Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schoonheidsfoutje ??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Een kwart van het dubbele is de helft...?
(Eerst verdubbeling door samenvoeging deel van paps en deel van mams?)
(Eerst verdubbeling door samenvoeging deel van paps en deel van mams?)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat heeft te maken met de verschillende stadia van de meiose, Ik heb er voor het gemak wat overgeslagen anders raakt iedereen de draad kwijt.
Voor wie meer wil lezen:
http://www.google.nl/search?q=cache:ii_ ... l&ie=UTF-8
't is wel een heel verhaal maar zo werkt het het
Voor wie meer wil lezen:
http://www.google.nl/search?q=cache:ii_ ... l&ie=UTF-8
't is wel een heel verhaal maar zo werkt het het
Doos:

- Arona
- Actief
- Contacteer:
ik weet niet de exacte medische term, wel dat het bloed goed stroomde van het hart uit naar de organen maar niet omgekeerd.Gelukkig dat je er zo open over bent. Welke hartkwaal had hij?
Ik begrijp dat je niet blij met mijn opmerking bent. Maar ik word nogal pissig als mensen gemakkelijk doen over het afspuiten van pups die in principe gewoon gezond zijn. Het is domweg niet nodig.
Ik begrijp ook best dat er mensen zijn die niet begrijpen dat men pups afmaakt die maar een 'klein' mankement hebben in hun ogen, maar dat zie ik anders, ik vind het wel nodig in sommige omstandigheden. Geloof niet dat kopers er speciaal om vragen om een hond met afwijkingen en als ze kunnen kiezen tussen een gezonde hond die een normaal leven kan hebben of een zorgenkindje dat de meeste toch de eerste optie kiezen.

Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- felicia
- Zeer actief
heb ook niet het hele verhaal gelezen maar weet wel wat over vererving.
Ook honden hebben een XY sexchromosoom en vereven fifty fifty, het aan tal combinaties dat ze kunnen maken is simpel genomen heel groot, ligt aan het aantal chomosomen (bij een mens is het iets van 5 miljard! ofzo) dat geeft aan dat ieder individu uniek is (eeneiige tweeling daargelaten)
Het is onzin dat de vader minder vererft dan de moeder, wat WEL zo is is dat het tot uiting komen anders kan zijn, je hebt nl ook x-chromosoom gebonden erfelijkheden. Een man heeft XY en een vrouw XX. als je bv neemt X chromosomaal gebonden voor kromme staart i, recht is I.
moeder is Ii en vader is I (geen kromme staart) moeder is dus drager.
kinderen kunnen simpel genomen (zonder crossing over enz)
I of i vererven, neem kind is vrouwtje die kan dus II of Ii worden (twee xen) als het een mannetje is dan krijg je I of i (heeft maar 1 x) wat kun je dan concluderen? de mannelijke nakomelingen hebben meer kans op een kromme staart dan de vrouwelijke (in dit geval hebben alle vrouwtjes een rechte staart)
De meeste erfelijke eigenschappen zijn trouwens niet X-chromosomaal gebonden dus dan komt dit ook niet aan de orde. Je hebt speciale formules om de kansen uit te rekenen, want je kunt niet zomaar even iets nemen met een kruisingsschema,
Wat ook kan zijn is dat er een mutatie is opgetreden bij het genetische materiaal vd pup.
Die knikstaart zou een spontane mutatie kunnen zijn in het gen materiaal van de pup en dus niet overgeerfd van de ouders, de pup zelf daarentegen zal zijn kenmerken weer wel vererven als ermee gefokt zou worden.
ehm is wel een beetje lang verhaal geworden, hoop dat het duidelijk is?
Ook honden hebben een XY sexchromosoom en vereven fifty fifty, het aan tal combinaties dat ze kunnen maken is simpel genomen heel groot, ligt aan het aantal chomosomen (bij een mens is het iets van 5 miljard! ofzo) dat geeft aan dat ieder individu uniek is (eeneiige tweeling daargelaten)
Het is onzin dat de vader minder vererft dan de moeder, wat WEL zo is is dat het tot uiting komen anders kan zijn, je hebt nl ook x-chromosoom gebonden erfelijkheden. Een man heeft XY en een vrouw XX. als je bv neemt X chromosomaal gebonden voor kromme staart i, recht is I.
moeder is Ii en vader is I (geen kromme staart) moeder is dus drager.
kinderen kunnen simpel genomen (zonder crossing over enz)
I of i vererven, neem kind is vrouwtje die kan dus II of Ii worden (twee xen) als het een mannetje is dan krijg je I of i (heeft maar 1 x) wat kun je dan concluderen? de mannelijke nakomelingen hebben meer kans op een kromme staart dan de vrouwelijke (in dit geval hebben alle vrouwtjes een rechte staart)
De meeste erfelijke eigenschappen zijn trouwens niet X-chromosomaal gebonden dus dan komt dit ook niet aan de orde. Je hebt speciale formules om de kansen uit te rekenen, want je kunt niet zomaar even iets nemen met een kruisingsschema,
Wat ook kan zijn is dat er een mutatie is opgetreden bij het genetische materiaal vd pup.
Die knikstaart zou een spontane mutatie kunnen zijn in het gen materiaal van de pup en dus niet overgeerfd van de ouders, de pup zelf daarentegen zal zijn kenmerken weer wel vererven als ermee gefokt zou worden.
ehm is wel een beetje lang verhaal geworden, hoop dat het duidelijk is?

