Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond sloopt en plast en poept in huis.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silliechevy
geregistreerd lid
Aantal honden: 2

Re: Hond sloopt en plast en poept in huis.

Ongelezen bericht door Silliechevy »

ik ben er nog wel
en zeker niet 24 uur online ivm werk en ziek zijn

alle info heb ik gelezen maar een kennel buiten is geen optie dan gaat ze loeien en ik heb buren
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Cleva schreef:
sirene schreef:Misschien eens een tijdje bijhouden wat je zoal gedaan hebt die dag (hoe lang en hoe laat) en wanneer ze sloopt. Misschien helpt het al om de wandeling naar een ander tijdstip te verzetten.
Jullie wandelen dagelijks 6u met de hond?! 3u apart van elkaar? Dat lijkt me niet alleen onmogelijk maar ook nog eens erg slecht voor je relatie. Tenminste ik neem aan dat jullie ook nog moeten werken. Dan zie je elkaar alleen in bed?

Wandelen is belangrijk maar als je denkt dat je na de wandeling klaar met je hond bent snap ik wel dat het niet werkt.

Is er überhaupt een functioneringsgesprek geweest over met je bek aan de huisraad zitten? Of had de hond dat moeten raden?
Dat gesprek is wel geweest, maar ik denk dat Chevy ten tijde van het gesprek botjes in der oren heeft gestopt.
Stik er in dacht en begonnen is aan de bank opvreten.

En inderdaad, naast wandelen zijn er meer dingen om haar uit te dagen. Dat doen ze ook. Maar ik ga eens kijken wat ik hier verder in kan betekenen. Ik heb nog leuke spelletjes liggen voor de hond. Misschien vind ze dat wel leuk.
AfbeeldingAfbeelding
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Om nog wat aan te vullen. Chevy (en Dodge) zijn zindelijk, alleen in fases vind Chevy het nodig alle regels en aangeleerd gedrag over boord te gooien en in de keuken haar behoefte te doen. Maar ze kan het echt wel.
Helaas gebeuren deze dingen (het slopen, de behoeftes in de keuken) altijd als ze van huis zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb ondertussen verschillende soorten benches gezien en sommigen zijn sterk en sommigen zijn alleen geschikt voor kleine honden, hoe groot ze ook zjn (ik heb een bench van 120x80 staan die alleen voor hele rustige honden of honden tot 15kg geschikt is).

Een kamerkennel zou mogelijk wel geschikt zijn.
http://www.dierenverblijf.eu/kamerkenne ... 400_23_558
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Je kan de hond wegsluiten, in een kennel stoppen of een onverwoestbare bench maar de stress zal blijven.
Ik zou echt heel wat tijd stoppen in het trainen van het thuisblijven zonder baas. Strooi kleine snoepjes en stap direct de deur uit, blijf voor de deur en kom na een paar minuten weer binnen. Geen aandacht aan de hond geven, gewoon rond gaan stappen, even zitten en het weer herhalen. Zeg niks, geen handelingen, niks. Een camera is dan wel echt heel handig, je kunt dan zien hoe ze reageert en hoeveel tijd het kost voor er een bepaalde reactie volgt. Door dat in de gaten te houden kun je iets gemakkelijker je afwezigheid qua tijd uitbouwen.

Bij onze hond begint de verlatingsangst al bij het aantrekken van jas of schoenen. We hebben ontzettend veel geprobeerd maar we krijgen de angst niet weg. Wat we nu doen is haar op bed leggen, even knuffelen totdat ze op haar gemak is, onze jas en schoenen aantrekken en dan vertrekken. De deur naar de woonkamer doen we dicht. Ze blijft dan de tijd dat we weg zijn op bed liggen met af en toe een grom als er geluid bij de deur is. Het krabben en blaffen is weg. Onze andere hond heeft totaal geen verlatingsangst maar daar trekt ze zich niets van aan.

