Als Toots achter mijn been loopt zie ik hem zelf niet. Heb wel eens staan roepen en toen stond meneer letterlijk voor mijn schoen omhoog te kijken. Op een gegeven moment hoor ik woehoe en zag ik hem kijken van ik ben er toch? Dus zo'n ukkies over het hoofd zien vind ik echt niet vreemd en zeker niet als je geen loslopend hondje verwacht.malinois schreef:Ik weet niet hoe lang jouw lijn is maar de mijne 1,5 mtr. En vreemd genoeg merk ik zelfs ratten op in t voorbijgaan dus t lijkt me sterk dan je dan een chi niet ziet.toots schreef:Ik heb het totaal niet op vechthonden.malinois schreef:Dat bedoel ik... lekker volk.LongFields schreef:
Serieus?![]()
Haal er lekker een paar niet bestaande herders bij, komen die tenminste ook weer eens in een kwaad daglicht te staan...
Ja die vrouw van die chi was fout maar je hond hoort geen andere honden te killen. Als ie aangelijnd is sta je er nl dichtbij en kun je t gewoon voorkomen. Hoe irritant en klote t ook is met van die niet luisterende loslopers.... ik weet er alles van maar jij staat erbij als baas om t voorkomen.
En dan heb ik niet eens killers.
Maar zo'n Chi die losloop kun je best makkelijk over het hoofd zien en als een hond dat beet heeft is het eigenlijk al gedaan. En dat is wat het zo moeilijk maakt. Een hond hoort geen andere honden te killen. En je hond hoort niet los in een woonwijk. En hoort zeker niet de kans te krijgen om naar een aangelijnd stafford te gaan. Dat is echt vragen om problemen. En dan met het verhaal naar buiten komen dat je hem nog probeerde te roepen maar was te laat. Ik vind hier de verantwoording voor het grootste deel bij de chihuahua eigenaar die kiest ervoor het hondje dat niet goed onder Apel staat los te laten waar andere aangelijnd honden lopen. Een aangelijnde hond en een on gelijnde hond die elkaar tegenkomen geven vaak spanning en dan gaat het hier over wat mij betreft twee extremen. Geloof me chihuahuas kunnen erg irritant zijn en dat wordt dan opgelost door een andere hond als je het zelf niet doet.als de eigenaar van de stafford het hondje niet eens had opgemerkt had ze ook echt niks kunnen doen.
Ik los t dus ook op voor mn honden... ook voor diegene die erg sociaal zijn. Ik heb niks meer met de huidige claimcultuur waar je bij t minste of geringste je hobd kwijt bent dus ik zoek zelf wel honden uit waar ze mee mogen lopen/spelen.
Maar nogmaals ik zou niet weten hoe je t niet opmerkt. Ik heb ogen van voor en achter (nog steeds) er ontgaat me qua hond maar bar weinig
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stafford bijt chihuahua dood in Amsterdam
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Stafford bijt chihuahua dood in Amsterdam
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik verwacht overal loslopende honden eigenlijk want dat is de praktijk.toots schreef:Als Toots achter mijn been loopt zie ik hem zelf niet. Heb wel eens staan roepen en toen stond meneer letterlijk voor mijn schoen omhoog te kijken. Op een gegeven moment hoor ik woehoe en zag ik hem kijken van ik ben er toch? Dus zo'n ukkies over het hoofd zien vind ik echt niet vreemd en zeker niet als je geen loslopend hondje verwacht.malinois schreef:Ik weet niet hoe lang jouw lijn is maar de mijne 1,5 mtr. En vreemd genoeg merk ik zelfs ratten op in t voorbijgaan dus t lijkt me sterk dan je dan een chi niet ziet.toots schreef:Ik heb het totaal niet op vechthonden.malinois schreef:Dat bedoel ik... lekker volk.
