Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Radeloos

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-tycho
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Radeloos

Ongelezen bericht door -tycho »

Alfilillo schreef:Men is weer lekker bezig. Laf hoor...beetje schelden vanaf je schermpje.

Ik zou zeggen, jacky, doe je voordeel met die gedragstherapeut van maryanna. Sterkte. En als het niet werkt toch heel serieus nadenken over een andere plek voor de hond, hoewel ik bang ben dat dat niet heel makkelijk zal zijn.
Ik wil mij best even aangesproken voelen hoor. 12 jaar een hond in huis hebben en geen benul hebben wat er nu voor de hond ontbreekt. Dan uit frustratie zeggen dat niemand het beest leuk vind en dat je hem achter het behang wil plakken. Je kinderen laten bijten en alleen maar willen leren welke manier van straffen deze hond maakt in wat ze wil. Dat vind ik laf en wil ik haar met alle plezier ook wel in haar gezicht zeggen.

Voorafgaand gaf ik zelfs een quick fix namelijk de plasband.

En toch heb je gelijk hoor en dat meen ik, domme mensen moet je niet openbaar dom noemen dat is te makkelijk.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Alfilillo schreef:Men is weer lekker bezig. Laf hoor...beetje schelden vanaf je schermpje.

Ik zou zeggen, jacky, doe je voordeel met die gedragstherapeut van maryanna. Sterkte. En als het niet werkt toch heel serieus nadenken over een andere plek voor de hond, hoewel ik bang ben dat dat niet heel makkelijk zal zijn.
Ik denk dat er zat mensen zijn die zo'n hussel prima op de rit kunnen krijgen en het dus ook best aandurven. Als ik alleen zou zijn en opzoek was zou ik hem zo halen. Dan gaat hij maar in de bench als ik weg ben of inderdaad een plasband in het ergste geval.
Denk alleen dat er voor dit beestje veel eerder hulp ingeschakeld had moeten worden en niet 12 jaar aan lopen kloten niet wetende wat je aan het doen bent. Beetje treurig dan uiteindelijk de hond hier de dupe van is, wat de oorzaken van zijn kut gedrag ook zijn het komt er imo op neer dat hij diep ongelukkig is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacky2005 schreef:
Lizzie. schreef:
Jacky2005 schreef:'s ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.
Om 9 uur word hij ff snel uit gelaten, zo ook om 14.30 uur ff snel want om 15.00 uur moet je de kids ophalen, vind het niet geheel onbegrijpelijk dat hij binnen sast.

Klopt ja en er zijn mensen die pas om 17 uur terug komen van hun werk en dan hun hond uitlaten...
Maar die zeiken niet in huis en worden ook niet ff snel uitgelaten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Jacky2005 schreef:
welshwitch schreef:
Jacky2005 schreef: Toen de hond wat jonger was en ik nog thuis woonde ging hij overal mee naartoe en we gingen vaak naar het strand. Nu gaat hij niet meer vaak mee, maar ik ga wel regelmatig met hem naar het park. Sport...nee dat niet. En het verhaal klopt gewoon. weet niet wat jullie denken, maar ik heb echt geen tijd om me hier aan te melden voor een verzonnen verhaal.. :roll:
Wat ik mij afvraag is of hij, toen je nog thuis woonde met hem, dit gedrag ook al vertoonde.
Of is het begonnen toen man en kinderen kwamen.
En waarom neem je hem nu niet meer mee als hij mee kan, ook op vakantie.

Als ik je hele verhaal zo lees is er voor de hond veel veranderd in zijn nadeel en heeft hij daar flink moeite mee en uit zich door het gedrag wat hij nu vertoont.
De manier van straffen zou ik onmiddellijk mee ophouden, daar maak je het alleen erger mee.
Een gedragsdeskundige kan je helpen en ik hoop dat iemand een tip voor je heeft (ik woon niet in je buurt dus heb geen tip voor je).
Wat je wel al zou kunnen doen is de hond leren dat als er gegeten wordt, hij op zijn plek moet. Dat kan een bench zijn of een mand.
Dat hebben wij van kleins af gedaan en hij weet niet beter, gaat zelf in zijn mand als het eten op tafel komt. In het begin heeft dat wel eens koud eten opgeleverd omdat we hem vaak terug moesten sturen, maar consequent blijven volhouden.

