Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boer zoekt Vrouw - boer Gerard

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Boer zoekt Vrouw - boer Gerard

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
dagmar88 schreef:Word ziek(er) zonder vlees. Voedingstekorten door een niet passend voedingspatroon vul je niet aan met supplementen, dat is raar.
Het enige wat ik moet aanvullen met supplementen is vitamine B12 en daar had ik ook al een tekort van toen ik nog vlees at.
Verder zijn mijn bloedwaardes beter dan ooit.
Ik voel overigens niet de minste neiging me te mengen in discussies over het waarom noch het moeten verantwoorden van mijn manier van eten.
Dat vraag ik van anderen ook niet.

Het ging om mijn lichaam.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
jvanringen schreef:
dagmar88 schreef:
jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?

Dat maak jij er kennelijk van.
Veganisme is per definitie extreem. Neerbuigend geroeptoeter is daar helaas onlosmakelijk mee verbonden.
Ja ja, er zijn vast uitzonderingen.
Nee dat maak jij ervan, door veganisme en vegetarisme op één hoop te gooien. Je bent trouwens niet de enige.

En dan maar roeptoeteren over ‘extreem’.

Maar goed, dat is de liefste bezigheid van velen hier: ongenuanceerd roeptoeteren.

Waar?
Jaaa Dagmarretje leg dat maar eens uit :engel:
Ben ook wel nieuwsgierig want zie het ook nergens staan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Iris123 schreef:Wat een verschrikkelijke uitspraak Hanneke2. Ik vind die broodfok van deze boer in beide gevallen erg, van de honden maar ook van de varkens. Er zijn ook alternatieven zonder direkt vegan te moeten worden, of je vegan of vegetarier, flexitarier of omnivoor blijft is nog altijd een persoonlijke keuze die de mensen gelukkig vrij staat.

Zoals die honden gehouden worden vind ik niet fijn, en ik vind het best verbazingwekkend dat zoveel mensen hier altijd tegen de broodfok ageren maar dit blijkbaar wel ok vinden. Maar de broodfok van die varkens vind ik minstens net zo erg. Die hokken waren er bijna op de milimeter op maat gemaakt zonder beweegruimte zonder uitloop voor de zeug, met een flink brede gang dus de ruimte is er wel. Verschrikkelijk.
. :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Iris123 schreef:Wat een verschrikkelijke uitspraak Hanneke2. Ik vind die broodfok van deze boer in beide gevallen erg, van de honden maar ook van de varkens. Er zijn ook alternatieven zonder direkt vegan te moeten worden, of je vegan of vegetarier, flexitarier of omnivoor blijft is nog altijd een persoonlijke keuze die de mensen gelukkig vrij staat.

Zoals die honden gehouden worden vind ik niet fijn, en ik vind het best verbazingwekkend dat zoveel mensen hier altijd tegen de broodfok ageren maar dit blijkbaar wel ok vinden. Maar de broodfok van die varkens vind ik minstens net zo erg. Die hokken waren er bijna op de milimeter op maat gemaakt zonder beweegruimte zonder uitloop voor de zeug, met een flink brede gang dus de ruimte is er wel. Verschrikkelijk.
Helemaal mee eens.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Tja, van varkens in hokken naar honden in hokken. Ik vind het allebei niks. Het op grote schaal kweken van dieren (met welk doel dan ook) zonder dat er wordt gekeken naar de natuurlijke behoeften van de dieren in kwestie stuit mij sowieso tegen de borst.
Gellukig kun je heel goed varen met het eten van vleesvervangers (zo veel keuze tegenwoordig) en af en toe stukje vlees of gevogelte van een scharreldier.
En ik eet het liefst een eitje van mijn eigen scharrelkipjes. Het zijn leghorns van bijna 3 jaar oud en leggen nog bijna elke dag een ei. Een lekker nachthok, een handje kippenvoer en wat etensresten is alles wat ze vragen. Kom er maar eens om in de bio-industrie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jvanringen schreef:
dagmar88 schreef:
jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?

Dat maak jij er kennelijk van.
Veganisme is per definitie extreem. Neerbuigend geroeptoeter is daar helaas onlosmakelijk mee verbonden.
Ja ja, er zijn vast uitzonderingen.
Nee dat maak jij ervan, door veganisme en vegetarisme op één hoop te gooien. Je bent trouwens niet de enige.

En dan maar roeptoeteren over ‘extreem’.

