Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote actie tegen hondenvleesfeest

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Grote actie tegen hondenvleesfeest

Ongelezen bericht door Branka »

Beste Cairo,

Ik quote mijzelf even aangezien je het over begrijpend lezen hebt :wink:
Branka schreef:Stop met mensen persoonlijk aan te vallen om jouw mening kracht bij te zetten. Dan hou je een discussie ook veel interessanter en meer op de inhoud.
Voor jou is blijkbaar de relatie tussen mens en hond de uniekste en wil je die onderschrijven door dat artikel. Voor mij persoonlijk gaat de band die ik met mijn paard heb opgebouwd verder en voelt unieker dan die ik met welke van onze honden heb gehad. En m.n. met Jari had ik een hele goede band. Toen die overleed heb ik een rouwproces doorgemaakt.
Maar ondanks ik meen dat een paard een edel dier is ga ik mensen niet verbieden om paardenvlees te eten omdat ik dat zelf niet doe of omdat ik vind dat een paard daarvoor een te edel dier is. Wel heb ik grote moeite met bepaalde transporten van paarden en zou ik dat ook hebben als paarden eerst flink gemarteld werden voor ze werden geslacht.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Is hondenvlees eigenlijk wel een beetje te eten?
Of zou het gros van de mensen het net als gans en duif -wat zelfs 3 dagen in de marinade heeft gelegen - gewoon links laten liggen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

korthaar schreef:Is hondenvlees eigenlijk wel een beetje te eten?
Of zou het gros van de mensen het net als gans en duif -wat zelfs 3 dagen in de marinade heeft gelegen - gewoon links laten liggen.

Mijn moeder heeft in de oorlog hond gegeten en ze vond het lekker.

Alleen toen haar tante vertelde dat het de hond des huizes was, ze at bij haar tante, vond ze het niet leuk dat ze een stuk van hun hond op had gegeten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

In de oorlog hadden ze honger dan smaakt alles denk beter.

Maar wat de weterschap ook zegt ik denk dat mensen zelf heel goed kunnen weten waar ze een diepe band mee opbouwen of waar ze liefde voor voelen ook een wetenschapper is maar een mens
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cairo_ schreef: Er wordt een héle artikel uitgelegd waarom de relatie tussen hond en mens uniek is t.o.v. varken, hert of geit en nog bazel je domweg door. Nooit sterk geweest in BEGRIJPEND lezen??? op school?

:mrgreen: Standaard een 10 en een vrijwillig bollenbozenprogramma tegen de verveling :lol1:
Moet dat ook GESCHREEUWD, of begrijp je het zo???

Een hele artikel :LOL: Een hele artikel gebasseerd op emotie en zonder onderbouwing.
Ooit iets geleerd over de kwaliteit van bronnen en bronvermelding? Op school?
Katten, paarden en varkens hebben een grotere herseninhoud/meer neuronen dan honden. Ook kraaiachtigen zijn zeer intelligent.
Lekker, pizza met zeevruchten? Er zijn sterke aanwijzingen dat octopussen menselijke intelligentie hebben.
Al heb je daar natuurlijk ook uitschieters en missing links bij :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cairo_ schreef:
dagmar88 schreef:
gonnie schreef:Nou mijn honden zijn gewoon honden. Ze lijken helemaal niet op een mens.

Dan komen apen dichter in de buurt. En die worden ook gegeten.
Wat dacht je van varkens.
Cairo_ schreef:
Branka schreef: Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet.
Is jouw mening. Ben ik helemaal niet mee eens. Een koe niet eten in een bepaald land is gebasseerd op geloof.
Een dier is een dier, dat klopt. Maar een hond staat dicht bij een mens, daarom ben ik tegen het eten van honden.
De relatie mens en hond
De relatie tussen mens en hond is een speciale unieke relatie. Mensen en honden leven al 15.000 jaar samen en geen dier op de wereld staat zo dicht bij de mens als honden. De geschiedenis toont aan dat de hond steeds dichter en dichter bij de mens is komen te staan waardoor de mens honden ook steeds beter zijn gaan begrijpen. Maar honden zijn ook de intelligentste huisdieren waardoor zij ook heel veel aandacht hebben besteed aan ons menselijk gedrag en gevoelens. Honden zijn in staat onze stemming aan te voelen en beroep te doen op onze menselijke gevoelens. Zij zijn ook in staat hun gedrag aan te passen aan onze stemming en honden kunnen qua emoties voelen wat hun baasjes voelen. Dat is mogelijk omdat honden enerzijds menselijke feromonen herkennen maar anderzijds ook omdat diverse onderzoeken aangetoond hebben dat honden op verschillende aspecten gelijkenissen vertonen met de mens.

Gelijkenissen tussen mens en hond
Het ontstaan van een sterke band is gemakkelijker als mens en hond mekaar beter begrijpen en aanvoelen. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat de hond verrassende gelijkenissen vertoont met de mens.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.html
:ugh: Oh oh oh.

