Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijs-tok bij deurbel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Krijs-tok bij deurbel

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leonie. schreef:
Cleva schreef:Maak het even concreet.
Niet dat je je geestestoestand hoeft te verdedigen maar ik heb het idee dat je een beetje zit te projecteren.
Waar in dit topic heb ik je gekleineerd?
Ik denk niet dat het zin heeft van alles op te gaan rakelen. Maar ik zie het in zo’n beetje de helft van je posts. Niet perse aan mij gericht, maar aan allerlei mensen.

Overigens, ook: “Ben je wel eens naar een basale cursus geweest, ofzo? Anders moet je dat echt doen. Kun je dingen van leren.” komt op mij niet over als een welgemeend advies. Zal wel projectie zijn ja.
Maar dan vraag je hoe doe je dat dan? Dan vertel ik hoe ik het gedaan heb en komt er geen enkele reactie, tja waarom vraag je het dan?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lunatic schreef: Maar dan vraag je hoe doe je dat dan? Dan vertel ik hoe ik het gedaan heb en komt er geen enkele reactie, tja waarom vraag je het dan?
Huh, ik weet niet wat dit met het gesprek van Cleva en mij te maken heeft. Maar het gaat er toch om dat de vrager de reactie leest, niet dat die ook weer reageert?

Ik heb je reactie gelezen, dus hierbij: bedankt voor je reactie. Ik vroeg het niet zozeer voor mijzelf, meer voor de mensen die beltips wilden.
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:
Leonie. schreef:
Cleva schreef:Maak het even concreet.
Niet dat je je geestestoestand hoeft te verdedigen maar ik heb het idee dat je een beetje zit te projecteren.
Waar in dit topic heb ik je gekleineerd?
Ik denk niet dat het zin heeft van alles op te gaan rakelen. Maar ik zie het in zo’n beetje de helft van je posts. Niet perse aan mij gericht, maar aan allerlei mensen.

Overigens, ook: “Ben je wel eens naar een basale cursus geweest, ofzo? Anders moet je dat echt doen. Kun je dingen van leren.” komt op mij niet over als een welgemeend advies. Zal wel projectie zijn ja.

Ik heb je al uitgelegd dat ik er vanuit ging dat je "hoe doe je dat? " vroeg omdat je niet weet hoe je dat doet.
Er is niets kleinerends aan om vervolgens een cursus aan te raden.

Maar het is me helder. Je bent op je teentjes getrapt en daarom heb je nu een toontje aangeslagen. Ik vind het prima.
Iemand vroeg om advies of een methode om het belblaffen af te leren. Als anderen dan zeggen ‘hier mag het gewoon niet’, lijkt het mij nuttig om daar uitgebreider op in te gaan. Vandaar mijn vraag.

Ik weet niet waarom ik op mijn teentjes getrapt zou zijn. Ik had het over jouw nare houding tegenover anderen (niet perse mijzelf). De cursus was gewoon de tekst die ik bij de hand had.

Maar je geeft wel een goed voorbeeld. “Je hebt een toontje aangeslagen” vind ik enorm kleinerend klinken. Alsof je je verheven voelt boven iedereen. Ik trek het me niet persoonlijk aan en lig er niet van wakker hoor. Maar ik vind het wel wonderlijk hoe jij niet ziet wat ik bedoel.
Leonie.
Zeer actief

Blijf maar lekker in je eigen wereldje dan. ‘T zal wel te ingewikkeld zijn.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Nanna schreef:Ik heb zo’n bus met geperste lucht die je voor toetsenborden of zo kunt gebruiken. Kost geen drol bij de Action.
Die staat vlak bij de voordeur. Als ze gillen swoesjjj ik dus even met dat ding :cool2: HEILIG respect, inmiddels. Ik hoef die bus maar te pakken en ze druipen teleurgesteld af.
Zo'n bus heb ik ook staan, voor de laptop. Maar hier worden ze hysterisch van dat gespuit juist.
Hier slaan ze ook aan als de bel gaat, maar ze stoppen zodra de deur open gaat.
En waarom? Geen idee, maar ze stoppen dan uit zichzelf.
Iets in hun bek douwen zodat ze eerder stoppen werkt hier niet, dat spugen ze weer uit :LOL: Blaffen is belangrijker op dat moment.
Vaak trouwens ook wel handig dat ze blaffen hoor :engel: de bel doet t niet altijd even goed namelijk :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Cleva schreef:Ik kan prima onderscheiden of Hein blaft omdat er iemand met een hond langs fietst, de postbode er is of dat er iemand daadwerkelijk voor de deur staat. Het klinkt allemaal anders. Daarnaast blaft hij letterlijk in elk geval een andere kant op.
Ik vind waaksheid een prima eigenschap maar je moet het wel cultiveren.

Niet elke blaf is goed. Schreeuwen tegen voorbijgangers mag niet. Dan moet hij bij me komen en naast me liggen tot hij weer vrij mag. Voor straf. Het is natuurlijk niet eens echt een straf maar hij voelt het zo en daar gaat het om.
Dat hij dan met zo'n druilhoofd moet komen om strafregels te maken.
Hier is blaffen omdat er iemand langs loopt, of op een stepje over de stoep rijdt (de stoep zit direct tegen onze gevel aan, we hebben geen voortuin, dus je hoort het extra goed), of omdat er een blaadje langs waait ook niet goed. Blaffen als de bel gaat ook liever zo kort mogelijk. Maar dat laatste mag absoluut wel. Laatst zei de buurman dat hij het eigenlijk wel prettig vond dat ze waken. Als er wat is, dan zullen ze dus ook echt wel blaffen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”