Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op cursus bij hondengedragsdeskundige

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Op cursus bij hondengedragsdeskundige

Ongelezen bericht door Zamunda »

*Skye* schreef:Je doet een jachtlijn om, maakt de lus om de nek heel groot en doet er een slag in. Een achtje als het ware. In het ene deel van de 8 zit de nek, ik het andere deel van de 8 zit de neus. Dan trek je het heel strak aan met de jachtlijn helemaal boven in de nek. Een soort halti met slipfunctie.
En dat moet volgens mevrouw Winters dus echt strak? Meen je dat? :ugh:

De halti die ik sporadisch even gebruik wil ik juíst losjes hebben, ik wil absoluut niet dat dat strak zit! Je moet toch niet je hond letterlijk de mond willen snoeren?

Bumper, kun jij daar wat over zeggen: moet het inderdaad aangetrokken worden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:Zo zit hij los maar wat als daar een lijn aan komt ?
Bedoel je mijn foto?
Daar zit een lijn aan, alleen staat die niet strak.
Het geheel bestaat uit één lijn (sliplijn)
Als je de lijn strak trekt wordt de band om de bek aangetrokken.
Volgens Fisher was dat een soort correctie ("neusbeet")
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:
Lunatic schreef:
Ik ga toch ook maar les geven denk ik, als je zegt opgeleid te zijn door CM en je kraamt een hoop onzin uit, wordt je rijk :cheer:
Dat zat ik me ook al te bedenken.
Hoe is je geduld met mensen? Mijne niet zo goed, vandaar dat ik het niet doe, honden trainen is geweldig, die mensen maken het minder leuk :F: Dus als jij goed bent met mensen kunnen we misschien samen jachttraining gaan geven? :mann: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Lanavandevledders schreef:
malinois schreef:
Lanavandevledders schreef:ben blij voor jullie dat het zijn vruchten afwerpt, en dat je weer gewoon kan wandelen.
iedereen moet toch zelf weten waaraan en hoeveel geld ze willen uitgeven voor iets.
en zachte dokters maken stinkende wonden,
dus als het voor jou en jou hond bevalt. prima.

ik ben ook van dat constant snoepjes voeren als beloning afgestapt,
een beloning prima, maar er wordt ook gedaan wat ik zeg zonder snoepjes.
een aai of een lief woord werkt ook prima.
Je hebt echt geen idee hoe t werkt zo te lezen. En iedereen die me hier een beetje kent weet dat ik echt geen zachte heelmeester ben... maar wel gebruik wat nodig is.
ik hoef ook niet te weten hoe of het werkt,
als het voor haar werkt, en zij heeft er een goed gevoel bij, dan is het goed.
ieder doet het op zijn/haar manier,
Schijt aan de hond dus? :roll:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het heel fijn dat TS nu meer lol heeft in het wandelen. Ik hoop wel dat je met dit zelfvertrouwen zonder die enge riem aan de slag gaat. Succes voelt zo fijn en dat moet het ook voor je hond zijn.
En het rijmt :D
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lunatic schreef:
Lanavandevledders schreef:
malinois schreef:
Lanavandevledders schreef:ben blij voor jullie dat het zijn vruchten afwerpt, en dat je weer gewoon kan wandelen.
iedereen moet toch zelf weten waaraan en hoeveel geld ze willen uitgeven voor iets.
en zachte dokters maken stinkende wonden,
dus als het voor jou en jou hond bevalt. prima.

ik ben ook van dat constant snoepjes voeren als beloning afgestapt,
een beloning prima, maar er wordt ook gedaan wat ik zeg zonder snoepjes.
een aai of een lief woord werkt ook prima.
Je hebt echt geen idee hoe t werkt zo te lezen. En iedereen die me hier een beetje kent weet dat ik echt geen zachte heelmeester ben... maar wel gebruik wat nodig is.
ik hoef ook niet te weten hoe of het werkt,
als het voor haar werkt, en zij heeft er een goed gevoel bij, dan is het goed.
ieder doet het op zijn/haar manier,

Schijt aan de hond dus? :roll:
nee hoor, mijn hond is niet aan de schijt.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Zamunda schreef:
*Skye* schreef:Je doet een jachtlijn om, maakt de lus om de nek heel groot en doet er een slag in. Een achtje als het ware. In het ene deel van de 8 zit de nek, ik het andere deel van de 8 zit de neus. Dan trek je het heel strak aan met de jachtlijn helemaal boven in de nek. Een soort halti met slipfunctie.

