Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Baasjes zien vaak het probleem van hun hond niet'

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: 'Baasjes zien vaak het probleem van hun hond niet'

Ongelezen bericht door malinois »

JBK schreef:
malinois schreef:Misschien moeten jullie er eerst eens een keer gaan kijken... hij zit hier om de hoek en doet prima dingen moet ik zeggen. En ja hij ziet alle ellende van die hypes. Zou willen dat ie wat MEER CM gericht was. Ja hij gebruikt er wat van...ik ook.. en nu? Dom geneuzel?
Ik ben t er iig erg mee eens dat er doorgeslagen is met positief trainen. Hoorde laatst ban iemand die zo trainde dat ze zelfs geen nee mocht zeggen want dat was een zware correctie. Nou laat mijn hond dan nu net geleerd hebben door een tik om zn oren dat ik niet wil hebben dat ie mijn karbonade van mn bord pikt. Kan vertellen dat t erg snel is opgepikt en geen trauma's hoor. Die zou ie eerder oplopen van mn andere 2 honden als ie t daar zou proberen...
Waar moet ik precies naar kijken?
Ik heb niks tegen Cesar Milan, sommige dingen pakt hij goed aan.
Maar dit is gewoon iemand die met een bekende naam strooit over de rug van honden.

Als hij toch zo dichtbij zit, zeg even tegen hem dat hij uit de pub moet komen als hij met een pup wil werken.
Bij hem.. dan kun je oordelen of hij een wannabee cm is of gewoon een instructeur die een cursus geeft op zijn manier.
Hij strooit helemaal niks hoor...
Overigens heb ik 'niet veel' met hem qua mens hoor maar ik ben er gelukkig ook niet mee getrouwd... maar qua cursussen doet ie t prima imo.
En daar reken ik iemand op af en daarbij doet hij wat hij moet doen.

En nee hoor... dat mag je zelf doen. Daar hebben ze de mail voor uitgevonden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:als ik moet bewijzen dat ik de baas ben door een onwillige, angstige hond in een keurslijf te dwingen, hou ik op met hondenhouden.
er zijn meer wegen die naar rome leiden en ik bewandel liever een weg zonder dwang.
Dat heeft niks met de baas zijn te maken. Als ik iets van mn hond vraag moet ie t doen. En dat is niet omdat ik graag de baas wil spelen maar ik er t nut van in zie.
Als ik t nut ergens niet van in zie vraag ik t niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
M@scha schreef:
malinois schreef:Misschien moeten jullie er eerst eens een keer gaan kijken... hij zit hier om de hoek en doet prima dingen moet ik zeggen. En ja hij ziet alle ellende van die hypes. Zou willen dat ie wat MEER CM gericht was. Ja hij gebruikt er wat van...ik ook.. en nu? Dom geneuzel?
Ik ben t er iig erg mee eens dat er doorgeslagen is met positief trainen. Hoorde laatst ban iemand die zo trainde dat ze zelfs geen nee mocht zeggen want dat was een zware correctie. Nou laat mijn hond dan nu net geleerd hebben door een tik om zn oren dat ik niet wil hebben dat ie mijn karbonade van mn bord pikt. Kan vertellen dat t erg snel is opgepikt en geen trauma's hoor. Die zou ie eerder oplopen van mn andere 2 honden als ie t daar zou proberen...
een extreem voorbeeld gebruiken om je punt te maken is een beetje sneu. dat je het met CM eens bent betekent niet dat al het andere slecht is toch? als je zo beperkt kijkt en denkt dat alles daarbuiten is zoals jouw extreme voorbeeld dan is je rugzakje erg klein en dat is jammer.
Ik ben t helemaal niet altijd met CM eens... maar ik zie wel de ellende van alleen positief sinds dat 'mode' is. Alleen positief dus, geen combi wat ik hier van een aantal mensen lees want dat vind ik prima. Ik heb ook honden zien komen die totaal onbereikbaar zijn geworden omdat er niet gecorrigeerd mocht worden.
en je blijft dat herhalen terwijl juist die combinatie de norm is en alleen maar positief zelden tot nooit voorkomt. ik durf zelfs te stellen dat het in geen enkele methode zit, maar dat hondeneigenaren zaken niet goed toepassen door verschillende zaken. slechte uitleg, denken aan een half woord genoeg te hebben etc.

elke methode heeft zijn risico's als je ze verkeerd uitvoert. dat wil niet zeggen dat de methode dan fout is.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Manuma schreef:Ik sta daar anders in.
Van Manu vraag ik bijvoorbeeld meer dan van Uma en Cody. Zij zijn schuw/bang en de druk is ze snel teveel dus ik bepaal wat ze wel en niet aankunnen op zo'n moment. Mag je van vinden wat je wil maar hun vertrouwen in mij is het enige waardoor ze mensen "leuk" zijn gaan vinden en bij mij in de buurt blijven. Ik zou ze overvragen op zo'n moment.

