Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Pitbulls afgemaakt na aanval op eigenaar

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cindy52 schreef:
Cairo_ schreef:
Johnny Jones schreef: Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn.
indruk maken..
(en het werkt nog bijzonder goed ook...)
Ja hoor !!!! Ik heb hier nu ook een pittbull in de opvang, schat van een hond, maar wel in de goede handen !!
Mensen die zeggen dat hun pitbull een schat van een hond is, daarvan denk ik altijd dat het wachten is op het eerste incident. Mensen die zeggen dat het een etter is voor andere honden maar stiklief voor mensen, daar heb ik meer vertrouwen in.

En on-topic: honden die mensen aanvallen en al helemaal hun eigen baas (niet bijten en dan kappen, maar echt aanvallen en aan stukkies willen scheuren), moeten inderdaad afgemaakt. Heel triest allemaal, maar daar kan je niet verder risico mee gaan lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik geloof echt wel dat er pitbulls en staffords zijn, die bij de juiste mensen terecht zijn gekomen. Alleen komen er veel en veel te veel bij de verkeerde mensen terecht. En daarvan zijn vele andere mensen en veel honden de dupe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nanna schreef:
Tiny schreef:
En, misschien ligt dat wel aan mij, ik heb moeite met het woord afgemaakt, ze worden, net als onze eigen honden, ingeslapen. De uitkomst is hetzelfde maar ik vind afgemaakt zo bruut klinken :ugh:
Ze wilden hun eigen baas ook 'laten gaan'? :mrgreen:
Gedeelde smart :engel: Opgeruimd klink ook niet lekker nee :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

dagmar88 schreef:
Melissa schreef:Weer zo'n verhaal dat alleen maar slachtoffers kent. Niet dat het iets aan dit verhaal veranderd, maar tegenwoordig wordt elke hond met een dikke kop een pitbull genoemd. Vermoedelijke is de hond in deze kwestie zelfs een bordeauxdog. Maar dat verkoopt niet blijkbaar dus zet je in iedere krantenkop PITBULL zo weet iedereen dat het om een levensgevaarlijk moordend monster gaat...... :blauwoog: :hmmm:

Want tja iedere staffordeigenaar heeft dit ras om te patsen hebben natuurlijk allemaal een bijzonder laag IQ
:blah:

Lopen hier ook een hoop kruisingen van rond, staff x bordeaux :piew: Dat zou van mij nou echt verboden mogen worden.

:19: Degenen die zo reageerden vallen toch niet serieus te nemen.
Klopt, dat zou ook gewoon verboden moeten worden. Hier in de buurt lopen ook diverse kruisingen rond van dat kaliber en heb er ook geen goed woord voor over.....
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

laeken schreef:Ik heb wel meer filmpjes gezien op YouTube waarin je ziet dat honden die gehitst worden echt doordraaien. Pitbulls dus. Dus als vriendin lief de honden op hem af gestuurd heeft dan snap ik het wel. Dat is wat die honden doen als er een scheutje ambull of cane corso doorheen zit. Die gaan ervoor als de baas het wil.
Goh, schijnbaar een 'kenner'... :roll:
'Redelijk' bekend in het Cane Corso wereldje durf ik gerust te zeggen dat nog geen 95% van de CC populatie in Nederland bijt, let wel, de stamboom gefokte dan. (Waar iets anders doorheen gekruist zit zou best wel kunnen, dat weet ik verder niet.)
Dat redelijk wat CC's geen doetjes zijn (echter geen 'dodelijke agressie' wel het molosser eigen zeer dominante) naar sexe-genoten dat zal ik niet ontkennen, maar naar mensen heb ik in ruim 15 jaar dat ik bekend ben binnen de CC wereld op een enkele uitzondering na (en dat waren op 1 na allen import) nog nooit meegemaakt.
Ik heb wel vaker negatieve opmerkingen van jou over de CC gelezen, waar zijn die op gebaseerd als ik vragen mag, zo maar van horen zeggen of ken je het ras zo goed ?

