Ik quote mijzelf evenwolvster schreef:Een Rhodesian Ridgeback?
Ik ken enkel leuke RR's, maar moet er bij zeggen dat dat allemaal teven zijn.
Of staat de RR ook op de hoog risico lijst?
Moderator: moderatorteam
Ik quote mijzelf evenwolvster schreef:Een Rhodesian Ridgeback?
Sorry helemaal overheen gelezen. Qua uiterlijk spreekt dit me ook niet heel erg aan. Qua karakter heb ze wel eens gezien maar dat waren allen hufters van reuen.wolvster schreef:Ik quote mijzelf evenwolvster schreef:Een Rhodesian Ridgeback?
Ik ken een paar leuke teven, en een aantal echt verschrikkelijke reuen. Ik vind ze prachtig maar zou er zelf niet voor gaan. Die reuen zijn echt eng ook gewoon brrrr. Ik zou nog liever een Stafford kiezen dan maar ook dat komt hier nooit.wolvster schreef:Ik quote mijzelf evenwolvster schreef:Een Rhodesian Ridgeback?

Als je de OEB kw gezondheid niet meer wilt laat dan de CdB maar helemaal achterwegeDees en Maylo schreef:Ca de Bou spreekt me qua uiterlijk ook wel aan. Alleen heb ik het idee dat ze wel iets feller kunnen zijn dat ik zou willen. Heb het even opgezocht maar kan ze niet op de HR lijst vinden. Ken ze ook niet in het echt, ga wel even wat info opzoeken over ze.Tedzy. schreef:Boxer? Maar dan schiet je er amper iets mee op wat betreft gezondheid.
Een Ca de Bou (Mallorcaanse bulldog)? Die staat geloof ik niet op de HR-lijst, maar zijn met honden buiten de roedel niet per se gemakkelijk.![]()
Of gewoon een leuke mix?
Och gruwel!Gimmick schreef:Ik zou ook voor de wetter gaan.
Ondanks dat de wetter die bij Taxi in de les zit echt een verschrikking is zijn dat ook baasjes die hun hond niet echt lijken te begrijpen.
Dat hondje tettert aan 1 stuk door...
Voor de les, tijdens de les, tijdens het wandelen, in huis... con-ti-nu
Maar ondanks dat ben ik stiekem wel voor ze gevallen.

Slechts een klein beetje groter dan wat ik zoek. Die bril maakt het wel compleet natuurlijk.Nanna schreef:een aardige xKaukaas![]()
Portos lijkt op een Kaukasische Herder. Hij is groot van stuk maar echt een zachte lieve teddybeer. Hij kent geen enkele agressie, is erg mild en kan goed aan de riem lopen. Hij is verder gehoorzaam en heeft altijd een lach op zijn gezicht. Portos is niet voor niets een teddybeer, is graag dicht bij je en knuffelt graag. Hij wil ook graag op je schoot, tot zover dat past. Hij is delicaat ondanks zijn grootte. Portos kan goed met alle honden, hij is zelf geen hond die zich laat uitlokken of naar andere honden blaft. Ook kan hij prima met katten.
Die bril op zijn hoofd![]()
Misschien deze ook gemist..Ook niets?moira7765 schreef:Een Ierse Water Spaniel ??
Ik woon vlakbij dus als je eens samen wil wandelen, stuur me gerust een pb'tje!Dees en Maylo schreef:Clumber spaniel is zeker de moeite waard om me in te gaan verdiepen. Enige nadeel zoals ik eerder al aangaf is dat ze langharig zijn. Voor de rest qua uiterlijk vind ik ze erg leuk. Karakter kan ik weinig over zeggen. Heb me er nog niet in verdiept en ken er ook geen in het echt.
Och wat een leukerd zegTineke schreef:Sussex is enig , mijn vriendin heeft er een wat een leuk beest.
Leuk en sociaal.
Zelf zou ik toch ook eens gaan kijken naar een leuke kruising anders, ik zie daar toch ook wel plaatjes tussen zitten..
Sorry maar alleen op uiterlijk al een dikke vette nee. Ze zullen vast heel leuk zijn maar is niks voor mij.moira7765 schreef:Misschien deze ook gemist..Ook niets?moira7765 schreef:Een Ierse Water Spaniel ??
Die troep ben ik niet zo bang voor. Droef en Izzy nemen ook aardig wat mee naar binnen en als Droef even de kans krijgt duikt hij de sloot nog ff in voordat we naar binnen lopen. Verharen doen kortharige ook flink als ze in de rui zijn dus ook daar maak ik me niet druk om. Wandelen is natuurlijk altijd goed.Tedzy. schreef:Ik woon vlakbij dus als je eens samen wil wandelen, stuur me gerust een pb'tje!Dees en Maylo schreef:Clumber spaniel is zeker de moeite waard om me in te gaan verdiepen. Enige nadeel zoals ik eerder al aangaf is dat ze langharig zijn. Voor de rest qua uiterlijk vind ik ze erg leuk. Karakter kan ik weinig over zeggen. Heb me er nog niet in verdiept en ken er ook geen in het echt.![]()
Ze hebben wel een heel gemakkelijke vacht hoor, enige nadeel is dat ze meer troep mee naar binnen nemen en behoorlijk kunnen verharen.
Ja hij is enig , mijn vriendin is spanielgek en ook de Clumber vind ze geweldig(ik ook trouwens) Die zal er ongetwijfeld ook nog weleens komen bij haar.Tedzy. schreef:Och wat een leukerd zegTineke schreef:Sussex is enig , mijn vriendin heeft er een wat een leuk beest.
Leuk en sociaal.
Zelf zou ik toch ook eens gaan kijken naar een leuke kruising anders, ik zie daar toch ook wel plaatjes tussen zitten..
![]()
Kleine broertje van de clumber

