer een plasje over de buren kunnen doen.

In principe heeft ts. een probleem, die heeft een hond in huis genomen die veel blaft en is dus verantwoordelijk voor de oplossing. Als buren begrip tonen is dat mooi meegenomen, zo niet is dat jammer.

Het is fijn, dat ts. voor nu een oplossing heeft. De reactie hoe je dan naar de buren handelt vind ik wel weer apart te noemen.
Zelf zou ik de buren als eerste deelgenoot maken, dat ik op dit moment een oplossing had en hard zou werken aan de oplossing voor de toekomst.
:denken:
Dat doet ze toch ook? :U:

Ik zie TS helemaal niet als slachtoffer.

En je kunt bloemen beschouwen als manipuleren................
Je zou het ook kunnen beschouwen als een erkenning van het feit dat ze hinder ondervinden van het geblaf.
Dat heeft ze er namelijk bij geschreven in dat briefje.

De buren worden niet "verdacht" van activiteiten die de overlast kunnen doen toenemen.
Een andere buurvrouw, die heeft bevestigd dat de hond blaf (alleen niet aan een stuk door), heeft ze op het raam zien tikken.
Dat is niet handig.
Als niet-hondenbezitter kan je wel denken dat je de zaken daarmee oplost, maar dat is niet zo.
Zoiets zou je dan kunnen uitleggen :8):

Ik zou ook aan andere buren vragen of zij ook hinder hebben van de hond
Lijkt me heel normaal.
Niet iedereen zegt dat namelijk spontaan. :U:
Afbeelding
Nobbygaard
Actief

Ik beschuldig mijn buren inderdaad niet voor het manipuleren van het geblaf. Ik ben mij wel degelijk bewust dat hij te veel blaft als we weg zijn. Ik zeg alleen maar dat door de reactie van de buren de hond wel nog moeilijker stil te krijgen is. Ook ben ik mij er van bewust dat ik hem te snel alleen laat, alleen heb ik geen andere keus wil ik mijn baan behouden. Ik zou ook wel het liefst heel de dag thuis willen zijn om er voor mij dieren te zijn. Maar juist voor mijn dieren zijn wij 2 verdieners waarvan ik dus een baan van 14,5 uur nodig heb. Ik heb ook een aantal keren rustig de buren te woord gestaan maar als ik contineu in twijfel word genomen en word afgeblaft door de buren dan is mijn rustige geduld ook op. Gisteravond probeerde hij zelfs toen wij thuis waren het geblaf uit te lokken door lang en stevig op de bel te drukken en hard te bonken op de deur en raam. Helaas had dit geen effect voor hem. De nieuwe hond blafte niet en bleef bij mijn man op de bank slapen. De oude hond blafte wel en liep naar de tussendeur. Maar toen ik die op pakte was hij ook stil. Had wel spijt dat ik toen de bloemen al besteld had. Vind namelijk nu toch echt wel dat hun de excusses mogen aanbieden. Zeker gezien het feit dat onze dochter van 6 nu bang is geworden voor de buurman. Dit akkefietje heb ik wel door gespeeld naar de wijkagent.
Vanochtend is hij dus naar het asiel voor een paar uurtjes gegaan. Volgens hun heeft hij wel geblaft maar niet uitermate veel. Mijn man heeft nog thuis gekeken hoe het met onze andere hond ging maar die lag heerlijk op de bank te slapen zoals we van haar gewend zijn.
Laatst gewijzigd door Nobbygaard op 27 nov 2015 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Lekkere buren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nobbygaard schreef:Ik beschuldig mijn buren inderdaad niet voor het manipuleren van het geblaf. Ik ben mij wel degelijk bewust dat hij te veel blaft als we weg zijn. Ik zeg alleen maar dat door de reactie van de buren de hond wel nog moeilijker stil te krijgen is. Ook ben ik mij er van bewust dat ik hem te snel alleen laat, alleen heb ik geen andere keus wil ik mijn baan behouden. Ik zou ook wel het liefst heel de dag thuis willen zijn om er voor mij dieren te zijn. Maar juist voor mijn dieren zijn wij 2 verdieners waarvan ik dus een baan van 14,5 uur nodig heb. Ik heb ook een aantal keren rustig de buren te woord gestaan maar als ik contineu in twijfel word genomen en word afgeblaft door de buren dan is mijn rustige geduld ook op. Gisteravond probeerde hij zelfs toen wij thuis waren het geblaf uit te lokken door lang en stevig op de bel te drukken en hard te bonken op de deur en raam. Helaas had dit geen effect voor hem. De nieuwe hond blafte niet en bleef bij mijn man op de bank slapen. De oude hond blafte wel en liep naar de tussendeur. Maar toen ik die op pakte was hij ook stil. Had wel spijt dat ik toen de bloemen al besteld had. Vind namelijk nu toch echt wel dat hun de excusses mogen aanbieden. Zeker gezien het feit dat onze dochter van 6 nu bang is geworden voor de buurman. Dit akkefietje heb ik wel door gespeeld naar de wijkagent.
Vanochtend is hij dus naar het asiel voor een paar uurtjes gegaan. Volgens hun heeft hij wel geblaft maar niet uitermate veel. Mijn man heeft nog thuis gekeken hoe het met onze andere hond ging maar die lag heerlijk op de bank te slapen zoals we van haar gewend zijn.
Heeft hij volgens de buren geblaft of volgens het asiel?