- felicia
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
mijn verhaal ging over het bovenstaande wat werkelijk tegen alles indruist wat mij ooit is geleerd.v.d Lupinehof schreef:juist, zie je wel dat je het snap ondanks je blond bentTesslys schreef:Dus een reu geeft niet evenveel genen als een teef????![]()
mol![]()
Het verhaal over de kans op overerving is geloof ik niet wat mol bedoelde of wel Mol?
Doos:

- felicia
- Zeer actief
- PatF
- Vaste gebruiker
Toen ik deze topic begon, dacht ik dat een knikstaart een toevallige mutatie van de staart van een enkele pup betrof. Ik begrijp nu dat het een genetische afwijking is. Het valt moeilijk te zeggen of een pup er gezondheidsklachten van zal krijgen. De pup waar ik over schreef, had in het midden van de staart een zichtbare knik. Ik weet niet of ze verder nog afwijkingen in haar skelet heeft. Mocht een pup alleen een knik in een deel van de staart hebben, lijkt het mij onnodig om deze pup in te laten slapen.
Verder fokken met deze pup is dan wel uit den boze. Mocht de pup meerder afwijkingen in het skelet hebben, is het zeer aannemelijk dat de pup daar klachten van zal gaan krijgen. Dan lijkt het mij dus beter dat men de pup in laat slapen, zodat hij nooit zal lijden.
Verder fokken met deze pup is dan wel uit den boze. Mocht de pup meerder afwijkingen in het skelet hebben, is het zeer aannemelijk dat de pup daar klachten van zal gaan krijgen. Dan lijkt het mij dus beter dat men de pup in laat slapen, zodat hij nooit zal lijden.
- felicia
- Zeer actief
kan ook een toevallig mutatie zijn hoor, om het zeker te weten zou je het gen dat het veroorzaakt moeten opsporen en kijken of een van de ouders het in zich draagt..maarja dat is onbegonnen werk dus je weet het nooit zeker.
Het beste is inderdaad om nooit met de hond te fokken die de staart heeft, voor de combi van de ouders wordt het een stuk lastiger.
Misschien hebben de ouders wel andere hele positieve kenmerken enz enz.
Ik ben ook voorstander dat als de afwijking het hondje later veel problemen en pijn kan geven het in te laten slapen..
Het beste is inderdaad om nooit met de hond te fokken die de staart heeft, voor de combi van de ouders wordt het een stuk lastiger.
Misschien hebben de ouders wel andere hele positieve kenmerken enz enz.
Ik ben ook voorstander dat als de afwijking het hondje later veel problemen en pijn kan geven het in te laten slapen..

- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
mmm om weer even terug te gaan naar de vraag
Als een knikstaart nu zo verschrikkelijk zou zijn, en er zoveel medische problemen achterweg zouden komen op latere leeftijd
hoe zit dit dan bij de rassen die altijd gecoupeerd hebben, en waarbij nu blijkt dat er nogal wat knikstaarten in het ras zitten
Dit ras zou dan wel heel erg veel medische problemen moeten hebben gehad, toen er nog werd gecoupeerd 8O 8O
groetjes Ida
Als een knikstaart nu zo verschrikkelijk zou zijn, en er zoveel medische problemen achterweg zouden komen op latere leeftijd
hoe zit dit dan bij de rassen die altijd gecoupeerd hebben, en waarbij nu blijkt dat er nogal wat knikstaarten in het ras zitten
Dit ras zou dan wel heel erg veel medische problemen moeten hebben gehad, toen er nog werd gecoupeerd 8O 8O
groetjes Ida
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
In het geval van de boxer is dat ook zo
Spondylose is bijvoorbeeld behoorlijk berucht bij de boxers. Weet niet of dat iets te maken kan hebben met de eventuele knikstaarten?!