Maar goed, dat is de liefste bezigheid van velen hier: ongenuanceerd roeptoeteren.
Dat domme gekrijs komt alleen maar van vega hanneke2 af hoor... raar dat je daar reacties op krijgt he...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Iris123 schreef:Tineke dit is wat ik met mijn eerste reaktie bedoelde maar ik was weer eens te beknopt en daardoor onduidelijk dat gebeurt me helaas veel vaker, daarom reageer ik ook zo weinig. Ik ben heel blij dat het nu wel duidelijk is :)
Je hebt het prima verwoord naar mijn idee, ik zeg moet je vaker doen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tineke schreef:

. :ok:
:ok:
Laat dan nogmaals duidelijk zijn dat ik dit soort fokkerij niet "wel okay" vind. Ik vind het alleen raar om nu vanwege die honden moord en brand te schreeuwen terwijl we seizoenen lang tegen varken aankijken die minder beweegruimte hebben zonder daar iets tegen te hebben. Dat klopt gewoon niet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef: Laat dan nogmaals duidelijk zijn dat ik dit soort fokkerij niet "wel okay" vind. Ik vind het alleen raar om nu vanwege die honden moord en brand te schreeuwen terwijl we seizoenen lang tegen varken aankijken die minder beweegruimte hebben zonder daar iets tegen te hebben. Dat klopt gewoon niet.

Zou duidelijk moeten zijn zonder dat nog eens te moeten benadrukken, maar helaas.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
Maeve schreef: Laat dan nogmaals duidelijk zijn dat ik dit soort fokkerij niet "wel okay" vind. Ik vind het alleen raar om nu vanwege die honden moord en brand te schreeuwen terwijl we seizoenen lang tegen varken aankijken die minder beweegruimte hebben zonder daar iets tegen te hebben. Dat klopt gewoon niet.

Zou duidelijk moeten zijn zonder dat nog eens te moeten benadrukken, maar helaas.
Best raar die aannames hier. Wie heeft er hier niks tegen varkens in de bioindustrie? Noem eens een naam hier die dat beweert? Ik heb gesproken over nutsdieren die anders gehouden worden. Je denkt toch niet dat ik dieren of eieren uit de bioindustrie eet of wel?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Rami schreef:Tja, van varkens in hokken naar honden in hokken. Ik vind het allebei niks. Het op grote schaal kweken van dieren (met welk doel dan ook) zonder dat er wordt gekeken naar de natuurlijke behoeften van de dieren in kwestie stuit mij sowieso tegen de borst.
Precies. Ik kijk het hele programma niet, ik kan daar ook erg slecht tegen.
Maeve schreef:Laat dan nogmaals duidelijk zijn dat ik dit soort fokkerij niet "wel okay" vind. Ik vind het alleen raar om nu vanwege die honden moord en brand te schreeuwen terwijl we seizoenen lang tegen varken aankijken die minder beweegruimte hebben zonder daar iets tegen te hebben. Dat klopt gewoon niet.
Gevoel is ook niet altijd logisch hè. Het kan zijn dat het leed van honden je gevoelsmatig meer raakt dan dat van varkens. Dat is inderdaad rationeel gezien best raar, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gevoel over honden dan hypocriet is of je het dan maar oké moet vinden, omdat je het voor varkens ook oké vindt.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
Rami schreef:Tja, van varkens in hokken naar honden in hokken. Ik vind het allebei niks. Het op grote schaal kweken van dieren (met welk doel dan ook) zonder dat er wordt gekeken naar de natuurlijke behoeften van de dieren in kwestie stuit mij sowieso tegen de borst.
Maeve schreef:Laat dan nogmaals duidelijk zijn dat ik dit soort fokkerij niet "wel okay" vind. Ik vind het alleen raar om nu vanwege die honden moord en brand te schreeuwen terwijl we seizoenen lang tegen varken aankijken die minder beweegruimte hebben zonder daar iets tegen te hebben. Dat klopt gewoon niet.
Gevoel is ook niet altijd logisch hè. Het kan zijn dat het leed van honden je gevoelsmatig meer raakt dan dat van varkens. Dat is inderdaad rationeel gezien best raar, maar dat wil nog niet zeggen dat dat gevoel over honden dan hypocriet is of je het dan maar oké moet vinden, omdat je het voor varkens ook oké vindt.
Nee, eens hoor. Maar er werd gesteld dat het programma dit niet kon maken en blabla. En dat is allemaal gevoelsmatig en daar hoeft het programma niet zoveel mee als je het mij vraagt :wink: Ja kan wel, maar dan moeten ze de hele bio-industrie boycotten dus. En dan hebben ze geen programma meer.
Rami
Zeer actief

