Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sjm schreef:In hoeverre hebben jullie nog contact met de fokkers van je hond? Is dat in de loop van de jaren verwaterd? Of nog steeds? Of nooit goed contact gehad na de aankoop van je hond?
En vind je het belangrijk? Zou je het anders willen? Wat verwacht je hierin van de fokker?
Hoe zit het met jou eigenlijk?
ik ben ook erg nieuwsgierig naar de aanleiding van de vraag
Met de fokker van Gentle heb ik nog best veel contact.
Ook met de vorige eigenaar van Gentle heb ik nog contact.
Met de fokker van Gimmick heb ik voornamelijk contact via messenger en facebook (ze woont op 4 uur rijden van hier) en 1x per jaar in september gaan we naar een rebels dag. Waarin alle eigenaren van alle pups uitgenodigd zijn om te komen.
Met de fokker van taxi heb ik ook nog veel contact.
Ik vind het wel leuk om contact met ze te houden. Stuk voor stuk klikt het ook gewoon goed dus dat is ook wel fijn
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ik heb met de fokker van mijn huidige hond nog regelmatig contact.
We spreken elkaar op facebook en volgen elkaar op die manier en af en toe mailen we.
Zelf als fokker heb ik ook contact met al mijn pupkopers, zowel via facebook als in het echt tijdens wandelingen en reünies die ik organiseer.
Vind het zelf jammer dat de fokker van mijn eigen hond daar niet zo actief in is en ons niet uitnodigt voor een nest-reünie o.i.d.
De fokkers (een echtpaar) van Lyndie en Kyra heb ik een aantal jaren heel goed contact mee gehad, hele aardige en betrokken mensen. Tot zij vanwege grote ruzies binnen de colliewereld stopten met hun kennel. Later zijn ze ook nog gescheiden. Dus het contact was helemaal weg. Wel jammer, want ik had graag het nog willen doorgeven toen mijn meisjes overleden.
De fokster van Cody had ik heel intensief contact en ik vertelde ook de moeilijkheden die ik met hem had. Was ze heel begripvol in, al hield ze stug vol dat geen enkele andere hond uit haar kennel of het nest van Cody dergelijke problemen had (wat overigens niet waar was). Maar toen ik Cody wilde herplaatsen en met het eerlijke verhaal erbij om te zorgen dat hij werkelijk goed terecht zou komen, werd ze woedend omdat het slecht was voor haar kennel.
Heeft de meest vreselijke verhalen over mij rondgestrooid (al interesseerde mij dat geen bal) en heeft abrupt het contact verbroken. Vind het jammer dat het zo is gelopen, maar dat is haar probleem. Niet het mijne.
Ik heb tot Gina's dood nog heel veel contact gehad met de vrouw die haar als eerste had opgevangen in Duitsland. Vreselijk emotioneel mens. Die mij huilend opbelde toen ik haar berichtte dat ik Gina had laten inslapen. Lief mensje.
De andere honden zijn allemaal via stichtingen gekomen en de meeste stichtingen zijn erg slecht in het onderhouden van contacten met hun adoptanten. Maar goed, ik vind dat geen probleem. Als er een probleem is met de hond, ben ik mans genoeg om het zelf op te lossen. Maar ik zal dan ook niet uit mezelf doorgeven als de hond overlijdt. Zoals bijvoorbeeld met Bonnie. Daar ga ik dan geen energie in steken.
lijn schreef:Met de fokker van Vedette is een vriendschap ontstaan Heh Suuz! .
Hoe kom je daar nu bij?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
4 heb ik er zelf gefokt en 4 andere heb ik met alle fokkers nog contact.
Alleen de laatste, no 9 niet, althans niet met de fokker maar wel met de dekreu eigenaar
Ik vind het leuk om contact te houden als hun ook leuk reageren op een foto of een belletje, doen ze dat niet ben ik er gauw klaar mee, het is geen moeten voor mij.
In het verleden een hond gehad (is overleden) waarbij de fokker nooit ergens op reageerde, het boeide hem gewoon niet, sja dan vind ik het ook best.
Met mijn eigen gefokte pupsels wil ik wel graag goede contacten onderhouden, ben veel te benieuwd hoe het ze vergaat.
