Moderator: moderatorteam
Tineke schreef:Heb ook meerdere forumwandelingen gelopen of opgelopen met forumleden.
Ga zelfs met honden op vakantie met een ander forumlid, waaghals die ik ben
malinois schreef:Nou ik zou niet weten waarom ik niet ergens heen zou gaan hoor. Met Boy meegeweest naar de oudejaarswandeling die in love was... en Xena naar een doedag waarin ze t kussentje van Twinkel probeerde te jatten
Kruimel53 schreef:
Mijn honden tetteren doodgemoedereerd op elke andere hond af in losloopgebieden en dat gaat 99 van de 100 keer prima. De 100ste keer zien ze zelf wel dat het geen goed plan is en nemen een ommetje.
de meeste honden zijn inderdaad slim genoeg. vaak zat meegemaakt bij sam. komt er een hond aan "hóóóói!! wil je spééélenNanna schreef:Dat doen de mijnen ook. En vindt een andere hond het geen goed idee dan komen die van mij met ingezogen wangen weer terug. "mamma, zág je dat? Die hond is boos" Nooit zullen ze doorzetten of op een hond duiken die aan de riem zit omdat ie ziek of wrakkig is. Het zit mij wel gescheten hoor. Als iemand écht staat te wuiven met een aangelijnde hond roep ik ze uiteraard wel bij me maar dat heeft met vijf honden meestal zo veel voeten in aarde dat ik het liever vermijdKruimel53 schreef: Mijn honden tetteren doodgemoedereerd op elke andere hond af in losloopgebieden en dat gaat 99 van de 100 keer prima. De 100ste keer zien ze zelf wel dat het geen goed plan is en nemen een ommetje.
Helemaaaal niet. Had Charlie ook een handje van toen ze jong was, en nog even extra met stokken/halve bomen.Kruimel53 schreef: Haha, dat had ik dus volledig verdrongen![]()
zó normaal vind ik dat soort zaken. Brimi heeft daar ook een pootje van, 'o, stond jíj daar? Had ik hélemaal niet in de gaten!'
Hier net zo. Als Amy of Amoz in losloopgebied naar een andere loslopende hond toe rent - bij aangelijnde honden lijn ik ze zelf ook aan - zorgt dat nooit voor problemen (als ze tenminste niet samen zijn, daarom laat ik ze ook niet samen los bij onbekende honden). En mocht het wel een keer gebeuren dat ze dan weggesnauwd worden, prima, daar hoor je mij dan ook niet over. Ik weet dat niet alle honden daarop zitten te wachten en tot nu toe hebben ze dat zelf gelukkig ook vrij goed door, dus tot nu toe is wegsnauwen niet eens nodig geweest.Tara schreef:Het is ook een beetje lezen van de honden. Ik heb totaal geen probleem met honden die even komen buurten, en mijn honden eigenlijk ook niet. Maar het ligt heel erg aan de manier waarop. Lomp en opdringerig gedrag wordt gewoon niet gewaardeerd, en als zulke honden dan ook nog eens ziende blind zijn voor alle signalen die mijn honden uitzenden... Ja, dán worden ze wel een keer nijdig ja.
Als er op een normale en beleefde manier kennisgemaakt kan worden, dan is het eigenlijk altijd goed.
Tara schreef:Het is ook een beetje lezen van de honden. Ik heb totaal geen probleem met honden die even komen buurten, en mijn honden eigenlijk ook niet. Maar het ligt heel erg aan de manier waarop. Lomp en opdringerig gedrag wordt gewoon niet gewaardeerd, en als zulke honden dan ook nog eens ziende blind zijn voor alle signalen die mijn honden uitzenden... Ja, dán worden ze wel een keer nijdig ja.
Als er op een normale en beleefde manier kennisgemaakt kan worden, dan is het eigenlijk altijd goed.