Wat leuk zeg, ik heb ooit nog gekeken voor een Sussex als tweede hond naast TedTineke schreef: Ja hij is enig , mijn vriendin is spanielgek en ook de Clumber vind ze geweldig(ik ook trouwens) Die zal er ongetwijfeld ook nog weleens komen bij haar.
Mooi beestje! Ik ken er zelf ook eentje, die heeft wat meer lip maar heeft een wat kortere rug en staat wat hoger op de poten. Heel vriendelijk en sociaal, ze kan ook lachenTineke schreef:Sussex is enig , mijn vriendin heeft er een wat een leuk beest.
Leuk en sociaal.
Mooi beestje! Ik ken er zelf ook eentje, die heeft wat meer lip maar heeft een wat kortere rug en staat wat hoger op de poten. Heel vriendelijk en sociaal, ze kan ook lachenBrindlecardi schreef:

Oh leuk ,misschien is het familie want er zijn er niet zoveel van begreep ik. Tinus is ook erg sociaal maar ook wel enigszins vocaalTineke schreef:Mooi beestje! Ik ken er zelf ook eentje, die heeft wat meer lip maar heeft een wat kortere rug en staat wat hoger op de poten. Heel vriendelijk en sociaal, ze kan ook lachenBrindlecardi schreef:
Oh Tinus doet niets liever dan spelen , hij is nog wel jong wellicht dat het mede daardoor komt.Brindlecardi schreef: Het exemplaar dat ik ken is niet heel vocaal, alleen als de bel gaat.spelen snapt ze trouwens niet, ze is gek op haar 'hondenzus' maar spelen doet ze nooit. Zelfs niet met Apple.

Je zegt dat je geen labrador wilt doordat ze er uit zien als 13 in een dozijn, maar dit is toch gewoon een labrador met een groot hoofd?Dees en Maylo schreef:
Niet bepaald. De lab's die ik in het dagelijks leven tegenkom zien er niet zo uit. Deze hond heeft in mijn optiek ook echt geen lab uitstraling maar wel de rottweiler uitstraling waar hij dus ook een kruising van is.mijke schreef:Je zegt dat je geen labrador wilt doordat ze er uit zien als 13 in een dozijn, maar dit is toch gewoon een labrador met een groot hoofd?Dees en Maylo schreef:
Buiten het feit dat veel trainers niet snappen hoe je ermee moet omgaan, maar wetters zijn de eerste periode inderdaad driest, enthousiast en tot gekmakend lollig.Paisley schreef:Ze lopen met hem aan een halti, doen cursussen en zijn hele leuke mensen maar hebben de hond nog niet echt lekker op de rit. Hij is nu een jaar en heeft geen serieuze problemen maar het is 1 brok driestheid, enthousiasme en lol op het strontvervelende af.
Gelukkig maak ik me daar niet zo druk om. Na 2 OEBS die hier allebei in de pubertijd (15 maanden en 13 maanden) gekomen zijn denk ik dat ik wel wat kan hebben. Komt vanzelf wel weer goed, zolang je zelf maar stabiel blijft denk ik. Ik merk het nu aan Droef ook. Word eind juli 2 en het luisteren gaat steeds beter, andere honden passeren is tegenwoordig ook een eitje. Als een hond het niet wil loopt Droef netjes door waar hij in het begin best nog wel eens kon volhouden dat hij gewoon wilde spelen. Zelfs honden met weinig goeds in de zin kan hij zonder riem om voorbij lopen, wel gaat hij dan strak naast me lopen want dat is eng.Marjoleine schreef:Buiten het feit dat veel trainers niet snappen hoe je ermee moet omgaan, maar wetters zijn de eerste periode inderdaad driest, enthousiast en tot gekmakend lollig.Paisley schreef:Ze lopen met hem aan een halti, doen cursussen en zijn hele leuke mensen maar hebben de hond nog niet echt lekker op de rit. Hij is nu een jaar en heeft geen serieuze problemen maar het is 1 brok driestheid, enthousiasme en lol op het strontvervelende af.
Ik zei gisteren nog dat Jet ooit toch ook driest en lollig en zo was en dat ik de lol echt even kwijt was, maar het is dat ik me dat bewust herinner.
Ze is nu de zoetheid, gehoorzaamheid en zachtheid zelve. En ze is nog geen 2,5.
Je moet wel investeren in een band opbouwen. Dat is het allerbelangrijkste en weegt veel zwaarder dan welke cursus ook.