Maeve schreef:
DeDiana schreef:
Nee, eens hoor. Maar er werd gesteld dat het programma dit niet kon maken en blabla. En dat is allemaal gevoelsmatig en daar hoeft het programma niet zoveel mee als je het mij vraagt :wink: Ja kan wel, maar dan moeten ze de hele bio-industrie boycotten dus. En dan hebben ze geen programma meer.
Nou ja, er zijn toch ook agrariërs en tuinders, bloemenkwekers, biologische boeren, wijnboeren. Niet elke boer houdt zich bezig met de bio-industrie. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan moeten ze maar net vrijgezel zijn èn mee willen doen aan dit domme programma. Misschien zijn ze daar te slim voor.
Rami
Zeer actief

Neeltje schreef:Dan moeten ze maar net vrijgezel zijn èn mee willen doen aan dit domme programma. Misschien zijn ze daar te slim voor.
Misschien wel. Ik weet het niet, ik kijk het programma al een tijdje niet meer. Ik reageer op dit topic. :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Maeve schreef:
DeDiana schreef:
Nou ja, er zijn toch ook agrariërs en tuinders, bloemenkwekers, biologische boeren, wijnboeren. Niet elke boer houdt zich bezig met de bio-industrie. :wink:
Ja, maar ze lijken me dun gezaaid? En misschien zijn die biologische boeren allang aan de haak geslagen door een knappe vrouw :LOL: De keren dat ik BZV zag was het vrijwel allemaal bio-industrie in ieder geval.
bouvierpoedel
Zeer actief

Geloof dat als de meeste een leuke varkensboer tegen komen het een stuk minder erg word gevonden en ze graag bij hun liefde intrekken. Lekker de ruimte voor je eigen vee en honden.
laeken
Zeer actief

DeDiana schreef:
:ok: Verder maakt het een het ander niet beter. Je kan je niet om alles tegelijk druk maken en dus leek me het hondenforum de plek om het hondendeel te bespreken. Ik zeg nergens dat die varkens wel ok zijn :19:

Ik denk trouwens dat mijn kippen buiten in de ren inderdaad niet willen wat een hond wil en waar een hond voor gefokt is. Idem voor koeien en varkens. Ik denk dat die ruimte buitenlucht en sociale contacten nodig hebben ik leg de lat inderdaad hoger voor de honden dan voor de varkens. Honden zijn gefokt voor samenleven met de mens en dat is andere koek dan een droog hok en een evt buitenren. Dat voldoet met verrijking dan weer prima voor een varken wat mij betreft. Mijn kippen willen niet op de bank. Slapen op bed en wandelen. Die willen lekker in een toom buiten rondlopen. Dat willen mijn honden dus weer niet. Honden zijn geen nutsdieren want het zijn huisdieren.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
DeDiana schreef:
:ok: Verder maakt het een het ander niet beter. Je kan je niet om alles tegelijk druk maken en dus leek me het hondenforum de plek om het hondendeel te bespreken. Ik zeg nergens dat die varkens wel ok zijn :19:

Ik denk trouwens dat mijn kippen buiten in de ren inderdaad niet willen wat een hond wil en waar een hond voor gefokt is. Idem voor koeien en varkens. Ik denk dat die ruimte buitenlucht en sociale contacten nodig hebben ik leg de lat inderdaad hoger voor de honden dan voor de varkens. Honden zijn gefokt voor samenleven met de mens en dat is andere koek dan een droog hok en een evt buitenren. Dat voldoet met verrijking dan weer prima voor een varken wat mij betreft. Mijn kippen willen niet op de bank. Slapen op bed en wandelen. Die willen lekker in een toom buiten rondlopen. Dat willen mijn honden dus weer niet. Honden zijn geen nutsdieren want het zijn huisdieren.
Maar ze hoeven ook geen zelfde leefsituatie toch? Dat klopt inderdaad niet bij de verschillende diersoorten. Maar je wenst ze wel allemaal een fijne leefsituatie op maat, hoe dat dan ingevuld wordt is een tweede. En ja, dan gun ik deze honden ook meer dan op deze beelden te zien is hoor. Maar ik vind de varkens er vele malen beroerder bij zitten. En jahaa dat is gevoelsmatig, maar gevoelsmatig vind ik het ook slecht dat we wel over slecht gehouden varkens heen stappen en in opstand komen als een hond niet liefdevol op de bank slaapt. En daar reageerde ik op, op de opmerking dat de programmamakers hier op aangesproken moeten worden of het niet zouden moeten uitzenden/steunen. Als we zo gaan beginnen hadden we die grens wel al veel eerder en objectiever moeten stellen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nou volgens de nvwa is er niks mis mee, vind je het gek dat de broodfokker niet weggaat :gvd:
Reactie van Boer zoekt Vrouw n.a.v. alle commotie:

"Boer Gerard is een van de zeven boeren die we via Boer zoekt door opnieuw een kans geven op het vinden van de liefde. In het filmpje op de website vertelt Gerard kort en eerlijk wie hij is en wat voor boerenbedrijf hij heeft zodat geïnteresseerde vrouwen zich een beeld kunnen vormen voordat ze een brief schrijven. De varkenshouderij en hondenfokkerij zijn door de NVWA en Dierenbescherming gecontroleerd en goed bevonden."
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lunatic schreef:Nou volgens de nvwa is er niks mis mee, vind je het gek dat de broodfokker niet weggaat :gvd:

"Boer Gerard is een van de zeven boeren die we via Boer zoekt door opnieuw een kans geven op het vinden van de liefde. In het filmpje op de website vertelt Gerard kort en eerlijk wie hij is en wat voor boerenbedrijf hij heeft zodat geïnteresseerde vrouwen zich een beeld kunnen vormen voordat ze een brief schrijven. De varkenshouderij en hondenfokkerij zijn door de NVWA en Dierenbescherming gecontroleerd en goed bevonden."

De NVWA leeft ook alleen maar de regels na. Die doen niet aan beoordeling op basis van emotie. En die regels zullen niet veel verschillen van de regels voor veehouderij en zullen gaan om beschikking van drinkwater, grootte van de hokken, verrijkingsmateriaal etc.

De NVWA kan niks veranderen aan de broodfok, dat zullen de kopers van die pus moeten doen. Net zoals de kopers van vlees een verschil kunnen maken voor de veehouderij. En als ik de reacties onder dat filmpje van Gerard las, zijn er nog een heleboel mensen die daar gewoon een pup gaan halen. Die mensen zijn de reden dat dit zo nog bestaat.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

veertje schreef:
Lunatic schreef:Nou volgens de nvwa is er niks mis mee, vind je het gek dat de broodfokker niet weggaat :gvd:

De NVWA leeft ook alleen maar de regels na. Die doen niet aan beoordeling op basis van emotie. En die regels zullen niet veel verschillen van de regels voor veehouderij en zullen gaan om beschikking van drinkwater, grootte van de hokken, verrijkingsmateriaal etc.

De NVWA kan niks veranderen aan de broodfok, dat zullen de kopers van die pus moeten doen. Net zoals de kopers van vlees een verschil kunnen maken voor de veehouderij. En als ik de reacties onder dat filmpje van Gerard las, zijn er nog een heleboel mensen die daar gewoon een pup gaan halen. Die mensen zijn de reden dat dit zo nog bestaat.
Precies, zo lang er vraag is blijft er aanbod. Hetzelfde geldt trouwens voor biologische landbouw. Van de 54.830 landbouwbedrijven in Nederland zijn er slechts 1.687 biologisch (bron CBS). Als er een goede boterham in te verdienen is, zouden veel meer boeren overstappen.

Heel veel mensen roepen/vinden van alles van de reguliere veehouderij maar als de keuze moet worden gemaakt tussen schouderkarbonade van de super voor 5 euro per kilo of schouderkarbonade van scharrelvarkens van 15 euro per kilo, wordt het een ander verhaal.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zit nu op een facebookgroep waar men helemaal over de zeik ging omdat ik Kuypers en Toebast een broodfokker noemde. Want dat was helemaal niet waar want hun puppies waren gezond en de mensen heel aardig. En natuurlijk werden de nesten niet in huis gehouden als je jarenlang fokt. En je moest niet te ingewikkeld doen over speelvelden, voldoende ruimte in de kennel (meer dan hkb99) en maar eens per jaar een nest, want honden zijn immers honden, geen mensen. En testen was ook nergens voor nodig. Ze waren dan ook heel consequent met deze fokker aanraden voor iedereen die op zoek was naar een pup.