Die plek sturen wij hem ook heen als hij iets gedaan heeft dat niet mag.
Vaak hoor je dat je dat niet moet doen omdat het een voor de hond veilige plek moet zijn, maar ik heb met Tom niet de ervaring dat hij zijn plek als onveilig ervaart omdat hij er wel eens voor straf heen moet.
Hij gaat dan vaak liggen slapen.

Wat fotogravinnetje zegt is ook iets om in je achterhoofd te houden.
Jack Russells hebben die beweging nodig om energie kwijt te kunnen anders raken ze gefrustreerd.
Tom komt minimaal 2 uur per dag de deur uit en daarnaast train ik 2x per week agility met hem en loop 2x per maand een wedstrijd.
Haal je de kinderen met de fiets van school? Is het misschien een idee om hem mee te nemen naast de fiets?
Dan raakt hij ook weer wat energie kwijt.
Dat moet wel te doen zijn qua verkeer, want ik lees dat je in Amsterdam centrum woont en het moet wel veilig zijn voor mens en dier.

Als laatste wil ik je nog meegeven, verdiep je in je hond en probeer het cirkeltje waar jullie nu in zitten te doorbreken.
Je moet er alleen wel tijd en moeite in willen en kunnen steken, anders is herplaatsen echt het betere alternatief.
Helaas kan hij niet mee naar het buitenland. Als we in Nederland naar ons chalet gaan waar veel bos is, gaat hij wel altijd mee. Fietsen met een 1 kind achterop en een tienjarige die ernaast fiets gaat niet lukken met een jack russell erbij. Ik ga proberen wat langer met hem te lopen zodat hij zijn energie wat meer kwijt kan.
Jammer dat je geen antwoord geeft op de rest van mijn vragen. Alleen meer wandelen gaat het probleem niet oplossen.
Goed dat je wat gaat doen met de tips van Maryanne, dat is een goed begin.
En mee naar het buitenland kost een chip en een rabiës enting.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Jacky2005 schreef:Dit topic mag dicht. Ik wil iedereen die normaal heeft geantwoord bedanken voor het meedenken.
Ik weet het, het is moeilijk om niet de antwoorden te krijgen die jij graag wilt. Dus mag het topic dicht.

Een hond als een jack russell heeft echt niet genoeg aan 2 uurtjes naar buiten per dag! Het zijn bolletjes energie! En dan mag het arme dier zich aanpassen...

Slechte keuze gemaakt 12 jaar geleden. Het was beter geweest om helemaal geen hond te nemen.
Dat is nu de koe in de kont kijken natuurlijk.

Veel mensen maken de fout, om een een hond niet genoeg beweging te geven. Twee uur per dag naar buiten is voor veel honden veel te weinig naar mijn mening. 4 tot 6 uur per dag komt aardig in de richting.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Ik zou hem ook herplaatsen. Niet omdat het niet goed kan komen; ik denk dat deze hond met genoeg beweging en veel structuur nog best gezellig kan worden. Maar ik denk te lezen dat het geduld en motivatie bij de baas op is en dan werkt het niet. Trouwens ook niet bij een probleemloze hond.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

nyckle schreef:
Jacky2005 schreef:Dit topic mag dicht. Ik wil iedereen die normaal heeft geantwoord bedanken voor het meedenken.
Ik weet het, het is moeilijk om niet de antwoorden te krijgen die jij graag wilt. Dus mag het topic dicht.

Een hond als een jack russell heeft echt niet genoeg aan 2 uurtjes naar buiten per dag! Het zijn bolletjes energie! En dan mag het arme dier zich aanpassen...

Slechte keuze gemaakt 12 jaar geleden. Het was beter geweest om helemaal geen hond te nemen.
Dat is nu de koe in de kont kijken natuurlijk.

