Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een niet zo hondvriendelijke hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Mensen met een niet zo hondvriendelijke hond

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran is geen hondvriendelijke hond, toch loop ik ontspannen met hem, hij negeert alles, zolang ze maar niet komen patsen en let dus alleen op mij :love:
De meiden negeren andere honden ook, ze hebben genoeg aan hun eigen roedeltje. Wel hebben ze 2 vaste vriendinnetjes, daar gaan ze wel vrolijk naar toe.

In principe loop ik altijd ontspannen, maar ik heb wel ogen in m'n achterhoofd, je bent nou eenmaal ook afhankelijk van andere honden. Van de week kwam er nog een ridgebackreu aangedenderd, eerst naar Zinzi maar al snel wilde hij op Luna duiken, Luna komt wat onzekerder over omdat ze het puur op haar neus moet doen allemaal, Zinzi ontpopte zich in een fractie van een seconde in een echte karataka en zwiepte hem in één beweging op z'n rug :rambo: :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Manuma schreef:Ik ben altijd erg jaloers op Sulluna haar roedel. Zij gaan overal naar toe, die honden misdragen zich vrijwel nooit en ze weten altijd prima te anticiperen op wat ze tegenkomen. Heuse ontspanning bij hen, lijkt me heerlijk!

Ik heb honden die uit zicht gaan, jagen en Manu wil nog wel eens patsen. Zolang ik niet teveel verwacht kan ik ontspannen wandelen :engel: Ik geniet ontzettend veel van mijn honden maar ik weet wel dat ik hierna heel graag een baasgerichte hond wil hebben. Helemaal mooi zou zijn als het een hond als Co wordt. Maar mezelf kennende eindig ik wel met iets wat ik van tevoren niet had bedacht :lol1:
Dat inderdaad!
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Mijn 2 teven negeren alle honden, zolang die maar niet als gekken op ze af komen.
Ze gaan heerlijk hun eigen gang, houden mij wel in de gaten.
Ik hoef maar te fluiten of roepen en dan staan ze bij mij.
Als ik andere honden zie, moeten ze achter mij blijven lopen (ze kennen het commando achter en dan komen ze niet voorbij mijn benen).
Mijn reu vindt andere reuen niet leuk, dus die loopt aan de lange lijn als ik niet ver vooruit en om mij heen kan kijken.
Maar meestal loopt hij los, omdat ik in gebieden ga wandelen waar ik bijna niemand tegen kom.
Ik heb veel met hem getraind en kan gewoon over straat met hem lopen.
Hij valt niet uit, ik steek wel over als ik andere honden aan zie komen.
Met hem neem ik helemaal geen risico.
Ik dacht dat hij met ouder worden wel makkelijker zou worden, maar hij is nog altijd hetzelfde. Komend jaar wordt hij al 12.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”