De fokker van Kenji zie ik elke week en spreek ik tussendoor ook regelmatig
Fokker van Kyto hadden we super goed contact mee tot hun ineens raar gingen doen
Nu kom ik ze heel af en toe nog eens tegen op wedstrijd of show
De ene keer doen ze normaal en de andere keer doen ze net of ze ons niet zien
Vind t prima , ze zoeken t maar uit . Ze kan toch alles volgen via fb
Ziva had ik als pup van iemand overgenomen , soort fokkersvoorwaarden
Met hem geen contact meer , de fokker heb ik ooit wel eens contact mee opgenomen en daar is t eigenlijk bij gebleven
En ondanks dat Elena allang niet meer leeft heb ik nog wel contact met de fokker
Niet meer zo als vroeger , maar doen wel af en toe een berichtje
Pinky , Wolfje en Kono hebben we zelf gefokt
Wij proberen met alle pupkopers contact te houden
Maar t moet niet steeds van 1 kant komen zeg maar
Want dan heb ik ook zoiets van ik hoor of zie t allemaal wel , je wil duidelijk minder contact als wij
Wel altijd erop gehamerd dat als er wat is ze altijd kunnen bellen of via de Messenger contact kunnen opnemen
Een aantal doen dat , hebben we ondanks de afstand ( Finland bijv ) super contact mee
Maar er zijn er ook die dan op FB of tegen anderen wel zeggen dat er iets met de hond is , waar wij dan veel later via via dan van horen dat er wat was
En als je dan vraagt hoe t gaat hoor je alleen ja goed hoor
Zijn ze in de buurt , niet eens een belletje van goh we zijn in de buurt kom ff langs ofzo
En dat vind ik dan jammer, maar kan niemand wat verplichten
Er is wel iemand waar we super contact mee hebben
Zijn we in de buurt gaan we ff langs , en heeft zij tijd komt zij langs
Ondanks dat t een pokkend rijden is
Bijna dagelijks maar minstens 2x pw contact op de app en veel foto's
En met beide dekreu eigenaren ook super contact
Van whats app en messenger tot geregeld bij mekaar op visite
Alleen die in Duitsland zit net te ver weg met 9 uur rijden
Maar die spreken we regelmatig via fb
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ik heb nog contact met de fokker van Dexter via fb en af en toe stuur ik haar een privebericht.
Nestgenoten volg ik via fb en zie ik op nestendagen of tijdens een georganiseerde wandeling.
Met de fokkers van beide honden nog contact. Met Carmen/Crutz meer dan met de fokker van Didge.
Met de laatste voor over fb, Carmen heeft toevallig gisteren mijn duo op tafel gehad voor een sportmassage
Met de fokker van onze eerste Toller, Gisée, heb ik nog steeds contact. Zij is een vriendin van me geworden. Uit het eerste nest van Gisée is zoon Torak bij haar en haar gezin gaan wonen. We overleggen al jaren alles over onze honden en over onze fokkeuzes met elkaar. Inmiddels 3 jaar geleden haalde ik Ylva op uit Zweden en met die Zweedse fokker heb ik nog geregeld contact.Sinds deze week hebben we ook Freya van een Belgische fokker. Met haar had ik lang goed contact, mede omdat zij 7 jaar geleden bij mij een pup kocht. Ook de eigenaars van dekreuen die ik ingezet heb, houd ik op de hoogte van nieuws rond de nazaten. Ons eerste nest werd bijna 12 jaar geleden geboren en afgelopen april het elfde nest. Met veel mensen heb ik nog contact, maar met een heel aantal nooit meer. Sommigen geven het eerste jaar nog wel updates en stoppen daarna, van anderen hoor ik na het de eerste weken niets meer. Ik probeer het contact wel te stimuleren, maar het valt niet af te dwingen. Een jaar of 3 geleden werd ik wel opgebeld door iemand die een reu had uit ons eerste nest, toen 8 jaar oud. Van die familie had ik in geen 7 jaar iets gehoord, maar nu bleek één van de kinderen ernstig allergisch voor de hond en moest hij herplaatst worden. op dat moment herinnerden ze zich, dat ze bij dan moesten inlichten en dat hebben ze dus ook gedaan, Ik was daar heel blij mee, want ik zou het vreselijk vinden als een door mij gefokte hond op Marktplaats of in het asiel zou belanden, Om 12.30 uur wist ik dat Twister een nieuw thuis zocht, om 18.30 was het geregeld, hij heeft een gouden plekje gekregen.
Sinds ik voor mijn kennel een besloten facebook-groep heb gemaakt, blijven meer mensen in contact. Blijkbaar vindt men dat makkelijker en ik ben er heel blij mee
De fokker van ons Jorisje zie ik heel af en toe op een show en dan is het hallo
De fokker van Lanci, Chad en Tristan heb ik geblokt, daar waren we heel close mee zolang we ja en amen zeiden, tsja dat houd ook een keer op
De rest hebben we zelf gefokt.
