Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleren voor de hond....

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Kleren voor de hond....

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

De enige die hier een jas heeft ( ok 2 voor als de ander nat is ) is Kenji.
Niet omdat ze het koud heeft , maar onder de 7 graden krijgt ze last van haar gewrichten en kan ze soms bijna niet lopen
Dus jas en en nergens last meer van

Ik wilde voor de meiden waarmee ik train ook een jas omdat ze tussen de trainingen in de auto zitten
Dus de jassen van Kenji een paar keer meegenomen om te kijken hoe dat ging voor ik er bij ging kopen
Nou blij dat ik dat gedaan heb , de een kon met jas aan ineens niet meer bewegen vond ze, de ander wrong zich in alle bochten om m uit te krijgen want ze vond het te warm en nr 3 kon ik de jas net redden van t gesloopt worden
Dus geen jassen voor de dames . Wel fleecekleden in de kooien en ook die frommelen ze vaak aan de kan en liggen dan alsnog naast de deken
Dit zijn ook dezelfde dames die al t stro of dekens uit de nachthokken gooien ( en slopen )
Sta je daar met je goeie gedrag
Gelukkig liggen ze niet op de betonnen vloer , maar op rubber stalmatten. Dat scheelt ook al een hoop

Dus geen jassen en stro , wel de fleecedekens in de auto . Al is t maar voor m'n eigen gevoel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Habibi schreef: *knip*
... Ze heeft haar zin gekregen natuurlijk, maar mèn, in het openbaar, met áángeklede hond. Andere mensen en honden tegenkomen etcetera.
Oef, níét mijn ding.

Maar goed, vanaf dat moment liep madammeke weer vrolijk en blij te doen, staartje weer in een lichte boog omhoog in plek van zielig recht naar beneden.

Ik ben nu dus ook een hondeneigenaar mét jas voor de hond...
Haha, de eerste keer dat ik Kyra en Lyndie met een (regen)jas buiten liet lopen, schaamde ik me ook dood. Twee van die ontplofte wolbalen mét jas... :schrik:
Ze zagen er ook niet uit: dikke kraag, dito broek en harige poten eronder uit piepend. De eerste keer dat ik ze meenam voor een grote colliewandeling in de regen, verwachtte ik dus ook flink wat negatief commentaar. Maar de één na de ander kwam naar me toe om te vragen waar ik die fijne jassen had gekocht want zij wilden ze ook voor hun collie. :LOL:

Kyra en Lyndie vonden de jassen trouwens heerlijk. Hun zachte, dikke vacht werkte als een spons en ze werden binnen een kwartier sliknat tot op de huid en het duurde 12-14 uur voor ze weer helemaal droog waren. En die nattigheid was echt een aanslag op hun artrose-botjes.
Ik vond het trouwens een uitkomst voor de smerigheid op de vloeren en de condens op de ramen. Ik wou dat ik er jaren eerder aan was begonnen. Het scheelde mij uren schoonmaakwerk. :mrgreen:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kleren als in broekjes en shirtjes of jurkjes lijkt mij echt compleet onzin.
Toots heeft zijn jasje wel echt nodig nu;) doet wat dat betreft niet onder voor een nakert.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Ik vind het allemaal enig. In de praktijk zou ik het niet doen (want ik heb vieze drekhonden dus ik kan dan elke dag aan het wassen gaan), maar voor de warmte zou ze het echt niet erg vinden. En Izzy heeft een dekje als het te koud wordt. Maar bij haar kijk je ook bijna op de huid, zo dun is d'r vacht.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Igor heeft een jas voor als het buiten koud is. Voornamelijk als het hard waait en we moeten met de bus. Op de een of andere manier missen we altijd de bus waar we voor naar de bushalte gingen (of ik nou de volgende keer een paar minuten later of eerder de deur uit ga, de bus past zich daarop aan en als we dan bij het stoplicht staan, zien we de bus voorbij komen :oohja: ), dan staat Igor enorm te rillen als hij zijn jas niet aan heeft. Of als we ergens anders moeten stilstaan en het waait hard/is koud. Maar goed, Igor heeft niet zo'n dikke vacht en een vetlaag heeft hij al helemaal amper, dus ik kan me er niet om schamen dat hij een jas aan heeft. :19:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het eerder altijd maar onzin vond, al die mensen die hun hond aankleden. Tot Igor dus, die er zelf ook eentje nodig heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”