Thuis gaat ze voor me zitten en als we met zijn allen wandelen, maar als een vreemde in de buurt is kruipt ze achter mijn benen of ze neemt zo'n 7 meter afstand. Ze gaat op zo'n moment gewoon niet graag zitten. Ik kan het van haar vragen maar ze vindt het verschrikkelijk en voor een foto heb ik dat niet over.
Ik ben het met je eens. Van Abby verwacht en vraag ik meer dan van Maggie. Abby heeft een normale opvoeding gehad bij een liefhebbende baas en kan prima commando's uitvoeren. Als zij dus eens gezellig aan de paardenbloemen gaat ruiken als ik haar roep, vind ik dus niet acceptabel.
Ik roep haar niet voor niks, dus een tweede keer roepen, klinkt een stuk minder vriendelijk. En reken maar dat ze dan à la seconde dient te komen. :hmmm:
Maggie behandel ik toch anders. Ik ben heel lang bezig geweest om haar angsten en angstjes eruit te krijgen en dat gaat heel goed. Ze is niet meer bang voor mannen, niet meer voor kinderen en zelfs van het vuurwerkgeknal wat laatst luid achter het uitlaatgebied klonk, kromp ze even ineens maar toen ik haar geruststellend over haar kop aaide, herstelde meteen.
Terwijl ze een paar maanden geleden werkelijk hysterisch was, ook voor onweer.
Ik ga haar dus geen correcties geven, en ja, ik zeg heus wel eens 'néé, wil je dat laten kwaaie aap???' als ze weer iets van de grond vreet.

Maar wat bij haar heel goed werkt, is als ze weer eens loopt te bulken als de postbode langs komt of de deurbel gaat, is 'dank je wel' zeggen (nog bedankt voor de tip, Malinois!) en dan gaat ze zelf al naar de schoorsteenmantel (daar liggen voertjes en clicker :mrgreen: ) om daar op haar kont te gaan zitten wachten op de beloning.
Meer verwacht ik ook niet van haar.
Gisteren op cursus begonnen we met aan de voet zitten aan te leren en spelen met de baas. Ik ben al blij áls ze gaat zitten en spelen doet ze niet. Denk ook niet dat ze dat ooit nog gaat doen.
Nou goed, dan niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
malinois schreef:
M@scha schreef:
een extreem voorbeeld gebruiken om je punt te maken is een beetje sneu. dat je het met CM eens bent betekent niet dat al het andere slecht is toch? als je zo beperkt kijkt en denkt dat alles daarbuiten is zoals jouw extreme voorbeeld dan is je rugzakje erg klein en dat is jammer.
Ik ben t helemaal niet altijd met CM eens... maar ik zie wel de ellende van alleen positief sinds dat 'mode' is. Alleen positief dus, geen combi wat ik hier van een aantal mensen lees want dat vind ik prima. Ik heb ook honden zien komen die totaal onbereikbaar zijn geworden omdat er niet gecorrigeerd mocht worden.
en je blijft dat herhalen terwijl juist die combinatie de norm is en alleen maar positief zelden tot nooit voorkomt. ik durf zelfs te stellen dat het in geen enkele methode zit, maar dat hondeneigenaren zaken niet goed toepassen door verschillende zaken. slechte uitleg, denken aan een half woord genoeg te hebben etc.