Natuurlijk hoef je je hond niet op bed te leggen maar je kunt wel uitvinden wanneer ze het rustigste blijft en waar zij zich het prettigste bij voelt. Als ik lees wat je met de hond doet lijkt me dat meer dan voldoende. Een hond gaat geen bench of huiskamer slopen voor de lol, er zit iets achter en ik vrees dat het een ongelofelijke stress is. Dat is voor je hond natuurlijk ook heel vervelend. Ik zou me echt veel meer richten op de oorzaak en niet op een oplossing van de gevolgen. Dat helpt je hond niets namelijk.
Silliechevy
geregistreerd lid

Domor schreef:Ik heb ondertussen verschillende soorten benches gezien en sommigen zijn sterk en sommigen zijn alleen geschikt voor kleine honden, hoe groot ze ook zjn (ik heb een bench van 120x80 staan die alleen voor hele rustige honden of honden tot 15kg geschikt is).

Een kamerkennel zou mogelijk wel geschikt zijn.
http://www.dierenverblijf.eu/kamerkenne ... 400_23_558
ik heb de sterkste gehad maar ze komt er dwars doorheen
vergeet niet dat ze ook een wasmachine van ruim 80kg wegtrekt door de badkamer heen
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Silliechevy schreef:alle info heb ik gelezen maar een kennel buiten is geen optie dan gaat ze loeien en ik heb buren
Dan blijft oppas/opvang over.

Daarnaast kun je trainen aan het 'alleen' thuis zijn (dus zonder baas thuis, wel met andere hond) en kijken hoever je daarin komt. Maar die oppas/opvang zou ik maar gaan regelen, want dit klinkt echt niet fijn voor de hond.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Manuma schreef:Je kan de hond wegsluiten, in een kennel stoppen of een onverwoestbare bench maar de stress zal blijven.
Ik zou echt heel wat tijd stoppen in het trainen van het thuisblijven zonder baas. Strooi kleine snoepjes en stap direct de deur uit, blijf voor de deur en kom na een paar minuten weer binnen. Geen aandacht aan de hond geven, gewoon rond gaan stappen, even zitten en het weer herhalen. Zeg niks, geen handelingen, niks. Een camera is dan wel echt heel handig, je kunt dan zien hoe ze reageert en hoeveel tijd het kost voor er een bepaalde reactie volgt. Door dat in de gaten te houden kun je iets gemakkelijker je afwezigheid qua tijd uitbouwen.

Bij onze hond begint de verlatingsangst al bij het aantrekken van jas of schoenen. We hebben ontzettend veel geprobeerd maar we krijgen de angst niet weg. Wat we nu doen is haar op bed leggen, even knuffelen totdat ze op haar gemak is, onze jas en schoenen aantrekken en dan vertrekken. De deur naar de woonkamer doen we dicht. Ze blijft dan de tijd dat we weg zijn op bed liggen met af en toe een grom als er geluid bij de deur is. Het krabben en blaffen is weg. Onze andere hond heeft totaal geen verlatingsangst maar daar trekt ze zich niets van aan.