Veel mensen maken de fout, om een een hond niet genoeg beweging te geven. Twee uur per dag naar buiten is voor veel honden veel te weinig naar mijn mening. 4 tot 6 uur per dag komt aardig in de richting.
Het is niet realistisch om van een gezin met kleine kinderen te verwachten dat ze 4 tot 6 uur met de hond bezig zijn. Ik denk dat 1 a 1,5 uur intensief bezig zijn met de hond al een aardig begin is.

Houd de hond van speelgoed? Balletjes gooien, hersenwerk?

Michelle vrolijk is gedragstherapeute in Amsterdam, Afke Bol is gedragstherapeut in Zaandam. Beide trainen honden en mensen op een positieve manier, je zou eens op ze kunnen googelen.
Jacky2005
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jacky2005 »

Ik heb de antwoorden die ik zocht al gekregen dus maak je niet druk Nyckle. Dat is ook de reden dit topic dicht mag. Ik heb niet zoveel zin om in discussie te gaan met een stel oude toetsenbord gangsters.. Een paar jaar geelden hebben we ook een soort van hulp gezocht (bij de dierenarts) en toen heeft het niet geholpen. Ik ga komende week naar de dierenarts om te kijken of hij problemen heeft met zijn blaas. Vorig jaar was alles goed, maar het plassen wordt steeds erger. Jacky houdt van spelen met de bal en dat doe ik ook als ik in het park ben. Het is idd niet realistisch om 4 a 6 uur met de hond bezig te zijn. Als de hond het enige is wat je nog hebt, zoals veel mensen hier op dit forum snap ik het wel. De meeste mensen (die ik ken) hebben gewoon een baan, kinderen en een sociaal leven buiten de hond om. Dat neemt zeker niet weg dat hij geen tijd en aandacht verdient. Wat ik ook vergeten was te melden, is dat Jacky niet gecastreerd is.. Ze hebben me dat toen wel aangeraden omdat hij erg dominant is. Toen ik dat wilde doen 3 jaar gelden, vertelde meerdere dierenartsen dat hij te oud is en dat de kans bestaat dat hij niet meer wakker wordt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jacky2005 schreef:Ik heb de antwoorden die ik zocht al gekregen dus maak je niet druk Nyckle. Dat is ook de reden dit topic dicht mag. Ik heb niet zoveel zin om in discussie te gaan met een stel oude toetsenbord gangsters.. Een paar jaar geelden hebben we ook een soort van hulp gezocht (bij de dierenarts) en toen heeft het niet geholpen. Ik ga komende week naar de dierenarts om te kijken of hij problemen heeft met zijn blaas. Vorig jaar was alles goed, maar het plassen wordt steeds erger. Jacky houdt van spelen met de bal en dat doe ik ook als ik in het park ben. Het is idd niet realistisch om 4 a 6 uur met de hond bezig te zijn. Als de hond het enige is wat je nog hebt, zoals veel mensen hier op dit forum snap ik het wel. De meeste mensen (die ik ken) hebben gewoon een baan, kinderen en een sociaal leven buiten de hond om. Dat neemt zeker niet weg dat hij geen tijd en aandacht verdient. Wat ik ook vergeten was te melden, is dat Jacky niet gecastreerd is.. Ze hebben me dat toen wel aangeraden omdat hij erg dominant is. Toen ik dat wilde doen 3 jaar gelden, vertelde meerdere dierenartsen dat hij te oud is en dat de kans bestaat dat hij niet meer wakker wordt.
Trek je het niet aan , dat uren lange wandelen en met de hond bezig zijn zoals ze hier zeggen geloof ik ook geen reet van. :engel:
Castreren kan zelfs nu op12 jarige leeftijd nog hoor. Ouwe mensen gaan ook niet allemaal dood tijdens de operatie. Als dat zo was dan werden er wel meer geopereerd. :mann: Lastige oudjes heb je niets aan als je dagelijks 4 uur onderweg ben met je hond . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Als je de narcose niet aandurft vanwege zijn leeftijd overweeg dan een chemische castratie. Vraag wat info als je bij de dierenarts bent.
Castratie is aan de andere kant geen wondermiddel, het kan dus heel goed zijn dat het de problemen niet oplost omdat er iets heel anders aan ten grondslag ligt.
Laatst gewijzigd door welshwitch op 20 mei 2017 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Jacky2005 schreef:
Lizzie. schreef:
Jacky2005 schreef:'s ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.
Om 9 uur word hij ff snel uit gelaten, zo ook om 14.30 uur ff snel want om 15.00 uur moet je de kids ophalen, vind het niet geheel onbegrijpelijk dat hij binnen sast.