elke methode heeft zijn risico's als je ze verkeerd uitvoert. dat wil niet zeggen dat de methode dan fout is.
Nou ja ik heb zelf een gehoorzaamheidscursus ooit gedaan waar je niet mocht corrigeren in de zin van niks... daar waren we dus ook snel klaar. Ze zijn er zeker weten wel.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Manuma schreef:
Nanna schreef: Hoe vaak hoor ik niet "dat wil ie niet". Hallo. Het is een hond. Die heeft helemaal niks te willen.
Noem mij maar een softie maar ik houd daar wel rekening met ze :mrgreen:
Als ze iets echt niet willen, vraag ik het niet van ze tenzij het echt moet. Als het dagelijkse dingen zijn zou ik daar uiteraard aan werken. Maar als jij zou vragen of ik Uma in een zit zet voor een foto zou ik dat niet doen omdat ze dat niet wil en het me niet waard is haar dat aan te doen. Dan zeg ik ook: "dat wil ze niet" :mrgreen:
Nanna is ook wel zo hoor. Dat Peer niet geaaid wil worden zegt ze ook gewoon, dat wil hij niet :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Als die man gezien wil worden als zijn eigen man met zijn eigen methode moet hij niet de naam van CM gebruiken en CM helemaal ophemelen op zijn site. Hij wil duidelijk met CM en zijn filosofie geassocieerd worden, prima. Zijn keuze. Maar dan moeten hij en zijn aanhangers ook niet gaan jammeren als mensen daarom hem niet serieus nemen. Hij kleurt zich naar die filosofie, ik mot dat niet, nou klaar dan toch? Waarom zou ik dan verder moeten kijken en de voordeel van de twijfel geven? Zou niet weten waarom.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 08 apr 2016 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wie jammert er dan?
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Jij moet zo nodig anderen overtuigen dat die man best prima is en dat je eens moet gaan kijken?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:als ik moet bewijzen dat ik de baas ben door een onwillige, angstige hond in een keurslijf te dwingen, hou ik op met hondenhouden.
er zijn meer wegen die naar rome leiden en ik bewandel liever een weg zonder dwang.

:ugh: Tibbe doet het ook nog allemaal braaf om je te pleasen.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

malinois schreef:Wie jammert er dan?
Eh sorry, maar jij jammert.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Jij moet zo nodig anderen overtuigen dat die man best prima is en dat je eens moet gaan kijken?
Oh dan ben je gelijk zijn aanhanger... oke. Dan heb ik toch een ander idee van aanhanger zijn.
Ja als je oordeelt op die manier moet je gaan kijken ja vind ik oftewel naar filmpjes of live. Maar daar ben jij t niet mee eens..prima jij jouw mening en ik de mijne.
Ik loop hier niet over hem te krijsen...
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Edit;
Ik zal het even toelichten.
-Je blijft maar doorzagen over dat positief trainen. Er zijn maar weinig positieve trainingen waarbij je je hond niet ook mag begrenzen. Dus niet louter positief.

-Je blijft het ook over hem hebben alsof ie niks met Cesar Milan doet, maar vervolgens staat het wel op zijn website, en de naam van de website alleen doet al iets vermoeden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

JBK schreef:
Maar ik ben niet zn aanhanger... oh trouwens dat VINDT jij... jouw mening is geen feit hoor eventjes voor t gemak net zo min de mijne...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

JBK schreef:

Edit;
Ik zal het even toelichten.
-Je blijft maar doorzagen over dat positief trainen. Er zijn maar weinig positieve trainingen waarbij je je hond niet ook mag begrenzen. Dus niet louter positief.

-Je blijft het ook over hem hebben alsof ie niks met Cesar Milan doet, maar vervolgens staat het wel op zijn website, en de naam van de website alleen doet al iets vermoeden.
Ja en... ik noem de naam ook op mn website en nu?
Hij gebruikt er wat dingen uit. Ik ook... voor mezelf en voor pups die bij mij hun puppytraining doen... net zo goed ik heel veel van mezelf gebruik en wat van andere africhters...
Dan kun je vermoeden tot je een ons weegt om te kunnen oordelen moet je dus kijken...
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Nogmaals, ik moet niks...

Ik weet genoeg om mijn eigen conclusies te trekken en ja, dus te oordelen. Dat jij die conclusies niet fair vind kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Nogmaals, ik moet niks...

Ik weet genoeg om mijn eigen conclusies te trekken en ja, dus te oordelen. Dat jij die conclusies niet fair vind kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen.
Ja of t mij wat kan schelen dat jij een oordeel hebt over Bert van Straten... :lol:
Ik ben t geheel met hem eens over dat artikel daar ging t om...
En wat jij daarvan vind zal me toch een zorg zijn...
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

malinois schreef: Nou ja ik heb zelf een gehoorzaamheidscursus ooit gedaan waar je niet mocht corrigeren in de zin van niks... daar waren we dus ook snel klaar. Ze zijn er zeker weten wel.
Bedoel je dat je tijdens de cursus niet mocht corrigeren? Zo ja, wat zou je dan willen corrigeren tijdens de cursus? Ik heb werkelijk waar nog nooit mijn honden tijdens een cursus gecorrigeerd. Wel genegeerd, als zij iets deden wat ik niet wilde. Maar echt corrigeren niet, want een cursus zorgt voor veel prikkels en wij leren elke les weer nieuwe dingen. Dan krijgen de goede dingen aandacht. Ik heb totaal geen behoefte een hond tijdens dit leerproces te corrigeren als hij een "fout" maakt.