Ja die vrouw van die chi was fout maar je hond hoort geen andere honden te killen. Als ie aangelijnd is sta je er nl dichtbij en kun je t gewoon voorkomen. Hoe irritant en klote t ook is met van die niet luisterende loslopers.... ik weet er alles van maar jij staat erbij als baas om t voorkomen.
En dan heb ik niet eens killers.
Maar zo'n Chi die losloop kun je best makkelijk over het hoofd zien en als een hond dat beet heeft is het eigenlijk al gedaan. En dat is wat het zo moeilijk maakt. Een hond hoort geen andere honden te killen. En je hond hoort niet los in een woonwijk. En hoort zeker niet de kans te krijgen om naar een aangelijnd stafford te gaan. Dat is echt vragen om problemen. En dan met het verhaal naar buiten komen dat je hem nog probeerde te roepen maar was te laat. Ik vind hier de verantwoording voor het grootste deel bij de chihuahua eigenaar die kiest ervoor het hondje dat niet goed onder Apel staat los te laten waar andere aangelijnd honden lopen. Een aangelijnde hond en een on gelijnde hond die elkaar tegenkomen geven vaak spanning en dan gaat het hier over wat mij betreft twee extremen. Geloof me chihuahuas kunnen erg irritant zijn en dat wordt dan opgelost door een andere hond als je het zelf niet doet.als de eigenaar van de stafford het hondje niet eens had opgemerkt had ze ook echt niks kunnen doen.
Ik los t dus ook op voor mn honden... ook voor diegene die erg sociaal zijn. Ik heb niks meer met de huidige claimcultuur waar je bij t minste of geringste je hobd kwijt bent dus ik zoek zelf wel honden uit waar ze mee mogen lopen/spelen.
Maar nogmaals ik zou niet weten hoe je t niet opmerkt. Ik heb ogen van voor en achter (nog steeds) er ontgaat me qua hond maar bar weinig
Misschien heb ik t overgehouden aan t jarenlang lopen met een niet zo vriendelijke hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Sluit ik me helemaal bij aan. Als je een extreem klein Ras neemt, moet je net als een pitbull de verantwoording nemen. 1 verkeerde correctie en hondje is stuk.DeDiana schreef:Het is natuurlijk verschrikkelijk voor de chi en voor het baasje van de chi en ik vind ook dat honden die op deze manier reageren op een toevallige ontmoeting gemuilkorfd moeten worden, maar ik vind het ook onverantwoordelijk van de eigenaar van de chi. Los van de schuldvraag neem je willens en wetens best een risico als je zo'n klein hondje overal maar los laat lopen terwijl het hondje niet goed luistert. Nee, dat zou het hondje niet met de dood moeten hoeven bekopen, maar je weet toch dat zoiets kan gebeuren, oneerlijk of niet, zo'n hondje is gewoon totaal geen partij voor een grotere hond. Ik zou de veiligheid van mijn kwetsbare hondje dan toch de hoogste prioriteit geven.
Ik vind het eerlijk gezegd ook eng als zo'n piepklein hondje zomaar mijn aangelijnde roedel in komt lopen, ook al zullen mijn honden heus niet zomaar een klein hondje doodbijten.
Is daar trouwens laatst ook niet in die straat een chi doodgereden door fietser die aan (lange) lijn zat? Een grote herder had dat prima overleefd. Feit is dat een chi snel stuk is.
Desalniettemin is het niet oké om een pitbull zijn gang te laten gaan.