Klopt ja en er zijn mensen die pas om 17 uur terug komen van hun werk en dan hun hond uitlaten...
Wat maakt het uit hoe andere mensen hun boeltje regelen? Het gaat om jouw leven en jouw hond. En van wat ik zo lees vind ik het doodzielig voor de hond, hij is duidelijk erg ongewenst. Gun hem dan in elk geval nog een paar liefdevolle jaren, herplaatsen dus.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zoals Bouvierpoedel zegt Jacky, niets van aantrekken. Ik ken ook niemand die 4 tot 6 uur per dag met zijn hond bezig is. Ik moet er ook niet aan denken toen de drie kinderen nog klein waren. Dan had ik niets te eten als ik om 5 uur thuiskwam. Dan kon ik iedereen een schone luier omdoen en het huis gaan poetsen omdat de hond zonodig 4 tot 6 uur lang geentertained moest worden.
Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn. Veelal gaat het dan om mensen die niet echt een sociaal leven hebben. Je hebt natuurlijk ook mensen die niet zo snel ter been zijn zoals in het filmpje. Bij 6 maal daags een plasrondje van 500 meter kom je dan al gauw uit op een uurtje of 6.

https://youtu.be/j7PQnsj_dW4
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Pardon? Zei je echt debieltje? En dat ik mn kinderen niet goed op heb gevoed? Jij hebt lef zeg. Had je in mn gezicht moeten zeggen.
Ik denk dat ze zichzelf bedoelde. Smoekie heeft net als ik drie kinderen, daarbij heb ik nog elf goed opgevoede Jack Russells :engel:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacky2005 schreef:Ik heb de antwoorden die ik zocht al gekregen dus maak je niet druk Nyckle. Dat is ook de reden dit topic dicht mag. Ik heb niet zoveel zin om in discussie te gaan met een stel oude toetsenbord gangsters.. Een paar jaar geelden hebben we ook een soort van hulp gezocht (bij de dierenarts) en toen heeft het niet geholpen. Ik ga komende week naar de dierenarts om te kijken of hij problemen heeft met zijn blaas. Vorig jaar was alles goed, maar het plassen wordt steeds erger. Jacky houdt van spelen met de bal en dat doe ik ook als ik in het park ben. Het is idd niet realistisch om 4 a 6 uur met de hond bezig te zijn. Als de hond het enige is wat je nog hebt, zoals veel mensen hier op dit forum snap ik het wel. De meeste mensen (die ik ken) hebben gewoon een baan, kinderen en een sociaal leven buiten de hond om. Dat neemt zeker niet weg dat hij geen tijd en aandacht verdient. Wat ik ook vergeten was te melden, is dat Jacky niet gecastreerd is.. Ze hebben me dat toen wel aangeraden omdat hij erg dominant is. Toen ik dat wilde doen 3 jaar gelden, vertelde meerdere dierenartsen dat hij te oud is en dat de kans bestaat dat hij niet meer wakker wordt.
Mijn sociale leven zijn mijn honden gelukkig ja... en ja ook een baan. Dus erg vroeg op; met de honden weg...werken, thuiskomen, weer lang met de honden weg, eten zowel honden als ik ik, trainen of fietsen met de honden, ff tv kijken honden uit en slapen...zoiets is t. Met een enkele uitzondering in de week of volgorde soms iets omgedraaid.
Leuk hoor kan t iedereen aanraden. Zou niet anders willen hooguit nog meer tijd met de honden kunnen doorbrengen.
Enne... ze zeiken niet binnen en zijn blij dat ze kunnen rusten als ze thuis zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-tycho
Zeer actief

Het is allemaal gewoon dom gelul en je moet het je wel aantrekken. Het heeft niets te maken met het aantal uur wat je in je hond steekt maar gewoon met de basis opvoeding. In 12 jaar nooit echt zindelijk geweest zeg je zelf. Een normaal mens gaat zich na een maand of 6 een keer afvragen ´wat gaat hier mis´ en niet na 12 jaar.