Natuurlijk hoef je je hond niet op bed te leggen maar je kunt wel uitvinden wanneer ze het rustigste blijft en waar zij zich het prettigste bij voelt. Als ik lees wat je met de hond doet lijkt me dat meer dan voldoende. Een hond gaat geen bench of huiskamer slopen voor de lol, er zit iets achter en ik vrees dat het een ongelofelijke stress is. Dat is voor je hond natuurlijk ook heel vervelend. Ik zou me echt veel meer richten op de oorzaak en niet op een oplossing van de gevolgen. Dat helpt je hond niets namelijk.
Dat dikgedrukte denk ik ook inderdaad. Mijn hond heeft de eerste tijd ook enorm geworsteld met verlatingsangst. Is ook de eerste keer uit de bench ontsnapt, en dan niet via het deurtje :oeps: . Zij is trouwens ook 2/8ste husky en malamute bedenk ik me net (dat vergeet ik nog wel eens :P) Stapje voor stapje alleen zijn opbouwen werkte alleen maar averechts. Per toeval heb ik ontdekt dat het voor mijn hond goed werkte om haar eten in de bak te doen als ik jas en schoenen en alles aan had en klaar was om weg te gaan. In de deuropening ging staan, het commando 'eet' gaf en snel de deur achter me dicht trok. Dan was ze op een of andere manier meer gefocust op het eten en minder op het feit dat ik weg ging en dus minder gestressed en meer ontspannen. En dan bleef ze ook meer ontspannen als ik weg was (en andersom, als ze gefocust was op dat ik weg ging en dus gestressed was bleef ze ook gestressed tot ik terug kwam) En voor haar is het ook belangrijk dat ze me door het raam na kan kijken en ziet dat ik echt de straat uit ben gegaan. Ik heb daar geen verklaring voor, maar het is zo. Tegenwoordig gaat het alleen zijn uitstekend (ze is 5,5), maar het eerste jaar heb ik voor haar een oppas gezocht omdat het gewoon echt geen doen was voor mij, voor de buren, laat staan voor haar om steeds alleen te zijn. Zolang ze niet alleen kan zijn moet je het haar eigenlijk niet aan willen doen vind ik. In ieder geval geen halve dagen. Af en toe naar de winkel is dan echt al moeilijk en lang genoeg.
Ivanneke
Actief
Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ivanneke »

Kan het niet zijn dat er op de dagen dat ze het gedrag vertoont er stress van buiten af is? Iemand belt aan of veel herrie op straat?
Ik zou ik jouw geval denk ik een plek maken waar ze in geval van nood de behoefte kan doen en een boomstam/dikke tak geven om te slopen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marjoleine schreef:
Brindlecardi schreef:Als ze zoveel last van loopsheid heeft zou ik ondanks vacht castratie overwegen. Naar wat ik lees is ze dus nooit alleen, ze heeft het misschien dan ook niet geleerd?
:scratch:
Omdat ze tegen de loopsheid onzindelijbis? Dat gebeurt ontzettend veel en zou ik nou niet bepaald "last van de loopsheid" willen noemen.
En ze hebben nog een hond dus nee, ze is nooit alleen.
Nee niet alleen onzindelijk, ze vertoond blijkbaar allerlei gekke gedragingen rond de loopsheid. Zie post 1.
Daarnaast weet jij ook wel dat die vlieger met 'de hond is niet alleen' natuurlijk niet zo maar op gaat. Anders zouden alle pups die in een nieuwe roedel leven ook vanaf dag 1 uren alleen kunnen zijn als ze maar kunnen plassen, want 'de hond is niet alleen'.
Silliechevy
geregistreerd lid

nou ik stop met deze discussie want ik kom er niet ver mee
er word gesproken alsof ik er niet bij ben dat ten eerste(IK LEES ALLES)
en daarbij vertelde ik al dat chevy een hele moeilijke start heeft heeft gehad
daarbij is zij malamute nr 4 bij de andere heb ik niet zoveel problemen gehad
en ik heb het gevoel alsof ik niet goed ben voor mijn hond opsluiten is geen optie geen bench geen kamertje apart ze gaat door alles heen die meid is onwijs sterk
ze weet wat ze wel en niet mag
medisch is ze goed gekeurd
ze krijgen alles
een kauw bot als ik weg ga
speeltjes die ze mag slopen
trainingen gedaan zoals de kong
moet ze veel moeite voor doen zoals jullie zelf ook weten
daarnaast is ze actief met dodge de andere hond ik heb zelfs de radio zachtjes aan als ik weg ga
er is genoeg water

en als ze buiten is kan lopen en doen wat ik wil maar haar behoefte doet ze niet
alleen als er niemand in de buurt is daar bedoel ik mee mevr is heel snel afgeleid
dus om half in de vroege morgen de deur uit dan mag ik blij zijn als ze wat doet
ze vertoont een hele hoge snuffel gedrag en moet wel overal over heen plassen
soms zeg ik weleens ze is een mannetje in een vrouwtjes pak

ze heeft ook goeie dagen zelfs tot weken waar ze totaal niks sloopt of iets dergelijks maar er zijn periodes waar ik haar wel achter het behang kan plakken
Afbeelding
Silliechevy
geregistreerd lid