De halti die ik sporadisch even gebruik wil ik juíst losjes hebben, ik wil absoluut niet dat dat strak zit! Je moet toch niet je hond letterlijk de mond willen snoeren?

Zoals mijn vriendin het uitgelegd heeft gekregen wel. De 'normale' methode die er gebruikt wordt is gewoon de jachtlijn hoog in de nek achter de oren en strak. En dit is dan een stapje verder met nog een slag om de bek. De hond kan dan de bek maar net een klein stukje open doen.

Ik heb even Skye mishandeld (vind hij) en foto's gemaakt ervan, je ziet aan zijn hoofd dat hij het niet leuk vind en nu heb ik het niet eens strak zitten. Hierna hebben we even met de bal gespeeld en veel koekjes gegeven om het goed te maken :engel: Oja, de riem is van Nova, die van Skye is zwart en die zie je bij hem bijna niet zitten.
Afbeelding

Even zijn oor omhoog, het zit dus als een gewone jachtlijn maar dan nog om zijn neus.
Afbeelding

Afbeelding
Heavy schreef:
ranetje schreef:
Bedoel je mijn foto?
Ja dat bedoel ik dus als de lijn strak staat dan wordt de band om de bek aangetrokken . Is het dan de bedoeling dat de hond zorgt dat de lijn niet strak komt te staan ?
Het zit om te beginnen al strak, als de hond netjes zonder zijn hoofd te bewegen naast je loopt zal hij er zo min mogelijk last van hebben. Tenminste bij de methode die ik heb gezien.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Is dit niet vragen om een nek-hernia?

Suzanne
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Nou nog een zadel erop.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

*Skye* schreef:
Zamunda schreef:

Zoals mijn vriendin het uitgelegd heeft gekregen wel. De 'normale' methode die er gebruikt wordt is gewoon de jachtlijn hoog in de nek achter de oren en strak. En dit is dan een stapje verder met nog een slag om de bek. De hond kan dan de bek maar net een klein stukje open doen.

Ik heb even Skye mishandeld (vind hij) en foto's gemaakt ervan, je ziet aan zijn hoofd dat hij het niet leuk vind en nu heb ik het niet eens strak zitten. Hierna hebben we even met de bal gespeeld en veel koekjes gegeven om het goed te maken :engel: Oja, de riem is van Nova, die van Skye is zwart en die zie je bij hem bijna niet zitten.
Afbeelding

Even zijn oor omhoog, het zit dus als een gewone jachtlijn maar dan nog om zijn neus.
Afbeelding

Afbeelding
Heavy schreef:
ranetje schreef:
Bedoel je mijn foto?
Ja dat bedoel ik dus als de lijn strak staat dan wordt de band om de bek aangetrokken . Is het dan de bedoeling dat de hond zorgt dat de lijn niet strak komt te staan ?
Het zit om te beginnen al strak, als de hond netjes zonder zijn hoofd te bewegen naast je loopt zal hij er zo min mogelijk last van hebben. Tenminste bij de methode die ik heb gezien.
Bedankt voor het laten zien :ok: ziet er heel vervelend uit :(
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Daar kan je een olifant nog mee houden :ugh: vraag is doe je er ook iets mee anders heeft het geen enkele zin :19:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Een kruising bordeauxdog die uitvalt aan de riem... als er voor een beperkt aantal keren een neusband aan te pas komt, als trainingsmiddel, en het mogelijk wordt voor hond, omringende honden en de baas om samen te wandelen, power to them. Nog geen tien jaar geleden was het merendeel van elke hondencursus een sliplijn. In een boekje hier (Jan van Rheenen) staat een methode om terugkomen te leren met een katapult, gedrukt in 1963. Dat was toen heel normaal (wow!)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hm, ik had iets anders uit het bericht van bumper gehaald. Wel zo'n beetje zoals jij hem hebt skye, maar dan de lus om de nek en het deel met de ring waar de riem uitkomt op de neus:

Bumper69 schreef:
alm@ schreef:Ik snap het niet helemaal geloof ik. Bedoel je dat hij gewoon een halti om heeft? Maar fijn dat het werkt voor jullie.
Nee, het is geen halti. Ik gebruik gewoon de riem van Anniek Winters. In plaats van alleen om de nek draai ik m aan de voorkant een slag en gaat de riem over de neus. Wel een beetje het idee van de halti maar daar zit de riem aan de onderkant/zijkant vast zie ik (even gegoogeld). En bij mij aan de bovenkant.
Zo heb je dus gelijk erg veel controle over de neus/richting van de kop.

Bumper, ik ben benieuwd of het is zoals op de foto van skye of dat het toch de omgekeerde halti is zoals je hierboven lijkt te beschrijven.
Stabij Odie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

Wel fijn dat je nu ervaart rustig met Spike te kunnen lopen. Maar het lijkt mij erg logisch dat hij niet trekt of uitvalt, dat doet hem zeer. Nu ben ik niet direct tegenstander van hulpmiddelen als deze. Soms heb je dat nodig om een patroon te doorbreken. Als je nooit in de situatie kan komen dat je het netjes meelopen kan belonen en aanmoedigen..... maar wel zo kort mogelijk en het doel om met een normale halsband of tuig ook rustig te kunnen lopen.

Natuurlijk werd ik wel nieuwsgierig naar deze mevrouw en heb de site ff bekeken. In het welkomswoord haak ik al af. Maar 1 consult van ca 2 uur nodig om een probleem op te lossen? Ik geloof niet in sprookjes...... Dat klinkt te mooi om waar te kunnen zijn.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Bumper69 schreef:Vanaf het eerste moment loopt hij als een mak schaap achter me aan.
Is dat oprecht wat je wil? Een hond die als een mak schaap achter je aan loopt?

Ik vind het fantastisch dat er nu een last van je schouders valt omdat je eindelijk normaal de straat over kan.
Maar verlies vooral ook het welzijn van je hond niet uit het oog. Je neemt hem een heleboel keuzes af, hij heeft minder invloed op de manier waarop hij andere honden het liefst benadert en door die lijn ontneem je hem eveneens een groot deel aan communicatie. Wat geef jij hem daarvoor in de plaats om zijn vertrouwen in andere honden te vergroten?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat je oplossingen zoekt voor Bumper en jezelf :ok:

Ik zou goed kijken hoe riem om de nek en om de neus zitten en dan bij jezelf voorstellen hoe het zou voelen.
Ik heb vele jaren geleden in een gelijke situatie gezeten, oudere dames op de hondenclub waar ik toen was gaven mij de "goede raad" om de slipketting hoog op de hals net achter de oren te doen........ ik deed dat en wauw mijn hond liep als een lammetje :cheer: toch ging er een rood lampje branden in m'n achterhoofd :scratch: Toen ik terug naar huis reed zat ik erover na te denken, iets was niet goed... ik drukte mezelf met m'n duim achter m'n oor, jeetje dat deed pijn :ugh:
Ik heb het NOOIT meer gedaan en heb die hondenclub verlaten.

Na een tijdje vond ik een geweldige GT en ja de hond werd echt niet in 2 uur een super hond, het ging heel langzaam maar zeker :ok: 1 stapje vooruit, 2 achteruit ... of zoiets :wink:
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Bij zo'n plotse verbetering kun je natuurlijk wel nagaan dat die is ingegeven door angst, pijn of beide (uit angst voor pijn bepaalde bewegingen vermijden). Gedragsverandering kost immers tijd, véél tijd. Ik begrijp uit je antwoorden dat je al een jaar met voertjes bezig bent, maar zo te lezen is daar iets niet goed gegaan. Heb je er begeleiding in gehad of ben je op eigen houtje gaan oefenen? Timing en niet te snel willen (in kleine stapjes opbouwen) zijn essentieel voor succes. Het zou mooi zijn als je een gedragstherapeut had die je hierin kon begeleiden; dan heb je weliswaar geen instant-effect, maar wel een hondvriendelijke methode en uiteindelijk échte gedragsverandering.

