Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik heb ook eens een vogel op de foto gezet. Maar ik heb er eigenlijk geen geschikte lens voor en kom er nooit aan toe op iets anders te letten dan op de hondjes
Ik vind jouw foto's echt prachtig, net als deze, Leonie.
Ik moet een prutfoto plaatsen. Ik heb weinig gefotografeerd deze week, alleen afgelopen weekend en vrijwel alles is onder- of bovenbelicht.
Edit: andere bewerking gekozen.
Laatst gewijzigd door Manuma op 12 jul 2019 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Manuma schreef:Ik vind jouw foto's echt prachtig, net als deze, Leonie.
Ik moet een prutfoto plaatsen. Ik heb weinig gefotografeerd deze week, alleen afgelopen weekend en vrijwel alles is onder- of bovenbelicht.
Aw, dank je wat lief
Over- en onderbelichting heb ik nooit meer last van sinds ik in RAW fotografeer, echt een openbaring is dat. Maar goed, ik weet niet wat voor camera je hebt en ook niet of je wel zin hebt in altijd nabewerken.
Manuma schreef:Ik vind jouw foto's echt prachtig, net als deze, Leonie.
Aw, dank je wat lief
Over- en onderbelichting heb ik nooit meer last van sinds ik in RAW fotografeer, echt een openbaring is dat. Maar goed, ik weet niet wat voor camera je hebt en ook niet of je wel zin hebt in altijd nabewerken.
Niet altijd Maar als er iets moois bij zit doe ik dat altijd wel.
Ik heb een Canon en ik ben een dummy; wat is RAW fotograferen?
Dan krijg je grotere bestanden (RAW ipv JPEG) waar je nog heel veel aan kunt veranderen qua kleur en belichting. Zo maak ik Lou meestal wat lichter omdat je hem anders slecht ziet naast Millie De reiger bijvoorbeeld heb ik ook iets lichter gemaakt ten opzichte van de achtergrond. Een heel klein beetje maar, maar het maakt de foto net wat mooier.
Als je een spiegelreflex hebt moet je die wel op RAW kunnen instellen denk ik.
Veel spiegelreflexen hebben de optie om in RAW en jpg tegelijk te fotograferen. Dat zou ik ideaal vinden. Ik moet kiezen en heb met RAW dus altijd extra werk te doen voor ik een foto kan plaatsen
Fotogravinnetje schreef:Veel spiegelreflexen hebben de optie om in RAW en jpg tegelijk te fotograferen. Dat zou ik ideaal vinden. Ik moet kiezen en heb met RAW dus altijd extra werk te doen voor ik een foto kan plaatsen
Druk en ziek geweest, dus nog niet toegekomen aan het plaatsen van m'n foto van week 18. Hoop voor week 19 nog een mooie foto te kunnen maken tussen de bedrijven door, anders ga ik even smokkelen met een foto van 1 dag te vroeg
Lekker niet valsgespeeld. Deze foto heb ik gisteren op de valreep nog gemaakt. Maar het fotograferen heeft toch wel lang stil gelegen voor mijn doen... Week 19 dus!
ZivaNomi schreef:Ohhh prachtige Taartje, mooie blik heeft ze!
Dat was voor mij inderdaad doorslaggevend voor m'n keuze. Ik had nu zoveel keuze uit mooie foto's met sprekende koppies... Dit was ook een optie geweest DSC_8071 by Elco Frits, on Flickr
Of een van de andere kopfoto's uit het topic met foto's van de wandeling bij Arnhem van gisteren (Lanai of Tommy, of Lanai die tegen de kant op staat, terwijl baasje er net niet bij kan...)