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mol
- Zeer actief
een bevruchte eisel word na de de celdelingen in 3e verdeeld de zo genoemde kiembladen, in deze 3 verschillende onderdelen
de eerste gaat over de huid, zenuwstelsel,shedeldak en nog een die moet ik ff op zoeken.
2e de organen en spijsverteringskanaal.
3e het gehele skelet zonder schedeldak.
mutaties komen voor in de geslachtscellenen dan zijn de overdraagbaar.
de gemuteerdecel kan dominat als recencief aan werzig zijn
doordat er in je dna ook herstelgenen zitten kan de gemuteerde sel ongedaan maken.
het kan ook zijn dat de defecte genen aan wezig zijn zonder dat het ooit naarbuiten komt
als dit zo is is et tewijneg ruimte in de dna profiel van je hond
dus ben je tekort op de lijn gegaan.
dan om de ver houding teef
er is uit onder zoeg gebleken dat niet alleen de celkern maar ook mitogodrien DNA bevatten.dus heeft de teef tijdens bevrugting meer zeggenschap
bij zoogdieren in het algemeen dus ook dat tijdens de dracht van uit de teef erfelijke factoren van de feutus kunnen worden versnelt maar ook worden geremd en zelf kunnen worden onderdrukt.
naar mate het dna profiel gelijk is word het laatste meer van toepasing
hier door heeft de teef meer invloed op het eind rezeltaat van de pup
mol
de eerste gaat over de huid, zenuwstelsel,shedeldak en nog een die moet ik ff op zoeken.
2e de organen en spijsverteringskanaal.
3e het gehele skelet zonder schedeldak.
mutaties komen voor in de geslachtscellenen dan zijn de overdraagbaar.
de gemuteerdecel kan dominat als recencief aan werzig zijn
doordat er in je dna ook herstelgenen zitten kan de gemuteerde sel ongedaan maken.
het kan ook zijn dat de defecte genen aan wezig zijn zonder dat het ooit naarbuiten komt
als dit zo is is et tewijneg ruimte in de dna profiel van je hond
dus ben je tekort op de lijn gegaan.
dan om de ver houding teef
er is uit onder zoeg gebleken dat niet alleen de celkern maar ook mitogodrien DNA bevatten.dus heeft de teef tijdens bevrugting meer zeggenschap
bij zoogdieren in het algemeen dus ook dat tijdens de dracht van uit de teef erfelijke factoren van de feutus kunnen worden versnelt maar ook worden geremd en zelf kunnen worden onderdrukt.
naar mate het dna profiel gelijk is word het laatste meer van toepasing
hier door heeft de teef meer invloed op het eind rezeltaat van de pup
mol

- -kris-
- Vaste gebruiker
Nou Mol, je theorie van het mitochondriaal DNA klopt wel, maar de conclusies die je daaruit trekt raken geen kant. Het is inderdaad zo dat de mitochondriën altijd afkomstig zijn van de moeder. Dus het DNA dat aanwezig is in die mitochondriën ook. MAAR het aantal genen dat op dit mitochondriaal DNA ligt, is zeer klein (verwaarloosbaar met het aantal genen dat op de chromosomen ligt). De mitochondriale genen coderen enkel voor eiwitten die ervoor zorgen dat de mitochondriën hun werk kunnen doen (=energie aan de cel leveren), bovendien zijn in de loop van de evolutie een groot aantal mitochondriale genen 'verhuist' naar de chromosomen.
De mitochondriale genen zorgen er dus (voor een klein deel, samen met genen op de chromosomen) voor dat de cel energie kan maken.
Deze genen hebben geen invloed op het fenotype van de hond (met uitzondering van eventuele metabolische ziekten, denk ik).
BESLUIT: vader en moeder dragen evenveel bij aan het genotype van de pups, alleen de moeder draagt een VERWAARLOOSBAAR KLEIN deel meer bij.
Trouwens waar heb je dat verhaaltje over 'de ruimte in het DNA profiel' vandaan? Klopt volgens mij ook langs geen kanten.
De mitochondriale genen zorgen er dus (voor een klein deel, samen met genen op de chromosomen) voor dat de cel energie kan maken.
Deze genen hebben geen invloed op het fenotype van de hond (met uitzondering van eventuele metabolische ziekten, denk ik).
BESLUIT: vader en moeder dragen evenveel bij aan het genotype van de pups, alleen de moeder draagt een VERWAARLOOSBAAR KLEIN deel meer bij.
Trouwens waar heb je dat verhaaltje over 'de ruimte in het DNA profiel' vandaan? Klopt volgens mij ook langs geen kanten.
Groeten van Kris, Baco, Walter en Claartje.
- Mol
- Zeer actief
- -kris-
- Vaste gebruiker
- Mol
- Zeer actief
dan nog heeft de teef tijdens de dracht invloed op de erfelijke factoren van de feutus.-kris- schreef:Nou Mol, je theorie van het mitochondriaal DNA klopt wel, maar de conclusies die je daaruit trekt raken geen kant. Het is inderdaad zo dat de mitochondriën altijd afkomstig zijn van de moeder. Dus het DNA dat aanwezig is in die mitochondriën ook. MAAR het aantal genen dat op dit mitochondriaal DNA ligt, is zeer klein (verwaarloosbaar met het aantal genen dat op de chromosomen ligt). De mitochondriale genen coderen enkel voor eiwitten die ervoor zorgen dat de mitochondriën hun werk kunnen doen (=energie aan de cel leveren), bovendien zijn in de loop van de evolutie een groot aantal mitochondriale genen 'verhuist' naar de chromosomen.
mol