Helaas zijn o.a. mijn laatste 3 CC's de afgelopen jaren ook enkele keren slachtoffer geweest van doorgedraaide Staffs, xPit of whatever (gelukkig hebben ze daardoor nooit agressie ontwikkeld naar andere honden), dus ja, voor mij mag de rad in aangepaste vorm voor dit soort gestoorde (in mijn ogen) honden meteen terug komen, ongeacht het ras.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ook heel snugger weer om je honden op te hitsen tegen je partner :ugh: is ook weer niveau, van onder het putdeksel vandaan - aanklagen voor poging tot moord, en vastzetten lijkt me
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:Alsof marginalen en tokkenvolk niet 'het echte werk' ook grandioos weten te verkloten :19:
Ik heb liever een kruising from hell in ervaren handen dan een volbloed pitbull bij zo'n Maaskantjemongool.

Dan een volbloed van welk ras dan ook :wink: die zijn in staat om een poedel te verzieken!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Alsof marginalen en tokkenvolk niet 'het echte werk' ook grandioos weten te verkloten :19:
Ik heb liever een kruising from hell in ervaren handen dan een volbloed pitbull bij zo'n Maaskantjemongool.
:U: Ja, natuurlijk.
Mensen met iets boven het iq van een zeekomkommer beginnen überhaupt niet aan een minder baasgerichte staff of pit kruising van 40-50 kilo met een potentieel verlaagde bijtgrens.
Wat moet je er mee.
Laat staan dat je het in je hoofd haalt zoiets te fokken.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Maar misschien dat het ook zou helpen als fokkers wat duidelijker en eerlijker zouden zijn over het ras. En gewoon, bij puppy kijkers, zouden vertellen dat je voorzichtig moet zijn met soortgenoten etc.

Een vriendin van mij was op zoek naar een staff en ik ben mee geweest pup kijken. 3 fokkers, geen één die er iets over zei. Alle 3 met stamboom en die op show kwamen. Kan natuurlijk ook toeval zijn.

Zie ik bij de huskies ook gebeuren. Heb er nu in mijn buurt weer 2 bij. Van mensen die hem ( ene pup van 10 weken ofzo en ander misschien 6 maanden inmiddels) nu lekker los laten lopen. Toen ik eens een gesprekje heb gevoerd, waren zij beide ook niet op de hoogte gebracht dat deze honden nog wel eens weg kunnen lopen en vaak als zij volwassen zijn niet los kunnen.

En zo nog meer verhalen. Daar beginnen de problemen. Fokkers ( uiteraard zullen er veel het anders doen) die geen goede voorlichting dien. Waardoor de kans op incidenten, impulsief aankopen, ongelukken en het wegdoen van de hond groter worden.

Bedoel heel eerlijk, niet iedereen die een hond neemt leest zich perfect in. Er zijn ook gewoon leken, met hele goede bedoelingen, die een hond aanschaffen. Ik was ook zo toen ik Luna aanschafte. Met de goede bedoeling maar totaal geen ervaring met rescue honden.

Ik denk, dat de meeste zo begonnen zijn. En dus is die voorlichting zo belangrijk, maak die ogen open en kijk of ze dan nog een pup willen aanschaffen. Ongeacht het ras, veel rassen hebben wel "iets".
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Ik denk dat in plaats van " as je maar goed soosjaliseert" vervangt door "uw pup heeft later flink meer kans op het ontwikkelen van hondagressie dan uw doorsnee Golden" dat niet bevorderlijk gaat zijn voor de verkoopcijfers.
erger nog: mensen geloven het niet. ik denk dat iedereen mij wel gelooft als ik zeg dat ik de nieuwe eigenaren van mijn pups echt wel ingelicht heb. er zijn dus echt een aantal mensen afgewezen omdat ze mijn waarschuwingen als praatjes beschouwden.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat in plaats van " as je maar goed soosjaliseert" vervangt door "uw pup heeft later flink meer kans op het ontwikkelen van hondagressie dan uw doorsnee Golden" dat niet bevorderlijk gaat zijn voor de verkoopcijfers.
So be it.. Dan filter je dus veel van de mensen eruit die juist voor dit soort incidenten zorgen.
Bij hussen doen ze dat ook niet, van de hussen die ik ken. Ik vind dat jammer, want de husky is ook een beetje mode hond aan het worden en mijn overbuurvrouw vindt het toch wel vervelend dat 30min per dag lopen niet genoeg blijkt te zijn.