-
- Zeer actief
Nou zit hart van Nederland te kijken in de herhaling, wawa onder een auto, hartstikke dood... halsbandje zat niet goed- hondje komt los en rent de weg op( shit happens, blijbaar
.. wat is dat toch met die kleine hondjes- daar moet je zuinig op zijn ......) meisje deed een oproep aan de automobilist, van niet zo hard rijden... !! gelukkig geen andere hond bij betrokken

Collega had vorige week een herder voor de auto, ook hartstikke dood hoorS@ndr@ schreef:Nou zit hart van Nederland te kijken in de herhaling, wawa onder een auto, hartstikke dood... halsbandje zat niet goed- hondje komt los en rent de weg op( shit happens, blijbaar.. wat is dat toch met die kleine hondjes- daar moet je zuinig op zijn ......) meisje deed een oproep aan de automobilist, van niet zo hard rijden... !! gelukkig geen andere hond bij betrokken

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier wonen wat oudere mensen met chihuahua's, die nog weleens snel de deur uit glippen. Met Kobe geen probleem, die vindt alles leuk. Biène vindt het niet zo leuk als die kleine hondjes op haar af rennen maar die hou ik bij haar halsband vast tot ze weer gevangen zijn. Maar met Numa zou ik echt een probleem gehad hebben.
Het is sneu dat het hondje is doodgebeten, dat wens je geen enkele hond toe, maar wanneer de stafford aan de lijn zat kan die eigenaar er weinig aan doen, het enige wat ze had kunnen doen was haar stafford op tijd omhoog tillen.
Het is sneu dat het hondje is doodgebeten, dat wens je geen enkele hond toe, maar wanneer de stafford aan de lijn zat kan die eigenaar er weinig aan doen, het enige wat ze had kunnen doen was haar stafford op tijd omhoog tillen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
tja, moet je hem wel zien komen ....op tijd. en zo.. ik zou ook bang zijn dat mijn hond erop gaat staan, die is nogal LEO 

- dagmar88
- Zeer actief
Inge schreef:
Aanlijnen kan onderdeel zijn van de controle die je op de hond hebt, maar daar houdt je verplichting wettelijk en moreel niet mee op.
Gebrek aan controle is niets iets waar je weinig aan kunt doen en een lijntje geen vrijbrief.
- Tineke
- Zeer actief
Eens, en dan gaat het mij niet eens om het wettelijke deel maar meer om het morele deel want je wilt toch niet dat je hond een andere hondje doodbijt.dagmar88 schreef:Inge schreef:
Aanlijnen kan onderdeel zijn van de controle die je op de hond hebt, maar daar houdt je verplichting wettelijk en moreel niet mee op.
Gebrek aan controle is niets iets waar je weinig aan kunt doen en een lijntje geen vrijbrief.
Dat het per ongeluk weleens gebeurt dat kan ik me wel voorstellen maar er zijn ook legio voorbeelden van honden waarbij het bekend is dat ze bijten en waar toch nog geen maatregelen tegen worden getroffen.
Dat vind ik ook behoorlijk asociaal.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, maar er zijn nog steeds veel mensen die het in de eerste plaats kan jeuken en denken dat ze bij een bijtincident waarbij de eigen hond aangelijnd was niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden.Tineke schreef:Eens, en dan gaat het mij niet eens om het wettelijke deel maar meer om het morele deel want je wilt toch niet dat je hond een andere hondje doodbijt.dagmar88 schreef:Inge schreef:
Dat het per ongeluk weleens gebeurt dat kan ik me wel voorstellen maar er zijn ook legio voorbeelden van honden waarbij het bekend is dat ze bijten en waar toch nog geen maatregelen tegen worden getroffen.
Dat vind ik ook behoorlijk asociaal.
Dat ze kunnen dokken komt als een verrassing. Denk dat op kosten gejaagd worden voor die groep de manier is om herhaling te voorkomen.
-
- Zeer actief
Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
Als ze de moeite hebben genomen een verzekering af te sluiten die schade gemaakt door huisdieren dekt, is er nog een deel eigen risico.
-
- Zeer actief
gewone WA dekt het allemaal.
- Tineke
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Nee, maar er zijn nog steeds veel mensen die het in de eerste plaats kan jeuken en denken dat ze bij een bijtincident waarbij de eigen hond aangelijnd was niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Dat ze kunnen dokken komt als een verrassing. Denk dat op kosten gejaagd worden voor die groep de manier is om herhaling te voorkomen.