nou ik stop met deze discussie want ik kom er niet ver mee
en ik heb het gevoel alsof ik niet goed ben voor mijn hond opsluiten is geen optie geen bench geen kamertje apart ze gaat door alles heen die meid is onwijs sterk
ze krijgen alles
daarnaast is ze actief met dodge de andere hond ik heb zelfs de radio zachtjes aan als ik weg ga
er is genoeg water

en als ze buiten is kan lopen en doen wat ik wil maar haar behoefte doet ze niet
alleen als er niemand in de buurt is daar bedoel ik mee mevr is heel snel afgeleid
dus om half in de vroege morgen de deur uit dan mag ik blij zijn als ze wat doet

ze heeft ook goeie dagen zelfs tot weken waar ze totaal niks sloopt of iets dergelijks maar er zijn periodes waar ik haar wel achter het behang kan plakken
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Een kennis van mij heeft een Turkse herder die als ze weg was nogal vocaal was en daar dan redelijk lang in bleef hangen.
Dat vonden de buren uiteraard niet leuk. Zij heeft nu een app geinstalleerd waardoor zij via haar computer thuis de hond in de gaten kan houden maar ook kan toespreken indien nodig. Dat heeft perfect gewerkt bij haar. Zou zoiets ook niet wat zijn om te proberen bij deze hond.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Silliechevy schreef:nou ik stop met deze discussie want ik kom er niet ver mee
ze krijgen alles
er is genoeg water

Is de hond nu van jou of nog steeds van een bekende van je ?
Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Maar waarom ga je niet in op de oppas en het trainen op alleen zijn? Is dat zo lastig voor je? Want dat zou kunnen natuurlijk. Ik vond het ook lastig maar het werpt wel zijn vruchten af en het scheelt jou en je hond uiteindelijk veel stress.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tineke schreef:
ze krijgen alles
er is genoeg water

@tineke, kijk even wie dit topic gestart is en tegen wie je het nu hebt...

@Silliechevy, overigens is naar mijn idee duidelijk dat Chevy flink wat stress ervaart als de baas weg is. Dus daarmee moet je aan de slag. En die stress blijft ook hangen. Daardoor is ze ook steeds over-alert, snel afgeleid. Je moet dus werken aan het verminderen van die stress.
De ene malamute is de andere niet. Dus dat het met de eerste drie goed ging, wil niet zeggen dat je dus weet hoe het bij nummer 4 moet. Deze is blijkbaar gevoeliger dan je gewend bent. Daar zul je iets mee moeten doen, als je de uitingen daarvan wilt verminderen. Pak de kern aan, niet de symptomen. Ze kan niet alleen zijn, want te veel stress. Dus verminder de stress en zorg dat ze voorlopig niet alleen hoeft te zijn (alleen als in: zonder mens)
Tineke
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Tineke schreef:
ze krijgen alles
er is genoeg water

@tineke, kijk even wie dit topic gestart is en tegen wie je het nu hebt...
Je hebt gelijk :wink: dat was me ontgaan.
Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:
Manuma schreef:Maar waarom ga je niet in op de oppas en het trainen op alleen zijn? Is dat zo lastig voor je? Want dat zou kunnen natuurlijk. Ik vond het ook lastig maar het werpt wel zijn vruchten af en het scheelt jou en je hond uiteindelijk veel stress.
Niet alle honden zijn geholpen met een oppas . Jip is ( was) ook onrustig als mijn vriend gewoon thuis was of mijn dochter en ik niet . Dan zat hij voor de deur naar buiten te kijken en te wachten . Werd hij de kamer ingehaald dan ging hij in de kamer zitten wachten . Hij kon niet ontspannen ook niet als hij werd afgeleid . Natuurlijk ben je met een oppas van het slopen en poepen af maar je wil uiteindelijk dat je hond uit zichzelf ontspant .