Bij gebruik van een halti of gentle leader (bandje over de neus dus) wordt trouwens altijd gewaarschuwd dat je beslist GEEN RUKJES aan de riem mag geven. Je hond loopt daardoor nl. kans op ernstige nekblessures!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou kijken of een halti niet net even wat beter is. Voor de zekerheid dan een tweede riem aan een halsband of half check.
Het is trouwens dan absoluut niet de bedoeling aan de halti rukjes aan te geven.

De halti heeft in ieder geval lang geleden best wel geholpen bij mijn toenmalige uitvallende hond. Het geeft je vetrouwen dat je ten alle tijde controle hebt en het zorgt ervoor dat ze wat controleerbaarder zijn. Ook advies van een GT destijds trouwens.
Doel moet wel altijd zijn het tijdelijk te gebruiken mijns inziens.
*Skye*
Zeer actief

Even naast de discussie over de riem wil ik wel zeggen dat ik het goed vind dat je naar een oplossing zoekt. Het is toch een vrij imposante hond die je aan de riem hebt en dat je nu een manier hebt gevonden hem onder controle te hebben is natuurlijk alleen maar prettig.

Ik hoop wel dat je verder gaat kijken en je realiseert dat dit helemaal niet zo een prettige oplossing is voor de hond. Hopelijk kunnen ze je daar handvaten gaan geven of misschien dat je vanuit deze 'rust wel met beloningen kunt doordringen.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

stoffeltje schreef:Nu loopt Ts met een door jullie zo verfoeide klapklaak, doet er alles aan om hem onder controle te krijgen en te houden, volgt zelfs een prijzige cursus en dan wordt ze hier compleet afgezeken!
Tjonge! het is bij jullie betweters niet gauw goed he?
Tja, zo gaat het hier tegenwoordig...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Hilde schreef:
lucie schreef:ik vind het super voor je :ok: Als jij weer zonder geweld en gedoe lekker met je hond kan wandelen, is dat het enige wat telt.
Nouja, zonder geweld is het natuurlijk niet, als je je hond pijn moet doen voordat hij luistert.
daar kan ik niet over oordelen :19:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

ik vind het jammer (maar wel begrijpelijk) dat TS niet verder ingaat op de vragen hier omtrent inhoud cursus en het gebruikte hulpmiddel. Echter worden hier allemaal aannames gedaan met de conclusie dat Spike veel pijn lijdt met deze methode, maar daar kunnen wij toch helemaal niet over oordelen?

Laat het heel duidelijk zijn dat ik zelf absoluut geen voorstander ben van het gebruik van martelwerktuigen (ook niet bij paarden, al wordt het daar nog altijd heel normaal gevonden). Echter een hulpmiddel hoeft niet per definitie een marteling te zijn. Een riem op zich is tenslotte ook niks meer of minder dan een hulpmiddel.
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Heavy schreef:Er zit nogal een verschil in een hond pijn doen of dat een hond zichzelf pijn doet door te trekken.
Een halti geeft een vervelend gevoel bij trekken net als een anti trektuig . De meeste honden zijn zo slim om dan niet meer te trekken dus hebben geen vervelend gevoel meer .