Maar mijn honden krijgen heus wel te maken met correcties hoor. Maar niet tijdens een leerproces in een cursus. Dan heb ik heel erg veel geduld.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:
malinois schreef: Nou ja ik heb zelf een gehoorzaamheidscursus ooit gedaan waar je niet mocht corrigeren in de zin van niks... daar waren we dus ook snel klaar. Ze zijn er zeker weten wel.
Bedoel je dat je tijdens de cursus niet mocht corrigeren? Zo ja, wat zou je dan willen corrigeren tijdens de cursus? Ik heb werkelijk waar nog nooit mijn honden tijdens een cursus gecorrigeerd. Wel genegeerd, als zij iets deden wat ik niet wilde. Maar echt corrigeren niet, want een cursus zorgt voor veel prikkels en wij leren elke les weer nieuwe dingen. Dan krijgen de goede dingen aandacht. Ik heb totaal geen behoefte een hond tijdens dit leerproces te corrigeren als hij een "fout" maakt.

Maar mijn honden krijgen heus wel te maken met correcties hoor. Maar niet tijdens een leerproces in een cursus. Dan heb ik heel erg veel geduld.
Dat ie zn bal los liet... tegen me gromde en alleen maar vaster beet als ik t wilde ruilen tegen een hele worst!
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ah oké, je werd dus flink gebeten. Sja, daar kan ik niet over oordelen. Ver van mijn bed show.

Bij mij in de cursus gaat het over nieuwe dingen aanleren, over werken met veel afstand etc. Soms hebben ze dan een dag dat zij niks doen, sja volgende keer beter. Dat soort dingen bedoelde ik meer, daar staat nooit een correctie tegenover.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

En ik zou dan dus niet corrigeren maar iets anders gaan doen, dan maar even volgen ofzo. Anders maak ik die bal veel te belangrijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zulke felle honden heb, dus wellicht is het dan sowieso anders.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:Ah oké, je werd dus flink gebeten. Sja, daar kan ik niet over oordelen. Ver van mijn bed show.

Bij mij in de cursus gaat het over nieuwe dingen aanleren, over werken met veel afstand etc. Soms hebben ze dan een dag dat zij niks doen, sja volgende keer beter. Dat soort dingen bedoelde ik meer, daar staat nooit een correctie tegenover.
Mij niet... de bal... maar t gevolg kan idd zo maar zijn dat t de volgende keer je arm of hand is.
Ik stond dus de hele les (en ik lieg niet) wortel te schieten met die worst voor een enorm grommende hond...
Dat was eens en nooit meer.
Dit ging dus ook over aanleren en goed resultaat belonen met de bal... die dus nooit meer losgelaten werd.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

malinois schreef:
Sulluna schreef:Ah oké, je werd dus flink gebeten. Sja, daar kan ik niet over oordelen. Ver van mijn bed show.

Mij niet... de bal... maar t gevolg kan idd zo maar zijn dat t de volgende keer je arm of hand is.
Ik stond dus de hele les (en ik lieg niet) wortel te schieten met die worst voor een enorm grommende hond...
Dat was eens en nooit meer.
Dit ging dus ook over aanleren en goed resultaat belonen met de bal... die dus nooit meer losgelaten werd.
Ah, ik las het alsof hij jou pakte. Maar dan is die bal toch te belangrijk? Ik vraag mij dan of hoe een bal zo belangrijk is geworden. Hoe is die les afgelopen? Heeft hij uiteindelijk alsnog de bal afgegeven?

Maar dat is wel het verschil, mijn honden grommen niet naar mij en de dag dat mijn hond mijn hand/arm pakt om een bal, eet ik mijn schoen op. Dus ik vind het lastig om mij in te leven, want wat ik zei.. Echt een ver van mijn bed show.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:En ik zou dan dus niet corrigeren maar iets anders gaan doen, dan maar even volgen ofzo. Anders maak ik die bal veel te belangrijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zulke felle honden heb, dus wellicht is het dan sowieso anders.
Nou ik wel, een commando en niet kos een flinke tik... zomaar los. Heeft t ook nooit meer gedaan en ik ben iets anders gaan zoeken want dat mocht niet.
Zal vast prima zijn voor een ander type hond hoor maar totaal niet voor de mijne destijds... even iets anders doen is geen optie... die bal die bal die bal...en zolang die vast was gebeurde er gewoon niks. Hij verzette geen stap hoor...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Dat heeft niks met de baas zijn te maken. Als ik iets van mn hond vraag moet ie t doen. En dat is niet omdat ik graag de baas wil spelen maar ik er t nut van in zie.
Als ik t nut ergens niet van in zie vraag ik t niet.
vetgedrukte zijn kernwoorden, daar gaat het om.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

oh en ja, mijn hond is mijn prinsesje, sterker nog ze is een volwaardig lid van mijn gezin.
maar dat wil niet zeggen dat ik haar fouten niet zie en dat ze geen opvoeding krijgt.