Van onze eigen fok hebben we met 1 pup eigenaar geen contact meer (voor degene die het hondje nog herinneren, Ieniemienie's eigenaresse) voor de rest met allemaal nog contact, met de ene meer dan met de andere, sommige pups komen nog logeren.
Met veel eigenaren die een kind van Lanci, Chad of Tristan hebben, hebben we ook nog contact, altijd leuk om te volgen hoe het met "familie" gaat
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Met de fokker van Barra eigenlijk allen via Facebook contact. En 1 keer per jaar proberen we af te spreken voor een gezamenlijke wandeling.
De fokker van Raven zie ik elke week omdat we daar spaniel-jachttraining doen
Misty is een asiel hond
Met de fokker van Noeska heb ik af en toe nog contact, tegenwoordig enkel als ik hem tegenkom in de sport. Met die van Faiza heb ik ook af en toe contact, soms via fb, soms als we elkaar tegen komen in de sport. Appie heb ik zelf gefokt. Met de eigenaars van zijn nestgenoten heb ik nog contact voor zover dat mogelijk is en zij dat willen (ik hou niet zo van stalken), dus de frequentie hangt vooral van de pupkoper af. Een hond is helaas jong overleden doordat hij parvo opliep in de omgeving van zijn nieuwe eigenaar, maar met die man heb ik nog steeds af en toe contact en hij heeft het nog steeds over hem. Met een buitenlandse pupkoper heb ik veel contact, dat zijn echt vrienden op afstand geworden vanwege het grote wederzijdse vertrouwen en de klik tussen ons en hem en zijn vrouw. Twee reuen zijn in 2e instantie naar de VS gegaan, waar ze aan het werk zijn in de praktijk (eerste eigenaren lieten de honden hen boven de kop uit groeien, ondanks advies en sportactiviteiten). Bij die twee reuen heb ik op working-dog aangegeven dat ik graag contact zou hebben met de nieuwe eigenaar/handler, maar ik vermoed dat ik daarop weinig kans heb tenzij er iets mis zou zijn.
ik had met de fokker van Harley na een jaar geen contact meer, na de nakomelingendag deed zijn emailadres het niet meer en toen ik bij bellen ook geen gehoor meer kreeg was het wel best.
De andere 2 komen uit een buitenlandse opvang en die heb ik op fb (gehad) dus die kunnen daar volgen hoe het gaat met de dames.
sjm schreef:In hoeverre hebben jullie nog contact met de fokkers van je hond? Is dat in de loop van de jaren verwaterd? Of nog steeds? Of nooit goed contact gehad na de aankoop van je hond?
En vind je het belangrijk? Zou je het anders willen? Wat verwacht je hierin van de fokker?
Hoe zit het met jou eigenlijk?
Haha
Van alle 3 de fokkers had ik, naar aanleiding van het contact voor de koop, iets anders verwacht. Nu eigenlijk heel erg weinig interesse alle 3. Nouja, ze zullen wel weten dat het goed gaat denk ik dan.. Ook bij Zahra had ik wel veel meer interesse verwacht, als ik keek hoe het van te voren ging en voor we haar mee kregen. Maar die zullen t vast ook heel druk hebben, 3 pups aangehouden uit het nest.
Mijn eerste hond na een week of 3 geen contact meer mee. Toen ging alles nog over de telefoon en ze (oud eigenaar) nam gewoon niet meer op.
Maylo heb ik tot zijn dood contact met zijn vorige eigenaar en hield haar geregeld op de hoogte via whats app en andersom vroeg ze ook naar Maylo(ondanks dat ze hem zelf maar 2 maanden heeft gehad. Heb wel contact gezocht met zijn fokker maar die gaf vrijwel niet thuis en bleek een broodfokker te zijn maar op die manier ben ik wel bij iemand ander terecht gekomen waar Maylo's moeder nadat de pups eenmaal weg waren in de opvang is gekomen. Zij doet heropvoeding/plaatsing voor OEB's
Izzy haar baasje reageerde na een week al niet meer terug, nog een paar keer een mail en een appje gestuuurd maar 0 reactie dus dat zat me wel gescheten.
Droef zijn vorige eigenaar spreek ik geregeld nog en zie ik ook wel eens op shows, ondanks dat ik het met bepaalde dingen niet eens ben staat ze wel voor me klaar en reageert ook altijd terug, in december had ze me nog uitgenodigd om naar show te komen ivm pup reunie.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Ik heb nog zeer regelmatig contact met mijn rockster en ik vind dat fijn en leuk,zij ook,een update hóe het nu gaat en af en toe een foto en/of filmpje.
