Zijn fijne motoriek en coördinatie zijn niet verbeterd de afgelopen week, maar zijn kracht is wel toegenomen. Verder revalideren is dus de boodschap
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Acute traumatische discushernia
Moderator: moderatorteam
- Miske
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Acute traumatische discushernia
Xpencer, 11,5 weken na een acute traumatische discushernia
Zijn fijne motoriek en coördinatie zijn niet verbeterd de afgelopen week, maar zijn kracht is wel toegenomen. Verder revalideren is dus de boodschap
.
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Inderdaad niet zo heel veel verschil met 6 dagen geleden.
Misschien mag je dat ook niet verwachten.
Fijn dat zijn spieren wel steeds sterker worden
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel! Hij kan ook wel beter op de harde ondergrond lopen, en heft nu bijna steeds zijn poten voldoende op. Sleepproblemen komen dus minder voor, maar ze zijn er dus nog wel. Nog veel werk aan de winkel dus. Gelukkig doet hij het wel enorm graag! Zwemmen op de onderwaterloopband is er trouwens nog niet bij; hij is hiervoor nog te zwak (heb ik navraag achter gedaan).ranetje schreef:Inderdaad niet zo heel veel verschil met 6 dagen geleden.
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
- ranetje
- Zeer actief
Dat lopen op de loopband in de waterbak komt vast binnenkort wel aan de beurt als zijn spieren zo duidelijk sterker worden.
Zo lang de hond nog wat weinig kracht heeft kan het waterniveau wat hoger gezet worden zodat hij zijn lichaamsgewicht niet zo hoeft te tillen.
Zo is het mij uitgelegd toen mijn hond voor revalidatie in de waterbak moest lopen.
Zo lang de hond nog wat weinig kracht heeft kan het waterniveau wat hoger gezet worden zodat hij zijn lichaamsgewicht niet zo hoeft te tillen.
Zo is het mij uitgelegd toen mijn hond voor revalidatie in de waterbak moest lopen.
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik weet niet precies hoe zij dat zien, maar ik denk dat ze eerst zijn fijne motoriek en coördinatie beter willen krijgen. Maar zijn spierkracht neemt ook toe en dan volgt de rest hopelijk ook en dan kunnen ze misschien weer een nieuwe stap zetten in het revalidatieproces. Ten minste, als hij aan dat niveau geraakt, want je moet altijd met twee woorden spreken. Er is namelijk echt geen garantie te geven dat hij ooit weer aan het niveau van huishond kan geraken.ranetje schreef:Dat lopen op de loopband in de waterbak komt vast binnenkort wel aan de beurt als zijn spieren zo duidelijk sterker worden.
- ranetje
- Zeer actief
We kunnen alleen maar duimen dat hij dat niveau wel gaat halen 
-
Stapper
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat je hem mist en het voor je gevoel allemaal veel te langzaam gaat. Sterkte met afwachten.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hernia veroorzaakt zenuwschade. De zenuwbanen die totaal onderbroken zijn gaan nooit meer helen. Door de stimulatie gaat het lichaam nieuwe zenuwbanen aanleggen.Miske schreef:Ik weet niet precies hoe zij dat zien, maar ik denk dat ze eerst zijn fijne motoriek en coördinatie beter willen krijgen. Maar zijn spierkracht neemt ook toe en dan volgt de rest hopelijk ook en dan kunnen ze misschien weer een nieuwe stap zetten in het revalidatieproces. Ten minste, als hij aan dat niveau geraakt, want je moet altijd met twee woorden spreken. Er is namelijk echt geen garantie te geven dat hij ooit weer aan het niveau van huishond kan geraken.
Zenuwbanen die beschadigd zijn kunnen weer helen maar dat neemt erg veel tijd. Bij teckels duurt het soms wel 6 weken voordat ze weer kunnen staan.
Jouw hond heeft wel de wilskracht om door te zetten en zolang jij de moed blijft houden zal hij voor jou willen genezen.
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel teckeltoos, Stapper en ranetje! Hij krijgt in het revalidatiecentrum inderdaad alle tijd die nodig is om hiervan te herstellen. Wij hebben dan ook afgesproken dat hij daar sowieso blijft totdat er geen verbetering meer is. Hoewel de progressie erg weinig was de voorbije week, heb ik toch weer enkele kleine lichtpuntjes "gezien" en daar hou ik me wel aan recht. Het duurt wel erg lang maar ja, dat hebben ze op voorhand ook wel gezegd. Alleen, de tijd gaat zo traag vooruit ...