Een hond die gespannen is of gestrest kun je niks aanleren .
Dat is naar met Jip.
Bij veel honden zal het wel uitmaken dus de eigenaar kan het allicht proberen ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je hem zelf niet meer kan houden zou het meest vriendelijk zijn de spuit erin te zetten.
Waarom zo'n beest doorschuiven en van hand tot hand laten gaan wat meestal met probleem honden gebeurt. Zo zielig totdat ze er zelf ook achter komen dat zoiets niet werkt en de hond binnen no time verkast of op MP staat.. Je zult toch een keer weg moeten al was het maar voor een boodschap of een dokters bezoekje.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Manuma schreef:
Heavy schreef:
Manuma schreef:Maar waarom ga je niet in op de oppas en het trainen op alleen zijn? Is dat zo lastig voor je? Want dat zou kunnen natuurlijk. Ik vond het ook lastig maar het werpt wel zijn vruchten af en het scheelt jou en je hond uiteindelijk veel stress.
Niet alle honden zijn geholpen met een oppas . Jip is ( was) ook onrustig als mijn vriend gewoon thuis was of mijn dochter en ik niet . Dan zat hij voor de deur naar buiten te kijken en te wachten . Werd hij de kamer ingehaald dan ging hij in de kamer zitten wachten . Hij kon niet ontspannen ook niet als hij werd afgeleid . Natuurlijk ben je met een oppas van het slopen en poepen af maar je wil uiteindelijk dat je hond uit zichzelf ontspant .

Een hond die gespannen is of gestrest kun je niks aanleren .
Dat is naar met Jip.
Bij veel honden zal het wel uitmaken dus de eigenaar kan het allicht proberen ;)
Fred kan ook niet alleen zijn.
We hebben veel gehad aan dit boek:
https://www.dogwise.com/Photos/Large/DTB1345_c.jpg

Het begint in het boek met de afspraak om je hond niet alleen te laten en zachtjes weer laten wennen aan alleen zijn. Net zoals Manuma beschrijft. Mijn vriend werkt wisseldiensten en begint vaak om 5 uur 'sochtends en op die dagen hebben we een oppas.
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:
Manuma schreef: Dat is naar met Jip.
Zoals je kan lezen lijkt het me erg moeilijk om een oppas te vinden die om half 4 in de ochtend komt opdraven :wink:
Dat heb ik gelezen ja.
Zoals jij kan lezen zeg ik naast de oppas ook dat je het alleen zijn kunt trainen, ook met een gestreste hond. Uma, mijn hondje van 18,5 kg, heeft zich ook door een bench heen gevreten en heeft gordijnen van onze muur getrokken. We hebben de verlatingsangst nog steeds niet kunnen oplossen maar we hebben uiteindelijk dankzij veel proberen een manier gevonden waardoor ze zich nu iets meer op haar gemakt voelt en we hebben een idee van wat we moeten doen voordat we haar verlaten zodat ze het minste stress ervaart.
Dat is mijn tip aan de eigenaar van de hond, lijkt me niet onmogelijk. Als het met Uma "kan" zou het wellicht ook kunnen met deze hond. Ik hoop het in elk geval. Bij ons duurt het al ruim anderhalf jaar nu en is het nog steeds een ding. Een gespannen of gestreste hond kun je niets aanleren, daarom zal je moeten zoeken naar een minder gestreste hond en in welke situatie je hem/haar wel kunt bereiken. Nogmaals, een camera is daarbij echt heel handig.
Silliechevy
geregistreerd lid

Tineke schreef:
ze krijgen alles
er is genoeg water

Als je goed leest eerste verhaal is de hond van mij
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb op chevy gepast :) en ik kan haar dan niet alleen laten want dat vind ze eng. Nu was ik er altijd bij maar destijds had ik ook een kat ik kan je vertellen een malamute op de keuken is best raar. Nu heb ik die niet meer dus zou evt een optie kunnen zijn. (Kat is bij ex gebleven )

Nadeel is wel dan dat ik van 7:45 tot 09:00 en 14:00 tot 15:30 weg ben en ik weet niet of ze mijn bank ook wil opeten .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef: Fijn voor je dat het bij jou wel werkt maar je spreekt jezelf een beetje tegen . Eerst schrijf je dat je met een gestreste hond wel kan trainen om alleen thuis te zijn en dan schrijf je dat je een gestreste hond niks kunt aanleren en dat je eerst moet zorgen dat de hond minder gestrest is .