Je gaat je ook niet pas afvragen hoe je een kind moet opvoeden als je dochter van 26 een heroinehoer is.

Je hond pist zelfs over mensen, je moest eens weten wat je hond over jou zegt met die handeling..
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Wolfsblut schreef:. Ik ken ook niemand die 4 tot 6 uur per dag met zijn hond bezig is.
dat heb ik beslist wel gedaan met mijn vorige hond, MHxDH! Wat niet wil zeggen dat iedereen dat maar moet doen, maar zoals gesuggereerd is lijkt me één wandeling van een uur toch wel vrij normaal voor een JR, plus p&p rondjes.

Het belangrijkste is echter om elkaar te leren begrijpen, het weer leuk te krijgen met elkaar. De rest is symptoombestrijding en doet niets met de oorzaak van de ellende.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Topics sluiten dat gebeurt hier niet :engel: sorry, beetje jammer dat je nu pas de motivatie voelt om te zeggen van er moet iets gebeuren als je hem al zolang hebt, kan me voorstellen dat je dat helemaal niet meer leuk vind na al die tijd...ik hoop dat je met een gedragsdeskundige nog een beetje een leuke relatie krijgt met t diertje,... maar dat gaat wel tijd, motivatie en zo nu en dan wat vastberadenheid kostten en vallen en opstaan, succes in ieder geval
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tamara81 schreef: Probeer iets te vinden wat jij en jouw hond helemaal geweldig vinden en pak dit op. Geef je hond denkwerk, een kong, kauwmateriaal, uitdaging, beweging, vertrouwen. Dit hoeft niet 6 uur per dag, maar een uur of meer per dag quality time inlassen is wel noodzakelijk.

Ik heb zelf ook een JackRussell (mix) en mijn hondje kan niet zonder actie en uitdaging. Daarom val ik voor dit ras, omdat ze zo enthousiast zijn. Als ik mijn hond geen uitdaging zou kunnen bieden, dan weet ik zeker dat ze ook probleemgedrag ging vertonen.

Succes verder! Hoop dat je hulp kunt vinden bij een gedragsdeskundige.
En investeer eens in een nieuw hondenboek.
Ik heb een Jack Russelltje gehad, bijna 20 jaar is hij geworden. Ik had toen nog kleine kinderen, een baan, geen partner en ik heb nooit nul problemen gehad met het hondje en ik was echt niet steeds bezig met actie en uitdaging :19: en ik kan je verzekeren dat het een heel happy hondje was. Hij kreeg wel veel beweging, dat wel. Naast de fiets bijvoorbeeld vond hij tot hoge leeftijd helemaal geweldig.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Zo hee! je noemt mij een toetsenbord gangster. Zet dit dan even in de groene Amsterdammer mevr. Jij hebt dit dier aangeschaft om jou een plezier te doen. Ja, dat viel ietsje tegen. Nog even en je geeft mij de schuld, dat ik het dier voor jou heb aangeschaft.

Als je een dier aanschaft, weet je hopelijk wat je in huis haalt. Anders heb je je niet goed ingelezen.

Ga aub niet zielig zitten doen. Jij hebt dit dier in huis gehaald. Jij zit nu met de problemen van jouw onbezonnen ideeën. Voel je GVD maar eens goed schuldig. Jij doet dit een dier aan.