- Mol
- Zeer actief
- -kris-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.v.d Lupinehof schreef:dat naar mate je DNA profiel kleiner word dus in de vorm van inteeld-kris- schreef:Wat bedoelt zij daarmee?
je optijd moet ververssen omdat je ander geen ruimte meer over heb in je DNA voor het zo genoemde Herstel gen.
mol![]()

Als je het over herstelgen hebt, spreek je dan over de verschillende allelen van een gen?
- Mol
- Zeer actief
weet je wat het is het is voor mijn al aardig lang geleden dat ik dit alemaal-kris- schreef:Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.v.d Lupinehof schreef:dat naar mate je DNA profiel kleiner word dus in de vorm van inteeld-kris- schreef:Wat bedoelt zij daarmee?
je optijd moet ververssen omdat je ander geen ruimte meer over heb in je DNA voor het zo genoemde Herstel gen.
mol![]()
![]()
Als je het over herstelgen hebt, spreek je dan over de verschillende allelen van een gen?
in heb gezien dus ik moet hier werkelijk waar ech weer over denken en terug zoeken.

maar waar het gewoon omgaat is dat het erfelijk is (knikstaart) en dat het ook spontaan door mutatie kan gebeuren maar dat dat hondje het wel met zich mee draagt en door vererft.
door dat je met lijnteeld een smaller DNA profiel nieer zet je gebreken van je lijn sneller tot uiting komen dan bij outcross
dus je sneller kan uitzoeken en silecteren met welke dier je door gaat.
en waarneer je gaat verversen kwa bloed je ververst door een vreemde bloedlijn reu tegebruiken nooit een teef omdat je teef ten alletijd meer invloed heeft op het eind rezeltaad van je pup.
als ik mijn lijn teeld teef laat dekken door en vreemde reu kan ik er van opaan dat ik grooten deels me eige type hond terug krijg.
als ik me eigen reu een vreemde teef laat dekken zal er minder in zitten dat op mijn type lijkt dan bij me eigen teef.
mol

- -kris-
- Vaste gebruiker
v.d Lupinehof schreef: maar waar het gewoon omgaat is dat het erfelijk is (knikstaart) en dat het ook spontaan door mutatie kan gebeuren maar dat dat hondje het wel met zich mee draagt en door vererft.
door dat je met lijnteeld een smaller DNA profiel nieer zet je gebreken van je lijn sneller tot uiting komen dan bij outcross
dus je sneller kan uitzoeken en silecteren met welke dier je door gaat.
mol

- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
Ben het hier gedeeltelijk wel mee eens, maar als je gebruikte vreemde reu ook een zeer sterke lijnteeld achter hem heeft, gaat dit verhaal natuurlijk niet opv.d Lupinehof schreef:als ik mijn lijn teeld teef laat dekken door en vreemde reu kan ik er van opaan dat ik grooten deels me eige type hond terug krijg.
als ik me eigen reu een vreemde teef laat dekken zal er minder in zitten dat op mijn type lijkt dan bij me eigen teef.
mol
groetjes Ida en de fransoosjes