Natuurlijk kan je heel veel bereiken met rust in huis bij het afscheid , een fijne plek, radio aan en langzaam opbouwen. Maar zoals je al eerder schreef en waar ik het ook mee eens ben is het goed om de oorzaak te ontdekken .

Als die oorzaak echte angst is omdat er iets gebeurd is in huis terwijl je weg was zoals onweer bijvoorbeeld dan heb je wel een probleem . Want Jip was heel rustig als ik wegging . Ik had een vast ritueel bij het weggaan . Hij ging braaf in zijn mand als ik mijn schoenen aandeed . Niks geen angst of paniek .

Maar als je dan thuiskomt en je hond komt zowat door de ramen heenvliegen met grote ogen en hijgend en kwijlend van angst omdat hij is geschrokken van een hard geluid dan kan je weer opnieuw beginnen . En dat blijft maar doorgaan . Duurt weer weken voordat de hond zich weer op zijn gemak voelt en rustig thuis blijft totdat er weer wat gebeurd .

Ik hoop dat ik nu met ondersteuning van suplementen het hele in paniek raken kan voorkomen. Dat hij niet in paniek raakt als ik weg ben en het gaat onweren . Dat hij zelfvertrouwen krijgt en zelfverzekerd wordt ook zonder mij .

Ik zie hem helemaal veranderen ook in huis waar hij blijkbaar toch veel stress opbouwde óók als ik thuis was . Hij reageerde overal op . Het piepje van de wasmachine , de waterkoker , de tv , de stofzuiger enz . Nu slaapt hij er allemaal doorheen .
Je moet een gestreste hond inderdaad eerst zien te kalmeren en dus zien te bereiken door eerst uit te vinden waar die stress precies veroorzaakt wordt. Een hond kan gestrest zijn maar dat betekent natuurlijk niet dat er dan dus niets aan te doen is. Je moet wat meer moeite doen dan normaal omdat je de oorzaak moet zien te vinden, dus wanneer de hond omslaat. Het alleen zijn kun je een hond ook leren als ze nu stress ervaren. Ze zijn niet ten einde opgeschreven.
In mijn stukje staat dat naar mijn mening verder ook wel uitgelegd maar hier dan een toelichting ;)

Fijn dat Jip nu al beter gaat. Het is naar als je hond zich zo rot voelt.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Heavy schreef:
Angelique. schreef:
renee-uk schreef:volgens mij zijn malamutes niet de beste alleenblijvers en zul je dat ook met meer beweging niet veranderen.
zorgen voor oppas lijkt me een betere oplossing.

:ok:
Ik heb geen verstand van het ras maar jij wel Angelique . Waarom kunnen dit soort honden moeilijk alleen zijn ?
Want als dat is omdat ze een soort van oerinstinct hebben om in een roedel te leven en veel buiten bezig willen zijn dan heeft het natuurlijk ook geen zin om er suplementen in te proppen .

Dan zou ik op zoek gaan naar iemand in de buurt die een roedel heeft waar ze in mag verblijven als je moet werken .

Waarom het exact is weet ik niet, ik zelf ben er van overtuigd dat het idd met de roedel te maken heeft, vaak gaat het wel beter als er 1 of meerdere honden aanwezig zijn maar ook lang niet altijd, de eigenaar is ook onderdeel van de roedel en als die weg gaat is dat niet tof.

Ik merk het bij de stichting ook, de 1 na de ander die weg moet en vaak, heeeeeel erg vaak omdat ze gewoon niet alleen thuis kunnen zijn, soms is het onkunde maar ik denk toch ook echt wel een heel groot stuk raseigenschap.....

