Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen in de bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:Je zegt dat je hond nooit voor straf in zin bench mag leggen, maar hoe moet je hond dat dan interpreteren als hij "actief" is, en door jou in de bench gedaan word, met de deur dicht :roll: :roll: :roll: volgens mij word die plek er voor hem dan niet echt leuker op... :cry: Want wat is nu voor hem het verschil dan???
als ze hyper zijn hier, gaan ze zeker niet in de bench, eerder nog een keer effe buiten balletje gooien... 8O
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

whoopy schreef:
Cleo schreef:
whoopy schreef:
Mensen een benche moet voor een hond een "beschermde plek zijn" hij moet hier lekker in kunnen liggen met gewoon het deurtje open als hij ff lekker afgezonderd wil liggen. of 's nachts om in te slapen. het is zijn plekkie en van niemand anders. stuur je hond NOOIT voor straf in zijn bench.

onze whooper heeft ook af en toe ff een afkoelperiode nodig van 10 minuten. ik pak hem dan op en zet hem zonder commentaar of iets te zeggen in zijn benche en 10 minuten later mag hij er weer uit. dit is puur omdat hij zo super actief is dat hij af en toe ff geremd moet worden.
Laat je de deur van de bench in bovenstaand geval open?
ik doe het deurtje wel dicht maar niet op slot, maar dat heeft hij denk ik niet in de gaten. als ik het deurtje op laat dan zit hij binnen een 5 seconden weer naast me. ik ben nu flink aan het oefenen om hem in zijn benche te laten met het deurtje open maar ja dat duurt ff. :ok:
Van veel benchgebruikers lees ik dat de hond zelf de bench kiest als plaats om in te liggen, met de deur open. Het is immers het veilige rustige plekje voor de hond? Is je hond nog een pup? Dan kan ik het nog een beetje begrijpen wat je schrijft.
Hoewel ik geneigd ben met Dingo mee te gaan....
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Cleo schreef:
whoopy schreef:
Cleo schreef:
whoopy schreef:
Mensen een benche moet voor een hond een "beschermde plek zijn" hij moet hier lekker in kunnen liggen met gewoon het deurtje open als hij ff lekker afgezonderd wil liggen. of 's nachts om in te slapen. het is zijn plekkie en van niemand anders. stuur je hond NOOIT voor straf in zijn bench.

onze whooper heeft ook af en toe ff een afkoelperiode nodig van 10 minuten. ik pak hem dan op en zet hem zonder commentaar of iets te zeggen in zijn benche en 10 minuten later mag hij er weer uit. dit is puur omdat hij zo super actief is dat hij af en toe ff geremd moet worden.
Laat je de deur van de bench in bovenstaand geval open?
ik doe het deurtje wel dicht maar niet op slot, maar dat heeft hij denk ik niet in de gaten. als ik het deurtje op laat dan zit hij binnen een 5 seconden weer naast me. ik ben nu flink aan het oefenen om hem in zijn benche te laten met het deurtje open maar ja dat duurt ff. :ok:
Van veel benchgebruikers lees ik dat de hond zelf de bench kiest als plaats om in te liggen, met de deur open. Het is immers het veilige rustige plekje voor de hond? Is je hond nog een pup? Dan kan ik het nog een beetje begrijpen wat je schrijft.
mijn hond is nu net 6 maanden en hij vind zijn bench geweldig, als ik naar zijn gedrag kijk dan uiteraard. vanochtend was ik hem aan het zoeken en was hij voor het eerst uit zichzelf in zijn bench gaan liggen om lekker op zijn bot te knauwen. uiteraard stop ik whooper niet bij ieder minst geringste in de benche en maak ik het hem lichamelijk en geestelijk heel erg moe, maar een bullterrier in de puberteit (en andere honden ook wel) zijn echt superactief. op advies van de fokker zeiden ze me dat je hem dan gewoon ff moet laten afkoelen in zijn bench. en dat doet hij goed en valt dan ook meteen in slaap ( niet lang, maar hij is wel weer ff afgekoeld). als ik het deurtje open liet staat had het echt geen nut want dan blijft hij er niet in (tot op vanochtend :ok: :ok: ).

als hij uit zichzelf in de bench gaat liggen op zijn lekkere zachte bedje dus hij ziet het wel als zijn vertrouwde opgeving :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

malinois schreef:
Dingo schreef:Je zegt dat je hond nooit voor straf in zin bench mag leggen, maar hoe moet je hond dat dan interpreteren als hij "actief" is, en door jou in de bench gedaan word, met de deur dicht :roll: :roll: :roll: volgens mij word die plek er voor hem dan niet echt leuker op... :cry: Want wat is nu voor hem het verschil dan???
als ze hyper zijn hier, gaan ze zeker niet in de bench, eerder nog een keer effe buiten balletje gooien... 8O
ja dat doe ik ook uiteraard 8O en hem geestelijk moe maken met zoekspelletjes en hem laten rennen en samen met de andere hond lekker spelen, maar ik weet niet hoe jouw hond is, iedere hond verschillend natuurlijk, maar mijn bullterrier is nu 6 maanden en een bullterrier is voor zijn eerste levensjaar echt SUPER actief en dan bedoel ik echt 13 uur per dag ongeveer. ik vind dat hij best mag leren op een vriendelijke manier ff rustig te zijn. hij is gewoon haast niet moe te krijgen.

tips om het moe te krijgen zijn natuurlijk van hartel welkom :ok: :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck heb ik als pup ook regelmatig even in de bench gezet om haar wat te remmen, ze was/is hyperactief, en kwam niet aan haar broodnodige rust.
Dat is geen straf, je maakt de bench een fijne plek, ook als de pup erin moet om even tot rust te komen. Lekker botje erbij, een gevulde KONG o.i.d., en na daar een tijdje mee bezig te zijn valt de pup vanzelf in slaap.
Was hier dus echt nodig hoor, en Marouck heeft er geen negatieve associatie met de bench aan overgehouden. Ik zie dat ook niet als straf, als je de bench op deze manier gebruikt.