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- felicia
- Zeer actief
Je lijnteelt teef laten denken door een vreemde reu heeft niets te maken met de grotere factor die de teef in het algemeen zou vererven het heeft te maken met het genetische materiaal die de teef bezit, als je een teef laat dekken door een lijnteelt reu dan zal bij de pups waarschijnlijk het gen materiaal van de reu tot uiting komen. Dit geldt trouwens ook alleen als je lijnteelt reu of teef zijn genetische eigenschappen Domimant zijn,v.d Lupinehof schreef:-kris- schreef:v.d Lupinehof schreef:als ik mijn lijn teeld teef laat dekken door en vreemde reu kan ik er van opaan dat ik grooten deels me eige type hond terug krijg.-kris- schreef:Wat bedoelt zij daarmee?
mol
bv als je een lijnteelt Duitse herder teef (gekleurd) (rec) laat dekken door een niet lijnteelt reu die (zwart) is (domi) dan zullen alle pups zwart zijn, omdat de domi eigenschappen van het genotype in het fenotype tot uiting zullen komen.
Bovendien heeft het tot uiting komen en de kans op vererving niet alleen te maken met dominante of recessieve genen maar ook met crossing over, transgene mutatie, x chromosomale overerving, multipele allelen, gekoppelde overerving, polygene overerving en nog meer factoren..

- Mol
- Zeer actief
uit me persoonlijke ervaring is gebleken dat als ik 2 verschillende lijnen op elkaar zet dat de teef meer kwa type door geeft dan de reufransoos schreef:Ben het hier gedeeltelijk wel mee eens, maar als je gebruikte vreemde reu ook een zeer sterke lijnteeld achter hem heeft, gaat dit verhaal natuurlijk niet opv.d Lupinehof schreef:als ik mijn lijn teeld teef laat dekken door en vreemde reu kan ik er van opaan dat ik grooten deels me eige type hond terug krijg.
mol
maar dan nog is het inderdaad afwachten wat er uit komt eerlijk is errlijk
outcross op die menier vind ik toch altijd pandora's doos
mol

- Mol
- Zeer actief
kleur zeg mijn geen flikker ik fok niet op kleur ik heb brindle en rood klaar als ik een vaste brindle heb hou ik altijd brindel ongeacht reu of teef vast is in kleur of nietfelicia schreef:v.d Lupinehof schreef:-kris- schreef:Je lijnteelt teef laten denken door een vreemde reu heeft niets te maken met de grotere factor die de teef in het algemeen zou vererven het heeft te maken met het genetische materiaal die de teef bezit, als je een teef laat dekken door een lijnteelt reu dan zal bij de pups waarschijnlijk het gen materiaal van de reu tot uiting komen. Dit geldt trouwens ook alleen als je lijnteelt reu of teef zijn genetische eigenschappen Domimant zijn,v.d Lupinehof schreef: als ik mijn lijn teeld teef laat dekken door en vreemde reu kan ik er van opaan dat ik grooten deels me eige type hond terug krijg.
mol
bv als je een lijnteelt Duitse herder teef (gekleurd) (rec) laat dekken door een niet lijnteelt reu die (zwart) is (domi) dan zullen alle pups zwart zijn, omdat de domi eigenschappen van het genotype in het fenotype tot uiting zullen komen.
Bovendien heeft het tot uiting komen en de kans op vererving niet alleen te maken met dominante of recessieve genen maar ook met crossing over, transgene mutatie, x chromosomale overerving, multipele allelen, gekoppelde overerving, polygene overerving en nog meer factoren..
ik heb het gewoon over type en skelet vorming klaar niks kleur gezijk onzin allemaal
ik doe ook geen kansberekeningen want dat is in mijn ogen toch altijd maar koffie dik kijken.
mol

- felicia
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ff wat anders, hebben BM niet gewoon zo nu en dan een knikstaart omdat Engelse bullen dat zo ongeveer altijd hebben en dat wel een voorouder van de BM is?
Verder vind ik het bizar om een pup met een knikstaart een zorgenkindje te noemen, belachelijk. Bij bv de Enthlebucher sennenhond worden pups met knikstaart gecoupeerd en verder totaal gezond en geschikt voor fok doorverkocht.
Ik ben benieuwd met welke andere afwijkingen zo'n knikstaart dan eigenlijk samengaat? Is daar wat over bekend?
Verder vind ik het bizar om een pup met een knikstaart een zorgenkindje te noemen, belachelijk. Bij bv de Enthlebucher sennenhond worden pups met knikstaart gecoupeerd en verder totaal gezond en geschikt voor fok doorverkocht.
Ik ben benieuwd met welke andere afwijkingen zo'n knikstaart dan eigenlijk samengaat? Is daar wat over bekend?