Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herdershond doodgestoken in uitlaatgebied De Put, Wagenberg

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Herdershond doodgestoken in uitlaatgebied De Put, Wagenb

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ranetje schreef:
mercedes2803 schreef:
ranetje schreef: Klopt.
En nu niet, voor zover ik weet?
Niet van de bazen van de herder en niet van de bazen van het witte hondje............
Misschien is dat op zich al bijzonder en weten we dus lang niet alles?
Mwah,, hoewel social media niet meer weg te denken is in de maatschappij zijn er LEGIO mensen die niet aan facebook en dergelijke doen.
Het gaat hier om een man van 50-55 wiens hond doodgestoken is... misschien heeft hij wel helemaal geen facebook en zijn vrouw ook niet.
Misschien ja juist.

We weten lang niet alles zoals ik al schreef.
Ik denk dat we meer niet dan wel weten idd
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Zover ik het begrijp stond die herder bekend als hond agressief , en altijd losliep.
En hij viel het witte hondje aan.
Blijkbaar had de eigenaar van het witte hondje een zakmes of iets dergelijks op zat, en stak de herder in zijn nek.
Want tja, als de eigenaar van 150 meter verderop roept , stuur hem maar weg, terwijl je hond aangevallen word...
Ik kan erin komen dat die herder neergestoken is in een paniekaanval, want het is niet niks.

Maar die eigenaar van de herder is net zo goed verantwoordelijk, had hij ook zo zielig gedaan als zijn herder dat witte hondje had doodgebeten?

Hoe dan ook, ik keur honden neersteken af, maar ik kan het wel begrijpen waarom het gebeurde.

Gewoon een gevalletje van de verkeerde tegenkomen, die liever jouw aanvallende hond neersteekt, dan zijn eigen hond laat doodbijten.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Over social media gesproken, bij mij komt dit bericht voorbij op facebook.
https://www.politie.nl/nieuws/2016/febr ... dstak.html
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kaiou schreef:Over social media gesproken, bij mij komt dit bericht voorbij op facebook.
Wat? Eerst is het onbekend of het 2 mannen, 2 vrouwen of een stel was, en nu komt er zó'n gedetailleerde beschrijving bij?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zo iets had ik ook gehoord ja en dat hij zei als me hond vervelend is stuur hem maar weg, of dat klopt weet ik natuurlijk niet.
Maar dan kan ik me best voorstellen dat iemand boos word, maar dan handel je uit reflex en neem je niet op je gemak een hond apart om dood te maken
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marco88 schreef:Zover ik het begrijp stond die herder bekend als hond agressief , en altijd losliep.
Blijkbaar had de eigenaar van het witte hondje een zakmes of iets dergelijks op zat, en stak de herder in zijn nek.
Want tja, als de eigenaar van 150 meter verderop roept , stuur hem maar weg, terwijl je hond aangevallen word...
Ik kan erin komen dat die herder neergestoken is in een paniekaanval, want het is niet niks.

Maar die eigenaar van de herder is net zo goed verantwoordelijk, had hij ook zo zielig gedaan als zijn herder dat witte hondje had doodgebeten?

Hoe dan ook, ik keur honden neersteken af, maar ik kan het wel begrijpen waarom het gebeurde.

Gewoon een gevalletje van de verkeerde tegenkomen, die liever jouw aanvallende hond neersteekt, dan zijn eigen hond laat doodbijten.
En waar heb jij deze informatie vandaan, heb je een bron?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

LongFields schreef:
Marco88 schreef:Zover ik het begrijp stond die herder bekend als hond agressief , en altijd losliep.

En waar heb jij deze informatie vandaan, heb je een bron?
Inderdaad, stond nergens dat de herder als agressief bekend stond, en ook niet dat hij het witte hondje aanviel. Alleen dat hij er naar toe ging. Van alle berichten hier over stond er in een krantenbericht dat hij het witte hondje aanviel.
Bij Hart voor Nederland werd er helemaal niet gezegd dat hij het witte hondje aanviel. Alleen dat hij naar het hondje toeliep.

Als ik elke hond die op mijn honden afkom moet doodsteken heb ik veel te doen.

En honderdvijftig meter verder is nogal wat. Dat overschreeuw je niet zo snel.