Ik krijg ook altijd een felicitatie als ze jarig zijn en kerstwensen met kerst.
Met de fokker van mijn vorige teef kon ik altijd terecht. Mailde haar zo af en toe foto's of als we iets hadden behaald. Toen ik haar heb laten inslapen, een ontzettende lieve mail terug. Zag haar af en toe ook op een show
Van onze vorige reu is de fokster mijn vriendin geworden. Dus heel veel contact.
Met de vorige eigenaren van Sam ook nog contact mee via de app. Soms weken lang niks, en dan kunnen we een hele dag zitten te appen.
Hardy is via een stichting en hebben hem nu een goede week in huis. Ze vind het leuk om op de hoogte gehouden te worden hoe het met Hardy gaat, maar verwacht geen intensief contact.
Ja Via de besloten Facebook-groep waar ik geregeld foto's plaats, maar ook via privé-berichtjes waarin ze me steunt/advies geeft over de gezondheid van Cuby. Ze is ontzettend betrokken en dat waardeer ik enorm
Met de fokker van Bigboy en Bros heb ik heel goed contact.
Met de fokker van Yorgos is het nog afwachten.
Met de fokkers van Griffin en Drazic heb na het ophalen geen contact meer gehad.
Izzy is nu bijna 3 jaar en ik heb nog steeds contact met de vrouw van wie ik haar gekocht heb en kan dus ook nog steeds Izzy's moeder volgen Geen idee waar Sofi vandaan komt eigenlijk. Hoef het ook niet te weten.
Wij maken sinds een paar jaar per nest een besloten FB groep aan, er ontstaan ook vaak onderling leuke contacten uit. Vooral het eerste jaar worden die groepen gebruikt, daarna zijn de meeste pups door de moeilijkste tijd heen en vermindert het contact wel wat.
Als er iets met een pup is, hoe oud ook, denken we mee, geven advies, enz, voor zover ze het zelf willen.
We hebben eigenlijk best veel contact met de meeste pupkopers, realiseer ik mij. Niet dat wij erachter aan sjouwen, maar het klikt vaak gewoon goed. Mensen waar het niet mee klikt die krijgen van ons gewoon geen pup, denk ik.
En we hebben ook heel wat pupkopers gehad die voor een tweede bij ons komen, hetzij dat hun hond van ouderdom was overleden, maar soms ook gewoon een tweede erbij van ons voor de leuk.
Hmmm. Het eerste jaar wel goed contact. Toen ruzie en stond zelfs nog jaren op de blok op facebook Ben inmiddels bijna een jaar van de blok en stuur haar soms een update over z'n hart enzo. Verder geen "leuke" foto's, is ze ook niet in geïnteresseerd denk ik. Ik vind het alleen belangrijk dat ze weet wat hij heeft en daar eventueel op kan letten als ze nog een deel van die lijnen gebruikt (volgens mij niet meer). Verder vind ik contact met de fokker niet belangrijk en bij een toekomstig hondje zou me het ook niet zoveel uitmaken. Heb genoeg vrienden en mensen die foto's van mijn hond willen zien
_Tiny_ schreef:Met de fokker van een vorige hond vond ik het contact helemaal niet prettig. Zij bleef zich, na de verkoop, met de pup bemoeien alsof deze nog steeds van haar was. Dan belde ze elke week op om te vragen hoeveel de pup die week gegroeid was. Tja, ik weeg niet wekelijks. Ik kan zien dat de pup groeit en ik kan voelen of ze niet te dik of te dun is. Dan vind ik elke week wegen maar flauwekul. Daar was ze dan boos om. Ze bemoeide zich overal mee en wou overal een dikke vinger in de pap. Met de hondenschool die ik bezocht (moest martin gaus zijn), met het merk brokken wat ik voerde (moest eukanuba, maar ik gaf kvv), het wandelen (teveel), het slapen (te weinig) en ga zo maar door.
Zij vond het volstrekt normaal om zo te doen en zag het als bewijs van een goede betrokken fokker zijn. Maar ik vond het stront vervelend. Als je er zo weinig vertrouwen in hebt of ik dit soort dingen zelf kan regelen, verkoop mij dan geen pup.
Nou we het er toch over hebben , wil je nog van afgelopen jaar de maandelijkse rapporten , groeicurves ,dieetlijsten, aantal gelopen km en verslagen in leveren . Je loopt een beetje achter.