Dan maar minder nestjes fokken omdat je minder verkoopt. Lijkt mij alleen maar een positieve ontwikkeling. Honden zijn er genoeg.
Laatst gewijzigd door Sulluna op 03 dec 2015 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Sulluna
Zeer actief

M@scha schreef:
erger nog: mensen geloven het niet. ik denk dat iedereen mij wel gelooft als ik zeg dat ik de nieuwe eigenaren van mijn pups echt wel ingelicht heb. er zijn dus echt een aantal mensen afgewezen omdat ze mijn waarschuwingen als praatjes beschouwden.
Ik vind het dus heel goed dat je die hebt afgewezen! Dan ben je toch gewoon een liefhebber van het ras. Dan ben je eerlijk en zoek je naar baasjes die verantwoordelijk zijn. Top.. zouden ze allemaal moeten doen.
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Ik schat dat de grootste ellende afkomt van de op marktplaats aangeschafte goeiekope 'rasechte rednose' die bij nadere beschouwing toch een kruising ambull/pitbull/mechelse herder blijkt te zijn.
Die bij zo'n tokkenbende terecht komt waar veel gekrijst wordt ipv gepraat. En waar de hond als intimidatiemormel moet functioneren ipv leuke huisvriend.
En niet van de goed gefokte (dure) staffords.
eens. en omdat bovenstaande de hondenwereld domineren hebben wij toen besloten dat lotje geen 2de nest kreeg.

wij hebben trouwens onder de adviesprijs gevraagd. simpelweg omdat 700 voor een hond meer dan genoeg is
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:
wij hebben trouwens onder de adviesprijs gevraagd. simpelweg omdat 700 voor een hond meer dan genoeg is
Ik heb trouwens op FB onlangs mogen vernemen dat Dwergkeesjes voor 2500 tot 3000 euro over de toonbank gaan. Dat wordt dus iig nooit een tokkenvolkhond :LOL:
die wil je toch sowieso niet? ontplofte kutkeffertjes :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hmmmm, dus ik moet 2 dwergkeesteefjes gaan kopen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Hmmmm, dus ik moet 2 dwergkeesteefjes gaan kopen?

én 1 reu slimmerik :cool2:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ja precies. Een wat oudere uitgeshowde reu die nooit gedekt heeft met stamboom. Dan kan die binnen wonen met Bas en dan kunnen de fokteefjes in de kennel en de garage. En daarna is het een kwestie van elke dag de teefjes met de reu laten spelen in de tuin en dan loop ik vanzelf binnen. :engel: :cheer: En natuurlijk van elk nest een teefje aanhouden en de oudere teefjes verkopen na 3-4 nestjes. Gecastreerd uiteraard. :pffff: Dan mogen ze met pensioen.... :E:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Ja precies. Een wat oudere uitgeshowde reu die nooit gedekt heeft met stamboom. Dan kan die binnen wonen met Bas en dan kunnen de fokteefjes in de kennel en de garage. En daarna is het een kwestie van elke dag de teefjes met de reu laten spelen in de tuin en dan loop ik vanzelf binnen. :engel: :cheer: En natuurlijk van elk nest een teefje aanhouden en de oudere teefjes verkopen na 3-4 nestjes. Gecastreerd uiteraard. :pffff: Dan mogen ze met pensioen.... :E:
oh wat zullen de buren van jou gaan houden! :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