En een paniekaanval leek het me ook niet, anders die je dat ter plaatse en sleep je hem niet nog een paar meter verder weg voordat je steekt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Lemuria schreef:
Kaiou schreef:Over social media gesproken, bij mij komt dit bericht voorbij op facebook.
Wat? Eerst is het onbekend of het 2 mannen, 2 vrouwen of een stel was, en nu komt er zó'n gedetailleerde beschrijving bij?
Het is een drukbezocht gebied, dus misschien dat mensen naar aanleiding van de eerste berichten zich realiseren dat ze die mensen hebben zien lopen?
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Volgens mij had ik het van sbs6 maar ik weet niet zeker meer
Afbeelding
Lemuria

Caat* schreef: Het is een drukbezocht gebied, dus misschien dat mensen naar aanleiding van de eerste berichten zich realiseren dat ze die mensen hebben zien lopen?
Kun jij van iedereen die je onderweg tegenkomt, zo'n beschrijving geven? Verder dan "1 Van die 2 had een roze jas aan." zou ik niet komen ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aangezien ze het hele voorval beschreven hebben gekregen van de man van de herder vraag ik me af wat de werkelijkheid is. Hoe ver ben je weg als je niks kan doen? Hoe weet je dan wat je hond deed? Volgens mij staat er ook ergens dat een dierenarts OOK denkt dat de hond gestoken is. Heeft de eigenaar dat wel gezien? Als je niet op je hond let kan er wel meer gebeuren. Volgens mij is het hele verhaal zo vaag als een deur. Ben wel benieuwd wat de baasjes van dat witte hondje voor verhaal hebben. Misschien was dit de zoveelste keer. Is hun hondje wel gepakt? Vaker? Geen reden om een mes te trekken maar deze eenzijdige kant van het verhaal is ook zo vaag als wat.
Afbeelding
Lemuria

Dat is al gepost ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Aangezien ze het hele voorval beschreven hebben gekregen van de man van de herder vraag ik me af wat de werkelijkheid is. Hoe ver ben je weg als je niks kan doen? Hoe weet je dan wat je hond deed? Volgens mij staat er ook ergens dat een dierenarts OOK denkt dat de hond gestoken is. Heeft de eigenaar dat wel gezien? Als je niet op je hond let kan er wel meer gebeuren. Volgens mij is het hele verhaal zo vaag als een deur. Ben wel benieuwd wat de baasjes van dat witte hondje voor verhaal hebben. Misschien was dit de zoveelste keer. Is hun hondje wel gepakt? Vaker? Geen reden om een mes te trekken maar deze eenzijdige kant van het verhaal is ook zo vaag als wat.
Ze kunnen zich natuurlijk gewoon melden en hun verhaal doen. T is maar een klein durp dus t verbaast me niks dat t inmiddels door getuigen aangevuld is die beschrijving.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Mickie schreef:
(POLITIE – GEZOCHT) Wie kent onbekende die hond doodstak aan de Wagenbergse Put in Wagenberg?

WAGENBERG – Naar aanleiding van de mediaberichten over de doodgestoken hond, kreeg de politie diverse reacties. Mede daardoor is er nu een duidelijker signalement bekend van de verdachten. Dit helpt de politie bij de opsporing van het stel.

Op zondagmiddag 31 januari 2016 werd een Mechelse herder doodgestoken. Dat gebeurde bij de Wagenbergse Put tijdens het uitlaten. (zie gerelateerd bericht).

Signalement man
Blanke man van circa 30 / 35 jaar oud. Hij had een slank gelaat, blauwe ogen en gemillimeterd haar (bijna kaal). Verder had hij een piercing in zijn rechter wenkbrauw. De man droeg een grijs geblokt gewatteerd jack met daarop een capuchon.

Signalement vrouw
Blanke vrouw van circa 30 / 35 jaar oud. Ze had een normaal postuur en donker halflang haar (volle bos). Ze droeg een opvallend rode/roze jas.

Omschrijving hondje
Van het witte hondje is bekend dat het om een zogenaamde Engels Bull ging. Vermoedelijk was het beestje circa acht of negen maanden oud. De hond werd aangeroepen met de naam “Angel”. Verder is bekend dat het stel zich vermoedelijke verplaatste in een grijze auto (merk en type onbekend).

Informatie
De politie doet een dringend beroep aan de nog onbekende dader om zich te melden. Daarnaast vraagt de politie het publiek om hulp. Kent u de verdachten of denkt u het stel te herkennen aan bovenstaand signalement? Neemt u dan contact op met de politie via 0900-8844. U kunt ook anoniem uw informatie doorgeven. Doe dat via de website Meld Misdaad Anoniem of bel 0800-7000.