Voor die mensen zou het inderdaad een stok achter de deur kunnen zijn, al blijft het me verbazen want het feit dat je hond een ander sloopt lijkt mij zwaarder wegen dan dat het pijn in je portemonnee doet.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Ik heb geen eigen risico hoeven te betalen maar dat was 2 jaar geleden misschien is het inmiddels veranderd.dagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
Als ze de moeite hebben genomen een verzekering af te sluiten die schade gemaakt door huisdieren dekt, is er nog een deel eigen risico.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Je kunt bij de meeste verzekeraars zelf kiezen of je al dan niet een eigen risico wil voor schades. Veel mensen kiezen voor een eigen risico, omdat dat de premie drukt.StormenRoxy schreef:Ik heb geen eigen risico hoeven te betalen maar dat was 2 jaar geleden misschien is het inmiddels veranderd.dagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
- StormenRoxy
- Zeer actief
Dat klopt.LongFields schreef:Je kunt bij de meeste verzekeraars zelf kiezen of je al dan niet een eigen risico wil voor schades. Veel mensen kiezen voor een eigen risico, omdat dat de premie drukt.StormenRoxy schreef:Ik heb geen eigen risico hoeven te betalen maar dat was 2 jaar geleden misschien is het inmiddels veranderd.dagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
Het viel bij ons ook gewoon onder de aansprakelijkheidsverzekering dacht ik.

- dagmar88
- Zeer actief
Bij mij is het minimum 200 euro en daar kwam ik (gelukkig) niet aan. Volgens mij is dat standaard bij inshared.LongFields schreef: Je kunt bij de meeste verzekeraars zelf kiezen of je al dan niet een eigen risico wil voor schades. Veel mensen kiezen voor een eigen risico, omdat dat de premie drukt.
Tibbe had een kras en een minuscuul gaatje in een uitvallende boomer gemaakt. Mevrouw was zo handig die hond compleet hysterisch strak tegen zich aan te drukken. Beestje was zelf totaal niet onder de indruk, maar moest wel poepen.
Zat ze helemaal onder de stront en heeft ontlasting in dat wondje staan wrijven, om narigheid (en onnodige kosten) te voorkomen stond ik er op voor de zekerheid naar de DA te gaan voor een kuurtje.

Dus zelfs uit een beetje hap snap tussen twee kleine rothonden kunnen kosten voortkomen

Sowieso zijn huisdieren niet in iedere aansprakelijkheidsverzekering gedekt.
- dagmar88
- Zeer actief
Aardige honden kunnen zich ook weren.Tara schreef:Wat ben ik toch blij dat ik aardige honden heb. Zó geen trek in gezeik.
Tibbe is gewoon bang, in principe luistert hij wel heel goed. Maar mensen kunnen helaas bijzonder achterlijk doen en daarom is hij nu gekorfd.
Die mevrouw stond met haar uitvaller opeens te schoppen, zwaaien en gillen voor er wat aan de hand was, anders was er normaal gepasseerd. Gevalletje jammerdepammer.

Je hebt er aparte gevallen tussen.
-
- Zeer actief
Het eigen risico op een Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren is doorgaans tussen 0 en 150 euro. Soms alleen een eigen risico "voor schades door huisdieren", soms een algemeen Eigen Risico. Soms afkoopbaar soms niet.StormenRoxy schreef:Ik heb geen eigen risico hoeven te betalen maar dat was 2 jaar geleden misschien is het inmiddels veranderd.dagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dan moet het al van hoge boetes komen- en zou je dus aangifte moeten kunnen doen, de rest ( dierenarts kosten enz.)is verzekeringswerk.... als ze uberhaupt al aanbieden om te gaan betalen, soms maken ze zich uit de voeten
Beetje flauw maar "zie polisvoorwaarden";-)
Suzanne
- Tineke
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Ik voelde me aanmerkelijk minder schuldig nadat ze ex en mij begon te ondervragen over ons seksleven, iedere vijf seconden haar twee maten te kleine broekje gelukzalig in haar gleuf trok en vertelde dat haar hond constant gegrepen wordt.