Jouw op de westerse cultuur "gebasseerde" waarden op anderen projecteren en zelf wel vlees eten is hypocriet.
Niet meer dan vingertjes en onderbuikgevoelentjes :19:
Zoals de één een band heeft met zijn hond, heeft de ander dat met zijn pony, hert, huisvarken, krokodil, geit of baardagaam.
Wie ben jij om jezelf en je hond daar boven te stellen?
En wie zegt dat honden met gedragsproblemen of overschot niet van meet af aan werden opgegeten?

:mrgreen: Overigens eten herbivoren regelmatig andere dieren zodra ze tekorten hebben.
"oh maa gawd, he ate a bird" :LOL:
Er wordt een héle artikel uitgelegd waarom de relatie tussen hond en mens uniek is t.o.v. varken, hert of geit en nog bazel je domweg door. Nooit sterk geweest in BEGRIJPEND lezen??? op school?
Ach zo'n onderzoek is natuurlijk leuk dat het laat zien wat je graag horen wil als goed mens en hodenliefhebber , maar dat zelfde onderzoek in China gehouden of in Indonesie zal wel even anders uitvallen en de hond niet als zo unieke vriend uit de bus komen.
Gonnie haalde het al aan , in hongertijd vreet je je eigen hond nog op , ook al was hij je beste maatje van de wereld. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef: Gonnie haalde het al aan , in hongertijd vreet je je eigen hond nog op , ook al was hij je beste maatje van de wereld. :engel:
:lol1: Daar komt de dakhaas vandaan. Volgens mij hield de slager/poelier nog een tijd de voeten met vacht aan het konijn, om te bewijzen dat het inderdaad konijn was.

Een buurvrouw van mijn oma was zo gek op haar kater dat ze zich de hongerwinter lang het eten uit de mond spaarde om die speknek in leven te houden.
Zij graatmager, hij moddervet. Zo uniek dat de hele wijk er van wist.
Weken voor de bevrijding is hij een ommetje gaan maken (bleef altijd vlak bij huis) en is nooit meer teruggezien :schrik:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Gonnie haalde het al aan , in hongertijd vreet je je eigen hond nog op , ook al was hij je beste maatje van de wereld. :engel:
:lol1: Daar komt de dakhaas vandaan. Volgens mij hield de slager/poelier nog een tijd de voeten met vacht aan het konijn, om te bewijzen dat het inderdaad konijn was.

Een buurvrouw van mijn oma was zo gek op haar kater dat ze zich de hongerwinter lang het eten uit de mond spaarde om die speknek in leven te houden.
Zij graatmager, hij moddervet. Zo uniek dat de hele wijk er van wist.
Weken voor de bevrijding is hij een ommetje gaan maken (bleef altijd vlak bij huis) en is nooit meer teruggezien :schrik:
Moddervette poeslief zal menig buikje gevuld hebben. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Vorig jaar op reis in Azie deden we een korte cruise. Samen met de andere gasten ( 20 man, kleine boot ;-) kregen we een workshop loempia`s maken. Nou, hop hop groenten erin, vlees stukjes er.. et etc. Wij vroegen wat het voor vlees was; hij zegt duk. Oh, wij allemaal blij : je bedoeld Duck. Nee duk, as in woef woef. oh.

Toen barstte we wel een discussie los vol gewetensvragen maar ja, je gevoel zegt nee maar tja, waarom ook niet en je wil zo`n man ook niet tegen het hoofd stoten dus. Dilemma`s alom.

Vlak voor de 1e hap ( we hadden allemaal besloten het toch te proeven) kwam gelukkig de verlossende lach van de kok, het was toch kwak, kwak.

of niet .... ? :F:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

gonnie schreef:Nou mijn honden zijn gewoon honden. Ze lijken helemaal niet op een mens.

Dan komen apen dichter in de buurt. En die worden ook gegeten.

Als je op Facebook ziet wat mensen uitkramen over de chinezen, niet normaal meer.

Eentje had het er zelfs over dat ze een bom op dat volk moesten gooien omdat ze het zo erg vind dat ze honden eten. Ze vergat alleen dat er na het gooien van die bom ook honden doodgaan.
En dat ze die goedkope plastic slippers dan ook wel kunnen vergeten. OT:ik heb niks tegen het eten van hondenvlees maar wel tegen hoe er tevoren met de dieren wordt omgegaan. Dat is voor mij een reden om als het kan biologisch vlees te eten en vaker vlees over te slaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hondenvlees schijnt trouwens erg lekker te zijn en wat zoetig te smaken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik had laatst bezoek die niet zo erg van honden hield. 'En ze zijn ook niet lekker,' zei hij nog. Wat vreemd overkwam, tot hij uitlegde dat toen hij lang geleden op de Filippijnen werkte hij een hond mocht (moest) uitkiezen om te eten.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

dagmar88 schreef:
Cairo_ schreef: Er wordt een héle artikel uitgelegd waarom de relatie tussen hond en mens uniek is t.o.v. varken, hert of geit en nog bazel je domweg door. Nooit sterk geweest in BEGRIJPEND lezen??? op school?

