Ga jezelf niets verwijten.Rebble schreef:Ik begrijp dat zelf ook niet, ik denk dat ik er gewoon even doorheen zat. Ik heb een paar weken allerlei mogelijke oplossingen in mijn hoofd laten spelen maar toen gebeurde er zoveel tegelijk wat lastig te combineren is met Charlie en zag ik het niet meer zitten. Er speelt nog iets wat zwaar klote kan zijn of helemaal niks. Eigenlijk gewoon geen periode waarin je moeilijke/zware beslissingen moet nemen.ranetje schreef:Een GT en dagopvang zodat je wat meer rust krijgt lijkt me allebei prima
Wat ik alleen niet begrijp is dat je niet met haar gaat oefenen met een muilkorf.
Eentje waarmee ze goed kan hijgen en waarmee ze water kan drinken.
Met die korf om is een groot deel van je angst volgens mij al weg, want ze kan wel uitspatten, maar geen schade toebrengen.
En juist door de rust die dat kan brengen kan je je hond geleidelijk beter onder controle krijgen en wordt reactief gedrag vaak (niet altijd) minder om de doodeenvoudige reden dat je niet meer bang hoeft te zijn voor schade.
Ook jouw angst voor narigheid heeft invloed namelijk.
Je brengt spanning over.
Ik ben in ieder geval toch blij dat ik dit topic geopend heb. Veel dingen die gezegd zijn had ik zelf al bedacht, of mezelf al verweten maar als ze van een ander komen wuif je ze toch minder makkelijk weg.
Klinkt gemakkelijker dan het nu voor je lijkt, maar verwijt heeft geen zin.
Iedereen maakt fouten.
Als je wat uit de opmerkingen in dit topic kan halen waardoor je zelf meer kunt ontspannen is dat fijn
De bedoeling is dat je voor een probleem een oplossing vindt, niet omgekeerd