En inmiddels weer een kleine stap vooruit volgens mij
Na de laatste update (22 augustus) zijn we gewoon verder gegaan met helemaal niet alleen laten.
De enige momenten dat hij "alleen" is, en ik dus echt de voordeur uit stap, schoenen aan doe en de voordeur expres dichtdoe is als ik de vuilniszak weggooi, de container staat nog geen 20 meter van mijn huis. Dit leek mij het ideale middel om het "voordeur" probleem op te lossen. Dus gewoon iedere dag de vuilniszak weggooien en gelijk weer terug, dit is echt 30 seconden ofzo. Het probleem lijkt namelijk de voordeur te zijn.
Daarnaast zijn wij 2 weken op vakantie geweest, de honden zijn al die dagen bij mijn ouders geweest. Ik heb nadrukkelijk gezegd niet alleen laten, en dat hebben ze dan ook niet gedaan.
Mijn moeder had 1 dag dat ze les moest geven in een school gebouwtje, daar was een lokaal naast haar lokaal vrij en heeft de honden mee naar binnen en dan in het naastliggende lokaal gelegd met een kleedje. Toen ik dat hoorde dacht ik shitttt dat ging vast niet goed. Maar ze hebben beide lekker liggen slapen.
Daarnaast vindt Dino het helemaal niet erg om in de auto te zijn, vanaf het begin vond hij alleen zijn in de auto geen probleem. In het begin was het nog kijken en wachten tot we terug waren, maar inmiddels ligt hij naar een paar minuten al heerlijk te slapen in de auto.
We nemen hem dus eignelijk overal mee naar toe in de auto en dat werkt heel goed.
Alleen is waarschijnlijk onze 2e auto overleden, de auto die ik gebruikte als ik snel een boodschap moest doen en Dino mee moest.
Dus ik dacht, misschien is dit wel een moment om te kijken hoe het alleen zijn gaat.
Want sinds we terug zijn van vakantie is Dino anders, ik kan het niet uitleggen, hij lijkt relaxter maar ook heel erg knuffelig, maar niet claimend. Hij staat minder snel op als ik wat ga doen en voorheen was schoenen aan al een trigger om op te staan, nu is het alleen nog naar de voordeur lopen.
Net heb ik dus de vuilniszak weggegooid en ben ik achter een bosje gaan staan om te kijken, en wat schetst mijn verbazing. Dino loopt eerst naar het raam, loopt naar de keuken, loop weer even naar het raam, ziet dat ik er nog niet ben, loopt naar de bank en springt op de bank... Dit was het gene wat hij deed toen hij nog WEL alleen kon zijn.
Ik loop naar binnen en hij kijkt me vanaf de bank aan zo van, hoi, leuk dat je er bent maar ik wilde net gaan slapen
Er zijn dus kleine stapjes gaande bij Dino