Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijnhaat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Aanlijnhaat

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heavy schreef:Ik heb het Heavy aangeleerd door haar te laten zitten en een koekje voor de opening van het tuig te houden . Ze stak dan haar kop zelf door het tuig heen om het koekje te pakken en dan kon ik hem zo omdoen .
Zo deed Millie het ook de eerste periode. Nu is ze niet meer om te kopen ;)
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Omdat Tobi ook zo'n hekel aan zijn tuigje had, ben ik overgestapt op een jachtlijntje. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet het meest comfortabele om met een tuig rond te moeten rennen. Aangezien we een kleine honderd meter aangelijnd moeten lopen, vind ik het jachtlijntje prima.

Als we met de auto weggaan, of we gaan ergens heen waar hij aangelijnd moet blijven dan krijgt hij zijn tuig om. Wij hebben een tre ponti tuig en die hoeft niet over zijn hoofd. Hij stapt er gewoon in en dat scheelt ook al heel veel. Omdat hij ook door heeft dat we met het tuig om 'weg gaan', vindt hij het nu helemaal niet erg meer om hem om te moeten.
_Esmee
-tycho
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -tycho »

Hier hebben we de vuurdoop gehad. Ik heb een tre ponti fibbia gekocht en ik moet zeggen qua pasvorm valt er weinig op af te dingen.

Instappen had ik op youtube al afgekeken, je legt het ding op de grond , laat de hond naar je toekomen zodat hij er met 2 poten instaat, ding oppakken en op de rug dichtklikken. Zo ver zo goed.

Er mee lopen was niet direct een succes, hond ging stilstaan en stond er als een geslagen hond bij.
Die had er dus zijn mening over of over zijn baas ( leuk dat je weer wat bedacht hebt maar niet zo'n zin in dit gedoe hoor)

Ik heb niet door lopen drammen maar nieuw plan van aanpak bedacht.

Dag later, instappen gaat weer makkie. Bij de voordeur een bal in de zak gestoken.
Hond natuurlijk vol aandacht op de baas en lekker op pad, onderweg paar keer losgeklikt van de riem maar met ding aan, de bal op laten halen en weer verder. Heel dat tuig was vergeten door de hond, die bal en ik hadden de aandacht.

Hoop nu dat ik dat gedoe met de bal in de zak over een tijdje weg kan laten. Ik hou er niet zo van dat de hond mij de hele wandeling aan loopt te kijken, het is ook een andere energie vanuit de hond als je zo wandelt. Een lagere ontspannen energie is net zo fijn, we zijn niet aan het trainen en dat was het nu wel een beetje.

Of het tuig een blijvertje is kan ik nog niet zeggen, eigenlijk moet het niet uitmaken wat er aan je hond zit toch.
Leonie.
Zeer actief

Het is echt een klein wonder, maar ik heb al een paar dagen Millie in het halletje naar mij toe laten komen en haar zo kunnen aanlijnen. Soms komt ze direct, soms doet ze er een minuut over (stapje naar mij toe, stapje terug, stapje naar mij toe...), maar dat komt vast goed!
Ook loopt ze regelmatig met een halsband en dan doet ze niet meer alsof ze sterft.
Het is nog niet zoals Lou, die kwispelend naar mij toe komt als ik de halsband pak, maar het is ook geen frustratie meer gelukkig!
Leonie.
Zeer actief

Het is echt een klein wonder, maar ik heb al een paar dagen Millie in het halletje naar mij toe laten komen en haar zo kunnen aanlijnen. Soms komt ze direct, soms doet ze er een minuut over (stapje naar mij toe, stapje terug, stapje naar mij toe...), maar dat komt vast goed!
Ook loopt ze regelmatig met een halsband en dan doet ze niet meer alsof ze sterft.
Het is nog niet zoals Lou, die kwispelend naar mij toe komt als ik de halsband pak, maar het is ook geen frustratie meer gelukkig!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat is fijn nieuws!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Leonie.
Zeer actief

Ja! En ik vergeet nog te zeggen dat ze bijna niet meer aan de lijn trekt! Denk dat die twee maandjes anti trek tuig ook geholpen hebben.
Leonie.
Zeer actief

Ja! En ik vergeet nog te zeggen dat ze bijna niet meer aan de lijn trekt! Denk dat die twee maandjes anti trek tuig ook geholpen hebben.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Antonetta schreef:Ik heb het zelfde probleem met Balou en hij heeft soft tuig waar hij in moet stappen en een tuigje die over de kop moet, hij doet het bij beiden. Aan zijn halsbandje uitlaten gaat niet, hij is heel gevoelig op zijn hals en doet aan een halsbandje net of hij gewurgd word. Ik liet het soft tuigje de hele dag om zodat ik het probleem maar 1x per dag had. Het haar onder het tuigje ging stug aanvoelen nu heeft hij overdag het tuigje om dat zijn haar grotendeels vrij laat. Overdag het tuig om laten werkt voor mij het beste.
Dacht ik dat Balou moeilijk aan te lijnen was maar toen kende ik Lotus nog niet, die maakt er helemaal een spelletje van. Bijten en hangen in het tuigje en mij geen kans geven om hem over haar kop te doen. Ze is net een aal in mijn handen waardoor ik als ik haar oppak bang ben dat ze uit mijn handen glipt. Met een jachtlijntje gaat het iets beter maar door de druk op haar hals gaat ze hoesten, naweeën van kennelhoest. Ik ga nu een instaptuig voor haar kopen hopelijk word het dan iets makkelijker.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Leonie.
Zeer actief

Oh jee, haha!
Toch zal dat ook weer beter worden, langzaam. Millie is nu 1 en het gaat inmiddels redelijk makkelijk. Ik hoef nog maar heel zelden te doen alsof ik zonder haar wegga ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”