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Update dinsdag 07/02/17, 17:59u
De tranen zijn bijna opgedroogd, de juiste mensen zijn ingelicht, dus daarom nu dit berichtje.
De afgelopen 15,5 weken is Xpencer van een volledige verlamming aan de achterhand geweldig gerevalideerd dankzij de goede zorgen van Het Waterhof!!! Xpencers' eindfase van de revalidatie is ingezet; hij verbetert qua motoriek en coördinatie niet meer. Een normaal loopje krijgt hij nooit meer en echt afstanden lopen of gewoon gaan wandelen, zit er niet meer in.
Tot mijn groot verdriet zijn Xpencers' beperkingen als gevolg van zijn neurologische schade (acute traumatische discushernia) dermate aanwezig dat dit voor mij extra beperkingen en consequenties zou meebrengen als hij terug bij mij zou komen. Daarenboven zou ik ook geen mobiliteit hebben met twee afgekeurde geleidehonden, en een derde hond er bij is gezien de situatie niet wenselijk en voor mij ook niet doenbaar.
Xpencer komt bijgevolg niet meer naar mij thuis. Vandaag heb ik een constructief gesprek gehad met de medewerkers van het revalidatiecentrum alsook met een instructrice van mijn geleidehondenschool. Met mijn hart zou ik hem het liefst van al terug thuis hebben, maar rationeel weet ik dat dit geen verstandige keuze is.
Xpencer verdient een geweldig mandje bij mensen die rekening kunnen houden met zijn beperkingen maar ook volop gaan voor zijn mogelijkheden. Voor Xpencer komt het helemaal in orde; hij krijgt vast binnenkort een geweldige nieuwe thuis!
Wat mijn toekomst zal brengen, is ook voor mij nog een vraagteken. We zien wel of er weer een nieuwe hond op mijn pad komt of wie weet ook niet.
Lieve Xpencer, dank je wel dat ik 4,5 jaar van je heb mogen genieten. Dat je mijn topper was op alle vlakken. Een machtige, prachtige en oh ja, ook krachtige hond
. Je was mijn alles, mijn superhond. Ik vergeet je nooit, maar dan ook echt nooit!!!
Het ga je goed, mijn lieve jongen! We komen binnenkort nog wel afscheid van je nemen in Het Waterhof!
De tranen zijn bijna opgedroogd, de juiste mensen zijn ingelicht, dus daarom nu dit berichtje.
De afgelopen 15,5 weken is Xpencer van een volledige verlamming aan de achterhand geweldig gerevalideerd dankzij de goede zorgen van Het Waterhof!!! Xpencers' eindfase van de revalidatie is ingezet; hij verbetert qua motoriek en coördinatie niet meer. Een normaal loopje krijgt hij nooit meer en echt afstanden lopen of gewoon gaan wandelen, zit er niet meer in.
Tot mijn groot verdriet zijn Xpencers' beperkingen als gevolg van zijn neurologische schade (acute traumatische discushernia) dermate aanwezig dat dit voor mij extra beperkingen en consequenties zou meebrengen als hij terug bij mij zou komen. Daarenboven zou ik ook geen mobiliteit hebben met twee afgekeurde geleidehonden, en een derde hond er bij is gezien de situatie niet wenselijk en voor mij ook niet doenbaar.
Xpencer komt bijgevolg niet meer naar mij thuis. Vandaag heb ik een constructief gesprek gehad met de medewerkers van het revalidatiecentrum alsook met een instructrice van mijn geleidehondenschool. Met mijn hart zou ik hem het liefst van al terug thuis hebben, maar rationeel weet ik dat dit geen verstandige keuze is.
Xpencer verdient een geweldig mandje bij mensen die rekening kunnen houden met zijn beperkingen maar ook volop gaan voor zijn mogelijkheden. Voor Xpencer komt het helemaal in orde; hij krijgt vast binnenkort een geweldige nieuwe thuis!
Wat mijn toekomst zal brengen, is ook voor mij nog een vraagteken. We zien wel of er weer een nieuwe hond op mijn pad komt of wie weet ook niet.