Bron: Politie.nl
http://112-brabantnieuws.nl/2016/02/02/ ... wagenberg/

ik snap dan weer niet waarom er een foto bij wordt geplaatst van een duitse herder :19:

ik hoop dat er duidelijk heid komt. ook voor andere hondenbezitters zal het mogelijk kunnen helpen om hun hond dit te besparen door alert te zijn op witte hondjes en hun eigenaren en zo een hoop leed te voorkomen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fenneke schreef:
Mickie schreef:
(POLITIE – GEZOCHT) Wie kent onbekende die hond doodstak aan de Wagenbergse Put in Wagenberg?

WAGENBERG – Naar aanleiding van de mediaberichten over de doodgestoken hond, kreeg de politie diverse reacties. Mede daardoor is er nu een duidelijker signalement bekend van de verdachten. Dit helpt de politie bij de opsporing van het stel.

Op zondagmiddag 31 januari 2016 werd een Mechelse herder doodgestoken. Dat gebeurde bij de Wagenbergse Put tijdens het uitlaten. (zie gerelateerd bericht).

Signalement man
Blanke man van circa 30 / 35 jaar oud. Hij had een slank gelaat, blauwe ogen en gemillimeterd haar (bijna kaal). Verder had hij een piercing in zijn rechter wenkbrauw. De man droeg een grijs geblokt gewatteerd jack met daarop een capuchon.

Signalement vrouw
Blanke vrouw van circa 30 / 35 jaar oud. Ze had een normaal postuur en donker halflang haar (volle bos). Ze droeg een opvallend rode/roze jas.

Omschrijving hondje
Van het witte hondje is bekend dat het om een zogenaamde Engels Bull ging. Vermoedelijk was het beestje circa acht of negen maanden oud. De hond werd aangeroepen met de naam “Angel”. Verder is bekend dat het stel zich vermoedelijke verplaatste in een grijze auto (merk en type onbekend).

Informatie
De politie doet een dringend beroep aan de nog onbekende dader om zich te melden. Daarnaast vraagt de politie het publiek om hulp. Kent u de verdachten of denkt u het stel te herkennen aan bovenstaand signalement? Neemt u dan contact op met de politie via 0900-8844. U kunt ook anoniem uw informatie doorgeven. Doe dat via de website Meld Misdaad Anoniem of bel 0800-7000.

Bron: Politie.nl
http://112-brabantnieuws.nl/2016/02/02/ ... wagenberg/

ik snap dan weer niet waarom er een foto bij wordt geplaatst van een duitse herder :19:

ik hoop dat er duidelijk heid komt. ook voor andere hondenbezitters zal het mogelijk kunnen helpen om hun hond dit te besparen door alert te zijn op witte hondjes en hun eigenaren en zo een hoop leed te voorkomen
Ach zolang mijn mechelaar op de homepage van een vdh kringgroep prijkt alszijnde een duitser sta ik nergens meer van te kijken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Engelse bulldog van 9 maanden noem ik niet echt een hondje.
Hoe dan ook, feit dat de personen zich niet bekend maken zegt denk ik wel heel veel...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Wat er daar verder nog aan dierenellende staat, je verstand staat er toch bij stil wat sommige mensen beweegt, vreselijk.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

En nog wordt er met geen woord gerept over "het witte hondJE" dat een Engelse Bull bleek te zijn en waarvan verre van duidelijk is of die door de Mechelaar is aangevallen, al dan niet met letsel tot gevolg.
Zelfverdediging vind ik een raar verweer, waartegen heeft hij zichzelf moeten verdedigen dan, was hij gebeten of werd hij aangevallen door de Mechelaar?
Nee, het verhaal wordt er niet minder vaag op vind ik.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nu was het ineens zelfverdediging?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als het witte hondje geen letsel van bijtwonden heeft opgelopen komt deze man beslist niet weg met zelfverdediging.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:Als het witte hondje geen letsel van bijtwonden heeft opgelopen komt deze man beslist niet weg met zelfverdediging.

Hoe vaak gaat het nu nog "het witte hondje" genoemd worden?
Geeft wel even een ander beeld dan een engelse bulldog puber.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Nanna schreef:
Wolfsblut schreef:Als het witte hondje geen letsel van bijtwonden heeft opgelopen komt deze man beslist niet weg met zelfverdediging.
Het witte hondje is een Bulldog. Van een meneer met piercings, gemillimeterd haar en een gewatteerd jack met capuchon. En een vriendin met een roze jas :mrgreen:
Ik liet er mijn herder alvast niet naar toe lopen.