Overigens is dan wel opvallend dat bij de grotere roedels die in kennels gehouden worden dat probleem zich eigenlijk totaal niet of nauwelijks voor doet .
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

zou een middel als Puur Rust wellicht ondersteuning kunnen bieden?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Heavy schreef:
Podenji schreef:zou een middel als Puur Rust wellicht ondersteuning kunnen bieden?
Dat soort middelen maakt alleen een onrustige hond rustiger . Maar als de hond gefrustreerd is ondat ze niet kan doen waar ze voor gefokt is ( in een roedel leven en buiten zijn ) dan helpt dat niet .

Ik heb een waakhond . Die moet waken . En dan bedoel ik niet dat ze de hele dag bij de verwarming ligt en blaft als de postbode komt . Ze moet gewoon een paar uur per dag buiten zijn in de tuin en waken . Naast haar wandelingen . Gewoon liggen en lopen in de buitenlucht . Soms bewaakt ze haar bal :19: soms blaft ze naar de mensen die voorbij lopen . Ze móet me vertellen dat er een kat voorbij loopt en ze laat me ook weten wanneer de baas thuiskomt .

Zou ze dat niet doen loopt ze tegen de muren omhoog van frustratie .
Helemaal mee eens een hond moet kunnen doen waar ze voor gefokt is en dus zijn/haar passie ligt. de oplossing is bij sommige vechthonden wat lastig :mann:
Manuma
Zeer actief

Ik weet dat poolhonden lastig alleen blijven maar om te zeggen dat ze erop gefokt zijn in roedels te leven en je het dus maar kunt opgeven vind ik onzin.
Begin het te trainen. Begin met 1 minuut. 30 seconden desnoods. Die camera.

Tegenwoordig doen honden sowieso vrijwel niet meer waar ze voor gefokt zijn. Zou wat zijn.
Silliechevy
geregistreerd lid

Angelique. schreef:
Heavy schreef:
Angelique. schreef:
renee-uk schreef:volgens mij zijn malamutes niet de beste alleenblijvers en zul je dat ook met meer beweging niet veranderen.
zorgen voor oppas lijkt me een betere oplossing.

:ok:[/quote

Ik heb geen verstand van het ras maar jij wel Angelique . Waarom kunnen dit soort honden moeilijk alleen zijn ?
Want als dat is omdat ze een soort van oerinstinct hebben om in een roedel te leven en veel buiten bezig willen zijn dan heeft het natuurlijk ook geen zin om er suplementen in te proppen .

Dan zou ik op zoek gaan naar iemand in de buurt die een roedel heeft waar ze in mag verblijven als je moet werken .

Waarom het exact is weet ik niet, ik zelf ben er van overtuigd dat het idd met de roedel te maken heeft, vaak gaat het wel beter als er 1 of meerdere honden aanwezig zijn maar ook lang niet altijd, de eigenaar is ook onderdeel van de roedel en als die weg gaat is dat niet tof.

Ik merk het bij de stichting ook, de 1 na de ander die weg moet en vaak, heeeeeel erg vaak omdat ze gewoon niet alleen thuis kunnen zijn, soms is het onkunde maar ik denk toch ook echt wel een heel groot stuk raseigenschap.....

Overigens is dan wel opvallend dat bij de grotere roedels die in kennels gehouden worden dat probleem zich eigenlijk totaal niet of nauwelijks voor doet .
Dit komt omdat de malamutee 80% wolf is
En ik heb zelf ook verstand van de alaskan malamute
En alleen zijn of loslopen kan dus welke een bepaalde training geven
Ze heeft periodes dat zeg ik al enkele malen
Het is dus niet continu

Eten neerzetten als ik wegga kan ik niet doen ik heb nog een hond en zij moet eten na ze uit de slaap komt trouwens dit geld zekerk voor Chevy omdat ze anders gaat braken door ineens actief te worden met een lege maag
Zoals ik al vermelde heeft ze een hele slechte start gehad waardoor haar maag andere digen doet wil zoals het moet zijn
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Silliechevy schreef:Dit komt omdat de malamutee 80% wolf is
Nee, joh. Een malamute is net zoveel hond als andere hondenrassen (die geen wolfhybrides zijn).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”