Je hebt er aparte gevallen tussen.

- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef:dagmar88 schreef:Ik voelde me aanmerkelijk minder schuldig nadat ze ex en mij begon te ondervragen over ons seksleven, iedere vijf seconden haar twee maten te kleine broekje gelukzalig in haar gleuf trok en vertelde dat haar hond constant gegrepen wordt.
Je hebt er aparte gevallen tussen.![]()

Ze vond ook dat de huskies dood moesten omdat die er naast stonden, en ze aten vast vlees; als ze eenmaal bloed hebben geproefd

Was al heel voorzichtig, maar sindsdien nog maar een schep extra.
-
- Zeer actief
Nog steeds geen daadkracht en duidelijkheid voor die k*t SPAS wat kan je verwachten met die corrupte slappe hap bij de justitie en regering man man man wat een land. Een hoop blah blah blah zoals altijd verder gebeurt er niks wat ik al had voorspelt!!! Hele politie apparaat is onderbezet en te weinig budget aangifte wat nou aangifte geen tijd voor de plank ligt vol we zijn pas bij 2015 als het mee zit....
-
- Zeer actief
Als je op de openbare weg gewoon je hond bij je houdt dan krijg je dit soort incidenten ook niet.Rocco schreef:Nog steeds geen daadkracht en duidelijkheid voor die k*t SPAS wat kan je verwachten met die corrupte slappe hap bij de justitie en regering man man man wat een land. Een hoop blah blah blah zoals altijd verder gebeurt er niks wat ik al had voorspelt!!! Hele politie apparaat is onderbezet en te weinig budget aangifte wat nou aangifte geen tijd voor de plank ligt vol we zijn pas bij 2015 als het mee zit....
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat.blondie schreef:Als je op de openbare weg gewoon je hond bij je houdt dan krijg je dit soort incidenten ook niet.Rocco schreef:Nog steeds geen daadkracht en duidelijkheid voor die k*t SPAS wat kan je verwachten met die corrupte slappe hap bij de justitie en regering man man man wat een land. Een hoop blah blah blah zoals altijd verder gebeurt er niks wat ik al had voorspelt!!! Hele politie apparaat is onderbezet en te weinig budget aangifte wat nou aangifte geen tijd voor de plank ligt vol we zijn pas bij 2015 als het mee zit....
Als er ineens een stafford los je hondje staat te verscheuren dan vind ik idd dat die eigenaar goed gestraft mag worden.
Maar als je je hondje overal maar los gooit en op af laat gaan dan heb je geen moeite gedaan om dit te voorkomen. Dat hoeft niet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Dat.blondie schreef:Als je op de openbare weg gewoon je hond bij je houdt dan krijg je dit soort incidenten ook niet.Rocco schreef:Nog steeds geen daadkracht en duidelijkheid voor die k*t SPAS wat kan je verwachten met die corrupte slappe hap bij de justitie en regering man man man wat een land. Een hoop blah blah blah zoals altijd verder gebeurt er niks wat ik al had voorspelt!!! Hele politie apparaat is onderbezet en te weinig budget aangifte wat nou aangifte geen tijd voor de plank ligt vol we zijn pas bij 2015 als het mee zit....
Als er ineens een stafford los je hondje staat te verscheuren dan vind ik idd dat die eigenaar goed gestraft mag worden.