Lieve Xpencer, dank je wel dat ik 4,5 jaar van je heb mogen genieten. Dat je mijn topper was op alle vlakken. Een machtige, prachtige en oh ja, ook krachtige hond
Het ga je goed, mijn lieve jongen! We komen binnenkort nog wel afscheid van je nemen in Het Waterhof!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wat ontzettend jammer. En wat een moeilijke beslissing voor jou! Heel veel sterkte ermee
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel; het is echt een verscheurende beslissing geweest maar rationeel gezien de juiste.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Zeker de juiste beslissing maar wat moeilijk zeg
Heel veel sterkte voor jou en ik hoop dat ze een fijn plekje voor hem vinden.
Heel veel sterkte voor jou en ik hoop dat ze een fijn plekje voor hem vinden.

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hartverscheurende beslissing die vast niet geheel onverwacht kwam.
Xpencer vindt vast en zeker een gouden mand en gaat iemand gelukkig maken.
En of er een andere hond op jouw pad komt.... Reken maar van yes.
Jij verdient een hond maar een hond verdient vooral jou.
Xpencer vindt vast en zeker een gouden mand en gaat iemand gelukkig maken.
En of er een andere hond op jouw pad komt.... Reken maar van yes.
Jij verdient een hond maar een hond verdient vooral jou.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
wat heb jij een vreselijk moeilijke beslissing moeten nemen.
vast de juiste maar o zo moeilijk
heel veel sterkte met afscheid nemen als je weer heen gaat , hij zal er niets van snappen
vast de juiste maar o zo moeilijk
heel veel sterkte met afscheid nemen als je weer heen gaat , hij zal er niets van snappen
Fenneke en Baloe

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ach jee, wat vreselijk! het spijt me werkelijk heel erg voor jullie
ik hoop voor deze gouden hond op een gouden mandje en voor jou een nieuw maatje! sterkte
ik hoop voor deze gouden hond op een gouden mandje en voor jou een nieuw maatje! sterkte
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Stapper
- Zeer actief
Goh ik weet niet wat ik schrijven moet. Buiten het gevoelsmatige had je hem ook praktisch nodig. Ik hoop op een mooie nieuwe thuis voor je kanjer en op een nieuw werkmaatje voor jou.
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank jullie wel; ik mis hem vreselijk, maar ben opgelucht dat de onzekerheid weg is en dat er voor ons beiden wel een oplossing uit de bus komt.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier nogmaals Kim, ik vind het zo erg voor jullie, dikke knuffel 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ach, wat verdrietig...veel sterkte...
- ranetje
- Zeer actief
Wat vreselijk moeilijk voor je.
Maar inderdaad, hij is waarschijnlijk het allerbeste af in een ander mandje, hoe verdrietig ook.
Sterkte Miske, naar om deze hoop op te moeten geven.
Maar inderdaad, hij is waarschijnlijk het allerbeste af in een ander mandje, hoe verdrietig ook.
Sterkte Miske, naar om deze hoop op te moeten geven.
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Merci; ik ben blij dat ik hem een maximale revalidatie heb kunnen geven!!!
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Poeh... wat verdrietig en vreselijk moeilijk voor je. Heel veel sterkte!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat een verdrietig bericht, heel veel sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Wat een ontzettend verdrietig besluit heb je moeten nemen. Dat zal vast erg moeilijk voor je zijn. Ik hoop dat Xpencer een bevredigend leven kan krijgen als 'gewone' huishond. Hij heeft een topkarakter dus een nieuwe baas zal vast een wereldhond aan hem hebben. Jou gun ik van harte een nieuw maatje om je te begeleiden. Sterkte gewenst met deze situatie.
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Bedankt Tamara/Bayko en ik sta niet op de wachtlijst voor een nieuwe blindengeleidehond.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ga je het voortaan zonder hond doen? Of nou ja, zonder actieve hulphond dan.Miske schreef:Bedankt Tamara/Bayko en ik sta niet op de wachtlijst voor een nieuwe blindengeleidehond.
Sorry, ik zie net dat je schreef nog niet te weten wat de toekomst brengt v.w.b. wel/geen nieuwe hond. Daar had ik even overheen gelezen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Hoi Kim
Hoe is het nu met je?
En met xpencer ? Hoor je nog steeds wat van hem?
Hoe is het nu met je?
En met xpencer ? Hoor je nog steeds wat van hem?
Fenneke en Baloe