In mijn ogen ben je een geweldige zielenpiet. Niet een hond waardig. Ja ik ben goed ingelezen. Schaam je maar eens heel goed! :boos:
nyckle
Zeer actief

Nog een toevoeging. Jij bant niet radeloos, je met reddeloos, doos
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Is het misschien mogelijk gewoon tips/adviezen te geven in plaats van scheldpartijen? :denken: Dit lijkt me namelijk niks op te lossen.
-tycho
Zeer actief

Sandra&co schreef:Is het misschien mogelijk gewoon tips/adviezen te geven in plaats van scheldpartijen? :denken: Dit lijkt me namelijk niks op te lossen.
Tips en adviezen komen ook niet aan, dat is de frustratie.

Lees deze zin in de openingspost

Ik ben echt radeloos en kan er niet meer tegen. Ik vind het gewoon een super vervelende hond en dat is waarschijnlijk mn eigen schuld. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heb geen zin om 4x per dag plas op te ruimen en gedomineerd te worden door een hond. Niemand vind hem ook leuk

Kijk dan naar de foto van het hondje en zie wat een leuk en lief bekkie er op dat hondje zit.

Bedenk dan dat er mensen zijn die zich opwinden en wel om een hondje geven dat ze niet eens hebben ontmoet.

Het voelt alsof deze dame toestemming komt vragen om de handdoek in de ring te gooien.

Soms kan je niet anders dan bevestigen wat ze zelf al weet, natuurlijk is het jouw schuld. Je denkt dat je al heel veel hebt geprobeerd, maar je hebt eigenlijk nooit echt je best gedaan en dat weet je best.
-tycho
Zeer actief

Ga naar Google zoekmachine, typ in, Een jack russell opvoeden....

Succes met lezen de komende dagen...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sandra&co schreef:Is het misschien mogelijk gewoon tips/adviezen te geven in plaats van scheldpartijen? :denken: Dit lijkt me namelijk niks op te lossen.
Nou, zeg dat wel. :80:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

-tycho schreef:
Tips en adviezen komen ook niet aan, dat is de frustratie.

Lees deze zin in de openingspost

Ik ben echt radeloos en kan er niet meer tegen. Ik vind het gewoon een super vervelende hond en dat is waarschijnlijk mn eigen schuld. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heb geen zin om 4x per dag plas op te ruimen en gedomineerd te worden door een hond. Niemand vind hem ook leuk

Kijk dan naar de foto van het hondje en zie wat een leuk en lief bekkie er op dat hondje zit.

Bedenk dan dat er mensen zijn die zich opwinden en wel om een hondje geven dat ze niet eens hebben ontmoet.

Het voelt alsof deze dame toestemming komt vragen om de handdoek in de ring te gooien.

Soms kan je niet anders dan bevestigen wat ze zelf al weet, natuurlijk is het jouw schuld. Je denkt dat je al heel veel hebt geprobeerd, maar je hebt eigenlijk nooit echt je best gedaan en dat weet je best.
Misschien steekt het verhaal wel heel anders in elkaar dan dat jij het invult, dat kan namelijk ook, toch? Waarom open je anders een topic als je hondje 12 jaar is, goedkeuring om hem te laten herplaatsen? Nou ja, dat lijkt me in ieder geval niet. Kan ook best een stukje frustratie zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niets om haar hond geeft, want dan open je geen topic lijkt mij dan.
pepim
Zeer actief

Cleva schreef:
pepim schreef: Misschien steekt het verhaal wel heel anders in elkaar dan dat jij het invult, dat kan namelijk ook, toch?
Ja, daag. Dan licht TS zelf wel even toe hoe het wel zit. Dat rare gezeur.
Waarom open je anders een topic als je hondje 12 jaar is, goedkeuring om hem te laten herplaatsen? Nou ja, dat lijkt me in ieder geval niet.
Oh jawel, hoor. Zat tokken die hun hele leven oplossen door een beetje te roeren en dan gebruik te maken van wat er omhoog komt.
Dat is de lol van onderaan zitten. Alles wat beweegt gaat omhoog.
Kan ook best een stukje frustratie zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niets om haar hond geeft, want dan open je geen topic lijkt mij dan.
Het is een klein hondje van 12 jaar oud. Dat is altijd een zeer kwetsbaar diertje dat alleen gedijt op een betrekkelijk harmonieus leven. Die hoort al een decennium niet meer boos naar zijn plaats gestuurd te worden.
Dat arme beest is gewoon vreselijk gestresst door al dat boze gedoe. Hoe dat zich verder uit interesseert me geen bal, doe eerst maar eens iets aan die stress.