M@scha schreef:
laeken schreef:Ja precies. Een wat oudere uitgeshowde reu die nooit gedekt heeft met stamboom. Dan kan die binnen wonen met Bas en dan kunnen de fokteefjes in de kennel en de garage. En daarna is het een kwestie van elke dag de teefjes met de reu laten spelen in de tuin en dan loop ik vanzelf binnen. :engel: :cheer: En natuurlijk van elk nest een teefje aanhouden en de oudere teefjes verkopen na 3-4 nestjes. Gecastreerd uiteraard. :pffff: Dan mogen ze met pensioen.... :E:
oh wat zullen de buren van jou gaan houden! :LOL:
Oh, dat komt goed hoor. Ik heb nu 3 hanen. Die wil ik dan wel weg doen. En de buren hebben zelf 4 keffertjes. :pffff:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Werpkist? Die kleine vosjes werpen makkelijk in een mandje hoor. En daar hangen we dan een warmtelampje boven van 4,95 voor kuikens die ik nog heb liggen. De moedertjes mogen ook best in de logeerkamer of in een konijnenrennetje in de woonkamer.

Ik vind die dwergkeesjes stiekem nog best wel leuk ook. :schrik: En het zijn gezonde hondjes zover ik weet. Die ook geen keizersnede nodig hebben normaal gesproken. Dus als de nood aan de man is sta ik er best voor open. :engel:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef: Ik vind die dwergkeesjes stiekem nog best wel leuk ook. :schrik: En het zijn gezonde hondjes zover ik weet. Die ook geen keizersnede nodig hebben normaal gesproken. Dus als de nood aan de man is sta ik er best voor open. :engel:
Ik bestel bij deze alvast 1 pup! Ik vind ze zoooooo leuk :cheer:
Perry en Noah

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sulluna schreef:Maar misschien dat het ook zou helpen als fokkers wat duidelijker en eerlijker zouden zijn over het ras. .
Wat geven die daar nou om? Zij fokken om geld te verdienen en zolang zij hun centen maar binnen krijgen vinden ze het best. Altijd sukkels te vinden die nergens naar kijken en gewoon dom een pup kopen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hanneke2 schreef:
Cindy52 schreef:
Cairo_ schreef:
Johnny Jones schreef: Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat mensen aantrekt in hondenrassen die ooit puur voor gevechten gefokt zijn.
indruk maken..
(en het werkt nog bijzonder goed ook...)
Ja hoor !!!! Ik heb hier nu ook een pittbull in de opvang, schat van een hond, maar wel in de goede handen !!
Mensen die zeggen dat hun pitbull een schat van een hond is, daarvan denk ik altijd dat het wachten is op het eerste incident. Mensen die zeggen dat het een etter is voor andere honden maar stiklief voor mensen, daar heb ik meer vertrouwen in.

En on-topic: honden die mensen aanvallen en al helemaal hun eigen baas (niet bijten en dan kappen, maar echt aanvallen en aan stukkies willen scheuren), moeten inderdaad afgemaakt. Heel triest allemaal, maar daar kan je niet verder risico mee gaan lopen.
Ja ik zeg dat het een schat van een hond is, gaat prima met mijn teefje, heeft al een huisje waar hij over een paar weken naar toe mag. Bij verantwoordelijke mensen die weten dat het schatje zeer beslist niet van andere reuen houd en alleen maar van grote teven. Die mensen hebben tig jaar ervaring en altijd een pittbull gehad. Dus ja ik noem het een schatje, dat is hij voor mij en voor mijn teef. Ik heb niet geschreven dat hij dat is voor de rest van de wereld ! Verder heb ik een ppl licentie, verplicht in Spanje en komt hij alleen gemuilkorft van het terrein af !
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

staat vanmorgen in het AD een interview met de eigenaar:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ooit.dhtml
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

irmaLeo schreef:staat vanmorgen in het AD een interview met de eigenaar:
Zo die hebben ze aardig te pakken gehad. :80: :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

irmaLeo schreef:staat vanmorgen in het AD een interview met de eigenaar:
Zo die hebben ze aardig te pakken gehad. :80: :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Pure horror dat verhaal van die eigenaar, moet je toch niet aan denken...
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Tjonge :ugh:
Sulluna
Zeer actief

Verschrikkelijk zeg.. Ben je gewoon je arm kwijt vanwege je eigen honden.. Pff de horror
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

En weer zo'n gevalletje van "doet ie anders nooit"
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”