Het wordt anders als de pup de bench met iets negatiefs associeert, er niet aan kan wennen om wat voor reden dan ook. Danco raakte in paniek in de bench als pup, en we zijn gestopt met het gebruik. Nu ligt ie graag in de bench die bij mijn ouders staat voor Marouck, maar het deurtje mag echt niet dicht, dan is het paniek.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

whoopy schreef:
Cleo schreef:
whoopy schreef:
Cleo schreef: Laat je de deur van de bench in bovenstaand geval open?
mijn hond is nu net 6 maanden en hij vind zijn bench geweldig, als ik naar zijn gedrag kijk dan uiteraard. vanochtend was ik hem aan het zoeken en was hij voor het eerst uit zichzelf in zijn bench gaan liggen om lekker op zijn bot te knauwen. uiteraard stop ik whooper niet bij ieder minst geringste in de benche en maak ik het hem lichamelijk en geestelijk heel erg moe, maar een bullterrier in de puberteit (en andere honden ook wel) zijn echt superactief. op advies van de fokker zeiden ze me dat je hem dan gewoon ff moet laten afkoelen in zijn bench. en dat doet hij goed en valt dan ook meteen in slaap ( niet lang, maar hij is wel weer ff afgekoeld). als ik het deurtje open liet staat had het echt geen nut want dan blijft hij er niet in (tot op vanochtend :ok: :ok: ).

als hij uit zichzelf in de bench gaat liggen op zijn lekkere zachte bedje dus hij ziet het wel als zijn vertrouwde opgeving :ok:
Ok, ik vat 'm nu :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:
malinois schreef:
ja dat doe ik ook uiteraard 8O en hem geestelijk moe maken met zoekspelletjes en hem laten rennen en samen met de andere hond lekker spelen, maar ik weet niet hoe jouw hond is, iedere hond verschillend natuurlijk, maar mijn bullterrier is nu 6 maanden en een bullterrier is voor zijn eerste levensjaar echt SUPER actief en dan bedoel ik echt 13 uur per dag ongeveer. ik vind dat hij best mag leren op een vriendelijke manier ff rustig te zijn. hij is gewoon haast niet moe te krijgen.

tips om het moe te krijgen zijn natuurlijk van hartel welkom :ok: :ok: :ok:
:mrgreen: :mrgreen: onderschat een mechelse herder niet :mrgreen: :mrgreen: niet moe te krijgen... maar ja, met balletje gooien 'kweek' je alleen maar meer conditie, maar het helpt op het moment wel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Whoopy schreef:tips om het moe te krijgen zijn natuurlijk van hartel welkom
Het zou kunnen helpen als je hem totaal negeert als hij druk doet, terwijl je weer wél aandacht aan hem schenkt als hij een tijdje rustig is.

Als hij met druk doen aandacht en reaktie van jou loskrijgt dan houdt je dus niet alleen zijn drukke gedoe in stand, je versterkt het zelfs.

Misschiem heb je niets aan deze tip, maar het leek me wel interessant voor je om het hier even te melden.

Oké?

Dag, Willy.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Het zou kunnen helpen als je hem totaal negeert als hij druk doet, terwijl je weer wél aandacht aan hem schenkt als hij een tijdje rustig is.

Als hij met druk doen aandacht en reaktie van jou loskrijgt dan houdt je dus niet alleen zijn drukke gedoe in stand, je versterkt het zelfs.

Misschiem heb je niets aan deze tip, maar het leek me wel interessant voor je om het hier even te melden.

Oké?

Dag, Willy.
't zou kunnen werken, moet je geen hond hebben die erg zelfstandig is... want die van mij interesseert het werkelijk geen ene moer of hij nou wel of geen aandacht krijgt... maar dat zeg ik, dat is per hond verschillend, misschien reageert hij er wel op...'t is het proberen waard :ok:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wil de hond schreef:

Oké?

Dag, Willy.
Dit werkte bij Marouck ook goed, en nog steeds.
Ik ben haar consequent binnen gaan negeren, buiten kreeg ze alle aandacht, werd er druk gespeeld etc., binnen niet.
Het duurt even, maar het werkt, binnen is Marouck nu aardig rustig over het algemeen, kan ze heerlijk op de bank gaan liggen lamballen, terwijl ze buiten zo dol als een stier is en uren achter elkaar kan rennen, stoeien en spelen.
Het is een stuk prettiger geworden, voorheen kon ik nauwelijks bewegen of er stond een druk springende en blaffende Hollander voor me :roll:
Nu kan ze gewoon genieten van lekker tegen me aan liggen en kroelen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”