Maar ik denk dat ik ook boos zou worden als ze echt gaan uitlokken door op ramen te gaan kloppen en extra lang aanbellen zoals de buurman gisterenavond dus blijkbaar deed.
Wat ik me eigenlijk afvraag is of er niet iets anders speelde bij de buren, en dat het sinds kort het blaffen van een nieuwe hond de druppel was? Ik vind het zo raar dat ze, zo ik het nu lees zo behoorlijk boos zijn in een korte tijd, dat ze direct een wijkagent bellen, bij jullie op de ramen gaan tikken en jou boos benaderen terwijl je al hebt gevraagd voor begrip en dat jullie het probleem proberen op te lossen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nobbygaard schreef:Ik heb ook een aantal keren rustig de buren te woord gestaan maar als ik contineu in twijfel word genomen en word afgeblaft door de buren dan is mijn rustige geduld ook op. Gisteravond probeerde hij zelfs toen wij thuis waren het geblaf uit te lokken door lang en stevig op de bel te drukken en hard te bonken op de deur en raam.
Heb je gevraagd waarom hij dat deed? Dat had ik toch wel willen weten.
Had wel spijt dat ik toen de bloemen al besteld had.
Zorg nou maar dat jou nu en nooit iets te verwijten valt. Hoe vervelend ze ook zijn.
Echt, op de lange termijn win je daar mee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nobbygaard schreef:Ik beschuldig mijn buren inderdaad niet voor het manipuleren van het geblaf. Ik ben mij wel degelijk bewust dat hij te veel blaft als we weg zijn. Ik zeg alleen maar dat door de reactie van de buren de hond wel nog moeilijker stil te krijgen is. Ook ben ik mij er van bewust dat ik hem te snel alleen laat, alleen heb ik geen andere keus wil ik mijn baan behouden. Ik zou ook wel het liefst heel de dag thuis willen zijn om er voor mij dieren te zijn. Maar juist voor mijn dieren zijn wij 2 verdieners waarvan ik dus een baan van 14,5 uur nodig heb. Ik heb ook een aantal keren rustig de buren te woord gestaan maar als ik contineu in twijfel word genomen en word afgeblaft door de buren dan is mijn rustige geduld ook op. Gisteravond probeerde hij zelfs toen wij thuis waren het geblaf uit te lokken door lang en stevig op de bel te drukken en hard te bonken op de deur en raam. Helaas had dit geen effect voor hem. De nieuwe hond blafte niet en bleef bij mijn man op de bank slapen. De oude hond blafte wel en liep naar de tussendeur. Maar toen ik die op pakte was hij ook stil. Had wel spijt dat ik toen de bloemen al besteld had. Vind namelijk nu toch echt wel dat hun de excusses mogen aanbieden. Zeker gezien het feit dat onze dochter van 6 nu bang is geworden voor de buurman. Dit akkefietje heb ik wel door gespeeld naar de wijkagent.
Ja had ook de keus om meteen opvang of oppas te regelen natuurlijk. Maar goed, gelukkig is er nu opvang en gaat dat goed :ok:
Nobbygaard
Actief

Heb ik gevraagd en kreeg alleen als antwoord omdat ik die kuthond in huis heb genomen.
Nobbygaard
Actief

Heeft hij volgens de buren geblaft of volgens het asiel?

Maar ik denk dat ik ook boos zou worden als ze echt gaan uitlokken door op ramen te gaan kloppen en extra lang aanbellen zoals de buurman gisterenavond dus blijkbaar deed.
Wat ik me eigenlijk afvraag is of er niet iets anders speelde bij de buren, en dat het sinds kort het blaffen van een nieuwe hond de druppel was? Ik vind het zo raar dat ze, zo ik het nu lees zo behoorlijk boos zijn in een korte tijd, dat ze direct een wijkagent bellen, bij jullie op de ramen gaan tikken en jou boos benaderen terwijl je al hebt gevraagd voor begrip en dat jullie het probleem proberen op te lossen.