Weet je wat, kom ook maar hier met die hond.
Ik stop hem wel ergens in een kennel. Dan is hij beter af.
Nou fijn, dat jij weet hoe het in elkaar steekt, wel makkelijk conclusies trekken aan de hand van wat geschreven tekst. Maar jij kent TS en haar situatie dus met haar hondje begrijp ik?
-tycho
Zeer actief

Dit op zoeken en lezen kost 2 minuten tijd ;

https://jackrusselopvoeden.nl/jack-russ ... ps-succes/

Herken de signalen van Alpha gedrag
De dappere, niet bange Jack Russell is een van de meest kleine hondenrassen, die erg geneigd is om de Alpha rol te pakken in het gezin, als hij daar de kans voor krijgt. Goede training en bijsturing is de manier om dit te vermijden, maar het is ook belangrijk om de signalen van mogelijke dominantie te herkennen, zoals pittig gedrag en grommen en het bewaken van eigendommen. Laat uw Jack Russell geen slechte gewoontes en manieren aanleren, pak problemen gelijk aan voordat uw hond een machtspositie krijgt.

Wees standvastig
Standvastigheid is de sleutel tot goede training en goed gedrag en is erg belangrijk met honden zoals de Jack Russell, die geen kans voorbij laten gaan om zijn eigen gang te hebben. Stel regels eerlijk en consequent en overtreedt ze niet, houdt uw reacties en interacties met uw hond voorspelbaar en beredeneerd.

Gewoon dit even bedenken en je afvragen , wat haal /of heb ik in huis.

Het kan toch niet mogelijk zijn dat, je zelf een Jack Russell hebt, dat het dan 12 jaar duurt , voor je je beseft dat een Jack waar je niks mee doet een enorme kolere leider wordt. De gemiddelde Nederlander kent deze hondjes niet anders dan ontzettende vervelende etters..
pepim
Zeer actief

Cleva schreef:
pepim schreef: Nou fijn, dat jij weet hoe het in elkaar steekt, wel makkelijk conclusies trekken aan de hand van wat geschreven tekst. Maar jij kent TS en haar situatie dus met haar hondje begrijp ik?

Waarom zou ik niet conclusie trekken uit haar geschreven tekst? Dat is toch de informatie die ze aanbiedt?
Als het anders zit moet ze het anders opschrijven. Wat zit je nou ingewikkeld te doen?
Helemaal niet ingewikkeld juist, ik ergerde me wat aan sommige reacties hier met de pek en veren en wilde wat tegenwicht bieden :cool2:
-tycho
Zeer actief

En ja hoor mijn Jack Russel had precies 2 dagen hier in huis nodig om mij duidelijk te maken waar ik aan begonnen was.

Als pup zat hij voor de bank om met grommen duidelijk te maken dat hij op de bank getild moest worden om vervolgens als hij tegen mij aan lag te slapen, te grommen als ik hem durfde te aaien in zijn slaap.

Oke vriend , of dit nu dominant heet of alpha gedrag of wat dan ook, jij hebt je rechten om te slapen waar je wilt verspeeld.

De kaarten zijn geschud.
-tycho
Zeer actief

Cleva schreef:
-tycho schreef: De gemiddelde Nederlander kent deze hondjes niet anders dan ontzettende vervelende etters..
Zo jammer! Of misschien ook wel fijn anders wil iedereen er een en dat gaat inderdaad niet goedkomen.
Toch vind ik het een héérlijk ras. Ik wil nooit meer geen sekrussel hebben.
Ja er zitten wat scherpe randjes aan maar als je je niet snijdt , is dit wel bijna het perfecte ras.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”