Ach, en zelfs een beetje snauwen is niet zo'n probleem. Weet je nog dat Mila het rambam kreeg van hieperdepieper Abby? En het eens een kwartiertje aankeek om haar toen met een flinke snauw duidelijk te maken dat ze rústig moest wandelen en niet zo stom moest doen?DeDiana schreef:Hier net zo. Als Amy of Amoz in losloopgebied naar een andere loslopende hond toe rent - bij aangelijnde honden lijn ik ze zelf ook aan - zorgt dat nooit voor problemen (als ze tenminste niet samen zijn, daarom laat ik ze ook niet samen los bij onbekende honden). En mocht het wel een keer gebeuren dat ze dan weggesnauwd worden, prima, daar hoor je mij dan ook niet over. Ik weet dat niet alle honden daarop zitten te wachten en tot nu toe hebben ze dat zelf gelukkig ook vrij goed door, dus tot nu toe is wegsnauwen niet eens nodig geweest.Tara schreef:Het is ook een beetje lezen van de honden. Ik heb totaal geen probleem met honden die even komen buurten, en mijn honden eigenlijk ook niet. Maar het ligt heel erg aan de manier waarop. Lomp en opdringerig gedrag wordt gewoon niet gewaardeerd, en als zulke honden dan ook nog eens ziende blind zijn voor alle signalen die mijn honden uitzenden... Ja, dán worden ze wel een keer nijdig ja.
Ja, inderdaad, nu je het zegt! Nee, ik vind dat ook geen probleem, gewoon een duidelijke snauw. Zeker niet met honden die bekend zijn en het ook gewoon kunnen hebben. Zoals ik eerder al aangaf, houd ik Mila om die reden wel weg bij pups, want dat vind ik voor pups geen leuke ervaring.lieke schreef:Ach, en zelfs een beetje snauwen is niet zo'n probleem. Weet je nog dat Mila het rambam kreeg van hieperdepieper Abby? En het eens een kwartiertje aankeek om haar toen met een flinke snauw duidelijk te maken dat ze rústig moest wandelen en niet zo stom moest doen?DeDiana schreef:Hier net zo. Als Amy of Amoz in losloopgebied naar een andere loslopende hond toe rent - bij aangelijnde honden lijn ik ze zelf ook aan - zorgt dat nooit voor problemen (als ze tenminste niet samen zijn, daarom laat ik ze ook niet samen los bij onbekende honden). En mocht het wel een keer gebeuren dat ze dan weggesnauwd worden, prima, daar hoor je mij dan ook niet over. Ik weet dat niet alle honden daarop zitten te wachten en tot nu toe hebben ze dat zelf gelukkig ook vrij goed door, dus tot nu toe is wegsnauwen niet eens nodig geweest.Tara schreef:Het is ook een beetje lezen van de honden. Ik heb totaal geen probleem met honden die even komen buurten, en mijn honden eigenlijk ook niet. Maar het ligt heel erg aan de manier waarop. Lomp en opdringerig gedrag wordt gewoon niet gewaardeerd, en als zulke honden dan ook nog eens ziende blind zijn voor alle signalen die mijn honden uitzenden... Ja, dán worden ze wel een keer nijdig ja.
Die arme Abby wist niet wat haar overkwam want ze was gewoon aan het rondhollen en kéék niet eens naar Mila.![]()
Nou, ik vind dat wel prima hoor. Er gebeurde verder niks en Abby pikt zulks ook gewoon. 't Zou natuurlijk wat anders zijn als zij ook zo'n kort lontje heeft en als je dan weet dat er geknokt gaat worden. Dan moet je vermijden dat dergelijke honden lijfelijk contact kunnen hebben. Maar het was gewoon gelijk duidelijk en Abby wist dat ze bij Mila uit de buurt moest blijven. Tenminste als ze als een debiel wilde blijven rondhuppelen.
Maar ook dat is geen ramp, honden kunnen net als mensen een persoonlijkheidsconflict hebben en als er niet gelijk tot in het gaatje wordt gevochten, dan is dat helemaal niet erg. 't Is wel erg als je met een hond met dergelijke agressieve trekjes naar alle honden toe gezellig in een losloopgebied gaat wandelen.