Volgens het asiel, de buren heb ik gelukkig niet gehoord vandaag.
We hebben niet echt een heel goed contact met ze gehad. Alleen gedag zeggen en voor de rest niet. Maar we hebben elkaar ook nooit dwars gezeten en zo ver ik weet is er niet iets voorgevallen waardoor dit de druppel was voor hun. Het is voor ons totaal een raadsel waarom ze zo explosief hierop reageren.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Vervelend, voor beide partijen. Kan me wel voorstellen dat de buren niet blij worden van dat geblaf.
Gelukkig dat er nu eerst eens een noodoplossing gevonden is.

Ik zou wel bij buurman aangeven dat je kind bang wordt van zijn gedrag.
Melden bij de buurtagent wat er gebeurd is is zeker een goeie.

Je woont er toch langer als vandaag alleen, dus ik zou ook proberen met die mensen aan tafel te gaan zitten.

En opnemen met de camera gericht op het raam (wat ik eerder als tip voorbij zag komen) vond ik ook wel een goeie.
Mochten er zich meer dingen voordoen dan heb je bewijsmateriaal dat de buren ook niet helemaal fijn bezig zijn.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Overspannen en zich over alles op gaan winden? Daar kun jij niets mee, maar de reactie van de buren maakt het jullie wel lastig.
Maar dat aanbellen gaat natuurlijk ook nergens over, als jullie gewoon thuis waren en de honden stil waren.

Je weet nu wel dat de hond bij de vorige eigenaresse waaks gedrag vertoonde, ik vul dan maar in dat hij regelmatig aansloeg.

Ik zei het al eerder, maar is er een mogelijkheid om de hond in een andere ruimte te laten dan in de woonkamer op het moment dat jullie weggaan?
Hij krijgt nu zoveel nieuwe indrukken, en de geluiden van het huis en de straat zijn natuurlijk ook allemaal nieuw voor hem, wat kan bijdragen aan het alerte gedrag.
Als de mogelijkheid er is, zou je kunnen checken in het weekend of hij geïnstalleerd met bekende speeltjes/dekens van hem hij in een wat kleinere ruimte (keuken bv.) minder reageert als jullie weggaan.
Het klinkt niet als het meest ideale, maar zelf heb ik dat ook eens gedaan bij een nieuwe wat oudere hond in huis. Die blafte ook de boel bij elkaar en de andere hond die ik ook met moeite had geleerd wat minder blafferig te reageren ging ook weer mee doen :oeps:
Nadat ik er op aangesproken werd, en ook ging navragen bij anderen die minder snel wat zouden zeggen uit zichzelf was ik me er dus van bewust dat het wel degelijk een probleem aan het worden was.
Die hond heb ik toen in een ruimte gezet (logeerkamer) met na de wandeling daar haar eten en drinken. En haar knuffels. Het blaffen werd bijna nihil en ze lag heerlijk te dutten bij thuiskomst.

En als wij thuis waren wel altijd negatief gereageerd op te snel of onnodig aanslaan, maar belangrijk ook op de momenten dat er niet op iets werd gereageerd dit benoemd en beloond.
ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Nobbygaard schreef:Ik heb ook een aantal keren rustig de buren te woord gestaan maar als ik contineu in twijfel word genomen en word afgeblaft door de buren dan is mijn rustige geduld ook op. Gisteravond probeerde hij zelfs toen wij thuis waren het geblaf uit te lokken door lang en stevig op de bel te drukken en hard te bonken op de deur en raam.
Daar zou ik ook heel erg benieuwd naar zijn.
Wat vreemd .............. :denken:
Had wel spijt dat ik toen de bloemen al besteld had.
Zorg nou maar dat jou nu en nooit iets te verwijten valt. Hoe vervelend ze ook zijn.
Echt, op de lange termijn win je daar mee.
:ok:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik vind als je alles eraan doet om je buren tegenmoet te komen dat ze gewoon lekker kunnen opzouten met dat gedrag. Ik was een paar weken geleden op stap, het was heerlijk weer dus had ik Pukie buiten gelaten. Die bleek dus de hele nacht geblaft te hebben, hoorde ik van mijn buuf die dik duizend meter verder op woont. Het mens maakte zich gewoon zorgen. Als ik nu eens een nacht weg ben waarschuw ik even, dan weet ze het en heeft er ook geen probleem mee.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Inderdaad, gewoon zo min mogelijk kans geven om 't verder te laten escaleren. Zou inderdaad ook kijken hoe het gaat in een andere kamer dan de woonkamer, dat scheelt in ieder geval het geklop. :piew: Eigenlijk verwacht ik ook een beetje dat die buren zo gaan klagen over geblaf op een dag dat de hond bij de opvang is, zo zijn zulke mensen ook wel eens. :lol1:
Nobbygaard
Actief

In de nacht is zijn gepiep nu al 2 nachten over. We laten hem bewust beneden met een open bench slapen maar wel de tussendeur dicht. Tot 2 dagen geleden hoorde we hem nog regelmatig piepen maar dat doet hij nu dus al 2 dagen niet meer. Ik blijf goede hoop in hem houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”