hahahahahahahaha :LOL: :LOL: :LOL:

inderdaad, het beeld van het schattige witte swiffertje is in 1 x weg
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nanna schreef:
Het witte hondje is een Bulldog. Van een meneer met piercings, gemillimeterd haar en een gewatteerd jack met capuchon. En een vriendin met een roze jas :mrgreen:
Ik liet er mijn herder alvast niet naar toe lopen.
Ik heb beeld :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach, ik heb een roze jas :eek:
én een bos haar :eek:
en verdomd,
ik heb ook een herder :eek:
wat nu dan :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

renee-uk schreef:ach, ik heb een roze jas :eek:
en verdomd,
mmmm :scratch: .... misschien beginnen met je jas een andere kleur te geven :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mosquito1980 schreef:
renee-uk schreef:ach, ik heb een roze jas :eek:
en verdomd,
mmmm :scratch: .... misschien beginnen met je jas een andere kleur te geven :F:
ik denk er niet over :neenee:
ik heb ook een rode jas trouwens :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Naar wat ik begrijp zitten die mensen nu vast. Ze zeggen dat de herder hun hond dood wilde bijten. Verder komt het hele verhaal van het witte hondje toch van de eigenaar van de herder die ver weg was? En als het witte hondje nu een jonge bulldog blijkt te zijn en zijn baas tattoo gek is, wat doet dat aan het verhaal af? ALS de mechelaar op grote afstand van zijn baas een bulldog begint aan te vallen is dat dan ineens akkoord omdat het een bulldog is met een baas met een trainingspak?

Want stel nu dat die mechelaar werkelijk op hun hond afstoof? Hij werkelijk in de wilde weg ging bijten en de eigenaar ergens in de verte roept dat ze hem maar weg moeten sturen? En stel nu dat dat de 5e keer is? En meneer een kort lontje heeft? Dan speelt de eigenaar van de mechelaar toch ook met het leven van zijn hond?

Steken is belachelijk. Maar steken als je bulldog van links naar rechts geschud wordt om dan vervolgens per ongeluk de hond dood te steken...
Ik trap een hond die Bas grijpen gaat ook fiks hoor. Kan best dat die hond heel per ongeluk gewond raakt dan. Dat wil ik niet maar ik ga wel voor mijn hond. Misschien was het wel veel erger dan wij denken.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

laeken schreef:Naar wat ik begrijp zitten die mensen nu vast. Ze zeggen dat de herder hun hond dood wilde bijten. Verder komt het hele verhaal van het witte hondje toch van de eigenaar van de herder die ver weg was? En als het witte hondje nu een jonge bulldog blijkt te zijn en zijn baas tattoo gek is, wat doet dat aan het verhaal af? ALS de mechelaar op grote afstand van zijn baas een bulldog begint aan te vallen is dat dan ineens akkoord omdat het een bulldog is met een baas met een trainingspak?

Want stel nu dat die mechelaar werkelijk op hun hond afstoof? Hij werkelijk in de wilde weg ging bijten en de eigenaar ergens in de verte roept dat ze hem maar weg moeten sturen? En stel nu dat dat de 5e keer is? En meneer een kort lontje heeft? Dan speelt de eigenaar van de mechelaar toch ook met het leven van zijn hond?

Steken is belachelijk. Maar steken als je bulldog van links naar rechts geschud wordt om dan vervolgens per ongeluk de hond dood te steken...
Ik trap een hond die Bas grijpen gaat ook fiks hoor. Kan best dat die hond heel per ongeluk gewond raakt dan. Dat wil ik niet maar ik ga wel voor mijn hond. Misschien was het wel veel erger dan wij denken.
Als dat allemaal zo was stond Facebook er wel mee vol denk ik, maar aangezien dat niet zo is en het ineens zelfverdediging is geworden vind ik het een raar verhaal.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

marian* schreef:
laeken schreef:Naar wat ik begrijp zitten die mensen nu vast. Ze zeggen dat de herder hun hond dood wilde bijten. Verder komt het hele verhaal van het witte hondje toch van de eigenaar van de herder die ver weg was? En als het witte hondje nu een jonge bulldog blijkt te zijn en zijn baas tattoo gek is, wat doet dat aan het verhaal af? ALS de mechelaar op grote afstand van zijn baas een bulldog begint aan te vallen is dat dan ineens akkoord omdat het een bulldog is met een baas met een trainingspak?

Als dat allemaal zo was stond Facebook er wel mee vol denk ik, maar aangezien dat niet zo is en het ineens zelfverdediging is geworden vind ik het een raar verhaal.
Oh god FB word wel heel belangrijk gemaakt zeg.De koran van de nieuwe gelovige. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”