:mrgreen: Standaard een 10 en een vrijwillig bollenbozenprogramma tegen de verveling :lol1:
Moet dat ook GESCHREEUWD, of begrijp je het zo???

Een hele artikel :LOL: Een hele artikel gebasseerd op emotie en zonder onderbouwing.
Ooit iets geleerd over de kwaliteit van bronnen en bronvermelding? Op school?
Katten, paarden en varkens hebben een grotere herseninhoud/meer neuronen dan honden. Ook kraaiachtigen zijn zeer intelligent.
Lekker, pizza met zeevruchten? Er zijn sterke aanwijzingen dat octopussen menselijke intelligentie hebben.
Al heb je daar natuurlijk ook uitschieters en missing links bij :mrgreen:
Geloof ik allemaal wel..
Het gaat er bij mij om "dicht bij de mens staan" , m.a.w. emotioneel gezien dicht bij de mens.
Ik geloof ook allemaal dat er mensen een goede band hebben opgebouwd met hun prachtige paard of ander dier.
Maar ik bedoel dat de emoties niet alleen maar van jou afkomt maar ook van je hond. En dat maakt het uniek.
Ik heb dat niet-wetenschappelijk artikel ook bewust geplaatst omdat het Jip en Janneke-uitleg duidelijk en helder is.
Maar hier dan van de wetenschap;
Dr. Gregory Berns, een neurowetenschapper aan de Emory Universiteit in Atlanta Georgia, heeft met zijn wetenschappelijke studie aangetoond dat honden dezelfde emoties ervaren als mensen. Liefde van hond voor baasje blijkt geen illusie te zijn. Het resultaat van deze studie is belangrijk omdat het kan leiden tot een verandering in de wetgeving ten aanzien van honden in Amerika.

Do dogs experience emotions like humans?

Korte samenvatting van de wetenschappelijke studie van dr. Berns

- Er zijn MRI scans gemaakt van de hersenen van honden. Deze honden zijn van tevoren getraind om de betekenis van handsignalen die ze te zien krijgen, te begrijpen.

- Tijdens de MRI scans krijgen de honden handsignalen te zien waarbij ze eten (hotdogs) in het vooruitzicht worden gesteld. De ene keer krijgen ze dit handsignaal van een onbekend persoon te zien en op een ander moment krijgen ze hetzelfde handsignaal van hun eigen baasje te zien.

- Uit de MRI scans blijkt dat het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor emoties zoals liefde, gevoel van verbondenheid, uiterst actief wordt wanneer honden de handsignalen krijgen van hun eigen baasje.

- Wanneer de honden dezelfde handsignalen krijgen van een onbekend persoon, vertoont het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor emoties zoals liefde en verbondenheid, weinig activiteit.

- Uit de MRI scans is gebleken dat honden gevoelens van liefde ervaren voor hun baasjes. De conclusie van het wetenschappelijke onderzoek is dat honden dezelfde emoties ervaren als mensen.

- Naar aanleiding van het wetenschappelijk onderzoek probeert dr. Gregory Berns het in Amerika voor elkaar te krijgen dat er een nieuwe wetgeving komt ter bescherming van honden. Honden zouden volgens hem doormiddel van een nieuwe wetgeving dezelfde bescherming moeten krijgen als kinderen.

http://hondzijn.nl/liefde-van-hond-voor ... ienbarend/
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

En een paard kan die liefde niet voelen voor een "baas"?
Het paard waar ik vroeger op reed had een eigenaar en hij kreeg het paard nooit te pakken.
Ik hoefde het erf maar op te komen en hij kwam in volle galop aangerend.
Misschien ook maar een MRI test doen met een paard.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Cairo_ schreef:
Branka schreef: Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet.
Is jouw mening. Ben ik helemaal niet mee eens. Een koe niet eten in een bepaald land is gebasseerd op geloof.
Een dier is een dier, dat klopt. Maar een hond staat dicht bij een mens, daarom ben ik tegen het eten van honden.
Een hond staat niet dichter bij de mens als een paard, varken of koe.
Wij houden hem dichter bij!
En dat is in veel andere landen niet het geval.
Afbeelding
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Sommige mensen in westerse landen hebben niets met honden. En natuurlijk reageren honden met liefde als ze met je op zijn gegroeid, maar een zwerfhond zal dat al veel minder hebben. Je kan net zo goed een band met een koe krijgen trouwens, als je die ook vanaf een kalfje hebt.

Soms moeten we ook niet vergeten dat woorden zoals liefde gevoelens zijn, die ieder mens op zichzelf ervaart. Net zoals tijd en kleur is het iets wat wij zelf hebben vernoemd. Om te vinden dat andere mensen met dit soort zaken verkeerd omgaan, is alsof je zegt dat hun emoties en gewaarwordingen minder waard zijn dan die van jou.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
honden stinken vaak, pas op
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”