ik wil geen last hebben van andere mensen en hun honden, dan zal ik ervoor moeten zorgen dat andere mensen en hun honden ook geen last hebben van mij en mijn hond.
simple as!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

malinois schreef:
Manuma schreef:En ik zou dan dus niet corrigeren maar iets anders gaan doen, dan maar even volgen ofzo. Anders maak ik die bal veel te belangrijk.
Nou ik wel, een commando en niet kos een flinke tik... zomaar los. Heeft t ook nooit meer gedaan en ik ben iets anders gaan zoeken want dat mocht niet.
Zal vast prima zijn voor een ander type hond hoor maar totaal niet voor de mijne destijds... even iets anders doen is geen optie... die bal die bal die bal...en zolang die vast was gebeurde er gewoon niks. Hij verzette geen stap hoor...
En dus is iedere training afgestemd op het type hond ;)
Een herder heeft over het algemeen buitdrift dus zal die de bal veel belangrijker vinden dan een type hond als de mijne. Zo pakt een ieder het weer anders aan.
Mijn angstige hond hoeft geen dingen die ze niet wil. Maar ook mijn zelfverzekerde ei train ik positief, die wordt dan weer nooit beloond voor eigen initiatieven. Terwijl ik schuwe Cody daar weer uitvoerig voor beloon.
Mijn ei vermoordt prooidieren als hij de kans krijgt, heb ik alles voor geprobeerd en blijkt dat het nog de beste manier is om mij dan maar het leukste te maken door positief te trainen. Je kunt je afvragen wat positief trainen is of wat een correctie inhoudt, ik denk dat daar geen algemeen antwoord op bestaat. Dat is, denk ik, per hond en trainer/eigenaar verschillend.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Machie schreef:Ik gebruik ook geen 'nee' tijdens het aanleren van nieuwe dingen. Ook in mijn trainingen eigenlijk niet. Daar werk ik met 'foutje'' als ze wat verkeerd doen wat ze al wel kunnen. Dat klinkt nl een stuk liever dan 'nee'. 'Nee' gebruik ik thuis wel. Als ze idd mn eten willen jatten, of dat van elkaar. Of als ze buiten enorm aan de lijn trekken omdat ze op kattenjacht willen.
Hier idem. 'Nee' is voor opvoedingsdingen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
Machie schreef:Ik gebruik ook geen 'nee' tijdens het aanleren van nieuwe dingen. Ook in mijn trainingen eigenlijk niet. Daar werk ik met 'foutje'' als ze wat verkeerd doen wat ze al wel kunnen. Dat klinkt nl een stuk liever dan 'nee'. 'Nee' gebruik ik thuis wel. Als ze idd mn eten willen jatten, of dat van elkaar. Of als ze buiten enorm aan de lijn trekken omdat ze op kattenjacht willen.
Hier idem. 'Nee' is voor opvoedingsdingen.
Maar dat loopt hier al door elkaar heen... als ik t ze uitlaat voed ik ook op indien nodig en train ook willekeurig ergens tussendoor... dus ineens afliggen terwijl ze ergens aan t snuffelen zijn, tijdens t aangelijnde plasrondje ineens volgen, ineens een sta oefening etc. Dat loopt hier al compleet door elkaar heen.
:mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:oh en ja, mijn hond is mijn prinsesje, sterker nog ze is een volwaardig lid van mijn gezin.
maar dat wil niet zeggen dat ik haar fouten niet zie en dat ze geen opvoeding krijgt.

ik wil geen last hebben van andere mensen en hun honden, dan zal ik ervoor moeten zorgen dat andere mensen en hun honden ook geen last hebben van mij en mijn hond.
simple as!
De mijnen ook en dat weet jij ook wel denk ik... ;) het zijn mijn kanjers maar ze gaan toch wel iets doen als ik dat nodig vind.
Maar daar zijn t dan misschien de honden dan ook naar. Ik kan erg weinig met angstige honden... dat vind ik vreselijk. Dan heb ik veel liever agressie om mee om te gaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”