Dit ziet er heftig uit omdat er tegen de keel wordt gedrukt dat staat mij tegen .
eens hoor, maar de foto's zijn van Skye, niet van Bumper. Dus we weten niet of zij precies hetzelfde gebruikt en ook niet hoe dat er dan in de praktijk uitziet0
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lucie schreef:
Hilde schreef:
lucie schreef:ik vind het super voor je :ok: Als jij weer zonder geweld en gedoe lekker met je hond kan wandelen, is dat het enige wat telt.
Nouja, zonder geweld is het natuurlijk niet, als je je hond pijn moet doen voordat hij luistert.
daar kan ik niet over oordelen :19:
feitelijk vind ik iedereen die zijn verantwoording neemt en de moeite neemt om te zorgen dat hun hond geen overlast meer bezorgt ,. te prijzen hoeveel uitvallende gevallen lopen er niet........ en troost je ik heb met de halty en/of Gentle leader getraind ( op de KC) soms en mensen ( hier op het forum) vonden mij ook een dieren beul :Q: ... want als het geen pijn doet dan werkt het niet,...... dat is natuurlijk flauwe kul, een paard doe je ook niet aan een halsbandje als het mis kan gaan - maar als je hond geen problemen heeft om je armen zo ongeveer van je romp te scheiden dan zul je iets moeten om door te komen en te gaan werken aan gedragsproblemen. ik loop nu nog zelden met een halty,....... maar soms pak ik hem er zomaar weer even bij als de touwtjes even moeten worden aangetrokken.... en de puntjes weer op de i moeten......
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Tara schreef:
Lunatic schreef:
Tara schreef:
Lunatic schreef:
Ik ga toch ook maar les geven denk ik, als je zegt opgeleid te zijn door CM en je kraamt een hoop onzin uit, wordt je rijk :cheer:
Dat zat ik me ook al te bedenken.
Hoe is je geduld met mensen? Mijne niet zo goed, vandaar dat ik het niet doe, honden trainen is geweldig, die mensen maken het minder leuk :F: Dus als jij goed bent met mensen kunnen we misschien samen jachttraining gaan geven? :mann: :LOL:

Ehm... Nou... :engel:
:LOL: Ik wil wel jacht training van jullie. Lijkt me heel tof
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nanna schreef:Ik snap ook dat je een hond het trekken af wilt leren hoor, er is weinig meer dat mijn chagrijn opwekt dan dat domme geruk aan een riem. Om het over uitvallen helemaal maar niet te hebben :engel:
Maar TS had de hond toch al vanaf pup? Waarom hem dán al niet netjes meelopen aanleren, als het nog makkelijk gaat. Nu is het allemaal zo achterafgedoe. Maar goed als helpt dan helpt het en hoeveel TS er voor wil betalen moet ze toch echt zelf weten. Wij kunnen geen van allen in haar portemonnee kijken en niemand stond met een pistool tegen haar hoofd dat ze het moest betalen.
Volgens mij is het een herplaatser.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Nou, ik ben ook blij dat iemand met zo'n grote sterke hond, een manier zoekt om geen overlast te bezorgen. En zo'n grote sterke hond kan gerust wel wat druk hebben hoor, zelf zou ik voor een halti kiezen trouwens, in dit geval.

Maar ik kom toch echt liever iemand tegen die zijn hond bij zich kan houden, dan iemand die zijn uitvallende hond niet kan houden.
Om over de markt te gaan lopen, daar zou ik niet zo snel de behoefte toe voelen. Maar meer omdat mensen vaak niet uitkijken voor de hond, en op hun tenen ofzo gaan staan. Hou zelf ook niet van drukke plaatsen, trouwens. Zie voor de hond er ook geen meerwaarde in. Maar goed, sommige honden vinden het misschien wel leuk, wel lekkere geuren enzo :engel:
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Zamunda schreef:Hm, ik had iets anders uit het bericht van bumper gehaald. Wel zo'n beetje zoals jij hem hebt skye, maar dan de lus om de nek en het deel met de ring waar de riem uitkomt op de neus:

Bumper69 schreef:
alm@ schreef:Ik snap het niet helemaal geloof ik. Bedoel je dat hij gewoon een halti om heeft? Maar fijn dat het werkt voor jullie.
Nee, het is geen halti. Ik gebruik gewoon de riem van Anniek Winters. In plaats van alleen om de nek draai ik m aan de voorkant een slag en gaat de riem over de neus. Wel een beetje het idee van de halti maar daar zit de riem aan de onderkant/zijkant vast zie ik (even gegoogeld). En bij mij aan de bovenkant.
Zo heb je dus gelijk erg veel controle over de neus/richting van de kop.