Mensen zien niet/willen niet zien.
bouvierpoedel
Zeer actief

Domor schreef:Ik zit nu op een facebookgroep waar men helemaal over de zeik ging omdat ik Kuypers en Toebast een broodfokker noemde. Want dat was helemaal niet waar want hun puppies waren gezond en de mensen heel aardig. En natuurlijk werden de nesten niet in huis gehouden als je jarenlang fokt. En je moest niet te ingewikkeld doen over speelvelden, voldoende ruimte in de kennel (meer dan hkb99) en maar eens per jaar een nest, want honden zijn immers honden, geen mensen. En testen was ook nergens voor nodig. Ze waren dan ook heel consequent met deze fokker aanraden voor iedereen die op zoek was naar een pup.

Hun kijken anders dan jij omdat zij waarschijnlijk een leuke gezonde hond daar vandaan hebben waar ze gek mee zijn.
Hoeft niet voor iedereen kommer en kwel te zijn hoor.
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Domor schreef:Ik zit nu op een facebookgroep waar men helemaal over de zeik ging omdat ik Kuypers en Toebast een broodfokker noemde. Want dat was helemaal niet waar want hun puppies waren gezond en de mensen heel aardig. En natuurlijk werden de nesten niet in huis gehouden als je jarenlang fokt. En je moest niet te ingewikkeld doen over speelvelden, voldoende ruimte in de kennel (meer dan hkb99) en maar eens per jaar een nest, want honden zijn immers honden, geen mensen. En testen was ook nergens voor nodig. Ze waren dan ook heel consequent met deze fokker aanraden voor iedereen die op zoek was naar een pup.

Hun kijken anders dan jij omdat zij waarschijnlijk een leuke gezonde hond daar vandaan hebben waar ze gek mee zijn.
Hoeft niet voor iedereen kommer en kwel te zijn hoor.
De kommer en kwel stopt zodra de hondjes daar weg zijn. Zolang ze daar leven zijn ze economische goederen en worden ze ook zo behandelt. Foute pups daar ontdoen ze zich van. Een teef die weinig pups krijgt of oud of ziek is idem. Afgedankte honden worden maar heel soms eerlijk herplaatst. Medische behandeling vindt alleen plaats als de teef daarna haar geld dubbel en dik terug verdiend en als haar ziekte of kwaal fokken in de weg staat. En geen van die honden heeft een goed leven.

Dus ik vind het wel kommer en kwel zelf. Natuurlijk kun je bij broodfokkers honden kopen die gezond 15 worden. Maar geen enkele hond bij de broodfokkers zelf wordt ouder dan 10. Mag je best meenemen in je oordeel over de fokkers als je het mij vraagt.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Domor schreef:Mensen zien niet/willen niet zien.
Het kan genoeg mensen ook gewoon geen zier schelen.
Collega van me kocht haar vorige hond bij een broodfokker, beest viel van ellende uit elkaar dus ze vroeg me raad waar een volgende hond te halen.
Ze noemt een paar namen en ik geef aan dat het broodfokkers zijn.
Je snapt dus dat ze een week later een van de bewuste dierenwinkels buiten stapt met een Jack russell die 48u later een pinscher blijkt te zijn.
Giardia, wormen, blijvende schade aan het maagdarmstelsel.

Een andere collega hoort dit en haalt vervolgens, jawel, bij diezelfde dierenwinkel haar Duitse dog.
Die vervolgens parvo blijkt te hebben.
Je zou denken dat er een les is geleerd maar collega met de net-niet-pinscher geeft vrolijk aan dat het wel lekker gemakkelijk is voor de kinderen en de portemonnee, zo'n plek waar je meteen een pup meekrijgt.

Het einde van broodfok laten afhangen van de kopers is een verloren zaak.
laeken
Zeer actief

Ik heb na Tom ook gewoon weer een Spaanse hond gehaald dus dat hardleerse snap ik wel. Wat ik niet snap is dat je willens en wetens geld gaat betalen aan mensen die honden misbruiken en mishandelen voor winst.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

laeken schreef:Ik heb na Tom ook gewoon weer een Spaanse hond gehaald dus dat hardleerse snap ik wel. Wat ik niet snap is dat je willens en wetens geld gaat betalen aan mensen die honden misbruiken en mishandelen voor winst.

Omdat men het niet ziet als mishandelen of misbruiken. Het is in de ogen van veel mensen 'maar' een hond. Die haal je goedkoop, geef je het simpelste voer en slaapt in de garage.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”