Maar als je je hondje overal maar los gooit en op af laat gaan dan heb je geen moeite gedaan om dit te voorkomen. Dat hoeft niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. Gisteravond liet ik nog snel ff de honden uit voor een pp rondje. Ineens vanuit t donker uit t bos iets heel kleins zwart wat op Xavi afrende. Heb hem voor de zekerheid bij zijn halsband omhoog getrokken omdat ik nog steeds niet kon nien wat t was hond of kat. Bleek dus ook een mini hondje te zijn en baas kwam 5 min later met de opmerking hij doet niks hoor. Toen ik tussen neus en lippen door opmerkte 'maar de mijne wel' zei hij "echt???" Hij kilt niet, maar ik hoop altijd maar dat mensen er van gaan nadenken.dagmar88 schreef:Inge schreef:
En ook op een aanlijndeel dus. Ik ben daar dus wel op bedacht ik luister misschien wel onbewust naar tikkende nagels en/of knisperende blaadjes... dat blijft er altijd inzitten.
En laat duidelijk zijn dat ik t vreselijk vervelend vind en me er mateloos aan irriteer hoor..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Als je je hond niet kan weerhouden om naar een andere hond te gaan moet je ze zeker niet op stukken waar je andere honden kunt treffen die wel gewoon aangelijnd lopen, daar waar dat verplicht is, je hond niet los laten lopen.Cleva schreef:Ik kan me best voorstellen dat ik een lief hondje los zou laten.
De Zaanstraat is een straat met veel groen, aan de overkant is een treinspoor. Er is zelfs een relatief groot veld/park.
Het is heel erg gebruikelijk om daar loslopende honden tegen te komen.
Als je klotebeest dat niet aan kan zonder slachtoffers te maken dan ga je maar lekker de andere kant langs richting de Houthavens, daar loopt nooit een hond los.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En als ze aan de overkant nou ook een hondje loslaten?Cleva schreef:Ik kan me best voorstellen dat ik een lief hondje los zou laten.
De Zaanstraat is een straat met veel groen, aan de overkant is een treinspoor. Er is zelfs een relatief groot veld/park.
Het is heel erg gebruikelijk om daar loslopende honden tegen te komen.
Als je klotebeest dat niet aan kan zonder slachtoffers te maken dan ga je maar lekker de andere kant langs richting de Houthavens, daar loopt nooit een hond los.
Het is er geen losloopgebied en het lieve of minder lieve hondje luisterde niet en zeker niet bij een treinspoor en ook niet op andere honden af laten.
Neemt nog steeds niet weg dat hij het niet met de dood zou moeten bekopen maar ik vind het vrouwtje wel erg laks ermee geweest.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Hier ook, ik speur altijd de horizon af naar honden terwijl het niet meer nodig is.malinois schreef:Idd. Gisteravond liet ik nog snel ff de honden uit voor een pp rondje. Ineens vanuit t donker uit t bos iets heel kleins zwart wat op Xavi afrende. Heb hem voor de zekerheid bij zijn halsband omhoog getrokken omdat ik nog steeds niet kon nien wat t was hond of kat. Bleek dus ook een mini hondje te zijn en baas kwam 5 min later met de opmerking hij doet niks hoor. Toen ik tussen neus en lippen door opmerkte 'maar de mijne wel' zei hij "echt???" Hij kilt niet, maar ik hoop altijd maar dat mensen er van gaan nadenken.dagmar88 schreef:Inge schreef:
En ook op een aanlijndeel dus. Ik ben daar dus wel op bedacht ik luister misschien wel onbewust naar tikkende nagels en/of knisperende blaadjes... dat blijft er altijd inzitten.
En laat duidelijk zijn dat ik t vreselijk vervelend vind en me er mateloos aan irriteer hoor..
Ik lijn Roxy altijd aan als ik andere honden zie die aan de lijn zitten terwijl dit niet eens nodig is.
Maar ik weet hoe erg de onzekerheid van iemand kan zijn die wel met een asociale hond loopt of de loslopende hond nu wel of niet luisterd.
Altijd maar weer tot op 2 meter afstand moeten uitleggen dat je hond niet lief is en dat ze hem pas terug roepen als ze hem horen grommen en ik met een hond van 30 kg onder mijn arm.