Bumper, ik ben benieuwd of het is zoals op de foto van skye of dat het toch de omgekeerde halti is zoals je hierboven lijkt te beschrijven.
De riem komt natuurlijk niet uit op de neus, dan zou ik hem toch altijd aan zijn neus moeten trekken. Dat is niet zo.
De riem (is meer een zacht koord trouwens) zit over zijn neus, hij kan zijn bek nog gewoon openen. Het is aan een stuk en vanaf de bovenkant van de nek gaat de riem omhoog zeg maar.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bumper69
Zeer actief

Nanna schreef:Ik snap ook dat je een hond het trekken af wilt leren hoor, er is weinig meer dat mijn chagrijn opwekt dan dat domme geruk aan een riem. Om het over uitvallen helemaal maar niet te hebben :engel:
Maar TS had de hond toch al vanaf pup? Waarom hem dán al niet netjes meelopen aanleren, als het nog makkelijk gaat. Nu is het allemaal zo achterafgedoe. Maar goed als helpt dan helpt het en hoeveel TS er voor wil betalen moet ze toch echt zelf weten. Wij kunnen geen van allen in haar portemonnee kijken en niemand stond met een pistool tegen haar hoofd dat ze het moest betalen.
Moet zeggen dat ik wel een beetje (erg) baal van al jullie reacties.
Spike heb ik vorig jaar uit het asiel gehaald. Hij was toen 3 jaar
In het asiel wisten ze niets van hem behalve dat ik maar beter eerst even kon oppassen met andere honden omdat ze niet wisten hoe hij was.
Ik ben te voorzichtig met hem geweest waardoor hij is gaan denken dat hij mij moet beschermen en naar alle honden uitvalt. Of ze nou dichtbij zijn of op 500 meter afstand. Los is meestal geen probleem. Maar ik moest nu wel iets want hij heeft me twee keer omver getrokken.
Maar ik wilde ook normaal met hem aan de riem kunnen wandelen zonder altijd maar bang te zijn om iemand tegen te komen.
EN ja, dit was mijn keuze. Ik heb deze cursus cadeau gekregen maar had m anders ook graag betaald gezien het resultaat.
Ik was dit weekend best heel blij dat het nu zo goed ging en dat we gewoon kunnen wandelen. Ik geloof trouwens niet dat hij pijn heeft. Dat zou ik zeker aan hem merken en dat is niet zo!
*Skye*
Zeer actief

Emma schreef:Nou, ik ben ook blij dat iemand met zo'n grote sterke hond, een manier zoekt om geen overlast te bezorgen. En zo'n grote sterke hond kan gerust wel wat druk hebben hoor, zelf zou ik voor een halti kiezen trouwens, in dit geval.

Maar ik kom toch echt liever iemand tegen die zijn hond bij zich kan houden, dan iemand die zijn uitvallende hond niet kan houden.
Om over de markt te gaan lopen, daar zou ik niet zo snel de behoefte toe voelen. Maar meer omdat mensen vaak niet uitkijken voor de hond, en op hun tenen ofzo gaan staan. Hou zelf ook niet van drukke plaatsen, trouwens. Zie voor de hond er ook geen meerwaarde in. Maar goed, sommige honden vinden het misschien wel leuk, wel lekkere geuren enzo :engel:
Ik ben ook inderdaad blij dat Bumper een methode heeft gevonden waardoor ze de hond onder controle kan houden.

Bumper, is het de manier zoals op mijn foto's staat een stuk terug? Dit is namelijk de methode die iemand die ik ken heeft geleerd bij Anniek Winters.

Als het dus die methode is dan is het gewoon echt een hele onprettige manier voor de hond zelf. Zelfs als hij netjes meeloopt. Ik vraag me af of je je dat wel realiseert want je laat het overkomen alsof het echt een super oplossing is.
Als het nodig is ben ik niet tegen harde maatregels, maar dan wel met het besef wat het met de hond doet en dat het een tijdelijke oplossing is.
Deze manier is echt heel vervelend voor de hond. Zeker als je er dan ook nog rukjes aan gaat geven.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”