Eens. Ik bedoel meer dat ik op wil letten dat hij niet onnodig gaat grommen. Deze twee keer was het helemaal terecht, dus daar heeft hij ook geen waarschuwing voor gekregen. Hij weet over het algemeen erg goed bij welke honden hij wat kan maken. Maar ik wil niet dat hij bij een normaal begroetende hond ook gaat grommen, gewoon omdat hij dat gewend is geraakt. Dus ik hou het even in de gatenNanna schreef:Dat vind ik voor een reu anders vrij normaal gedrag hoor. Je hoeft je ook niet te laten koeioneren, toch?Fotogravinnetje schreef:.. dat Elco direct met grommen reageert op een aanstormende intacte reu
Voorlopig in ieder geval wel. Maar ik merk het graag in een vroeg stadium op als het anders zou wordenNanna schreef:Ik denk dat hij dat beter kan beoordelen dan jijFotogravinnetje schreef:Ik bedoel meer dat ik op wil letten dat hij niet onnodig gaat grommen. Deze twee keer was het helemaal terecht, dus daar heeft hij ook geen waarschuwing voor gekregen. Hij weet over het algemeen erg goed bij welke honden hij wat kan maken. Maar ik wil niet dat hij bij een normaal begroetende hond ook gaat grommen, gewoon omdat hij dat gewend is geraakt. Dus ik hou het even in de gaten
Ik dan ook. Bij mij geldt precies hetzelfde namelijk. Mojo is lekker sociaal en brengt zichzelf of anderen niet in problemen, maar onze reactieve en soms onvoorspelbare Tapas is een heel ander verhaal. Die houd ik qua regels veel korter. Van haar eis ik dat ze luistert, en anders blijft ze aan de lijn of flex. Bij Mojo zie ik nog wel eens wat door de vingers vanwege zijn relaxte aard.Ri@ schreef:Bij mezelf merk ik, dat misschien heel asociaal, m'n mores wat betreft het gedrag van de honden onderhevig is aan wat voor soort hond ik heb![]()
Bij Buck was het regelrechte noodzaak om de touwtjes strak te houden. Die heb ik dus echt heel goed onder controle. Balou en Dino ook omdat die makkelijk mee gaan doen.
Maar bijvoorbeeld Shira is zo'n poepie. Ik roep haar veel minder vaak terug. Ze mag naar andere honden met haar blije guppengedartel. ook omdat ze zo weg is na een snauw.
Als mijzelf zoiets zou overkomen met Buck dan had ik dodelijke blikken om me heen geworpen naar de overtreder![]()
DFus ik ben heel hypocriet.
Ik heb dat wel eens gedaanLemuria schreef:Ik vind dat eigenlijk best leuk, dat filmpjes maken. Kunnen we niet een topic openen waar iedereen (een gedeelte van) zijn/haar wandeling filmt, inclusief ontmoetingen met andere honden?
Manuma schreef:Ik heb dat wel eens gedaanLemuria schreef:Ik vind dat eigenlijk best leuk, dat filmpjes maken. Kunnen we niet een topic openen waar iedereen (een gedeelte van) zijn/haar wandeling filmt, inclusief ontmoetingen met andere honden?![]()
Ik wil het wel doen hoorMijn patsreu, Cody de mepper en Uma de vluchter. En het is leuk te zien hoe dat bij anderen gaat, kunnen we vast wat van opsteken
We zijn weer even verderSulluna schreef:Manuma schreef:Ik heb dat wel eens gedaanLemuria schreef:Ik vind dat eigenlijk best leuk, dat filmpjes maken. Kunnen we niet een topic openen waar iedereen (een gedeelte van) zijn/haar wandeling filmt, inclusief ontmoetingen met andere honden?![]()
Ik wil het wel doen hoorMijn patsreu, Cody de mepper en Uma de vluchter. En het is leuk te zien hoe dat bij anderen gaat, kunnen we vast wat van opsteken
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet weer
![]()
![]()
Manuma schreef: We zijn weer even verderManu is nog steeds een patsreu maar de jouwe zijn ontzettend braaf en niemand tot last dus jij kan een puntje maken
Ik herinner me het topic nog jaManuma schreef:We zijn weer even verderSulluna schreef:Manuma schreef:Ik heb dat wel eens gedaanLemuria schreef:Ik vind dat eigenlijk best leuk, dat filmpjes maken. Kunnen we niet een topic openen waar iedereen (een gedeelte van) zijn/haar wandeling filmt, inclusief ontmoetingen met andere honden?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet weer
![]()
![]()
Manu is nog steeds een patsreu maar de jouwe zijn ontzettend braaf en niemand tot last dus jij kan een puntje maken
En ik Katniss dan wil ik niemand meer horen over gevaarlijke vechthondenTessaThomas schreef:Film ik Winni, dan mag niemand meer klagen over honden die niet luisteren